Data modyfikacji:

Imperial All Season Driver 235/50 R18 101W XL

Autor: Łukasz Wulkanista

Opona całoroczna Imperial All Season Driver 235/50 R18 101W

Zdjęcie poglądowe modelu All Season Driver w rozmiarze 235/50 R18 XL

Porównujemy oferty 32 sklepów z oponami całorocznymi firmy Imperial w rozmiarze 235/50R18. Zobacz gdzie kupić opony All Season Driver w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.

Co oznacza zapis "101 W XL" w nazwie opony?

Parametry techniczne

Imperial All Season Driver w rozmiarze 235/50 R18 101W to opona całoroczna oraz wzmacniana (XL). IF269 oraz 5420068628391 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy budżetowej. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.

Pełna specyfikacja opony (szczegóły produktu)
Parametr Wartość
Kod produktu IF269
EAN 5420068628391
Producent Imperial
Koncern grupa Deldo
Siedziba Belgia
Klasa budżetowa
Model All Season Driver
Poprzedni model -
Następny model -
Sezon opony całoroczne
Rozmiar [size width="235" profile="50" diameter="18"]235/50 R18[/size]
Szerokość 235 mm
Profil 50 % (opona niskoprofilowa)
Średnica 18 cali
Konstrukcja R (radialna)
Wysokość profilu 117,50 mm
Kraj produkcji Chiny
Rodzaj bieżnika kierunkowy
Indeks nośności 101
Maksymalna nośność 825 kg
Indeks prędkości W
Maksymalna prędkość 270 km/h
Przeznaczenie auta osobowe
Gwarancja 2 lata od daty zakupu
Opory toczenia C (spalanie paliwa)
Przyczepność na mokrym B (droga hamowania)
Hałas zewnętrzny 71 dB
Fale (1-3) 2
Waga (ciężar) -
Premiera modelu 2018 rok (podczas targów Moto)
Run Flat nie
Wzmocnienie tak (XL)
Rant ochronny felgi -
Inne oznaczenia -
Pełna nazwa Imperial All Season Driver 235/50 R18 101W XL

Model All Season Driver

Fragment bieżnika All Season Driver firmy Imperial (zdjęcie

Opis opony Imperial All Season Driver w pigułce. Producentem opon jest marka Imperial, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Chiny. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie letnim i zimowym. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Imperial (klasa budżetowa) to wynosi ona 2 lata od daty zakupu. Bieżnik All Season Driver ma konstrukcję kierunkową, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.

Opony całoroczne Imperial All Season Driver w rozmiarze 235/50 R18 101W XL

Opony Imperial All Season Driver przeznaczone są na sezon letni oraz zimowy, ich rozmiar w prezentowanym przykładzie to 235/50 R18, a indeksy prędkości i nośności odpowiednio W i 101. Oznacza to, że podczas jazdy z maksymalną dopuszczalną prędkością 270 km/h opona wytrzyma obciążenie do 825 kg. Omawiany rozmiar 235/50 R18 pasuje do samochodów typu Ford Kuga (I), Ford S-MAX (II), Ford Kuga (II FL), Opel Insignia (A) czy Opel Insignia (A FL). W ramach europejskiego systemu etykiet na oponach omawiany model Imperial All Season Driver 235/50 R18 prezentuje się następująco: B w kategorii hamowania na mokrej nawierzchni, C za opory toczenia, które wpływają na spalanie paliwa oraz 71 dB w pomiarze emitowanego hałasu zewnętrznego.

Warto pamiętać, że w rozmiarze opony 235/50 R18 pierwsza liczba oznacza jej szerokość w milimetrach, druga to wysokość profilu liczona jako procent z szerokości (tutaj 50% z 235 wynosi 117,50 ), litera to typ konstrukcji opony (najczęściej radialny, ale może być też diagonalny), a trzecia liczba (tutaj 18) to mierzona w calach średnica felgi, na jakiej należy zamontować dany model.

