Data modyfikacji:

Imperial All Season Driver 245/40 R18 97Y XL

Autor: Łukasz Wulkanista

Opona całoroczna Imperial All Season Driver 245/40 R18 97Y

Zdjęcie poglądowe modelu All Season Driver w rozmiarze 245/40 R18 XL

Porównujemy oferty 26 sklepów z oponami całorocznymi firmy Imperial w rozmiarze 245/40R18. Zobacz gdzie kupić opony All Season Driver w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.

Co oznacza zapis "97 Y XL" w nazwie opony?

Parametry techniczne

Imperial All Season Driver w rozmiarze 245/40 R18 97Y to opona całoroczna oraz wzmacniana (XL). IF286 oraz 5420068628568 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy budżetowej. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.

Pełna specyfikacja opony (szczegóły produktu)
Parametr Wartość
Kod produktu IF286
EAN 5420068628568
Producent Imperial
Koncern grupa Deldo
Siedziba Belgia
Klasa budżetowa
Model All Season Driver
Poprzedni model -
Następny model -
Sezon opony całoroczne
Rozmiar [size width="245" profile="40" diameter="18"]245/40 R18[/size]
Szerokość 245 mm
Profil 40 % (opona niskoprofilowa)
Średnica 18 cali
Konstrukcja R (radialna)
Wysokość profilu 98 mm
Kraj produkcji Chiny
Rodzaj bieżnika kierunkowy
Indeks nośności 97
Maksymalna nośność 730 kg
Indeks prędkości Y
Maksymalna prędkość 300 km/h
Przeznaczenie auta osobowe
Gwarancja 2 lata od daty zakupu
Opory toczenia C (spalanie paliwa)
Przyczepność na mokrym B (droga hamowania)
Hałas zewnętrzny 71 dB
Fale (1-3) 2
Waga (ciężar) -
Premiera modelu 2018 rok (podczas targów Moto)
Run Flat nie
Wzmocnienie tak (XL)
Rant ochronny felgi -
Inne oznaczenia -
Pełna nazwa Imperial All Season Driver 245/40 R18 97Y XL

Model All Season Driver

Fragment bieżnika All Season Driver firmy Imperial (zdjęcie

Opis opony Imperial All Season Driver w pigułce. Producentem opon jest marka Imperial, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Chiny. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie letnim i zimowym. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Imperial (klasa budżetowa) to wynosi ona 2 lata od daty zakupu. Bieżnik All Season Driver ma konstrukcję kierunkową, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.

Opony całoroczne Imperial All Season Driver w rozmiarze 245/40 R18 97Y XL

Opony całoroczne Imperial All Season Driver 245/40 R18 zostały zaprojektowane z myślą o samochodach typu Mercedes Klasa E (212 FL), Audi A5 (I), Mercedes Klasa E (212), Volvo S80 (P3), Audi A4 (B9) czy Mercedes CLS (219). Ich konstrukcja i osiągi są dostosowane do możliwości właśnie takich aut i oczekiwań ich kierowców. Prezentowany tutaj model Imperial All Season Driver 245/40 R18 w ramach europejskiego systemu etykiet otrzymał klasę C za poziom oporów toczenia, B w pomiarze drogi hamowania na mokrej drodze i 71 dB za emisję hałasu zewnętrznego.

Rozmiar 245/40 R18 opon Imperial All Season Driver należy czytać następująco: szerokość 245 mm, wysokość profilu 40 (jako procent z szerokości, czyli 98 mm) i średnica 18 cali. Litera przed oznaczeniem średnicy oznacza typ konstrukcji opony – może być radialna lub diagonalna. Omawiane opony Imperial All Season Driver 245/40 R18 mają indeks prędkości Y (oznacza to dopuszczalną prędkość 300 km/h) i indeks nośności 97 (dopuszczalne obciążenie wynosi tutaj 730 kg).

Opona osobowa

Przeznaczenie - samochody osobowe (zdjęcie)

All Season Driver w rozmiarze 245/40 R18 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie osobowe. Opony osobowe, jak wskazuje ich nazwa, przeznaczone są do różnego rodzaju samochodów osobowych – od klasy miejskiej, przez kompaktową i średnią aż po wyższą. W oponach osobowych najczęściej spotyka się bieżniki kierunkowe i asymetryczne, które zapewniają najwyższy poziom bezpieczeństwa w różnych warunkach pogodowych i przy wyższych prędkościach. Kupujący opony osobowe mogą wybierać spośród tysięcy modeli klasy budżetowej, średniej i premium (w zależności od stylu jazdy, mocy samochodu, pokonywanych kilometrów w ciągu roku czy budżetu przeznaczonego na zakup).

