Porównujemy oferty 25 sklepów z oponami zimowymi firmy Matador w rozmiarze 235/75R15. Zobacz gdzie kupić opony MP92 Sibir Snow w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "109 T XL, SUV" w nazwie opony?
Matador MP92 Sibir Snow w rozmiarze 235/75 R15 109T to opona zimowa, wzmacniana (XL) oraz dodatkowo oznakowana symbolami SUV, 3PMSF, M+S. 15901270000 oraz 4050496561901 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy ekonomicznej. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 15901270000 |
EAN | 4050496561901 |
Producent | Matador |
Koncern | grupa Continental |
Siedziba | Słowacja |
Klasa | ekonomiczna |
Model | MP92 Sibir Snow |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony zimowe |
Rozmiar | [size width="235" profile="75" diameter="15"]235/75 R15[/size] |
Szerokość | 235 mm |
Profil | 75 % |
Średnica | 15 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 176,25 mm |
Kraj produkcji | Słowenia, Polska, Słowacja, Czechy |
Rodzaj bieżnika | asymetryczny |
Indeks nośności | 109 |
Maksymalna nośność | 1030 kg |
Indeks prędkości | T |
Maksymalna prędkość | 190 km/h |
Przeznaczenie | auta 4x4 / SUV |
Gwarancja | 5 lat od daty produkcji |
Opory toczenia | F (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | C (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 71 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 14,32 kg |
Premiera modelu | 2013 rok (podczas targów Moto) |
Cena | ~ 325 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | SUV, 3PMSF, M+S |
Pełna nazwa | Matador MP92 Sibir Snow 235/75 R15 109T XL SUV |
Opis opony Matador MP92 Sibir Snow w pigułce. Producentem opon jest marka Matador, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Czechy, Słowacja czy Polska. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie zimowym. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Matador (klasa ekonomiczna) to wynosi ona 5 lat od daty produkcji. Bieżnik MP92 Sibir Snow ma konstrukcję asymetryczną, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.
Opony zimowe Matador MP92 Sibir Snow zaprojektowane zostały z myślą o zapewnieniu bezpieczeństwa podczas codziennego podróżowania samochodem. Prezentowany tutaj rozmiar 235/75 R15 pasuje do modeli samochodów typu Mitsubishi Pajero (II), Nissan Micra, Fiat 500, Renault Clio, Mazda 3 czy Citroen Xsara Picasso.
Jak należy czytać rozmiar opony? Pierwsza liczba w rozmiarze 235/75 R15 oznacza szerokość opony w milimetrach (tutaj 235 mm). Druga liczba to wysokość profilu opon. W rozmiarze jest podawana jako procent z szerokości – tutaj profil 75 w milimetrach wynosi 176,25. Średnica tego modelu ma z kolei 15 cali. Opony Matador MP92 Sibir Snow 235/75 R15 mają indeks prędkości T (oznacza to dopuszczalną prędkość 190 km/h) i indeks nośności 109 (dopuszczalne obciążenie wynosi tutaj 1030 kg). Etykieta opon Matador MP92 Sibir Snow 235/75 R15 prezentuje się następująco: F za opory toczenia, C za hamowanie na mokrej drodze i 71 dB w pomiarze hałasu zewnętrznego.
MP92 Sibir Snow w rozmiarze 235/75 R15 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie 4x4 / SUV. Opony do aut typu SUV/4x4 charakterystyką bardzo przypominają modele osobowe – ich zadaniem jest zapewnienie w szczególności stabilnego i komfortowego prowadzenia auta na asfalcie oraz oszczędności paliwa. Wiele opon do aut typu SUV/4x4 to warianty modeli osobowych. Samochody typu SUV są cięższe od osobówek i mają wyżej położony środek ciężkości, dlatego opony do nich przeznaczone mają większą nośność i sztywniejsze, często wzmocnione ściany boczne.
Opony firmy Matador pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy ekonomicznej. Wybierając opony do swojego samochodu warto zastanowić się nad klasą opon, które zamierzamy kupić. Opony klasy ekonomicznej to dobre rozwiązanie dla wszystkich, którzy nie lubią przepłacać i zależy im na zoptymalizowanych osiągach oraz bezpieczeństwie. W jakiej sytuacji się sprawdzą? Wtedy, gdy poruszamy się głównie po mieście, pokonujemy niewielkie przebiegi i zamierzamy je zamontować w typowo miejskim aucie o niewielkiej mocy silnika. Najpopularniejsze opony klasy ekonomicznej, to: Matador, Zeetex, Neolin, Dębica, Barum, Sava i Apollo.
