Porównujemy oferty 21 sklepów z oponami zimowymi firmy Matador w rozmiarze 155/80R13. Zobacz gdzie kupić opony MP54 Sibir Snow w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "79 T " w nazwie opony?
Matador MP54 Sibir Snow w rozmiarze 155/80 R13 79T to opona zimowa oraz dodatkowo oznakowana symbolami 3PMSF, M+S. 15853250000 oraz 4050496632199 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy ekonomicznej. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 15853250000 |
EAN | 4050496632199 |
Producent | Matador |
Koncern | grupa Continental |
Siedziba | Słowacja |
Klasa | ekonomiczna |
Model | MP54 Sibir Snow |
Poprzedni model | MP52 Nordicca Basic |
Następny model | - |
Sezon | opony zimowe |
Rozmiar | [size width="155" profile="80" diameter="13"]155/80 R13[/size] |
Szerokość | 155 mm |
Profil | 80 % |
Średnica | 13 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 124 mm |
Kraj produkcji | Czechy, Słowenia, Polska, Słowacja |
Rodzaj bieżnika | kierunkowy |
Indeks nośności | 79 |
Maksymalna nośność | 437 kg |
Indeks prędkości | T |
Maksymalna prędkość | 190 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 5 lat od daty produkcji |
Opory toczenia | F (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | C (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 71 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 5,73 kg |
Premiera modelu | 2014 rok (podczas targów Moto) |
Cena | ~ 137 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | nie |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | 3PMSF, M+S |
Pełna nazwa | Matador MP54 Sibir Snow 155/80 R13 79T |
Opis opony Matador MP54 Sibir Snow w pigułce. Producentem opon jest marka Matador, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Słowacja, Czechy czy Słowenia. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie zimowym. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Matador (klasa ekonomiczna) to wynosi ona 5 lat od daty produkcji. Bieżnik MP54 Sibir Snow ma konstrukcję kierunkową, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.
Opona zimowa Matador MP54 Sibir Snow 155/80 R13 w prezentowanym przypadku ma indeks prędkości T i indeks nośności 79. Oznacza to, że przy jeździe z maksymalną dopuszczalną prędkością 190 km/h najwyższa wartość obciążenia dla jednej opony wynosi 437 kg.
Oznaczenie rozmiaru omawianych opon zimowych Matador MP54 Sibir Snow 155/80 R13 należy czytać następująco: pierwsza liczba to szerokość w milimetrach, czyli tutaj 155 mm. Druga to wysokość profilu podawana jako procent z szerokości – w tym modelu jest to 80% z 155, czyli 124 mm. Ostatnia z liczb w rozmiarze to średnica felgi, na jaką należy zamontować model 155/80 R13 – tutaj 13 cali. Litera to z kolei typ konstrukcji opony.
Etykieta opon zimowych Matador MP54 Sibir Snow 155/80 R13 wygląda następująco: ocena "F" za poziom oporów toczenia, "C" za przyczepność na mokrej nawierzchni oraz 71 dB w pomiarze hałasu zewnętrznego. Opony zimowe Matador MP54 Sibir Snow w rozmiarze 155/80 R13 są montowane w samochodach typu: Skoda Fabia (I), Opel Corsa (C), Hyundai Getz (I Facelift), Fiat Panda (II) czy Hyundai Getz (I).
MP54 Sibir Snow w rozmiarze 155/80 R13 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie osobowe. Opony osobowe to zdecydowanie największy segment ogumienia. Kierowcy mogą wybierać wśród tysięcy modeli oferowanych w ramach klas ekonomicznej, średniej i premium. Opony osobowe montowane są w małolitrażowych autach miejskich, rodzinny sedanach i kombi, autach sportowych, luksusowych limuzynach i wielu innych podobnych samochodach. Opony osobowe najczęściej posiadają kierunkowy lub asymetryczny bieżnik (pierwsza nich jest częściej spotykana w modelach zimowych, a druga w produktach przeznaczonych o mocniejszych samochodów).
Opony firmy Matador pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy ekonomicznej. Opony klasy ekonomicznej to takie marki, jak Matador, Barum, Riken, Sunny, Laufenn, Dębica oraz Kormoran. Ich osiągi stoją na nieco niższym poziomie niż ma to w miejsce w przypadku modeli ze średniej lub wyższej półki, ale jednocześnie są też tańsze. Technologie stosowane w przypadku opon klasy ekonomicznej kilka sezonów wcześniej były obecne w oponach premium. Tego typu produkty są wybierane przez właścicieli małych aut, którzy preferują spokojny styl jazdy i nie pokonują rocznie dużej liczby kilometrów (jeżdżą głównie po mieście lub w ogóle sporadycznie użytkują samochód).
