Porównujemy oferty 28 sklepów z oponami zimowymi firmy Linglong w rozmiarze 235/60R18. Zobacz gdzie kupić opony Green-Max Winter UHP w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "107 H XL" w nazwie opony?
Linglong Green-Max Winter UHP w rozmiarze 235/60 R18 107H to opona zimowa, wzmacniana (XL) oraz dodatkowo oznakowana symbolami 3PMSF, M+S. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy budżetowej. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Producent | Linglong |
Koncern | grupa Linglong |
Siedziba | Chiny |
Klasa | budżetowa |
Model | Green-Max Winter UHP |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony zimowe |
Rozmiar | [size width="235" profile="60" diameter="18"]235/60 R18[/size] |
Szerokość | 235 mm |
Profil | 60 % |
Średnica | 18 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 141 mm |
Kraj produkcji | Chiny, Tajlandia |
Rodzaj bieżnika | asymetryczny |
Indeks nośności | 107 |
Maksymalna nośność | 975 kg |
Indeks prędkości | H |
Maksymalna prędkość | 210 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 2 lata od daty zakupu |
Opory toczenia | C (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | C (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 72 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 14,08 kg |
Cena | ~ 158 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | 3PMSF, M+S |
Pełna nazwa | Linglong Green-Max Winter UHP 235/60 R18 107H XL |
Opis opony Linglong Green-Max Winter UHP w pigułce. Producentem opon jest marka Linglong, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Tajlandia czy Chiny. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie zimowym. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Linglong (klasa budżetowa) to wynosi ona 2 lata od daty zakupu. Bieżnik Green-Max Winter UHP ma konstrukcję asymetryczną, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.
Jak należy interpretować rozmiar 235/60 R18 omawianych opon zimowych? Pierwsza liczba w rozmiarze określa jej szerokość i jest zazwyczaj podawana w milimetrach – w tym przypadku jest to 235 mm (23,50 cm). Druga liczba to wysokość profilu opony – wartość ta jest w rozmiarze podawana jako procent z szerokości – tutaj 60 to nic innego jak 60% z 235, czyli 141 mm. Litera to typ konstrukcji opony, najczęściej spotykane "R" to budowa radialna. Ostatnia z liczb w rozmiarze to średnica felgi, na jaką należy zamontować dany produkt – w tym przypadku 18 cali, czyli 45,72 cm.
Prezentowane opony Linglong Green-Max Winter UHP 235/60 R18 mają indeks nośności 107 - najwyższa wartość obciążenia przy jeździe z maksymalną prędkością wynosi tu 975 kg. Z kolei maksymalna dopuszczalna prędkość, z jaką można jechać na tym modelu to 210 km/h, co daje indeks prędkości H.
Model zimowy Linglong Green-Max Winter UHP 235/60 R18 w ramach europejskiego systemu etykiet otrzymał klasę C za poziom oporów toczenia, klasę C za przyczepność na mokrej nawierzchni oraz 72 dB w pomiarze hałasu zewnętrznego. Opony zimowe Linglong Green-Max Winter UHP 235/60 R18 są projektowane z myślą o samochodach typu Audi Q7 (I), Audi Q5 (II), Volvo XC90 (I), Honda CR-V (V) czy Volvo XC60 (I).
Green-Max Winter UHP w rozmiarze 235/60 R18 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie osobowe. Opony osobowe to modele zaprojektowane z myślą o różnego rodzaju samochodach: małolitrażowych aut miejskich, przez rodzinne sedany czy kombi po auta sportowe i limuzyny. Tego typu produkty najczęściej wyposażone są w kierunkowy lub asymetryczny bieżnik (pierwsza nich jest częściej spotykana w modelach zimowych, a druga w produktach przeznaczonych o mocniejszych samochodów). Opony osobowe dostępne są w ramach klas ekonomicznej, średniej i premium. Mogą mieć wzmocnioną konstrukcję, technologię Run Flat czy rant ochronny felgi.
Opony firmy Linglong pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy budżetowej. Opony klasy ekonomicznej cenione są przez oszczędnych kierowców, którzy podczas wyboru ogumienia do swojego samochodu stawiają na niewygórowaną cenę. Takie opony sprawdzą się w przypadku niewielkich miejskich samochodów, pokonywania tras miejskich oraz niewielkich rocznych przebiegów. Produkowane są przy pomocy sprawdzonych technologii i oferują zoptymalizowane kluczowe osiągi dotyczące bezpieczeństwa jazdy. Opony tej klasy, które cieszą się największym zaufaniem kierowców, to: Linglong, Zeetex, Barum, Matador, Sava, Imperial czy Dębica.