Opony do aut osobowych

Przeznaczenie - samochody osobowe (zdjęcie)

All Season Driver w rozmiarze 235/50 R18 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie osobowe. Opony osobowe to zdecydowanie największy segment ogumienia. Kierowcy mogą wybierać wśród tysięcy modeli oferowanych w ramach klas ekonomicznej, średniej i premium. Opony osobowe montowane są w małolitrażowych autach miejskich, rodzinny sedanach i kombi, autach sportowych, luksusowych limuzynach i wielu innych podobnych samochodach. Opony osobowe najczęściej posiadają kierunkowy lub asymetryczny bieżnik (pierwsza nich jest częściej spotykana w modelach zimowych, a druga w produktach przeznaczonych o mocniejszych samochodów).

Klasa - budżetowa. Alternatywa dla kierowców preferujących spokojny styl jazdy

Klasa - budżetowa

Opony firmy Imperial pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy budżetowej. Dzięki oponom klasy ekonomicznej, kierowcy którym zależy na oszczędnościach, mogą korzystać z ogumienia o zoptymalizowanych osiągach zapewniającego bezpieczeństwo jazdy, a przy tym nie przepłacać. Takie opony są bardzo dobrym rozwiązaniem dla wszystkich, którzy nie użytkują często z samochodu, a odległości, które pokonują są niewielkie i w obrębie aglomeracji miejskiej. Budżetowe opony chwalą również kierowcy preferujący spokojny styl prowadzenia. Do najchętniej wybieranych marek tej klasy należą m.in.: Imperial, Laufenn, Riken, Matador, PowerTrac, Neolin oraz Apollo.

Etykieta unijna opon All Season Driver 235/50 R18 czyli ocena spalania, hałasu i hamowania

Unijna etykieta na oponie to oznaczenie podobne do tego, jakie znajduje się np. przy określaniu efektywności energetycznej sprzętu AGD. Jakie informacje uwzględnia etykieta dołączona do opony, która na terenie Unii Europejskiej jest obowiązkowa już od 2012 roku? Dane dotyczące efektywności paliwowej (oporów toczenia), przyczepności na mokrej nawierzchni, a także poziomu generowanego podczas jazdy hałasu. Wszystko to pomaga kierowcom w wyborze modelu optymalnego do ich samochodu i stylu prowadzenia. Zobacz jak prezentują się oceny opon Imperial All Season Driver 235/50R18 101W na etykiecie unijnej.

Spalanie paliwa - ocena C

Informacje o spalaniu paliwa umieszczane są na etykietach dołączanych do opon i prezentowane w formie piktogramu oraz klas od A do G, gdzie klasa A oznacza największą ekonomiczność paliwową. Jest to ważna informacja, ponieważ im mniejsze opory toczenia, tym samochód ma mniejsze spalania i jest bardziej ekonomiczny w eksploatacji. To także ważna informacja dla wszystkich, którzy dbają o środowisko naturalne – większa ekonomiczność paliwowa oznacza, że do atmosfery trafi mniej szkodliwych spalin. Taką samą ocenę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 9 innych produktów spełniających kryteria - opony całoroczne (sezon), 18 cali (średnica) oraz budżetowa (klasa).

Hamowanie na mokrym - ocena B

Etykieta unijna informuje między innymi o poziomie przyczepności opon na mokrej nawierzchni. Parametr ten jest oceniany w pomiarze drogi hamowania i siły tarcia opon w wyżej wspomnianych warunkach. Za przyczepność na mokrej nawierzchni dany model może otrzymać klasy od A do G. Warto jednak wiedzieć, że klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia opon o lepszych i gorszych parametrach, a modele z klasą G są po prostu niebezpieczne i nie dopuszcza się ich do sprzedaży. Identyczną notę - "B" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 10 innych produktów spełniających wytyczne - opony 235/50 R18 (rozmiar) oraz całoroczne (sezon).

Hałas na zewnątrz - 71 dB

Symbol trzech fal dźwiękowych umieszczonych na etykiecie unijnej dołączonej do opon określa hałas zewnętrzny generowany przez oponę podczas jazdy To parametr wpływający na komfort jazdy, dlatego warto zwrócić na niego uwagę wybierając ogumienie. Jedna fala oznacza niski poziom głośności, podczas gdy trzy fale - największy. Poziom głośności oblicza się na podstawie skali logarytmicznej, co oznacza, że opona z trzema falami jest aż czterokrotnie głośniejsza od modelu zaklasyfikowanego jedną falą.