Unijna etykieta na oponie to oznaczenie podobne do tego, jakie znajduje się np. przy określaniu efektywności energetycznej sprzętu AGD. Jakie informacje uwzględnia etykieta dołączona do opony, która na terenie Unii Europejskiej jest obowiązkowa już od 2012 roku? Dane dotyczące efektywności paliwowej (oporów toczenia), przyczepności na mokrej nawierzchni, a także poziomu generowanego podczas jazdy hałasu. Wszystko to pomaga kierowcom w wyborze modelu optymalnego do ich samochodu i stylu prowadzenia. Zobacz jak prezentują się oceny opon Matador MP54 Sibir Snow 155/80R13 79T na etykiecie unijnej.
Ekonomiczność paliwa to jedna z informacji zawartej na unijnej etykiecie dołączonej do opony. Każdy model ma określoną klasę spalania – od A do G, która informuje o oporach toczenia opony. To bardzo ważny parametr, ponieważ ma bezpośrednie przełożenie na zużycie paliwa, a co za tym idzie – ekonomiczny aspekt jazdy. Najwyższa klasa efektywności czyli A oznacza najmniejsze zużycie paliwa. Informacja o spalaniu jest także istotna pod względem ochrony środowiska – bardziej ekonomiczne modele emitują mniejszą ilość spalin do atmosfery. Taką samą ocenę - "F" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskały jeszcze 34 inne produkty spełniające kryteria - opony zimowe (sezon), 13 cali (średnica) oraz ekonomiczna (klasa).
Przyczepność na mokrej nawierzchni to zdolność zachowania kontaktu opony z pokrytą wodą jezdnią. Najkrótszą drogą hamowania cechuje się ogumienie zaliczane do klasy "A". Najsłabsze parametry pod tym względem mają modele z notą "F" (w przypadku aut osobowych) lub "G" (dla pozostałych pojazdów). Identyczną notę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 7 innych produktów spełniających wytyczne - opony MP54 Sibir Snow (model) oraz 13 cali (średnica).
Za hałas zewnętrzny unijna etykieta przewiduje przyznanie od 1 do 3 fal i umieszczenie obok nich liczbowego wyniku pomiaru w dB. Warto wspomnieć, że decyzja o umieszczeniu na etykietach właśnie tego parametru budzi pewne kontrowersje. Dla kierowców większe znaczenie ma poziom hałasu wewnętrznego, który jest odczuwany w kabinie i wpływa na komfort jazdy. Informacja o hałasie zewnętrznym emitowanym przez opony wynika z prowadzonej przez UE polityki ochrony środowiska.
Opony Matador plasują się w klasie ekonomicznej, co oznacza, że charakteryzują się korzystną ceną, bezpieczeństwem podczas zróżnicowanych warunków pogodowych i drogowych, a także zoptymalizowanym komfortem w trasie i w mieście. Dzięki temu, że od 1998 roku marka należy do koncernu Continental, zyskała dostęp do innowacyjnych ośrodków badawczo-rozwojowych, zaawansowanych metod produkcyjnych, a także rozbudowanego systemu dystrybucji. Ponad 90% produkcji opon Matador trafia do kierowców spoza Słowacji.
Model MP54 Sibir Snow (Matador) wyposażony został w kierunkową rzeźbę bieżnika. Bieżnik kierunkowy to rozwiązanie, które kształtem przypomina literę "V". Często jest też określane mianem jodełki. Opony z bieżnikiem kierunkowym doskonale sprawdzają się w trudnych warunkach drogowych – na wodzie, śniegu czy błocie pośniegowym (dlatego opony zimowe mają najczęściej taką rzeźbę). Do zalet opon kierunkowych należą 20% wyższa odporność na aquaplaning od asymetrycznych, dobre trzymanie toru jazdy oraz atrakcyjny wygląd. Warto pamiętać, że opony kierunkowe montuje się zgodnie z ich kierunkiem toczenia.
Napisy "79" oraz "T" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 437 kg) oraz prędkości (do 190 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon zimowych. Przy tym produkcie znaleść można także oznaczenie 3PMSF - płatek śniegu na potrójnym szczycie oznaczający dopuszczenie opony do poruszania w warunkach zimowych oraz M+S - mud and Snow (ang. błoto i śnieg) określa opony lepiej radzące sobie w warunkach błota i śniegu, niżeli model standardowy (bez tego symbolu).
