Porównujemy oferty 24 sklepów z oponami całorocznymi firmy Matador w rozmiarze 225/50R17. Zobacz gdzie kupić opony MP62 All Weather Evo w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "98 V XL, FR" w nazwie opony?
Matador MP62 All Weather Evo w rozmiarze 225/50 R17 98V to opona całoroczna, wzmacniana (XL), posiadająca rant ochronny felgi (FR) oraz dodatkowo oznakowana symbolami 3PMSF, M+S. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy ekonomicznej. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Producent | Matador |
Koncern | grupa Continental |
Siedziba | Słowacja |
Klasa | ekonomiczna |
Model | MP62 All Weather Evo |
Poprzedni model | MP61 Adhessa Evo |
Następny model | - |
Sezon | opony całoroczne |
Rozmiar | 225/50 R17 |
Szerokość | 225 mm |
Profil | 50 % (opona niskoprofilowa) |
Średnica | 17 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 112,50 mm |
Kraj produkcji | Słowenia, Słowacja, Czechy, Polska |
Rodzaj bieżnika | kierunkowy |
Indeks nośności | 98 |
Maksymalna nośność | 750 kg |
Indeks prędkości | V |
Maksymalna prędkość | 240 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 7 lat od daty zakupu |
Opory toczenia | C (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | C (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 72 dB |
Fale (1-3) | B |
Waga (ciężar) | 9,69 kg |
Cena | ~ 282 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Rant ochronny felgi | tak (FR) |
Inne oznaczenia | 3PMSF, M+S |
Pełna nazwa | Matador MP62 All Weather Evo 225/50 R17 98V XL FR |
Opis opony Matador MP62 All Weather Evo w pigułce. Producentem opon jest marka Matador, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Słowacja, Czechy czy Słowenia. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie letnim i zimowym. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Matador (klasa ekonomiczna) to wynosi ona 7 lat od daty zakupu. Bieżnik MP62 All Weather Evo ma konstrukcję kierunkową, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.
Matador MP62 All Weather Evo to opony całoroczne przeznaczone do samochodów typu Audi A4 (B8), Honda Accord (IX), Opel Zafira (Tourer C), VW Sharan (II) czy BMW Seria 3 (F30). Prezentowane opony mają rozmiar 225/50 R17, co oznacza, że ich szerokość w milimetrach wynosi 225, a wysokość profilu to 50 – wartość ta na ścianie bocznej jest podawana jako procent z szerokości. W tym przypadku wynosi więc ona 112,50 mm.
Średnica prezentowanych opon Matador MP62 All Weather Evo ma z kolei 17 cali, czyli wynosi 43,18 cm. Ich indeks prędkości to V, co oznacza, że dopuszczalna prędkość maksymalna na tych oponach wynosi 240 km/h. Indeks nośności to z kolei 98 (dopuszczalne obciążenie wynosi tutaj 750 kg). Omawiany model ma następujące parametry na europejskich etykietach: C za opory toczenia, C w kategorii hamowania na mokrej nawierzchni i 72 dB za hałas zewnętrzny.
MP62 All Weather Evo w rozmiarze 225/50 R17 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie osobowe. Opony osobowe to produkty, które projektowane są z myślą o autach miejskich, klasy średniej, rodzinnych sedanach i kombi, a także luksusowych limuzynach i samochodach sportowych. Ich zadaniem jest zapewnienie bezpiecznego prowadzenia w zróżnicowanych warunkach, a także komfortu i optymalnego zużycia paliwa (poprzez redukcję oporów toczenia). Kierowcy mogą wybierać spośród opon osobowych klasy budżetowej, średniej i premium. Niektóre z nich mają wzmocnioną konstrukcję, rant ochronny lub technologię Run Flat.
Opony firmy Matador pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy ekonomicznej. Opony klasy ekonomicznej (budżetowej) to optymalny wybór dla kierowców, którzy pokonują niewielkie przebiegi głownie w mieście i nie chcą przepłacać. Modele tej klasy sprawdzą się w niewielkich, miejskich autach o silnikach słabszej mocy i w przypadku kierowców prowadzących na co dzień spokojnie. Ich największą zaletą jest niewygórowana cena, przy czym gwarantują one bezpieczeństwo w kluczowych zakresach. Do najchętniej wybieranych marek opon klasy ekonomicznej należą: Matador, Kormoran, Imperial, Premiorri, Sunny, Barum czy PowerTrac.
