Porównujemy oferty 35 sklepów z oponami zimowymi firmy Matador w rozmiarze 145/70R13. Zobacz gdzie kupić opony MP54 Sibir Snow w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "71 T " w nazwie opony?
Matador MP54 Sibir Snow w rozmiarze 145/70 R13 71T to opona zimowa oraz dodatkowo oznakowana symbolami 3PMSF, M+S. 15853270000 oraz 4050496632212 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy ekonomicznej. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 15853270000 |
EAN | 4050496632212 |
Producent | Matador |
Koncern | grupa Continental |
Siedziba | Słowacja |
Klasa | ekonomiczna |
Model | MP54 Sibir Snow |
Poprzedni model | MP52 Nordicca Basic |
Następny model | - |
Sezon | opony zimowe |
Rozmiar | [size width="145" profile="70" diameter="13"]145/70 R13[/size] |
Szerokość | 145 mm |
Profil | 70 % |
Średnica | 13 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 101,50 mm |
Kraj produkcji | Czechy, Polska, Słowenia, Słowacja |
Rodzaj bieżnika | kierunkowy |
Indeks nośności | 71 |
Maksymalna nośność | 345 kg |
Indeks prędkości | T |
Maksymalna prędkość | 190 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 5 lat od daty produkcji |
Opory toczenia | F (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | C (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 71 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 4,78 kg |
Premiera modelu | 2014 rok (podczas targów Moto) |
Cena | ~ 134 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | nie |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | 3PMSF, M+S |
Pełna nazwa | Matador MP54 Sibir Snow 145/70 R13 71T |
Opis opony Matador MP54 Sibir Snow w pigułce. Producentem opon jest marka Matador, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Polska, Słowacja czy Czechy. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie zimowym. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Matador (klasa ekonomiczna) to wynosi ona 5 lat od daty produkcji. Bieżnik MP54 Sibir Snow ma konstrukcję kierunkową, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.
Opony zimowe Matador MP54 Sibir Snow w omawianym przykładzie mają rozmiar 145/70 R13. Warto wiedzieć, że pierwsza liczba w oznaczeniu rozmiaru to szerokość opony w milimetrach - tutaj 145 mm. Druga z liczb w rozmiarze 145/70 R13 to wysokość profilu, która w rozmiarze jest podawana jako procent z szerokości – w tym prezentowanych oponach zimowych Matador MP54 Sibir Snow 145/70 R13 jest to 70% z 145, czyli 101,50 mm. Litera przed ostatnią liczbą to typ konstrukcji opony, a ostatnia z liczb w rozmiarze to średnica felgi, na jaką należy zamontować model w rozmiarze 145/70 R13 – tutaj wynosi ona 13 cali.
Omawiane opony zimowe Matador MP54 Sibir Snow 145/70 R13 mają indeks prędkości T i indeks nośności 71. Oznacza to, że przy poruszaniu się z maksymalną dopuszczalną prędkością 190 km/h najwyższa wartość obciążenia dla jednej opony wynosi 345 kg. Tego typu model najczęściej jest montowany w samochodach takich, jak Renault Clio (I), VW Polo, VW Caddy, Peugeot 206 czy Mitsubishi Colt.
Zastanawiając się nad zakupem opon zimowych Matador MP54 Sibir Snow 145/70 R13 warto zapoznać się z ich etykietą. Za opory toczenia prezentowany produkt otrzymał klasę F, za hamowanie na mokrej nawierzchni C, a pomiar hałasu zewnętrznego emitowanego przez ten model dał wynik 71 dB.
MP54 Sibir Snow w rozmiarze 145/70 R13 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie osobowe. Opony osobowe oferują dobrą przyczepność w zróżnicowanych warunkach pogodowych, a przy tym zapewniają odpowiedni komfort jazdy i często niskie opory toczenia, które wpływają na poziom spalania paliwa. Montuje się je w autach miejskich, klasy średniej, rodzinnych sedanach i kombi, a także luksusowych limuzynach i samochodach sportowych. W zależności od posiadanego budżetu, miejsca użytkowania auta, jego mocy, stylu jazdy czy pokonywanych przebiegów rocznych kierowcy mogą wybierać wśród opon osobowych klas ekonomicznej, średniej i premium.