Firma Imperial (grupa Deldo)

Logo firmy oponiarskiej Imperial (zdjęcie)

Imperial to opony klasy ekonomicznej cenione przez kierowców na całym świecie. Szczególnie dobrze sprawdzają się na krótkich trasach i podczas jazdy w mieście. Ich zalety to przede wszystkim zrównoważone osiągi w różnych warunkach pogodowych i drogowych, bezpieczeństwo użytkowania, a także wyjątkowo korzystna cena. Te chińskie opony zostały stworzone na podstawie europejskiej myśli technologicznej, dzięki czemu doskonale odpowiadają na potrzeby użytkowników, zarówno podczas jazdy latem, jak i zimą.

Jak sprawdza się kierunkowa rzeźba bieżnika w oponie Imperial All Season Driver 235/50 R18 101W? Poznaj jej wady i zalety

Bieżnik kierunkowy (zdjęcie)

Model All Season Driver (Imperial) wyposażony został w kierunkową rzeźbę bieżnika. Opony kierunkowe mają układ rowków, który kształtem przypomina litery "V" lub "U". Często taka rzeźba jest też określana mianem jodełki. Największą zaletą bieżników kierunkowych jest doskonałe odprowadzanie wody i błota pośniegowego oraz dobre zachowanie na śniegu (20% większa odporność na aquaplaning w porównaniu do asymetryków). W związku z tym większość modeli zimowych to właśnie opony kierunkowe. Bieżnik kierunkowy oprócz tego oferuje bardzo dobre trzymanie toru jazdy podczas poruszania się na wprost i ma atrakcyjny wygląd.

Oznaczenia 101W oraz XL

Napisy "101" oraz "W" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 825 kg) oraz prędkości (do 270 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon wielosezonowych. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji.

Opona na sezon letni oraz zimowy

Opony całoroczne

Imperial All Season Driver 235/50 R18 należy do grupy opon wielosezonowych. Dzięki oponom całorocznym kierowcy, którzy pokonują rocznie niewielkie przebiegi i korzystają z samochodu głównie w mieście, mogą zaoszczędzić na sezonowej wymianie opon. Ogumienie wielosezonowe to swego rodzaju kompromis między oponami letnimi i zimowymi, który łącząc najważniejsze osiągi tych dwóch rodzajów opon, zapewnia zoptymalizowane bezpieczeństwo i komfort jazdy w zróżnicowanych warunkach pogodowych. To rozsądny wybór dla wszystkich, którzy okazjonalnie korzystają z auta i preferują spokojny styl jazdy.

Gwarancja na opony All Season Driver

Na uznanie gwarancji przez producenta można liczyć tylko w przypadku wystąpienia wady fabrycznej. Warto ją zgłosić niezwłocznie po jej wykryciu, ponieważ reklamowanie opon będących przedmiotami ulegającymi naturalnemu zużyciu bywa trudne. Problemu nie powinno być natomiast w momencie zauważenia deformacji opony, trudności z wyważeniem modelu czy widocznego uszkodzenia jeszcze przed montażem. W przypadku opon klasy budżetowej Imperial, producent udziela gwarancji trwającej 2 lata od daty zakupu.

2 lata od daty zakupu

Opinie kierowców rozmiaru 235/50 R18 o oponach Imperial All Season Driver

Opinie o oponie są obecnie zbierane od użytkowników. Czekamy na pierwsze wrażenia z jazdy oraz informacje jak opony zachowują się w różnych warunkach. Dodaj swoją opinię. W komentarzu poza recenzją proszę o podawanie marki i modelu auta, lokalizacji (góry, miasto, trasa) oraz preferowanego stylu jazdy.

Imperial w testach opon wielosezonowych

Test opon wielosezonowych Imperial

"Zrównoważone osiągi w każdej sytuacji pogodowej - zarówno na suchej, jak i na mokrej nawierzchni", "zapewniają bezpieczną jazdę", “sprawne ruszanie z miejsca i krótka droga hamowania to główne zalety tych opon", "gwarantują optymalny komfort prowadzenia i nie zawodzą w trudnych warunkach drogowych" - to tylko niektóre z opinii zadowolonych użytkowników korzystających na co dzień z chińskich opon. Te produkty, które dawniej nie cieszyły się pozytywną opinią użytkowników, obecnie są coraz częściej polecane przez kierowców. Zaawansowanie technologiczne chińskich opon i ich coraz wyższa jakość, sprawiają że mogą konkurować one z oponami produkowanymi w Europie. Chińskie opony są także coraz częściej brane pod uwagę podczas testów opon przygotowywanych przez specjalistów z branży motoryzacyjnej. Wynika z nich, że zapewniają optymalne parametry podczas codziennej jazdy, sprawdzają się w autach małolitrażowych i radzą sobie najlepiej w umiarkowanych warunkach pogodowych.

