Porównujemy oferty 32 sklepów z oponami całorocznymi firmy Imperial w rozmiarze 235/50R18. Zobacz gdzie kupić opony All Season Driver w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "101 W XL" w nazwie opony?
Imperial All Season Driver w rozmiarze 235/50 R18 101W to opona całoroczna oraz wzmacniana (XL). IF269 oraz 5420068628391 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy budżetowej. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | IF269 |
EAN | 5420068628391 |
Producent | Imperial |
Koncern | grupa Deldo |
Siedziba | Belgia |
Klasa | budżetowa |
Model | All Season Driver |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony całoroczne |
Rozmiar | [size width="235" profile="50" diameter="18"]235/50 R18[/size] |
Szerokość | 235 mm |
Profil | 50 % (opona niskoprofilowa) |
Średnica | 18 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 117,50 mm |
Kraj produkcji | Chiny |
Rodzaj bieżnika | kierunkowy |
Indeks nośności | 101 |
Maksymalna nośność | 825 kg |
Indeks prędkości | W |
Maksymalna prędkość | 270 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 2 lata od daty zakupu |
Opory toczenia | C (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | B (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 71 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | - |
Premiera modelu | 2018 rok (podczas targów Moto) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | - |
Pełna nazwa | Imperial All Season Driver 235/50 R18 101W XL |
Opis opony Imperial All Season Driver w pigułce. Producentem opon jest marka Imperial, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Chiny. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie letnim i zimowym. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Imperial (klasa budżetowa) to wynosi ona 2 lata od daty zakupu. Bieżnik All Season Driver ma konstrukcję kierunkową, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.
Opony Imperial All Season Driver przeznaczone są na sezon letni oraz zimowy, ich rozmiar w prezentowanym przykładzie to 235/50 R18, a indeksy prędkości i nośności odpowiednio W i 101. Oznacza to, że podczas jazdy z maksymalną dopuszczalną prędkością 270 km/h opona wytrzyma obciążenie do 825 kg. Omawiany rozmiar 235/50 R18 pasuje do samochodów typu Ford Kuga (I), Ford S-MAX (II), Ford Kuga (II FL), Opel Insignia (A) czy Opel Insignia (A FL). W ramach europejskiego systemu etykiet na oponach omawiany model Imperial All Season Driver 235/50 R18 prezentuje się następująco: B w kategorii hamowania na mokrej nawierzchni, C za opory toczenia, które wpływają na spalanie paliwa oraz 71 dB w pomiarze emitowanego hałasu zewnętrznego.
Warto pamiętać, że w rozmiarze opony 235/50 R18 pierwsza liczba oznacza jej szerokość w milimetrach, druga to wysokość profilu liczona jako procent z szerokości (tutaj 50% z 235 wynosi 117,50 ), litera to typ konstrukcji opony (najczęściej radialny, ale może być też diagonalny), a trzecia liczba (tutaj 18) to mierzona w calach średnica felgi, na jakiej należy zamontować dany model.
All Season Driver w rozmiarze 235/50 R18 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie osobowe. Opony osobowe to zdecydowanie największy segment ogumienia. Kierowcy mogą wybierać wśród tysięcy modeli oferowanych w ramach klas ekonomicznej, średniej i premium. Opony osobowe montowane są w małolitrażowych autach miejskich, rodzinny sedanach i kombi, autach sportowych, luksusowych limuzynach i wielu innych podobnych samochodach. Opony osobowe najczęściej posiadają kierunkowy lub asymetryczny bieżnik (pierwsza nich jest częściej spotykana w modelach zimowych, a druga w produktach przeznaczonych o mocniejszych samochodów).
Opony firmy Imperial pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy budżetowej. Dzięki oponom klasy ekonomicznej, kierowcy którym zależy na oszczędnościach, mogą korzystać z ogumienia o zoptymalizowanych osiągach zapewniającego bezpieczeństwo jazdy, a przy tym nie przepłacać. Takie opony są bardzo dobrym rozwiązaniem dla wszystkich, którzy nie użytkują często z samochodu, a odległości, które pokonują są niewielkie i w obrębie aglomeracji miejskiej. Budżetowe opony chwalą również kierowcy preferujący spokojny styl prowadzenia. Do najchętniej wybieranych marek tej klasy należą m.in.: Imperial, Laufenn, Riken, Matador, PowerTrac, Neolin oraz Apollo.