Opony firmy Matador pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy ekonomicznej. Opony klasy ekonomicznej, zwanej także budżetową, dostępne są w najniższych cenach na rynku. Najczęściej kupują je kierowcy poszukujący oszczędności, jeżdżący mało, o bardzo spokojnym stylu jazdy czy posiadacze najmniejszych i najsłabszych samochodów. Producenci opon klasy ekonomicznej najczęściej decydują się na zastosowanie klasycznych, stosunkowo uniwersalnych rzeźb bieżnika i technologii ze starszych opon premium (sprzed kilku lat). Popularne marki ekonomiczne to: Matador, Barum, Imperial, Zeetex, Kormoran, Riken czy Neolin.
Dzięki unijnym etykietom kierowcy stojący przed wyborem opon do swojego auta mogą w szybki sposób porównać osiągi poszczególnych modeli w trzech podstawowych zakresach: efektywności paliwowej, hałasu generowanego podczas jazdy oraz przyczepności na mokrej nawierzchni. Etykiety na oponach są obowiązkowe na terenie Unii Europejskiej od 2012 roku, a prezentowane są w postaci naklejki na bieżniku, która musi znajdować się w widocznym miejscu. Nakaz dotyczy opon do aut osobowych, dostawczych, ciężarowych i naczep u autobusów. Zobacz jak prezentują się oceny opon Matador MP54 Sibir Snow 145/70R13 71T na etykiecie unijnej.
Opory toczenia mają wpływ na zużycie paliwa i emisję spalin przez samochód. Najlepszymi i najbardziej oszczędnymi oponami są modele oznaczone literą "A" – najmniej ekonomiczne ogumienie zaliczane jest do klasy "G". Klasy "D" nie stosuje się w odniesieniu do samochodów osobowych. Taką samą ocenę - "F" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 7 innych produktów spełniających kryteria - opony MP54 Sibir Snow (model) oraz 13 cali (średnica).
Etykieta unijna ocenia między innymi przyczepność na mokrej nawierzchni. Aby wyznaczyć klasy w ramach tego parametru mierzy się drogę hamowania opon i ich siłę tarcia o nawierzchnię, a następnie porównuje z wynikami modelu referencyjnego. Za przyczepność na mokrej nawierzchni na etykietach opony mogą otrzymać klasy od A do G. Trzeba jednak pamiętać, klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia modeli o lepszych i gorszych parametrach, a produkty z klasą G są po prostu niebezpieczne i nie dopuszcza się ich do obrotu.
Etykieta unijna (hałas zewnętrzny) w porównaniu do pozostałych parametrów nie przewiduje nadawania klas odpowiadających literom alfabetu. W tym przypadku mamy do czynienia z systemem umieszczania 3 fal i wyniku pomiaru hałasu w dB. Decyzja o umieszczeniu akurat tego parametru wynika z realizacji przez UE polityki ochrony środowiska – warto pamiętać, że mierzona jest tu wartość hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony, a nie tego słyszanego w kabinie pojazdu, co często ma kluczowe znaczenie dla kierowców. Wynik "71 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskało jeszcze 20 innych produktów spełniających kryteria - opony zimowe (sezon), 13 cali (średnica) oraz ekonomiczna (klasa).
Matador dostarcza na rynek opony klasy ekonomicznej, które cieszą się popularnością wśród kierowców na całym świecie. Cechują się one niewygórowaną ceną, bezpieczeństwem w kluczowych dla opon do samochodów osobowych osiągach, a także zoptymalizowanym komfortem jazdy. Wieloletnie doświadczenie firmy sięgające od 1925 roku, a także przynależność marki do koncernu Continental, przekłada się na wysoką jakość oraz zaufanie użytkowników. Opony tej słowackiej firmy są eksportowane do 80 krajów na całym świecie.
Model MP54 Sibir Snow (Matador) wyposażony został w kierunkową rzeźbę bieżnika. Opony z bieżnikiem kierunkowym zapewniają najlepsze osiągi na mokrej nawierzchni, śniegu i błocie pośniegowym. Szacuje się, że tego typu rozwiązanie zapewnia 20% większą odporność na aquaplaning w porównaniu z innymi rzeźbami bieżnika. Bieżnik kierunkowy charakteryzuje się układem rowków przypominającym kształtem literę "V". Opony z tego typu rzeźbą należy montować zgodnie z kierunkiem toczenia (oznaczenie "rotation" na ścianie bocznej). Opony kierunkowe są także cenione za dobrą sterowność na prostej i atrakcyjny wygląd.
Napisy "71" oraz "T" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 345 kg) oraz prędkości (do 190 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon zimowych. Przy tym produkcie znaleść można także oznaczenie 3PMSF - płatek śniegu na potrójnym szczycie oznaczający dopuszczenie opony do poruszania w warunkach zimowych oraz M+S - mud and Snow (ang. błoto i śnieg) określa opony lepiej radzące sobie w warunkach błota i śniegu, niżeli model standardowy (bez tego symbolu).