Klasa - budżetowa. Alternatywa dla kierowców preferujących spokojny styl jazdy

Klasa - budżetowa

Opony firmy Imperial pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy budżetowej. Opony klasy ekonomicznej to idealna propozycja dla kierowców, którzy chcą zaoszczędzić na zakupie opon, pokonują małe przebiegi roczne, posiadają samochód o mniejszej mocy lub preferują spokojny styl jazdy. Opony ekonomiczne produkowane są w oparciu o nieco starsze technologie, niż modele ze średniej lub wyższej półki i z tego wynika ich niższa cena. Oferują dobre osiągi na suchej i mokrej nawierzchni oraz panowanie nad samochodem w warunkach zimowych. Do marek klasy ekonomicznej zaliczają się m.in. Imperial, Sava, PowerTrac, Kormoran, Dayton, Achilles czy Apollo.

Etykieta unijna opon All Season Driver 245/40 R18 czyli ocena hałasu, spalania i hamowania

Etykieta unijna na oponie w prosty i przejrzysty sposób informuje nabywcę o trzech podstawowych osiągach danego modelu: przyczepności na mokrej nawierzchni, efektywności paliwowej (oporów toczenia), a także poziomu hałasu, jaki generuje podczas jazdy. Przedstawione są w formie piktogramów przypominających te, które znajdują się na sprzęcie AGD. Efektywność paliwowa i przyczepność na mokrym obejmuje zakres klas od A do G, gdzie A oznacza najkrótszą drogę hamowania i najlepszą efektywność. Hałas przedstawiony jest natomiast w formie decybeli i piktogramu od 1 do 3 fal. Zobacz jak prezentują się oceny opon Imperial All Season Driver 245/40R18 97Y na etykiecie unijnej.

Spalanie paliwa - ocena C

Opory toczenia wpływają na ekonomikę jazdy. Na etykietach stosuje się siedem klas oszczędności oznaczonych kolejnymi literami alfabety. Ocena "A" przypisana jest ogumieniu najbardziej oszczędnemu, a nota "G" zarezerwowana jest dla modeli o największych oporach toczenia. Im lepsza klasa, tym większy wpływ na ograniczenie spalania i emisję spalin przez auta. Taką samą ocenę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 9 innych produktów spełniających kryteria - opony całoroczne (sezon), 18 cali (średnica) oraz budżetowa (klasa).

Hamowanie na mokrym - ocena B

Jednym z parametrów, o którym informuje unijna etykieta na opony, jest przyczepność na mokrej nawierzchni. To bardzo ważny wskaźnik, ponieważ wpływa na bezpieczeństwo jazdy na danym modelu ogumienia. Określa się ją na skali od A do G, gdzie A opisuje najkrótszą drogę hamowania, a F najdłuższą (kategoriami D i G nie określa się opon do samochodów osobowych). Różnica jednej klasy to około 3 metry dystansu w drodze hamowania, co oznacza, że między oponami skategoryzowanymi jako A i F, występuje rozbieżność drogi hamowania obejmująca aż 18 metrów. Identyczną notę - "B" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 10 innych produktów spełniających wytyczne - opony 245/40 R18 (rozmiar) oraz całoroczne (sezon).

Hałas na zewnątrz - 71 dB

Umieszczana na oponach etykieta unijna informuje o hałasie zewnętrznym, który jest przez nie emitowany. Jest to wynik polityki ochrony środowiska prowadzonej przez UE. Dla kierowców z pewnością bardziej istotna byłaby informacja o poziomie hałasu wewnętrznego, który jest odczuwany w kabinie pojazdu i ma wpływ ma komfort podróżowania (szczególnie na długich trasach). W przeciwieństwie do oporów toczenia i przyczepności na mokrej nawierzchni w przypadku hałasu zewnętrznego nie są nadawane klasy od A do G, tylko ocena w postaci 3 fal i wynik pomiaru w dB.