Unijna etykieta na oponie to oznaczenie podobne do tego, jakie znajduje się np. przy określaniu efektywności energetycznej sprzętu AGD. Jakie informacje uwzględnia etykieta dołączona do opony, która na terenie Unii Europejskiej jest obowiązkowa już od 2012 roku? Dane dotyczące efektywności paliwowej (oporów toczenia), przyczepności na mokrej nawierzchni, a także poziomu generowanego podczas jazdy hałasu. Wszystko to pomaga kierowcom w wyborze modelu optymalnego do ich samochodu i stylu prowadzenia. Zobacz jak prezentują się oceny opon Imperial All Season Driver 235/50R18 101W na etykiecie unijnej.
Informacje o spalaniu paliwa umieszczane są na etykietach dołączanych do opon i prezentowane w formie piktogramu oraz klas od A do G, gdzie klasa A oznacza największą ekonomiczność paliwową. Jest to ważna informacja, ponieważ im mniejsze opory toczenia, tym samochód ma mniejsze spalania i jest bardziej ekonomiczny w eksploatacji. To także ważna informacja dla wszystkich, którzy dbają o środowisko naturalne – większa ekonomiczność paliwowa oznacza, że do atmosfery trafi mniej szkodliwych spalin. Taką samą ocenę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 9 innych produktów spełniających kryteria - opony całoroczne (sezon), 18 cali (średnica) oraz budżetowa (klasa).
Etykieta unijna informuje między innymi o poziomie przyczepności opon na mokrej nawierzchni. Parametr ten jest oceniany w pomiarze drogi hamowania i siły tarcia opon w wyżej wspomnianych warunkach. Za przyczepność na mokrej nawierzchni dany model może otrzymać klasy od A do G. Warto jednak wiedzieć, że klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia opon o lepszych i gorszych parametrach, a modele z klasą G są po prostu niebezpieczne i nie dopuszcza się ich do sprzedaży. Identyczną notę - "B" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 10 innych produktów spełniających wytyczne - opony 235/50 R18 (rozmiar) oraz całoroczne (sezon).
Symbol trzech fal dźwiękowych umieszczonych na etykiecie unijnej dołączonej do opon określa hałas zewnętrzny generowany przez oponę podczas jazdy To parametr wpływający na komfort jazdy, dlatego warto zwrócić na niego uwagę wybierając ogumienie. Jedna fala oznacza niski poziom głośności, podczas gdy trzy fale - największy. Poziom głośności oblicza się na podstawie skali logarytmicznej, co oznacza, że opona z trzema falami jest aż czterokrotnie głośniejsza od modelu zaklasyfikowanego jedną falą.
Imperial to opony klasy ekonomicznej cenione przez kierowców na całym świecie. Szczególnie dobrze sprawdzają się na krótkich trasach i podczas jazdy w mieście. Ich zalety to przede wszystkim zrównoważone osiągi w różnych warunkach pogodowych i drogowych, bezpieczeństwo użytkowania, a także wyjątkowo korzystna cena. Te chińskie opony zostały stworzone na podstawie europejskiej myśli technologicznej, dzięki czemu doskonale odpowiadają na potrzeby użytkowników, zarówno podczas jazdy latem, jak i zimą.
Model All Season Driver (Imperial) wyposażony został w kierunkową rzeźbę bieżnika. Opony kierunkowe mają układ rowków, który kształtem przypomina litery "V" lub "U". Często taka rzeźba jest też określana mianem jodełki. Największą zaletą bieżników kierunkowych jest doskonałe odprowadzanie wody i błota pośniegowego oraz dobre zachowanie na śniegu (20% większa odporność na aquaplaning w porównaniu do asymetryków). W związku z tym większość modeli zimowych to właśnie opony kierunkowe. Bieżnik kierunkowy oprócz tego oferuje bardzo dobre trzymanie toru jazdy podczas poruszania się na wprost i ma atrakcyjny wygląd.
