Porównujemy oferty 31 sklepów z oponami zimowymi firmy Matador w rozmiarze 155/70R13. Zobacz gdzie kupić opony MP54 Sibir Snow w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "75 T " w nazwie opony?
Matador MP54 Sibir Snow w rozmiarze 155/70 R13 75T to opona zimowa oraz dodatkowo oznakowana symbolami 3PMSF, M+S. 15853280000 oraz 4050496632229 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy ekonomicznej. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 15853280000 |
EAN | 4050496632229 |
Producent | Matador |
Koncern | grupa Continental |
Siedziba | Słowacja |
Klasa | ekonomiczna |
Model | MP54 Sibir Snow |
Poprzedni model | MP52 Nordicca Basic |
Następny model | - |
Sezon | opony zimowe |
Rozmiar | [size width="155" profile="70" diameter="13"]155/70 R13[/size] |
Szerokość | 155 mm |
Profil | 70 % |
Średnica | 13 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 108,50 mm |
Kraj produkcji | Słowenia, Słowacja, Polska, Czechy |
Rodzaj bieżnika | kierunkowy |
Indeks nośności | 75 |
Maksymalna nośność | 387 kg |
Indeks prędkości | T |
Maksymalna prędkość | 190 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 5 lat od daty produkcji |
Opory toczenia | F (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | C (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 71 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 5,43 kg |
Premiera modelu | 2014 rok (podczas targów Moto) |
Cena | ~ 133 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | nie |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | 3PMSF, M+S |
Pełna nazwa | Matador MP54 Sibir Snow 155/70 R13 75T |
Opis opony Matador MP54 Sibir Snow w pigułce. Producentem opon jest marka Matador, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Polska, Słowacja czy Słowenia. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie zimowym. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Matador (klasa ekonomiczna) to wynosi ona 5 lat od daty produkcji. Bieżnik MP54 Sibir Snow ma konstrukcję kierunkową, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.
Opony na sezon zimowy Matador MP54 Sibir Snow 155/70 R13 75 T są projektowane z myślą o modelach samochodów takich, jak Nissan Micra (K11 FL 1998), Fiat Seicento (187), Fiat Punto (I), Nissan Micra (K11 FL 2000), Renault Clio (II) czy Ford Fiesta (III). Jak należy interpretować oznaczenie rozmiaru opony umieszczone na jej ścianie bocznej? Pierwsza z liczb (tutaj 155) to szerokość mierzona w milimetrach. Druga to wysokość profilu określana jako procent z szerokości (w tym przypadku jest to 70), a więc 108,50.
Litera "R" oznacza, że opony Matador MP54 Sibir Snow 155/70 R13 posiadają konstrukcję radialną. Ostatnia z liczb w rozmiarze to średnica opony w calach – tutaj 13 cali. Indeks prędkości prezentowanego modelu wynosi T, co oznacza, że dopuszczalna prędkość maksymalna na tych oponach wynosi 190 km/h. Indeks nośności to z kolei 75 (dopuszczalne obciążenie to 387 kg). Jak wygląda etykieta opon Matador MP54 Sibir Snow 155/70 R13 75 T? Hamowanie na mokrej nawierzchni to klasa C, opory toczenia F, a hałas zewnętrzny to 71 dB.
MP54 Sibir Snow w rozmiarze 155/70 R13 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie osobowe. Opony do samochodów osobowych są dostępne na rynku w ramach trzech klas: ekonomicznej (najtańsze modele na rynku), średniej (optymalny stosunek cena-jakość) i premium (nowoczesna technologia, wysoki poziom osiągów). Opony osobowe bardzo często oferują dodatkowe rozwiązania, np. rant ochronny felgi, technologię umożliwiającą jazdę po przebiciu czy wzmocnioną konstrukcję. Wśród setek modeli opon osobowych każdy kierowca znajdzie odpowiedni dla siebie i swojego samochodu.
Opony firmy Matador pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy ekonomicznej. Opony klasy ekonomicznej to takie marki, jak Matador, Laufenn, Achilles, Sunny, Dayton, Riken oraz Neolin. Ich osiągi stoją na nieco niższym poziomie niż ma to w miejsce w przypadku modeli ze średniej lub wyższej półki, ale jednocześnie są też tańsze. Technologie stosowane w przypadku opon klasy ekonomicznej kilka sezonów wcześniej były obecne w oponach premium. Tego typu produkty są wybierane przez właścicieli małych aut, którzy preferują spokojny styl jazdy i nie pokonują rocznie dużej liczby kilometrów (jeżdżą głównie po mieście lub w ogóle sporadycznie użytkują samochód).
