Porównujemy oferty 35 sklepów z oponami zimowymi firmy Matador w rozmiarze 155/65R13. Zobacz gdzie kupić opony MP54 Sibir Snow w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "73 T " w nazwie opony?
Matador MP54 Sibir Snow w rozmiarze 155/65 R13 73T to opona zimowa oraz dodatkowo oznakowana symbolami 3PMSF, M+S. 15853360000 oraz 4050496632304 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy ekonomicznej. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 15853360000 |
EAN | 4050496632304 |
Producent | Matador |
Koncern | grupa Continental |
Siedziba | Słowacja |
Klasa | ekonomiczna |
Model | MP54 Sibir Snow |
Poprzedni model | MP52 Nordicca Basic |
Następny model | - |
Sezon | opony zimowe |
Rozmiar | [size width="155" profile="65" diameter="13"]155/65 R13[/size] |
Szerokość | 155 mm |
Profil | 65 % |
Średnica | 13 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 100,75 mm |
Kraj produkcji | Słowenia, Czechy, Słowacja, Polska |
Rodzaj bieżnika | kierunkowy |
Indeks nośności | 73 |
Maksymalna nośność | 365 kg |
Indeks prędkości | T |
Maksymalna prędkość | 190 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 5 lat od daty produkcji |
Opory toczenia | F (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | C (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 71 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 5,04 kg |
Premiera modelu | 2014 rok (podczas targów Moto) |
Cena | ~ 133 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | nie |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | 3PMSF, M+S |
Pełna nazwa | Matador MP54 Sibir Snow 155/65 R13 73T |
Opis opony Matador MP54 Sibir Snow w pigułce. Producentem opon jest marka Matador, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Słowenia, Polska czy Czechy. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie zimowym. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Matador (klasa ekonomiczna) to wynosi ona 5 lat od daty produkcji. Bieżnik MP54 Sibir Snow ma konstrukcję kierunkową, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.
Opony zimowe Matador MP54 Sibir Snow 155/65 R13 są najczęściej montowane w następujących modelach samochodów: Mitsubishi Colt, Peugeot 206, Fiat Seicento, Ford Ka czy Seat Toledo. Prezentowany produkt ma indeks prędkości T, co oznacza że można się na nim poruszać z maksymalną prędkością 190 km/h. Z kolei indeks nośności opon zimowych Matador MP54 Sibir Snow 155/65 R13 to 73 - najwyższa wartość obciążenia dla jednej opony wynosi 365 kg.
Opona zimowa Matador MP54 Sibir Snow w omawianym rozmiarze otrzymała na unijnej etykiecie klasę F w ramach pomiaru oporów toczenia mających wpływ na poziom spalania paliwa. Za przyczepność na mokrej nawierzchni produkt otrzymał klasę C, a pomiar hałasu zewnętrznego emitowanego przez model Matador MP54 Sibir Snow 155/65 R13 dał wynik 71 dB.
Jak należy interpretować zapis rozmiaru opony, który umieszczony jest na ścianie bocznej każdego modelu? Pierwsza liczba to szerokość opony podawana w milimetrach – w omawianym przypadku jest to 155 mm. Druga liczba to wysokość profilu opony prezentowana jako procent z szerokości – tutaj 65% z 155, czyli 100,75 mm. Litera mówi to typie konstrukcji opony (najczęściej jest to "R" – radialna), a ostatnia liczba to średnica felgi, na jaką należy zamontować dany produkt – w tym przypadku 13 cali, czyli 33,02 cm.
MP54 Sibir Snow w rozmiarze 155/65 R13 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie osobowe. Opony osobowe mogą być wyposażone w bieżnik kierunkowy lub asymetryczny. Bardzo rzadko spotyka się obecnie rzeźbę symetryczną. Kierowcy zainteresowani oponami osobowymi mogą wybierać wśród setek produktów zaliczanych do klasy ekonomicznej (najtańsze), średniej (kompromis pomiędzy ceną a jakością) i premium (najbardziej zaawansowane technologicznie produkty). Opony do samochodów osobowych mogą być wyposażone w rant ochronny felgi, mieć wzmocnioną konstrukcję lub technologię Run Flat umożliwiającą jazdę po przebiciu.