Etykieta unijna na oponach przypomina te znane ze sprzętu AGD/RTV i w przystępnej formie opisuje trzy parametry: opory toczenia, przyczepność na mokrej nawierzchni (pomiar drogi hamowania i siły tarcia między oponą a nawierzchnią) oraz poziom hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony. W pierwszych dwóch przypadkach opony mogą otrzymać klasy od A do G, przy czym nie przyznaje się klasy D. Za hałas zewnętrzny opony mogą otrzymać od jednej do trzech fal i wartość liczbową w decybelach. Zapoznanie się z parametrami na etykietach może ułatwić podjęcie decyzji o zakupie opon. Zobacz jak prezentują się oceny opon Linglong Green-Max Winter UHP 235/60R18 107H na etykiecie unijnej.
Podczas toczenia na opony działają różne siły – w zależności od konstrukcji mogą one przeciwstawiać się im lepiej lub gorzej. Pokonywanie oporów toczenia pochłania prawie 20% spalania paliwa. Dlatego parametr ten jest tak ważny i został zawarty na etykietach. Za poziom oporów toczenia opony mogą otrzymać klasy od A do G, ale warto wiedzieć, że klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia modeli lepszych i gorszych. Kupując opony o niskich oporach toczenia można zaoszczędzić nawet 0,25 litra paliwa na 100 km. Taką samą ocenę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskał jeszcze 1 produkt spełniający kryteria - opony Green-Max Winter UHP (model) oraz 18 cali (średnica).
Przyczepność na mokrej nawierzchni to zdolność zachowania kontaktu opony z pokrytą wodą jezdnią. Najkrótszą drogą hamowania cechuje się ogumienie zaliczane do klasy "A". Najsłabsze parametry pod tym względem mają modele z notą "F" (w przypadku aut osobowych) lub "G" (dla pozostałych pojazdów).
Pracująca opona generuje hałas – wysokie jego natężenie sprawia, że jazda jest niekomfortowa. Dlatego też na etykiecie podaje się jego wartość w decybelach i przydziela każdą oponę do jednej z trzech klas głośności, oznaczanych graficznie jedną, dwiema lub trzema symbolami fali. Wynik "72 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskało jeszcze 100 innych produktów spełniających kryteria - opony zimowe (sezon), 18 cali (średnica) oraz budżetowa (klasa).
Shandong Linglong Tire Co., Ltd. ( Linglong Tire ) to chińskie przedsiębiorstwo produkujące opony, które znajduje się wśród 20 największych przedsiębiorstw oponiarskich na świecie. Nazwa Linglong oznacza po chińsku - wyśmienity. Firma wyspecjalizowała się w produkcji wysokiej jakości opon do samochodów osobowych, ciężarowych, pojazdów rolniczych i autobusów. Produkty Linglong sprzedawane są z powodzeniem do ponad 180 krajów na całym świecie. Linglong jest również dostawcą oryginalnego wyposażenia dla kilku koncernów samochodowych. W 2020 roku Linglong obchodził 45-lecie istnienia.
Model Green-Max Winter UHP (Linglong) wyposażony został w asymetryczną rzeźbę bieżnika. Bieżnik asymetryczny skonstruowany jest z dwóch niezależnych części. Dzięki temu, że każda z nich dba o inne osiągi w czasie jazdy, opony z tego rodzaju rzeźbą gwarantują bezpieczeństwo na drodze i doskonałe parametry podczas prowadzenia. Zewnętrzna część bieżnika odpowiada za zachowanie ogumienia na suchej nawierzchni i stabilność podczas pokonywania zakrętów, a segment zewnętrzny zapewnia szybkie odprowadzanie wody w czasie deszczowej aury, a także na śniegu. W rezultacie, ogumienie sprawdza się w nieprzewidywalnych warunkach pogodowych.