Imperial All Season Driver 235/50 R18 101W XL na forach czyli inne formy zapisu prezentowanej opony

Zobacz inne określenia opon Imperial All Season Driver 235/50 R18 101W XL. Sformułowania te często spotykane są w serwisach ogłoszeniowych czy na portalach społecznościowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu sezonu (opony całoroczne), rozmiaru (235/50 R18), indeksów (101W XL), nazwy producenta (Imperial) oraz modelu (All Season Driver) przedstawione w odmiennej kolejności.

Znalezione m.in. na forum:

  • All Season Driver 235/50 R18 101 W całoroczne
  • opony całoroczne Imperial 235/50R18 AllSeason Driver
  • Imperial All Season Driver 235/50R18 XL
  • opony Imperial All Season Driver 235/50R18
  • 235x50x18 Imperial All Seasons Driver 101W XL

Polecane opony całoroczne 235 50 R18 101W o zbliżonych parametrach i cenie

Poniżej lista alternatywnych opon wielosezonowych o szerokości 235 mm, profilu 50 %, średnicy 18 cali oraz indeksach 101W. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.

Opona całoroczna
Opona Michelin CrossClimate+ 235 50 R18 101Y XL FR

Logo firmy Michelin
Klasa premium

Michelin CrossClimate+
235/50 R18 101Y XL FR

  • Wzmacniane – XL
  • Rant ochronny – FR
  • Gwarancja – 5 lat od daty zakupu
  • Indeks nośności – 101 (do 825 kg/oponę)
  • Indeks prędkości – Y (do 300 km/h)
C B 69dB
Cena od 664 zł / szt.

Opona całoroczna
Opona Goodyear Vector 4Seasons Gen-2 235 50 R18 101V XL FO

Logo firmy Goodyear
Klasa premium

Goodyear Vector 4Seasons Gen-2
235/50 R18 101V XL FO FP

  • Wzmacniane – XL
  • Rant ochronny – FP
  • Gwarancja – 5 lat od daty produkcji
  • Indeks nośności – 101 (do 825 kg/oponę)
  • Indeks prędkości – V (do 240 km/h)
  • Homologacja – Ford (FO)
  • Dodatkowe oznaczenia – 3PMSF, M+S
C B 71dB
Cena od 545 zł / szt.

Opona całoroczna
Opona Uniroyal AllSeasonExpert 2 235 50 R18 101V XL FR

Logo firmy Uniroyal
Klasa średnia

Uniroyal AllSeasonExpert 2
235/50 R18 101V XL FR

  • Wzmacniane – XL
  • Rant ochronny – FR
  • Gwarancja – 7 lat od daty zakupu
  • Indeks nośności – 101 (do 825 kg/oponę)
  • Indeks prędkości – V (do 240 km/h)
C C 72dB
Cena od 544 zł / szt.

Opona całoroczna
Opona Continental AllSeasonContact 235 50 R18 101V XL FR

Logo firmy Continental
Klasa premium

Continental AllSeasonContact
235/50 R18 101V XL FR

  • Wzmacniane – XL
  • Rant ochronny – FR
  • Gwarancja – 7 lat od daty zakupu
  • Indeks nośności – 101 (do 825 kg/oponę)
  • Indeks prędkości – V (do 240 km/h)
  • Niskie spalanie paliwa (klasa B)
B B 72dB
Cena od 647 zł / szt.

Opona całoroczna
Opona Falken Euroall Season AS200 235 50 R18 101V XL MFS

Logo firmy Falken
Klasa średnia

Falken Euroall Season AS200
235/50 R18 101V XL MFS

  • Wzmacniane – XL
  • Rant ochronny – MFS
  • Gwarancja – 5 lat od daty produkcji
  • Indeks nośności – 101 (do 825 kg/oponę)
  • Indeks prędkości – V (do 240 km/h)
  • Dodatkowe oznaczenia – 3PMSF, M+S
C C 72dB
Cena od 526 zł / szt.