Firma Imperial (grupa Deldo)

Logo firmy oponiarskiej Imperial (zdjęcie)

Imperial to opony klasy ekonomicznej cenione przez kierowców na całym świecie. Szczególnie dobrze sprawdzają się na krótkich trasach i podczas jazdy w mieście. Ich zalety to przede wszystkim zrównoważone osiągi w różnych warunkach pogodowych i drogowych, bezpieczeństwo użytkowania, a także wyjątkowo korzystna cena. Te chińskie opony zostały stworzone na podstawie europejskiej myśli technologicznej, dzięki czemu doskonale odpowiadają na potrzeby użytkowników, zarówno podczas jazdy latem, jak i zimą.

Jak sprawdza się kierunkowa rzeźba bieżnika w oponie Imperial All Season Driver 245/40 R18 97Y? Poznaj jej wady i zalety

Bieżnik kierunkowy (zdjęcie)

Model All Season Driver (Imperial) wyposażony został w kierunkową rzeźbę bieżnika. Dzięki rowkom przypominającym literę V, w jakie wyposażony jest bieżnik opon kierunkowych, ogumienie to doskonale sprawdza się podczas deszczu i na błocie pośniegowym. Taki rodzaj rzeźby bardzo dobrze odprowadza wodę gwarantując pewne zachowanie nawet podczas ekstremalnej pogody. Ponadto, opony kierunkowe z pewnością przypadną do gustu wszystkim dbającym o środowisko i nie chcącym przepłacać - opona kierunkowa cechuje się niższymi oporami toczenia, co przekłada się na ograniczenie spalania i bardziej ekologiczną jazdę.

Oznaczenia 97Y oraz XL

Napisy "97" oraz "Y" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 730 kg) oraz prędkości (do 300 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon wielosezonowych. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji.

Opona całoroczna

Opony całoroczne

Imperial All Season Driver 245/40 R18 należy do grupy opon wielosezonowych. Opony całoroczne (określane również jako uniwersalne lub wielosezonowe) najlepiej sprawdzają się w umiarkowanych warunkach klimatycznych lub w przypadku kierowców o spokojnym stylu jazdy jeżdżących głównie po mieście. Nazwy opon całorocznych kojarzą się z 4 porami roku, np. "4Seasons", "Quatrac", "All Season", "All Weather", a na ich bokach umieszczony jest symbol trzech szczytów z płatkiem śniegu potwierdzający osiągi w zimowych warunkach. Bieżniki opon całorocznych mają niejako dwie strefy: przystosowaną do jazdy latem i zimą (ta druga ma więcej lameli).

Gwarancja na opony All Season Driver

Gwarancja producenta opon Imperial udzielana jest na okres 2 lat od daty zakupu. Należy jednak pamiętać, że nie obejmuje ona usterek powstałych z winy użytkownika np. zbyt niskiego ciśnienia w oponach, nieprawidłowego przechowywania, błędów podczas wyważania czy użytkowania na niesprawnym technicznie pojeździe. W jakich sytuacjach warto reklamować opony? Gdy zauważymy wadę wynikającą z winy producenta np. deformację lub brak możliwości wyważenia spowodowane użyciem nieprawidłowych materiałów czy błędami produkcyjnymi.

2 lata od daty zakupu

Opinie kierowców rozmiaru 245/40 R18 o oponach Imperial All Season Driver

Opinie o oponie są obecnie zbierane od użytkowników. Czekamy na pierwsze wrażenia z jazdy oraz informacje jak opony zachowują się w różnych warunkach. Dodaj swoją opinię. W komentarzu poza recenzją proszę o podawanie marki i modelu auta, lokalizacji (góry, miasto, trasa) oraz preferowanego stylu jazdy.