Napisy "101" oraz "W" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 825 kg) oraz prędkości (do 270 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon wielosezonowych. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji.
Imperial All Season Driver 235/50 R18 należy do grupy opon wielosezonowych. Dzięki oponom całorocznym kierowcy, którzy pokonują rocznie niewielkie przebiegi i korzystają z samochodu głównie w mieście, mogą zaoszczędzić na sezonowej wymianie opon. Ogumienie wielosezonowe to swego rodzaju kompromis między oponami letnimi i zimowymi, który łącząc najważniejsze osiągi tych dwóch rodzajów opon, zapewnia zoptymalizowane bezpieczeństwo i komfort jazdy w zróżnicowanych warunkach pogodowych. To rozsądny wybór dla wszystkich, którzy okazjonalnie korzystają z auta i preferują spokojny styl jazdy.
Na uznanie gwarancji przez producenta można liczyć tylko w przypadku wystąpienia wady fabrycznej. Warto ją zgłosić niezwłocznie po jej wykryciu, ponieważ reklamowanie opon będących przedmiotami ulegającymi naturalnemu zużyciu bywa trudne. Problemu nie powinno być natomiast w momencie zauważenia deformacji opony, trudności z wyważeniem modelu czy widocznego uszkodzenia jeszcze przed montażem. W przypadku opon klasy budżetowej Imperial, producent udziela gwarancji trwającej 2 lata od daty zakupu.
Opinie o oponie są obecnie zbierane od użytkowników. Czekamy na pierwsze wrażenia z jazdy oraz informacje jak opony zachowują się w różnych warunkach. Dodaj swoją opinię. W komentarzu poza recenzją proszę o podawanie marki i modelu auta, lokalizacji (góry, miasto, trasa) oraz preferowanego stylu jazdy.
"Zrównoważone osiągi w każdej sytuacji pogodowej - zarówno na suchej, jak i na mokrej nawierzchni", "zapewniają bezpieczną jazdę", “sprawne ruszanie z miejsca i krótka droga hamowania to główne zalety tych opon", "gwarantują optymalny komfort prowadzenia i nie zawodzą w trudnych warunkach drogowych" - to tylko niektóre z opinii zadowolonych użytkowników korzystających na co dzień z chińskich opon. Te produkty, które dawniej nie cieszyły się pozytywną opinią użytkowników, obecnie są coraz częściej polecane przez kierowców. Zaawansowanie technologiczne chińskich opon i ich coraz wyższa jakość, sprawiają że mogą konkurować one z oponami produkowanymi w Europie. Chińskie opony są także coraz częściej brane pod uwagę podczas testów opon przygotowywanych przez specjalistów z branży motoryzacyjnej. Wynika z nich, że zapewniają optymalne parametry podczas codziennej jazdy, sprawdzają się w autach małolitrażowych i radzą sobie najlepiej w umiarkowanych warunkach pogodowych.
Zobacz inne określenia opon Imperial All Season Driver 235/50 R18 101W XL. Sformułowania te często spotykane są w serwisach ogłoszeniowych czy na portalach społecznościowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu sezonu (opony całoroczne), rozmiaru (235/50 R18), indeksów (101W XL), nazwy producenta (Imperial) oraz modelu (All Season Driver) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon wielosezonowych o szerokości 235 mm, profilu 50 %, średnicy 18 cali oraz indeksach 101W. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony całoroczne, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą karty przedpłacone, oficjalne piłki nożne, smycze do kluczy, kubki termiczne czy bilety na zawody żużlowe.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon wielosezonowych firmy Imperial to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 41-63% od ceny detalicznej.
Kupując opony całoroczne w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu All Season Driver mogą być m.in. ramki do tablic rejestracyjnych, zapachy do samochodu, worki do opon oraz podkładki antypoślizgowe pod telefon.