Matador MP54 Sibir Snow 145/70 R13 należy do grupy opon zimowych. Opony zimowe różnią się od letnich bieżnikiem, który jest wyposażony w większą liczbę rowków odprowadzających wodę i błoto pośniegowe. Ponadto, ogumienie przeznaczone na zimę, zbudowane jest na bazie specjalnej mieszanki gumowej zawierającej w składzie większą ilość krzemionki. Odpowiada ona za elastyczność w niskich temperaturach, a co za tym idzie lepszą przyczepność. Dzięki połączeniu zoptymalizowanego bieżnika z przystosowaną do niskich temperatur mieszanką, opony zimowe zapewniają nie tylko komfort jazdy, ale także bezpieczeństwo w trudnych warunkach.
Gwarancja na opony Matador obejmuje 5 lat od daty produkcji. Pozytywne rozpatrzenie reklamacji można uzyskać wykazując wady fabryczne opony wynikające z błędów produkcyjnych, technologicznych czy materiałowych. Jakich usterek nie obejmuje gwarancja producenta? Przede wszystkim uszkodzeń będących następstwem nieprawidłowego przechowywania opon, niewłaściwego montażu i demontażu, przeciążania pojazdu, złego stanu technicznego samochodu, a także eksploatacji opon ze zbyt niskim lub zbyt wysokim ciśnieniem.
Dzięki opiniom o oponach, które kierowcy publikują w Internecie, można szybko porównać parametry różnych modeli. Kierowcy, którzy korzystają z miejskich aut i rzadko wyjeżdżają w dłuższe trasy chętnie korzystają z ogumienia klasy ekonomicznej - takiego jak Matador. Jak użytkownicy oceniają opony zimowe tej marki? "Jestem pozytywnie zaskoczony stosunkiem jakości do ceny", "dobrze sprawdzają się w zimowych warunkach, jeszcze nigdy mnie nie zawiodły", "bez względu na to, czy jezdnia jest sucha czy leży śnieg, mogę na nich polegać".
Matador to opony klasy ekonomicznej charakteryzujące się rozsądną ceną i zoptymalizowanymi osiągami. Zostały przetestowane w różnych sprawdzianach ogumienia zimowego, w których były brane pod uwagę osiągi typowe dla tej pory roku. Model Matador MP 54 Sibir Snow przetestowano m. in. przez niemiecki automobilklub ADAC w 2015 roku. Opona uplasowała się na 13 miejscu na 16 sprawdzanych modeli, wykazując się zoptymalizowanymi osiągami na suchych i mokrych nawierzchniach, a także dobrą przyczepnością na zaśnieżonych drogach oraz błocie pośniegowym.
Wyniki dotyczą opon zimowych Matador, gdyż model MP54 Sibir Snow nie został jeszcze przetestowany przez żadną popularną organizację, stowarzyszenie, automobilclub czy czasopismo.
Zobacz inne określenia opon Matador MP54 Sibir Snow 145/70 R13 71T. Sformułowania te często spotykane są w porównywarkach cenowych czy na grupach dyskusyjnych. Zwroty zawierają różne formy zapisu nazwy producenta (Matador), sezonu (opony zimowe), indeksów (71T), rozmiaru (145/70 R13) oraz modelu (MP54 Sibir Snow) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon zimowych o szerokości 145 mm, profilu 70 %, średnicy 13 cali oraz indeksach 71T. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Barum, Kormoran, Kingstar, Gislaved oraz Vredestein – kosztujące od 129 do 168 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony zimowe, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą zwrot części gotówki, bilety na mecze piłkarskie, wycieczki zagraniczne, foteliki samochodowe oraz rabat na kolejne zakupy.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon zimowych firmy Matador to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 42-58% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (voida, oponeo czy abmoto) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Credite Agricole, Alior Bank czy mBank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon zimowych Matador w rozmiarze 145/70 R13 (71T). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 134 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 536 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 51 (12 rat) do 274 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 274 zł | 548 zł | 12 zł |
4 | 140 zł | 560 zł | 24 zł |
6 | 95 zł | 570 zł | 34 zł |
8 | 73 zł | 584 zł | 48 zł |
10 | 59 zł | 590 zł | 54 zł |
12 | 51 zł | 612 zł | 76 zł |
Kupując opony zimowe w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu MP54 Sibir Snow mogą być m.in. mierniki ciśnienia, ładowarki do telefonu na USB, podkładki antypoślizgowe pod telefon czy płyny do prania tapicerki.