Unijna etykieta na oponie to oznaczenie podobne do tego, jakie znajduje się np. przy określaniu efektywności energetycznej sprzętu AGD. Jakie informacje uwzględnia etykieta dołączona do opony, która na terenie Unii Europejskiej jest obowiązkowa już od 2012 roku? Dane dotyczące efektywności paliwowej (oporów toczenia), przyczepności na mokrej nawierzchni, a także poziomu generowanego podczas jazdy hałasu. Wszystko to pomaga kierowcom w wyborze modelu optymalnego do ich samochodu i stylu prowadzenia. Zobacz jak prezentują się oceny opon Matador MP54 Sibir Snow 155/70R13 75T na etykiecie unijnej.
Opory toczenia mają wpływ na zużycie paliwa i emisję spalin przez samochód. Najlepszymi i najbardziej oszczędnymi oponami są modele oznaczone literą "A" – najmniej ekonomiczne ogumienie zaliczane jest do klasy "G". Klasy "D" nie stosuje się w odniesieniu do samochodów osobowych. Taką samą ocenę - "F" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 12 innych produktów spełniających kryteria - opony 155/70 R13 (rozmiar) oraz zimowe (sezon).
Hamowanie na mokrej nawierzchni określa zdolność opony do zachowania przyczepności na pokrytej wodą jezdni. Jest to szczególnie istotny dla bezpieczeństwa jazdy parametr. Skala podzielona została na siedem klas oznaczonych literami alfabetu – nota "A" oznacza najkrótszą, a "G" – najdłuższą drogę hamowania. Identyczną notę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskały jeszcze 34 inne produkty spełniające wytyczne - opony zimowe (sezon), 13 cali (średnica) oraz ekonomiczna (klasa).
Duży poziom hałasu generowanego przez oponę pogarsza komfort jazdy. Trzystopniowe oznaczenie informuje, czy dany model zalicza się do cichych, standardowych czy głośnych opon. Dodatkowo podaje się również głośność wyrażona w decybelach (dB).
Opony Matador plasują się w klasie ekonomicznej, co oznacza, że charakteryzują się korzystną ceną, bezpieczeństwem podczas zróżnicowanych warunków pogodowych i drogowych, a także zoptymalizowanym komfortem w trasie i w mieście. Dzięki temu, że od 1998 roku marka należy do koncernu Continental, zyskała dostęp do innowacyjnych ośrodków badawczo-rozwojowych, zaawansowanych metod produkcyjnych, a także rozbudowanego systemu dystrybucji. Ponad 90% produkcji opon Matador trafia do kierowców spoza Słowacji.
Model MP54 Sibir Snow (Matador) wyposażony został w kierunkową rzeźbę bieżnika. Bieżnik kierunkowy najczęściej można spotkać w przypadku opon zimowych, ale trzeba pamiętać, że równie dobrze sprawdza się on także w przypadku modeli przeznaczonych na lato. Opony kierunkowe doskonale sprawują się na mokrej, zaśnieżonej czy zabłoconej nawierzchni. Bieżnik kierunkowy zapewnia o 20% większą odporność na aquaplaning w porównaniu z innymi rzeźbami. Oprócz tego oferuje doskonałą stabilność podczas jazdy na wprost i ma atrakcyjny wygląd. Opony z bieżnikiem kierunkowym są montowane zarówno w mniejszych, jak i większych i mocniejszych autach.
Napisy "75" oraz "T" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 387 kg) oraz prędkości (do 190 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon zimowych. Przy tym produkcie znaleść można także oznaczenie 3PMSF - płatek śniegu na potrójnym szczycie oznaczający dopuszczenie opony do poruszania w warunkach zimowych oraz M+S - mud and Snow (ang. błoto i śnieg) określa opony lepiej radzące sobie w warunkach błota i śniegu, niżeli model standardowy (bez tego symbolu).