Etykieta unijna na oponach to oznaczenie, które jest umieszczane na poszczególnych modelach w formie naklejek podobnych do tych znanych ze sprzętu AGD/RTV. Dzięki temu porównanie podstawowych osiągów opon staje się znacznie łatwiejsze. Na etykietach znajdują się informacje o poziomie oporów toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony. Etykiety w pierwszych dwóch kategoriach przewidują przyznanie klas od A do G (z tym, że D nie jest używana) oraz od 1 do 3 fal i wartości liczbowej w dB za hałas zewnętrzny. Zobacz jak prezentują się oceny opon Matador MP62 All Weather Evo 225/50R17 98V na etykiecie unijnej.
Etykieta unijna na oponach informuje między innymi o poziomie oporów toczenia, które mają wpływ na zużycie paliwa przez samochód, a w efekcie emisję spalin. Im mniejsze opory, tym auto powinno palić mniej – nawet 0,25 litra na 100 km. W ramach pomiaru oporów toczenia możliwe jest przyznanie klas od A (najlepsza) do G (najgorsza). Taka skala widnieje na etykietach, ale warto wiedzieć, że ocena D nie jest stosowana – jest to tak zwana klasa pusta dla lepszego rozgraniczenia modeli lepszych i gorszych w tej kategorii. Taką samą ocenę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 45 innych produktów spełniających kryteria - opony 225/50 R17 (rozmiar) oraz całoroczne (sezon).
Etykieta unijna ocenia między innymi przyczepność na mokrej nawierzchni. Aby wyznaczyć klasy w ramach tego parametru mierzy się drogę hamowania opon i ich siłę tarcia o nawierzchnię, a następnie porównuje z wynikami modelu referencyjnego. Za przyczepność na mokrej nawierzchni na etykietach opony mogą otrzymać klasy od A do G. Trzeba jednak pamiętać, klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia modeli o lepszych i gorszych parametrach, a produkty z klasą G są po prostu niebezpieczne i nie dopuszcza się ich do obrotu. Identyczną notę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskały jeszcze 3 inne produkty spełniające wytyczne - opony MP62 All Weather Evo (model) oraz 17 cali (średnica).
Za hałas zewnętrzny unijna etykieta przewiduje przyznanie od 1 do 3 fal i umieszczenie obok nich liczbowego wyniku pomiaru w dB. Warto wspomnieć, że decyzja o umieszczeniu na etykietach właśnie tego parametru budzi pewne kontrowersje. Dla kierowców większe znaczenie ma poziom hałasu wewnętrznego, który jest odczuwany w kabinie i wpływa na komfort jazdy. Informacja o hałasie zewnętrznym emitowanym przez opony wynika z prowadzonej przez UE polityki ochrony środowiska. Wynik "72 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskały jeszcze 34 inne produkty spełniające kryteria - opony całoroczne (sezon), 17 cali (średnica) oraz ekonomiczna (klasa).
Opony Matador plasują się w klasie ekonomicznej, co oznacza, że charakteryzują się korzystną ceną, bezpieczeństwem podczas zróżnicowanych warunków pogodowych i drogowych, a także zoptymalizowanym komfortem w trasie i w mieście. Dzięki temu, że od 1998 roku marka należy do koncernu Continental, zyskała dostęp do innowacyjnych ośrodków badawczo-rozwojowych, zaawansowanych metod produkcyjnych, a także rozbudowanego systemu dystrybucji. Ponad 90% produkcji opon Matador trafia do kierowców spoza Słowacji.
Model MP62 All Weather Evo (Matador) wyposażony został w kierunkową rzeźbę bieżnika. Opony kierunkowe charakteryzują się doskonałym odprowadzaniem wody, błota pośniegowego i śniegu (badania wykazały, że mają o 20% większą odporność na aquaplaning od modeli asymetrycznych). Jest to zasługa rowków, które kształtem przypominają litery "V" i "U" lub charakterystyczną jodełkę. Do pozostałych zalet opon kierunkowych zalicza się także doskonałą przyczepność podczas jazdy na wprost i atrakcyjny wygląd. Rzeźba kierunkowa jest najczęściej stosowana w oponach zimowych, w letnich występuje praktycznie na równi z asymetrykami.