Matador MP54 Sibir Snow 155/80 R13 należy do grupy opon zimowych. Opony zimowe użytkowane są w okresie od późnej jesieni do wczesnej wiosny. Najczęściej montuje się je, gdy średnie dobowe temperatury zaczynają spadać poniżej 7 st. C. Bieżnik opon zimowych najczęściej ma kształt kierunkowy, rzadziej asymetryczny (w przypadku mocniejszych aut). Mieszanka gumowa opon zimowych zapewnia dobrą przyczepność w niskich temperaturach, a lamele na powierzchni bieżnika ułatwiają zapanowanie nad autem na śliskiej drodze. Najlepsze opony zimowe zajmują czołowe miejsca w testach i mogą pochwalić się doskonałymi opiniami kierowców.
Gwarancja na opony Matador standardowo obejmuje wady związane z konstrukcją produktu, jakością użytych do budowy materiałów czy usterki wynikające z błędów technologicznych. Ogumienie Matador, podobnie jak opony innych marek wchodzących w skład niemieckiego koncernu Continental, można reklamować przez okres 5 lat od daty produkcji. Po pozytywnym rozpatrzeniu sprawy, klient może wymienić towar na nowy lub uzyskać rekompensatę finansową proporcjonalną do stopnia zużycia uszkodzonego produktu.
"Jadąc na oponach Matador czuję się bezpiecznie bez względu na pogodę", "Jestem zadowolony z tych opon, kolejny zestaw też na pewno kupię od tego producenta", "dobry stosunek jakości do ceny, polecam" - to tylko niektóre z wypowiedzi na temat opon zimowych Matador opublikowane w Internecie przez zadowolonych kierowców. Matador to marka dostarczająca na rynek ogumienie klasy ekonomicznej, które jest cenione przez użytkowników m. in. ze względu na korzystny stosunek jakości do ceny i bezpieczeństwo w każdych warunkach.
Matador, podobnie jak inne opony klas ekonomicznej, nie są zbyt często brane pod uwagę w sezonowych sprawdzianach opon. Niektóre z modeli tej marki zostały jednak sprawdzone m. in. przez niemiecki automobilklub ADAC. W teście opon zimowych niemieckiej organizacji przeprowadzonym w 2016 roku, model Matador MP 92 Sibir Snow zajął 12 miejsce. Opona bardzo dobrze zachowała się w konkurencji kluczowej dla zimowych warunków pogodowych (na śniegu). Lokatę zawdzięcza także relatywnie niskiemu zużyciu paliwa.
Wyniki dotyczą opon zimowych Matador, gdyż model MP54 Sibir Snow nie został jeszcze przetestowany przez żadną popularną organizację, dziennikarzy motoryzacyjnych, ekspertów z branży czy stowarzyszenie.
Zobacz inne określenia opon Matador MP54 Sibir Snow 155/80 R13 79T. Sformułowania te często spotykane są w sklepach z oponami czy na grupach dyskusyjnych. Zwroty zawierają różne formy zapisu rozmiaru (155/80 R13), modelu (MP54 Sibir Snow), sezonu (opony zimowe), indeksów (79T) oraz nazwy producenta (Matador) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon zimowych o szerokości 155 mm, profilu 80 %, średnicy 13 cali oraz indeksach 79T. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Dębica, Ceat, Continental oraz Nokian – kosztujące od 120 do 223 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony zimowe, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą bilety na zawody żużlowe, kubki termiczne, pamięci przenośne USB, assistance 24/7 lub wycieczki zagraniczne.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon zimowych firmy Matador to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 36-56% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (abmoto, oponeo czy oponylux) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Santander Consumer Bank, Credite Agricole czy Euro Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon zimowych Matador w rozmiarze 155/80 R13 (79T). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 137 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 548 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 52 (12 rat) do 280 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 280 zł | 560 zł | 12 zł |
4 | 143 zł | 572 zł | 24 zł |
6 | 97 zł | 582 zł | 34 zł |
8 | 74 zł | 592 zł | 44 zł |
10 | 61 zł | 610 zł | 62 zł |
12 | 52 zł | 624 zł | 76 zł |
Kupując opony zimowe w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu MP54 Sibir Snow mogą być m.in. skrobaczki do szyb, mierniki grubości bieżnika, środki do konserwacji opon czy ubezpieczenie opon.