Etykieta Unijna wprowadzona została w roku 2012, aby ułatwić konsumentom wybór opon cechujących się optymalnymi dla nich parametrami. Dzięki temu informacje o istotnych danych technicznych umieszczane są na każdej dostępnej na rynku oponie samochodowej. Treść etykiety zawiera ocenę ekonomiki jazdy, drogi hamowania na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego. Zobacz jak prezentują się oceny opon Matador MP92 Sibir Snow 235/75R15 109T na etykiecie unijnej.
Opory toczenia oceniane są w siedmiostopniowej skali. Opony w aż 20% odpowiadają za zużycie paliwa i emisję spalin przez samochód. Najbardziej oszczędne i ekologiczne są modele przydzielone do klasy "A" – najsłabsze pod tym względem jest ogumienie oznaczone notą "G". Taką samą ocenę - "F" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 20 innych produktów spełniających kryteria - opony MP92 Sibir Snow (model) oraz 15 cali (średnica).
Etykieta unijna ocenia między innymi przyczepność na mokrej nawierzchni. Aby wyznaczyć klasy w ramach tego parametru mierzy się drogę hamowania opon i ich siłę tarcia o nawierzchnię, a następnie porównuje z wynikami modelu referencyjnego. Za przyczepność na mokrej nawierzchni na etykietach opony mogą otrzymać klasy od A do G. Trzeba jednak pamiętać, klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia modeli o lepszych i gorszych parametrach, a produkty z klasą G są po prostu niebezpieczne i nie dopuszcza się ich do obrotu. Identyczną notę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 5 innych produktów spełniających wytyczne - opony 235/75 R15 (rozmiar) oraz zimowe (sezon).
Etykieta unijna dołączona do opon informuje m. in. o hałasie na zewnątrz auta generowanym podczas jazdy. Jak badany jest ten parametr? Sprawdza się go przejeżdżając samochodem obok mikrofonów umieszczonych w odległości 7,5 metra od linii środkowej toru jazdy i na wysokości 1,2 metra. Wszystkie opony na rynku nie przekraczają obowiązującej normy, jednak te z oznaczeniem jednej fali (w skali obejmującej od jednej do trzech fal) generują go najmniej i są najbardziej przyjazne środowisku naturalnemu. Wynik "71 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskało jeszcze 40 innych produktów spełniających kryteria - opony zimowe (sezon), 15 cali (średnica) oraz ekonomiczna (klasa).
Opony Matador plasują się w klasie ekonomicznej, co oznacza, że charakteryzują się korzystną ceną, bezpieczeństwem podczas zróżnicowanych warunków pogodowych i drogowych, a także zoptymalizowanym komfortem w trasie i w mieście. Dzięki temu, że od 1998 roku marka należy do koncernu Continental, zyskała dostęp do innowacyjnych ośrodków badawczo-rozwojowych, zaawansowanych metod produkcyjnych, a także rozbudowanego systemu dystrybucji. Ponad 90% produkcji opon Matador trafia do kierowców spoza Słowacji.
Model MP92 Sibir Snow (Matador) wyposażony został w asymetryczną rzeźbę bieżnika. Bieżnik asymetryczny, obok kierunkowego, jest obecnie najczęściej stosowany w oponach do samochodów osobowych. Jego charakterystyczną cechą jest podział na część zewnętrzną i wewnętrzną, co pozwala uzyskać wysokie osiągi w zróżnicowanych warunkach pogodowych i przy wyższych prędkościach. Do zalet opon asymetrycznych należą też równomierne zużycie, dobre tłumienie wibracji i atrakcyjny wygląd. Tego typu opony są często wybierane przez posiadaczy mocniejszych samochodów i kierowców o dynamicznym stylu jazdy.
Napisy "109" oraz "T" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 1030 kg) oraz prędkości (do 190 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon zimowych. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji. Przy tym produkcie znaleść można także oznaczenie 3PMSF - płatek śniegu na potrójnym szczycie oznaczający dopuszczenie opony do poruszania w warunkach zimowych, M+S - mud and Snow (ang. błoto i śnieg) określa opony lepiej radzące sobie w warunkach błota i śniegu, niżeli model standardowy (bez tego symbolu) oraz SUV - opona przeznaczona do aut segmentu SUV.