Napisy "98" oraz "V" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 750 kg) oraz prędkości (do 240 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon wielosezonowych. Akronim FR oznacza oponę posiadającą rant ochronny felgi. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji. Przy tym produkcie znaleść można także oznaczenie 3PMSF - płatek śniegu na potrójnym szczycie oznaczający dopuszczenie opony do poruszania w warunkach zimowych oraz M+S - ang. Mud and Snow (błoto i śnieg) określa opony lepiej radzące sobie w warunkach błota i śniegu, niżeli model standardowy (bez tego symbolu).
Matador MP62 All Weather Evo 225/50 R17 należy do grupy opon wielosezonowych. Opony całoroczne (inne określenia to wielosezonowe lub uniwersalne) umożliwiają jazdę przez cały rok bez konieczności sezonowych wymian ogumienia. Jednocześnie należy pamiętać, że osiągi opon całorocznych to kompromis pomiędzy letnimi, a zimowymi – z tego względu najczęściej wybierają je kierowcy o umiarkowanym stylu jazdy, jeżdżący głównie po mieście lub mieszkający w miejscu o łagodnym klimacie. Warto pamiętać, że opony całoroczne powinny mieć symbol 3PMSF (trzech szczytów z płatkiem śniegu), który potwierdza ich osiągi na śniegu.
Gwarancja na opony Matador obejmuje 7 lat od daty zakupu. Pozytywne rozpatrzenie reklamacji można uzyskać wykazując wady fabryczne opony wynikające z błędów produkcyjnych, technologicznych czy materiałowych. Jakich usterek nie obejmuje gwarancja producenta? Przede wszystkim uszkodzeń będących następstwem nieprawidłowego przechowywania opon, niewłaściwego montażu i demontażu, przeciążania pojazdu, złego stanu technicznego samochodu, a także eksploatacji opon ze zbyt niskim lub zbyt wysokim ciśnieniem.
Opony całoroczne Matador sprawdzają się w zróżnicowanych warunkach pogodowych, co potwierdzają opinie kierowców publikowane w mediach społecznościowych i na forach motoryzacyjnych. Podkreślają oni, że to rozsądny kompromis między ceną a jakością, który zadowoli wszystkich kierowców pokonujących niewielkie przebiegi i lubiących spokojny styl jazdy. O oponach całorocznych Matador można znaleźć takie opinie: "zrównoważone parametry latem i zimą", "idealne rozwiązanie dla wszystkich, którzy nie chcą przepłacać".
Testy opon całorocznych pomagają kierowcom szukającym opon na cały rok w wyborze najlepszych opon do swojego auta. Mimo że ogumienie klasy ekonomicznej nie jest zbyt często badane przez specjalistów z branży motoryzacyjnej, to opony całoroczne Matador zostały ujęte w kilku zestawieniach. Model Matador MP 62 All Weather Evo został przetestowany przez Auto Bild w 2019 roku i zajął 21 miejsce wykazując się dobrym zachowaniem na mokrej nawierzchni i zoptymalizowanym komfortem jazdy w zróżnicowanych warunkach pogodowych.
Wyniki dotyczą modelu MP62 All Weather Evo.
Zobacz inne określenia opon Matador MP62 All Weather Evo 225/50 R17 98V XL FR. Sformułowania te często spotykane są w sklepach z oponami czy na forach internetowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu sezonu (opony całoroczne), modelu (MP62 All Weather Evo), nazwy producenta (Matador), rozmiaru (225/50 R17) oraz indeksów (98V XL) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon wielosezonowych o szerokości 225 mm, profilu 50 %, średnicy 17 cali oraz indeksach 98V. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony całoroczne, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą smycze do kluczy, bilety na mecze piłkarskie, pamięci przenośne USB, bilety do teatru lub bilety na zawody żużlowe.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon wielosezonowych firmy Matador to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 44-61% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (inopony, oponeo czy oponylux) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Credite Agricole, Alior Bank oraz mBank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon wielosezonowych Matador w rozmiarze 225/50 R17 XL (98V). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 282 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 1 128 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 106 (12 rat) do 576 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 576 zł | 1 152 zł | 24 zł |
4 | 294 zł | 1 176 zł | 48 zł |
6 | 200 zł | 1 200 zł | 72 zł |
8 | 153 zł | 1 224 zł | 96 zł |
10 | 125 zł | 1 250 zł | 122 zł |
12 | 106 zł | 1 272 zł | 144 zł |
Kupując opony całoroczne w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu MP62 All Weather Evo mogą być m.in. ładowarki do telefonu na USB, worki do opon, preparaty do mycia felg czy skrobaczki do szyb.