Imperial w testach opon wielosezonowych

Test opon wielosezonowych Imperial

"Zrównoważone osiągi w każdej sytuacji pogodowej - zarówno na suchej, jak i na mokrej nawierzchni", "zapewniają bezpieczną jazdę", “sprawne ruszanie z miejsca i krótka droga hamowania to główne zalety tych opon", "gwarantują optymalny komfort prowadzenia i nie zawodzą w trudnych warunkach drogowych" - to tylko niektóre z opinii zadowolonych użytkowników korzystających na co dzień z chińskich opon. Te produkty, które dawniej nie cieszyły się pozytywną opinią użytkowników, obecnie są coraz częściej polecane przez kierowców. Zaawansowanie technologiczne chińskich opon i ich coraz wyższa jakość, sprawiają że mogą konkurować one z oponami produkowanymi w Europie. Chińskie opony są także coraz częściej brane pod uwagę podczas testów opon przygotowywanych przez specjalistów z branży motoryzacyjnej. Wynika z nich, że zapewniają optymalne parametry podczas codziennej jazdy, sprawdzają się w autach małolitrażowych i radzą sobie najlepiej w umiarkowanych warunkach pogodowych.

Imperial All Season Driver 245/40 R18 97Y XL na forach czyli inne formy zapisu prezentowanej opony

Zobacz inne określenia opon Imperial All Season Driver 245/40 R18 97Y XL. Sformułowania te często spotykane są w serwisach ogłoszeniowych czy na forach internetowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu nazwy producenta (Imperial), indeksów (97Y XL), sezonu (opony całoroczne), rozmiaru (245/40 R18) oraz modelu (All Season Driver) przedstawione w odmiennej kolejności.

Znalezione m.in. na forum:

  • 245/40R18 97Y Imperial All Season Driver
  • 245/40 R18 97 Y XL All Season Driver Imperial
  • opony całoroczne Imperial 245/40R18 All Seasons Driver
  • opony Imperial AllSeason Driver R18 245x40
  • Imperial All Season Driver 245/40R18 XL

Polecane opony całoroczne 245 40 R18 97Y o zbliżonej cenie i parametrach

Poniżej lista alternatywnych opon wielosezonowych o szerokości 245 mm, profilu 40 %, średnicy 18 cali oraz indeksach 97Y. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.

Opona całoroczna
Opona Nokian Weatherproof 245 40 R18 97V XL FR

Logo firmy Nokian
Klasa premium

Nokian Weatherproof
245/40 R18 97V XL FR

  • Wzmacniane – XL
  • Rant ochronny – FR
  • Gwarancja – 5 lat od daty zakupu
  • Indeks nośności – 97 (do 730 kg/oponę)
  • Indeks prędkości – V (do 240 km/h)
C B 72dB
Cena od 474 zł / szt.

Opona całoroczna
Opona Michelin CrossClimate+ 245 40 R18 97Y XL FR

Logo firmy Michelin
Klasa premium

Michelin CrossClimate+
245/40 R18 97Y XL FR

  • Wzmacniane – XL
  • Rant ochronny – FR
  • Gwarancja – 5 lat od daty zakupu
  • Indeks nośności – 97 (do 730 kg/oponę)
  • Indeks prędkości – Y (do 300 km/h)
C B 69dB
Cena od 621 zł / szt.

Opona całoroczna
Opona Kleber Quadraxer 2 245 40 R18 97W XL FR

Logo firmy Kleber
Klasa średnia

Kleber Quadraxer 2
245/40 R18 97W XL FR

  • Wzmacniane – XL
  • Rant ochronny – FR
  • Gwarancja – 5 lat od daty zakupu
  • Indeks nośności – 97 (do 730 kg/oponę)
  • Indeks prędkości – W (do 270 km/h)
C B 69dB
Cena od 493 zł / szt.

Opona całoroczna
Opona Bridgestone Weather Control A005 245 40 R18 97Y XL FR

Logo firmy Bridgestone
Klasa premium

Bridgestone Weather Control A005
245/40 R18 97Y XL FR

  • Wzmacniane – XL
  • Rant ochronny – FR
  • Gwarancja – 5 lat od daty produkcji
  • Indeks nośności – 97 (do 730 kg/oponę)
  • Indeks prędkości – Y (do 300 km/h)
  • Dodatkowe oznaczenia – 3PMSF
  • Najlepsza przyczepność na mokrym (klasa A)
C A 71dB
Cena od 538 zł / szt.

Opona całoroczna
Opona Yokohama BluEarth-4S AW21 245 40 R18 97Y XL

Logo firmy Yokohama
Klasa premium

Yokohama BluEarth-4S AW21
245/40 R18 97Y XL

  • Wzmacniane – XL
  • Gwarancja – 5 lat od daty produkcji
  • Indeks nośności – 97 (do 730 kg/oponę)
  • Indeks prędkości – Y (do 300 km/h)
  • Dodatkowe oznaczenia – 3PMSF, M+S
  • Niskie spalanie paliwa (klasa B)
B B 72dB
Cena od 659 zł / szt.