Opony firmy Matador pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy ekonomicznej. Opony klasy ekonomicznej są wybierane przez kierowców, którzy nie dysponują zbyt dużym budżetem na zakup ogumienia, posiadają auto o mniejszej mocy lub preferują spokojny styl jazdy. W przypadku opon klasy ekonomicznej stosowane są bardziej uniwersalne bieżniki i nieco mniej zaawansowane mieszanki gumowe – często są to technologie obecne kilka sezonów wcześniej w oponach wyższych klas. Największą popularnością wśród opon klasy ekonomicznej cieszą się: Matador, Goodride, Neolin, Laufenn, Riken, Imperial i Sava.
Dzięki unijnym etykietom kierowcy stojący przed wyborem opon do swojego auta mogą w szybki sposób porównać osiągi poszczególnych modeli w trzech podstawowych zakresach: efektywności paliwowej, hałasu generowanego podczas jazdy oraz przyczepności na mokrej nawierzchni. Etykiety na oponach są obowiązkowe na terenie Unii Europejskiej od 2012 roku, a prezentowane są w postaci naklejki na bieżniku, która musi znajdować się w widocznym miejscu. Nakaz dotyczy opon do aut osobowych, dostawczych, ciężarowych i naczep u autobusów. Zobacz jak prezentują się oceny opon Matador MP54 Sibir Snow 155/65R13 73T na etykiecie unijnej.
Opory toczenia oceniane są w siedmiostopniowej skali. Opony w aż 20% odpowiadają za zużycie paliwa i emisję spalin przez samochód. Najbardziej oszczędne i ekologiczne są modele przydzielone do klasy "A" – najsłabsze pod tym względem jest ogumienie oznaczone notą "G". Taką samą ocenę - "F" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 10 innych produktów spełniających kryteria - opony 155/65 R13 (rozmiar) oraz zimowe (sezon).
Hamowanie na mokrej nawierzchni określa zdolność opony do zachowania przyczepności na pokrytej wodą jezdni. Jest to szczególnie istotny dla bezpieczeństwa jazdy parametr. Skala podzielona została na siedem klas oznaczonych literami alfabetu – nota "A" oznacza najkrótszą, a "G" – najdłuższą drogę hamowania.
Hałas na zewnątrz auta to jeden z parametrów określanych na etykietach unijnych dołączanych do opony. Wyrażany jest w decybelach i przedstawiany graficznie w formie od jednej do trzech fal, gdzie jedna fala oznacza najcichsze opony. Wszystkie modele dopuszczone do sprzedaży muszą spełniać normy, dlatego opony, którym przypisano trzy fale, także mieszczą się w tym zakresie. Warto zwrócić uwagę na ten parametr, ponieważ im cichszy model opony, tym bardziej jest on przyjazny dla środowiska naturalnego. Wynik "71 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskało jeszcze 7 innych produktów spełniających kryteria - opony MP54 Sibir Snow (model) oraz 13 cali (średnica).
Matador dostarcza na rynek opony klasy ekonomicznej, które cieszą się popularnością wśród kierowców na całym świecie. Cechują się one niewygórowaną ceną, bezpieczeństwem w kluczowych dla opon do samochodów osobowych osiągach, a także zoptymalizowanym komfortem jazdy. Wieloletnie doświadczenie firmy sięgające od 1925 roku, a także przynależność marki do koncernu Continental, przekłada się na wysoką jakość oraz zaufanie użytkowników. Opony tej słowackiej firmy są eksportowane do 80 krajów na całym świecie.
Model MP54 Sibir Snow (Matador) wyposażony został w kierunkową rzeźbę bieżnika. Bieżnik kierunkowy jest rzeźbą, w której układ rowków przypomina kształtem litery "V" lub "U". Czasami określany jest też mianem "jodełki". W oponach letnich jest stosowany na równi z asymetrycznym, a w przypadku zimowych pojawia się zdecydowanie najczęściej. Do największych zalet bieżnika kierunkowego należy 20% większa odporność na aquaplaning w porównaniu do innych rzeźb – doskonałe odprowadzanie wody, śniegu i błota pośniegowego. Opony kierunkowe to także wysoka stabilność podczas jazdy na wprost i atrakcyjny wygląd.
Napisy "73" oraz "T" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 365 kg) oraz prędkości (do 190 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon zimowych. Przy tym produkcie znaleść można także oznaczenie 3PMSF - płatek śniegu na potrójnym szczycie oznaczający dopuszczenie opony do poruszania w warunkach zimowych oraz M+S - mud and Snow (ang. błoto i śnieg) określa opony lepiej radzące sobie w warunkach błota i śniegu, niżeli model standardowy (bez tego symbolu).
