Porównujemy oferty 27 sklepów z oponami zimowymi firmy Matador w rozmiarze 175/70R13. Zobacz gdzie kupić opony MP54 Sibir Snow w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "82 T " w nazwie opony?
Matador MP54 Sibir Snow w rozmiarze 175/70 R13 82T to opona zimowa oraz dodatkowo oznakowana symbolami 3PMSF, M+S. 15853300000 oraz 4050496632243 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy ekonomicznej. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 15853300000 |
EAN | 4050496632243 |
Producent | Matador |
Koncern | grupa Continental |
Siedziba | Słowacja |
Klasa | ekonomiczna |
Model | MP54 Sibir Snow |
Poprzedni model | MP52 Nordicca Basic |
Następny model | - |
Sezon | opony zimowe |
Rozmiar | [size width="175" profile="70" diameter="13"]175/70 R13[/size] |
Szerokość | 175 mm |
Profil | 70 % |
Średnica | 13 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 122,50 mm |
Kraj produkcji | Słowenia, Polska, Słowacja, Czechy |
Rodzaj bieżnika | kierunkowy |
Indeks nośności | 82 |
Maksymalna nośność | 475 kg |
Indeks prędkości | T |
Maksymalna prędkość | 190 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 5 lat od daty produkcji |
Opory toczenia | F (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | C (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 71 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 6,22 kg |
Premiera modelu | 2014 rok (podczas targów Moto) |
Cena | ~ 148 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | nie |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | 3PMSF, M+S |
Pełna nazwa | Matador MP54 Sibir Snow 175/70 R13 82T |
Opis opony Matador MP54 Sibir Snow w pigułce. Producentem opon jest marka Matador, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Polska, Czechy czy Słowacja. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie zimowym. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Matador (klasa ekonomiczna) to wynosi ona 5 lat od daty produkcji. Bieżnik MP54 Sibir Snow ma konstrukcję kierunkową, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.
Opony na sezon zimowy Matador MP54 Sibir Snow 175/70 R13 82 T są projektowane z myślą o modelach samochodów takich, jak Peugeot 206 (I), Mitsubishi Colt (VI), Seat Ibiza (II), VW Caddy (I), Seat Toledo (I) czy Mitsubishi Lancer (VI). Jak należy interpretować oznaczenie rozmiaru opony umieszczone na jej ścianie bocznej? Pierwsza z liczb (tutaj 175) to szerokość mierzona w milimetrach. Druga to wysokość profilu określana jako procent z szerokości (w tym przypadku jest to 70), a więc 122,50.
Litera "R" oznacza, że opony Matador MP54 Sibir Snow 175/70 R13 posiadają konstrukcję radialną. Ostatnia z liczb w rozmiarze to średnica opony w calach – tutaj 13 cali. Indeks prędkości prezentowanego modelu wynosi T, co oznacza, że dopuszczalna prędkość maksymalna na tych oponach wynosi 190 km/h. Indeks nośności to z kolei 82 (dopuszczalne obciążenie to 475 kg). Jak wygląda etykieta opon Matador MP54 Sibir Snow 175/70 R13 82 T? Hamowanie na mokrej nawierzchni to klasa C, opory toczenia F, a hałas zewnętrzny to 71 dB.
MP54 Sibir Snow w rozmiarze 175/70 R13 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie osobowe. Opony osobowe to najbardziej liczna grupa ogumienia na rynku. Tego typu produkty dostępne są do samochodów miejskich, kompaktowych, klasy średniej, wyższej i o sportowym charakterze. Kierowcy samochodów osobowych mogą wybrać najlepszy dla siebie model spośród tysiąca różnych produktów dostępnych w ofertach setek producentów. W zależności od stylu jazdy, mocy samochodu, pokonywanych kilometrów w ciągu roku czy budżetu przeznaczonego na zakup, można zdecydować się na opony osobowe klasy ekonomicznej, średniej lub premium.
Opony firmy Matador pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy ekonomicznej. Opony klasy ekonomicznej to takie marki, jak Matador, Dayton, Riken, Goodride, Zeetex, Imperial oraz Laufenn. Ich osiągi stoją na nieco niższym poziomie niż ma to w miejsce w przypadku modeli ze średniej lub wyższej półki, ale jednocześnie są też tańsze. Technologie stosowane w przypadku opon klasy ekonomicznej kilka sezonów wcześniej były obecne w oponach premium. Tego typu produkty są wybierane przez właścicieli małych aut, którzy preferują spokojny styl jazdy i nie pokonują rocznie dużej liczby kilometrów (jeżdżą głównie po mieście lub w ogóle sporadycznie użytkują samochód).