Dodatkowe informacje

Kierowca w samochodzie

Na koniec kilka słów o promocjach na opony całoroczne, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.

Promocja i wyprzedaż

Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą karty przedpłacone, oficjalne piłki nożne, smycze do kluczy, kubki termiczne czy bilety na zawody żużlowe.

Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon wielosezonowych firmy Imperial to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 41-63% od ceny detalicznej.

Produkty powiązane

Kupując opony całoroczne w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu All Season Driver mogą być m.in. ramki do tablic rejestracyjnych, zapachy do samochodu, worki do opon oraz podkładki antypoślizgowe pod telefon.

opony całoroczne 205/60 r16 ranking

Test opon całorocznych 205/60 R16. Ranking Wulkanisty 2025 

2025-04-11
Kierowcy są pogodzeni z faktem, że wraz z nadejściem okresu jesienno-zimowego przychodzi pora na wymianę opon. Jednak wielu właścicieli aut zwleka z założeniem i zakupem nowego kompletu, ponieważ wiąże się to z niemałą stratą czasu i dodatkowymi wydatkami. Dlatego w ostatnich latach tak szybko rośnie zainteresowanie oponami całorocznymi, które sprawdzają się w dowolnej aurze. Przedstawiamy ranking polecanych opon wielosezonowych 205/60 R16.
opony całoroczne 195/55 r16 ranking

Test opon całorocznych 195/55 R16. Ranking Wulkanisty 2025 

2025-04-09
Coraz popularniejszym rozwiązaniem na które decydują się właściciele aut, jest zakup specjalnych opon całorocznych, które sprawdzają się zarówno w trakcie letnich upałów, jak i zimowych zamieci. Przedstawiamy ranking polecanych modeli opon wielosezonowych 195/55 R16.
opony wielosezonowe 185/65 r15 ranking

Test opon całorocznych 185/65 R15. Ranking Wulkanisty 2025 

2025-04-07
Rosnącą popularnością cieszą się opony wielosezonowe, które radzą sobie równie dobrze na oblodzonych i mokrych drogach, jak i na autostradach rozgrzanych w letnim upale. Przedstawiamy ranking polecanych opon całorocznych 185/65 R15.
opony wielosezonowe 185/60 r15 ranking

Test opon całorocznych 185/60 R15. Ranking Wulkanisty 2025 

2025-04-04
Opony wielosezonowe cieszą się w naszym kraju coraz większą popularnością, do czego niewątpliwie przyczyniają się coraz łagodniejsze zimy, które sprawiają, że wielu kierowców nie odczuwa potrzeby zakładania ogumienia stworzonego z myślą o niej. Modele te radzą sobie równie dobrze na rozgrzanym asfalcie, jak i zabłoconych lub oblodzonych miejskich drogach. Przedstawiamy ranking polecanych modeli 185/60 R15.
opony całoroczne 215/65 r16 ranking

Test opon całorocznych 215/65 R16. Ranking Wulkanisty 2025

2025-03-31
Coroczna wymiana opon letnich na zimowe jest niewątpliwie kłopotliwa, kierowcy muszą bowiem znaleźć nie tylko miejsce na przechowywanie nieużywanego kompletu, ale również poświecić sporo cennego czasu na wizytę w warsztacie. Z tych powodów coraz większym zainteresowaniem cieszą się opony wielosezonowe, z których możemy korzystać niezależnie od aury za oknem. Przedstawiamy ranking opon całorocznych 215/65 R16.
kormoran all season vs goodyear eagle sport

Kormoran All Season vs. Goodyear Eagle Sport All-Season: Porównanie opon całorocznych

2025-02-03
Wybór odpowiednich opon całorocznych to kluczowy element zapewniający bezpieczeństwo i komfort jazdy przez cały rok. Dziś przyjrzymy się dwóm popularnym modelom: Kormoran All Season oraz Goodyear Eagle Sport All-Season, analizując ich specyfikacje, osiągi i opinie użytkowników.