Matador MP92 Sibir Snow 235/75 R15 należy do grupy opon zimowych. Opony zimowe są przystosowane do jazdy w trudnych warunkach drogowych spotykanych w okresie od późnej jesieni do wczesnej wiosny, gdy średnia dobowa temperatura spada poniżej 7 st. C. Bieżnik opon zimowych ma najczęściej rzeźbę kierunkową, w przypadku mocniejszych aut spotyka się też modele asymetryczne. Opony zimowe pokryte są siecią lameli, które wspomagają prowadzenie na śniegu i lodzie, a system rowków odprowadza błoto pośniegowe i wodę. Mieszanka gumowa opon zimowych zachowuje przyczepność w niskich temperaturach.
Na opony Matador przysługuje 5-letnia gwarancja, która obowiązuje od daty produkcji. Jej warunki są takie same, jak w przypadku produktów innych marek wchodzących w skład koncernu Continental. Rekompensatę finansową zależną od stopnia zużycia bieżnika lub wymianę opon na nowe można uzyskać w przypadku usterek wynikających z wad fabrycznych opony (użytych materiałów czy błędów technologicznych). Należy pamiętać, że gwarancji nie podlegają uszkodzenia mechaniczne lub wady wynikające z nieprawidłowego przechowywania opon.
Opony zimowe Matador cieszą się popularnością wśród kierowców, którzy zwracają uwagę na niewygórowaną cenę produktu i bezpieczeństwo w kluczowych dla tej pory roku obszarach. Dzięki zoptymalizowanym osiągom i komfortowi jazdy, wielu z kierowców użytkujących na co dzień opony Matador pozostaje wiernych marce. W Internecie piszą: "wystarczające do moich potrzeb, na pewno kupię je ponownie", "gwarantują zrównoważone parametry i bezpieczeństwo na śniegu i mokrej jezdni", "Matador to krótka droga hamowania i pewne trzymanie w zakrętach".
Testy opon zimowych pozwalają na porównanie osiągów poszczególnych modeli w różnych obszarach typowych dla tej pory roku. Wśród konkurencji sprawdzających parametry znajduje się m. in. ruszanie i hamowanie na mokrej nawierzchni, jazda na śniegu czy hałas emitowany podczas eksploatacji. Mimo że opony klasy ekonomicznej nie są zbyt często brane pod uwagę podczas testów, w 2016 roku niemiecki automobilklub ADAC w teście opon zimowych wziął pod lupę Matador MP 54 Sibir Snow. Opona zajęła 13 miejsce na 16 lokat i wyróżniał się dobrym zachowaniem na suchej i mokrej nawierzchni.
Wyniki dotyczą modelu MP92 Sibir Snow.
Zobacz inne określenia opon Matador MP92 Sibir Snow 235/75 R15 109T XL SUV. Sformułowania te często spotykane są w sklepach z oponami czy na forach internetowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu sezonu (opony zimowe), nazwy producenta (Matador), rozmiaru (235/75 R15), modelu (MP92 Sibir Snow) oraz indeksów (109T XL, SUV) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon zimowych o szerokości 235 mm, profilu 75 %, średnicy 15 cali oraz indeksach 109T. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Nokian, Continental, Bridgestone, Nexen oraz Cooper – kosztujące od 299 do 496 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony zimowe, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą foteliki samochodowe, bilety na mecze piłkarskie, smycze do kluczy, karty przedpłacone oraz wycieczki zagraniczne.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon zimowych firmy Matador to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 39-57% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (voida, oponeo czy sklepopon) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Credite Agricole, BGŻ BNP Paribas oraz mBank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon zimowych Matador w rozmiarze 235/75 R15 XL, SUV (109T). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 325 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 1 300 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 122 (12 rat) do 663 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 663 zł | 1 326 zł | 26 zł |
4 | 338 zł | 1 352 zł | 52 zł |
6 | 230 zł | 1 380 zł | 80 zł |
8 | 176 zł | 1 408 zł | 108 zł |
10 | 144 zł | 1 440 zł | 140 zł |
12 | 122 zł | 1 464 zł | 164 zł |
Kupując opony zimowe w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu MP92 Sibir Snow mogą być m.in. skrobaczki do szyb, zapachy do samochodu, ubezpieczenie opon lub środki do konserwacji opon.