Etykieta UE zawiera najważniejsze informacje o parametrach bezpieczeństwa, komfortu i ekonomiki jazdy. Wprowadzony w 2012 roku system oznaczeń pozwala z łatwością porównać opony pod względem generowanego podczas pracy hałasu, oporów toczenia oraz przyczepności na mokrej nawierzchni. Zobacz jak prezentują się oceny opon Matador MP54 Sibir Snow 175/70R13 82T na etykiecie unijnej.
Ekonomiczność paliwa to jedna z informacji zawartej na unijnej etykiecie dołączonej do opony. Każdy model ma określoną klasę spalania – od A do G, która informuje o oporach toczenia opony. To bardzo ważny parametr, ponieważ ma bezpośrednie przełożenie na zużycie paliwa, a co za tym idzie – ekonomiczny aspekt jazdy. Najwyższa klasa efektywności czyli A oznacza najmniejsze zużycie paliwa. Informacja o spalaniu jest także istotna pod względem ochrony środowiska – bardziej ekonomiczne modele emitują mniejszą ilość spalin do atmosfery. Taką samą ocenę - "F" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 7 innych produktów spełniających kryteria - opony MP54 Sibir Snow (model) oraz 13 cali (średnica).
Na etykiecie dołączonej do opony można znaleźć informację o przyczepności na mokrej nawierzchni. To parametr, który w znacznym stopniu decyduje o bezpieczeństwie jazdy w zróżnicowanych warunkach pogodowych. Skala obejmuje litery od A do G, gdzie A oznacza najkrótszą drogę hamowania. Opona z tym oznaczeniem pozwala na wytracenie prędkości o 30% skuteczniej od opony z końca skali, co przekłada się na drogę hamowania aż o 18 krótszą (przy orientacyjnej szybkości wynoszącej 80 km/h). Identyczną notę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskały jeszcze 34 inne produkty spełniające wytyczne - opony zimowe (sezon), 13 cali (średnica) oraz ekonomiczna (klasa).
Jednym z parametrów, które można porównać dzięki etykiecie dołączonej do opony jest hałas na zewnątrz auta. Mierzony jest on podczas ruchu i wyrażany w decybelach oraz za pomocą piktogramu przedstawiającego od jednej do trzech fal, przy czym jedna fala oznacza opony generujące niski hałas, a trzy – największy, jednak wciąż nie przekraczający obowiązującej normy. Najcichsze opony są najbardziej przyjazne środowisku. Należy też pamiętać, że badanie jakiemu obowiązkowo poddaje się modele obejmują tylko głośność na zewnątrz auta, a nie w środku pojazdu.
Opony Matador plasują się w klasie ekonomicznej, co oznacza, że charakteryzują się korzystną ceną, bezpieczeństwem podczas zróżnicowanych warunków pogodowych i drogowych, a także zoptymalizowanym komfortem w trasie i w mieście. Dzięki temu, że od 1998 roku marka należy do koncernu Continental, zyskała dostęp do innowacyjnych ośrodków badawczo-rozwojowych, zaawansowanych metod produkcyjnych, a także rozbudowanego systemu dystrybucji. Ponad 90% produkcji opon Matador trafia do kierowców spoza Słowacji.
Model MP54 Sibir Snow (Matador) wyposażony został w kierunkową rzeźbę bieżnika. Opony kierunkowe uznawane są z najlepsze rozwiązanie na trudne warunki pogodowe. Charakteryzują się 20% większą odpornością na aquaplaning w porównaniu do modeli asymetrycznych. Bardzo dobrze odprowadzają wodę, błoto pośniegowe czy śnieg. Opony kierunkowe można rozpoznać po kształcie rowków, który przypomina "V" i "U" lub charakterystyczną jodełkę. Podczas montażu należy pamiętać o założeniu ich głównie z kierunkiem jazdy (oznaczenie "Rotation" na ścianie bocznej). Opony kierunkowe są spotykane wśród modeli letnich, zimowych i całorocznych.
Napisy "82" oraz "T" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 475 kg) oraz prędkości (do 190 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon zimowych. Przy tym produkcie znaleść można także oznaczenie 3PMSF - płatek śniegu na potrójnym szczycie oznaczający dopuszczenie opony do poruszania w warunkach zimowych oraz M+S - mud and Snow (ang. błoto i śnieg) określa opony lepiej radzące sobie w warunkach błota i śniegu, niżeli model standardowy (bez tego symbolu).