Dodatkowe informacje

Kierowca w samochodzie

Na koniec kilka słów o promocjach na opony całoroczne, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.

Promocja i wyprzedaż

Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą bony Sodexo, karty przedpłacone, bilety na mecze piłkarskie, foteliki samochodowe oraz promocja "zakup 4 opon w cenie 3".

Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon wielosezonowych firmy Imperial to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 45-56% od ceny detalicznej.

Produkty powiązane

Kupując opony całoroczne w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu All Season Driver mogą być m.in. ramki do tablic rejestracyjnych, skrobaczki do szyb, płyny do prania tapicerki oraz pianki naprawcze.

opony całoroczne 205/60 r16 ranking

Test opon całorocznych 205/60 R16. Ranking Wulkanisty 2025 

2025-04-11
Kierowcy są pogodzeni z faktem, że wraz z nadejściem okresu jesienno-zimowego przychodzi pora na wymianę opon. Jednak wielu właścicieli aut zwleka z założeniem i zakupem nowego kompletu, ponieważ wiąże się to z niemałą stratą czasu i dodatkowymi wydatkami. Dlatego w ostatnich latach tak szybko rośnie zainteresowanie oponami całorocznymi, które sprawdzają się w dowolnej aurze. Przedstawiamy ranking polecanych opon wielosezonowych 205/60 R16.
opony całoroczne 195/55 r16 ranking

Test opon całorocznych 195/55 R16. Ranking Wulkanisty 2025 

2025-04-09
Coraz popularniejszym rozwiązaniem na które decydują się właściciele aut, jest zakup specjalnych opon całorocznych, które sprawdzają się zarówno w trakcie letnich upałów, jak i zimowych zamieci. Przedstawiamy ranking polecanych modeli opon wielosezonowych 195/55 R16.
opony wielosezonowe 185/65 r15 ranking

Test opon całorocznych 185/65 R15. Ranking Wulkanisty 2025 

2025-04-07
Rosnącą popularnością cieszą się opony wielosezonowe, które radzą sobie równie dobrze na oblodzonych i mokrych drogach, jak i na autostradach rozgrzanych w letnim upale. Przedstawiamy ranking polecanych opon całorocznych 185/65 R15.
opony wielosezonowe 185/60 r15 ranking

Test opon całorocznych 185/60 R15. Ranking Wulkanisty 2025 

2025-04-04
Opony wielosezonowe cieszą się w naszym kraju coraz większą popularnością, do czego niewątpliwie przyczyniają się coraz łagodniejsze zimy, które sprawiają, że wielu kierowców nie odczuwa potrzeby zakładania ogumienia stworzonego z myślą o niej. Modele te radzą sobie równie dobrze na rozgrzanym asfalcie, jak i zabłoconych lub oblodzonych miejskich drogach. Przedstawiamy ranking polecanych modeli 185/60 R15.
opony całoroczne 215/65 r16 ranking

Test opon całorocznych 215/65 R16. Ranking Wulkanisty 2025

2025-03-31
Coroczna wymiana opon letnich na zimowe jest niewątpliwie kłopotliwa, kierowcy muszą bowiem znaleźć nie tylko miejsce na przechowywanie nieużywanego kompletu, ale również poświecić sporo cennego czasu na wizytę w warsztacie. Z tych powodów coraz większym zainteresowaniem cieszą się opony wielosezonowe, z których możemy korzystać niezależnie od aury za oknem. Przedstawiamy ranking opon całorocznych 215/65 R16.
kormoran all season vs goodyear eagle sport

Kormoran All Season vs. Goodyear Eagle Sport All-Season: Porównanie opon całorocznych

2025-02-03
Wybór odpowiednich opon całorocznych to kluczowy element zapewniający bezpieczeństwo i komfort jazdy przez cały rok. Dziś przyjrzymy się dwóm popularnym modelom: Kormoran All Season oraz Goodyear Eagle Sport All-Season, analizując ich specyfikacje, osiągi i opinie użytkowników.