Napisy "107" oraz "H" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 975 kg) oraz prędkości (do 210 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon zimowych. Przy tym produkcie znaleść można także oznaczenie 3PMSF - płatek śniegu na potrójnym szczycie oznaczający dopuszczenie opony do poruszania w warunkach zimowych oraz M+S - ang. Mud and Snow (błoto i śnieg) określa opony lepiej radzące sobie w warunkach błota i śniegu, niżeli model standardowy (bez tego symbolu). XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji.
Linglong Green-Max Winter UHP 235/60 R18 należy do grupy opon zimowych. Opony zimowe gwarantują komfort i bezpieczeństwo w zróżnicowanych warunkach pogodowych charakterystycznych dla tej pory roku. Różnią się od opon letnich nie tylko budową bieżnika, ale także mieszanką gumową ze zwiększoną ilością krzemionki, która zapewnia większą elastyczność i przyczepność w temperaturze poniżej 7oC. Dzięki solidnym blokom bieżnika w strefie barkowej, a także zwiększonej liczbie lameli, zapewniają stabilność i pewne prowadzenie w każdych warunkach drogowych, bez względu na panującą aurę.
Gwarancja na opony pozwala klientowi dochodzić swoich praw, w sytuacji, gdy po zakupie lub montażu opon okaże się, że mają one wady fabryczne spowodowane uszkodzeniem materiału czy błędami konstrukcyjnymi. W przypadku opon Linglong, producent udziela gwarancji obejmującej 2 lata od daty zakupu. Warto pamiętać, że nie obejmuje ona uszkodzeń mechanicznych, usterek wynikających z nieprawidłowego przechowywania, błędów podczas montażu i demontażu, a także powstałych w wyniku nieprawidłowej techniki jazdy.
Opinie o oponie są obecnie zbierane od użytkowników. Czekamy na pierwsze wrażenia z jazdy oraz informacje jak opony zachowują się w różnych warunkach. Dodaj swoją opinię. W komentarzu poza recenzją proszę o podawanie marki i modelu auta, lokalizacji (góry, miasto, trasa) oraz preferowanego stylu jazdy.
Opony produkowane w Chinach zdobywają wśród użytkowników skrajne opinie, jednak ze względu na ich coraz wyższą jakość są cenione przez wszystkich szukających bezpiecznych opon w rozsądnej cenie. Chińskie opony są najczęściej wybierane przez kierowców szukających nowego ogumienia i nie chcących przepłacać. Zapewniają zoptymalizowane osiągi w zróżnicowanych warunkach pogodowych, a także dobrze radzą sobie w autach małolitrażowych i podczas jazdy po mieście. Mimo że są rzadko brane pod uwagę przez specjalistów z branży motoryzacyjnej podczas sezonowych testów ogumienia, coraz częściej zajmują w nich miejsca w środku stawki wykazując lepsze osiągi od konkurencyjnych opon wyprodukowanych w Ameryce czy Europie. Wszystko to sprawia, że sprzedaż chińskich opon na całym świecie rośnie, a kierowcy którzy nie byli wcześniej przekonani do ogumienia powstającego w tym kraju, zyskują o nim dobrą opinię i wybierają je do codziennej jazdy.
Zobacz inne określenia opon Linglong Green-Max Winter UHP 235/60 R18 107H XL. Sformułowania te często spotykane są w porównywarkach cenowych czy na forach internetowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu nazwy producenta (Linglong), modelu (Green-Max Winter UHP), rozmiaru (235/60 R18), sezonu (opony zimowe) oraz indeksów (107H XL) przedstawione w odmiennej kolejności.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony zimowe, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą bilety na zawody żużlowe, assistance 24/7, koszulki piłkarskie, bilety do teatru lub foteliki samochodowe.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon zimowych firmy Linglong to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 42-60% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (abmoto, oponeo czy intercars) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. BGŻ BNP Paribas, Credite Agricole czy Alior Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon zimowych Linglong w rozmiarze 235/60 R18 XL (107H). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 158 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 632 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 59 (12 rat) do 323 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 323 zł | 646 zł | 14 zł |
4 | 165 zł | 660 zł | 28 zł |
6 | 112 zł | 672 zł | 40 zł |
8 | 86 zł | 688 zł | 56 zł |
10 | 70 zł | 700 zł | 68 zł |
12 | 59 zł | 708 zł | 76 zł |
Kupując opony zimowe w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Green-Max Winter UHP mogą być m.in. montaż w serwisie, ładowarki do telefonu na USB, preparaty do mycia felg czy mierniki grubości bieżnika.