Matador MP54 Sibir Snow 155/70 R13 należy do grupy opon zimowych. Agresywna budowa bieżnika i mieszanka gumowa ze zwiększoną ilością krzemionki to główne cechy odróżniające opony zimowe od letnich. Ogumienie zimowe warto montować, gdy temperatura na zewnątrz spada poniżej 7oC. Dzięki licznym nacięciom i rowkom znakomicie odprowadzają wodę i błoto pośniegowe, a za sprawą specjalnie skomponowanej mieszanki zachowują elastyczność nawet w ekstremalnie niskich temperaturach. Opony zimowe to najlepszy sposób na cieszenie się bezpieczną i komfortową jazdą w niesprzyjających warunkach pogodowych typowych dla zimniejszych miesięcy.
Gwarancja na opony Matador obejmuje 5 lat od daty produkcji. Pozytywne rozpatrzenie reklamacji można uzyskać wykazując wady fabryczne opony wynikające z błędów produkcyjnych, technologicznych czy materiałowych. Jakich usterek nie obejmuje gwarancja producenta? Przede wszystkim uszkodzeń będących następstwem nieprawidłowego przechowywania opon, niewłaściwego montażu i demontażu, przeciążania pojazdu, złego stanu technicznego samochodu, a także eksploatacji opon ze zbyt niskim lub zbyt wysokim ciśnieniem.
Opony zimowe Matador cieszą się popularnością wśród kierowców, którzy zwracają uwagę na niewygórowaną cenę produktu i bezpieczeństwo w kluczowych dla tej pory roku obszarach. Dzięki zoptymalizowanym osiągom i komfortowi jazdy, wielu z kierowców użytkujących na co dzień opony Matador pozostaje wiernych marce. W Internecie piszą: "wystarczające do moich potrzeb, na pewno kupię je ponownie", "gwarantują zrównoważone parametry i bezpieczeństwo na śniegu i mokrej jezdni", "Matador to krótka droga hamowania i pewne trzymanie w zakrętach".
Matador to opony klasy ekonomicznej charakteryzujące się rozsądną ceną i zoptymalizowanymi osiągami. Zostały przetestowane w różnych sprawdzianach ogumienia zimowego, w których były brane pod uwagę osiągi typowe dla tej pory roku. Model Matador MP 54 Sibir Snow przetestowano m. in. przez niemiecki automobilklub ADAC w 2015 roku. Opona uplasowała się na 13 miejscu na 16 sprawdzanych modeli, wykazując się zoptymalizowanymi osiągami na suchych i mokrych nawierzchniach, a także dobrą przyczepnością na zaśnieżonych drogach oraz błocie pośniegowym.
Wyniki dotyczą opon zimowych Matador, gdyż model MP54 Sibir Snow nie został jeszcze przetestowany przez żadną popularną organizację, dziennikarzy motoryzacyjnych, czasopismo czy automobilclub.
Zobacz inne określenia opon Matador MP54 Sibir Snow 155/70 R13 75T. Sformułowania te często spotykane są w serwisach ogłoszeniowych czy na forach internetowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu nazwy producenta (Matador), rozmiaru (155/70 R13), modelu (MP54 Sibir Snow), sezonu (opony zimowe) oraz indeksów (75T) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon zimowych o szerokości 155 mm, profilu 70 %, średnicy 13 cali oraz indeksach 75T. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Dębica, Nokian, Minerva oraz Hankook – kosztujące od 122 do 180 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony zimowe, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą bilety na mecze piłkarskie, pamięci przenośne USB, foteliki samochodowe, karty paliwowe czy kubki termiczne.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon zimowych firmy Matador to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 39-56% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (inopony, oponeo czy sklepopon) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Credite Agricole, mBank lub Euro Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon zimowych Matador w rozmiarze 155/70 R13 (75T). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 133 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 532 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 50 (12 rat) do 272 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 272 zł | 544 zł | 12 zł |
4 | 139 zł | 556 zł | 24 zł |
6 | 94 zł | 564 zł | 32 zł |
8 | 72 zł | 576 zł | 44 zł |
10 | 59 zł | 590 zł | 58 zł |
12 | 50 zł | 600 zł | 68 zł |
Kupując opony zimowe w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu MP54 Sibir Snow mogą być m.in. ładowarki do telefonu na USB, zapachy do samochodu, płyny do prania tapicerki lub środki do konserwacji opon.