Matador MP54 Sibir Snow 175/70 R13 należy do grupy opon zimowych. Opony zimowe użytkowane są w okresie od późnej jesieni do wczesnej wiosny. Najczęściej montuje się je, gdy średnie dobowe temperatury zaczynają spadać poniżej 7 st. C. Bieżnik opon zimowych najczęściej ma kształt kierunkowy, rzadziej asymetryczny (w przypadku mocniejszych aut). Mieszanka gumowa opon zimowych zapewnia dobrą przyczepność w niskich temperaturach, a lamele na powierzchni bieżnika ułatwiają zapanowanie nad autem na śliskiej drodze. Najlepsze opony zimowe zajmują czołowe miejsca w testach i mogą pochwalić się doskonałymi opiniami kierowców.
Gwarancja na opony Matador obejmuje 5 lat od daty produkcji. Pozytywne rozpatrzenie reklamacji można uzyskać wykazując wady fabryczne opony wynikające z błędów produkcyjnych, technologicznych czy materiałowych. Jakich usterek nie obejmuje gwarancja producenta? Przede wszystkim uszkodzeń będących następstwem nieprawidłowego przechowywania opon, niewłaściwego montażu i demontażu, przeciążania pojazdu, złego stanu technicznego samochodu, a także eksploatacji opon ze zbyt niskim lub zbyt wysokim ciśnieniem.
Opony zimowe Matador cieszą się popularnością wśród kierowców, którzy zwracają uwagę na niewygórowaną cenę produktu i bezpieczeństwo w kluczowych dla tej pory roku obszarach. Dzięki zoptymalizowanym osiągom i komfortowi jazdy, wielu z kierowców użytkujących na co dzień opony Matador pozostaje wiernych marce. W Internecie piszą: "wystarczające do moich potrzeb, na pewno kupię je ponownie", "gwarantują zrównoważone parametry i bezpieczeństwo na śniegu i mokrej jezdni", "Matador to krótka droga hamowania i pewne trzymanie w zakrętach".
Testy opon zimowych pozwalają na porównanie osiągów poszczególnych modeli w różnych obszarach typowych dla tej pory roku. Wśród konkurencji sprawdzających parametry znajduje się m. in. ruszanie i hamowanie na mokrej nawierzchni, jazda na śniegu czy hałas emitowany podczas eksploatacji. Mimo że opony klasy ekonomicznej nie są zbyt często brane pod uwagę podczas testów, w 2016 roku niemiecki automobilklub ADAC w teście opon zimowych wziął pod lupę Matador MP 54 Sibir Snow. Opona zajęła 13 miejsce na 16 lokat i wyróżniał się dobrym zachowaniem na suchej i mokrej nawierzchni.
Wyniki dotyczą opon zimowych Matador, gdyż model MP54 Sibir Snow nie został jeszcze przetestowany przez żadną popularną organizację, automobilclub, dziennikarzy motoryzacyjnych czy stowarzyszenie.
Zobacz inne określenia opon Matador MP54 Sibir Snow 175/70 R13 82T. Sformułowania te często spotykane są w komentarzach blogów czy na portalach społecznościowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu rozmiaru (175/70 R13), nazwy producenta (Matador), sezonu (opony zimowe), indeksów (82T) oraz modelu (MP54 Sibir Snow) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon zimowych o szerokości 175 mm, profilu 70 %, średnicy 13 cali oraz indeksach 82T. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Falken, Kormoran, Dębica, Continental oraz Nokian – kosztujące od 134 do 210 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony zimowe, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą bony Sodexo, zwrot części gotówki, oficjalne piłki nożne, kubki termiczne oraz koszulki piłkarskie.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon zimowych firmy Matador to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 40-64% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (norauto, oponeo czy abmoto) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. mBank, BGŻ BNP Paribas lub Alior Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon zimowych Matador w rozmiarze 175/70 R13 (82T). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 148 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 592 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 56 (12 rat) do 302 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 302 zł | 604 zł | 12 zł |
4 | 154 zł | 616 zł | 24 zł |
6 | 105 zł | 630 zł | 38 zł |
8 | 80 zł | 640 zł | 48 zł |
10 | 66 zł | 660 zł | 68 zł |
12 | 56 zł | 672 zł | 80 zł |
Kupując opony zimowe w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu MP54 Sibir Snow mogą być m.in. ładowarki do telefonu na USB, płyny do prania tapicerki, środki do konserwacji opon czy zapachy do samochodu.