Matador MP54 Sibir Snow 155/65 R13 należy do grupy opon zimowych. Opony zimowe są projektowane w celu zapewnienia bezpiecznej i komfortowej jazdy w trudnych warunkach – na śniegu, lodzie, mokrej nawierzchni i generalnie w niskich temperaturach. W tym celu większość opon zimowych posiada kierunkowy bieżnik (asymetryczny jest stosowany w modelach do mocniejszych aut) pokryty gęstą siecią lameli, które wgryzają się w śnieg ułatwiając zachowanie kontroli nad pojazdem. Mieszanka gumowa opon zimowych jest dostosowana do niskich temperatur – zachowuje wówczas elastyczność, co przekłada się na dobrą przyczepność.
Gwarancja na opony Matador jest taka sama jak w przypadku wszystkich marek należących do koncernu Continental i wynosi 5 lat od daty produkcji. Oznacza to, że w tym czasie można zgłosić usterki wynikające z przyczyn tkwiących w oponie np. wady fabryczne, materiałowe czy technologiczne. Z odzyskaniem pieniędzy według wzoru przedstawionego w karcie gwarancyjnej (proporcjonalnie do zużycia) lub wymianą produktu na nowy nie powinno być w przypadku widocznych deformacji czy problemów z prawidłowym wyważeniem opony.
"Jadąc na oponach Matador czuję się bezpiecznie bez względu na pogodę", "Jestem zadowolony z tych opon, kolejny zestaw też na pewno kupię od tego producenta", "dobry stosunek jakości do ceny, polecam" - to tylko niektóre z wypowiedzi na temat opon zimowych Matador opublikowane w Internecie przez zadowolonych kierowców. Matador to marka dostarczająca na rynek ogumienie klasy ekonomicznej, które jest cenione przez użytkowników m. in. ze względu na korzystny stosunek jakości do ceny i bezpieczeństwo w każdych warunkach.
Testy opon zimowych pozwalają na porównanie osiągów poszczególnych modeli w różnych obszarach typowych dla tej pory roku. Wśród konkurencji sprawdzających parametry znajduje się m. in. ruszanie i hamowanie na mokrej nawierzchni, jazda na śniegu czy hałas emitowany podczas eksploatacji. Mimo że opony klasy ekonomicznej nie są zbyt często brane pod uwagę podczas testów, w 2016 roku niemiecki automobilklub ADAC w teście opon zimowych wziął pod lupę Matador MP 54 Sibir Snow. Opona zajęła 13 miejsce na 16 lokat i wyróżniał się dobrym zachowaniem na suchej i mokrej nawierzchni.
Wyniki dotyczą opon zimowych Matador, gdyż model MP54 Sibir Snow nie został jeszcze przetestowany przez żadną popularną organizację, czasopismo, ekspertów z branży czy dziennikarzy motoryzacyjnych.
Zobacz inne określenia opon Matador MP54 Sibir Snow 155/65 R13 73T. Sformułowania te często spotykane są w komentarzach blogów czy na grupach dyskusyjnych. Zwroty zawierają różne formy zapisu nazwy producenta (Matador), sezonu (opony zimowe), modelu (MP54 Sibir Snow), rozmiaru (155/65 R13) oraz indeksów (73T) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon zimowych o szerokości 155 mm, profilu 65 %, średnicy 13 cali oraz indeksach 73T. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Fulda, Dębica, Hankook, Minerva oraz Hifly – kosztujące od 120 do 171 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony zimowe, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą bilety do teatru, bilety na mecze piłkarskie, rabat na kolejne zakupy, promocja "zakup 4 opon w cenie 3" oraz pamięci przenośne USB.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon zimowych firmy Matador to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 35-65% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (voida, oponeo czy intercars) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. BGŻ BNP Paribas, Alior Bank lub Euro Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon zimowych Matador w rozmiarze 155/65 R13 (73T). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 133 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 532 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 50 (12 rat) do 272 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 272 zł | 544 zł | 12 zł |
4 | 139 zł | 556 zł | 24 zł |
6 | 94 zł | 564 zł | 32 zł |
8 | 72 zł | 576 zł | 44 zł |
10 | 59 zł | 590 zł | 58 zł |
12 | 50 zł | 600 zł | 68 zł |
Kupując opony zimowe w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu MP54 Sibir Snow mogą być m.in. zapachy do samochodu, montaż w serwisie, mierniki ciśnienia oraz podkładki antypoślizgowe pod telefon.