Porównujemy oferty 20 sklepów z oponami całorocznymi firmy Michelin w rozmiarze 205/65R15. Zobacz gdzie kupić opony CrossClimate+ o indeksach 99 V XL w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Michelin CrossClimate+ w rozmiarze 205/65 R15 99V to opona całoroczna oraz wzmacniana (XL). Oznaczenia 778333 oraz 3528707783332 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 778333 |
EAN | 3528707783332 |
Producent | Michelin |
Koncern | grupa Michelin |
Siedziba | Clermont-Ferrand, Francja |
Klasa | premium |
Model | CrossClimate+ |
Poprzedni model | CrossClimate |
Następny model | - |
Sezon | opony całoroczne |
Rozmiar | [size width="205" profile="65" diameter="15"]205/65 R15[/size] |
Szerokość | 205 mm |
Profil | 65 % |
Średnica | 15 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 133,25 mm |
Kraj produkcji | UE |
Rodzaj bieżnika | kierunkowy |
Indeks nośności | 99 |
Maksymalna nośność | 775 kg |
Indeks prędkości | V |
Maksymalna prędkość | 240 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 5 lat od daty zakupu |
Opory toczenia | B (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | B (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 69 dB |
Fale (1-3) | 1 |
Waga (ciężar) | 8,70 kg |
Premiera modelu | 2017 rok |
Cena | ~ 409 zł (z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Homologacja / OE | nie |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | - |
Pełna nazwa | Michelin CrossClimate+ 205/65 R15 99V XL |
Michelin CrossClimate+ to opony całoroczne, które określane są także mianem letnich z homologacją zimową. Znak plusa przy nazwie opony oznacza, że mamy do czynienia z jej ulepszoną wersją. Model zaliczany jest do klasy premium (nowoczesna technologia produkcji) i przeznaczony do samochodów osobowych.
W produkcie zastosowano kierunkową rzeźbę bieżnika o sztywnych klockach i specjalnym kształcie krawędzi. Takie rozwiązanie skraca drogę hamowania, poprawia stabilność w zróżnicowanych warunkach oraz zwiększa komfort jazdy. Elastyczna mieszanka gumowa umożliwia oponom CrossClimate+ zachowanie optymalnej przyczepności bez względu na panujące temperatury. Dodatkowo model charakteryzuje się dobrym zachowaniem na śniegu oraz odpornością na zużycie Wersja z plusem od poprzednika różni się tym, że wraz ze zużywaniem opony pojawiają się nowe lamele, co umożliwia jej zachowanie osiągów przez cały okres eksploatacji.
Michelin CrossClimate+ to jedna z najbardziej nowoczesnych opon całorocznych na rynku, która latem zapewnia maksymalny komfort i bezpieczeństwo jazdy, a zimą umożliwia zachowanie stabilności w trudnych warunkach.
Opony całoroczne Michelin CrossClimate+ 205/65 R15 zostały zaprojektowane i wyprodukowane z myślą o samochodach typu Honda Accord (VI), Renault Espace (III), BMW Seria 5 (E39), Mercedes Klasa E (210) czy Citroen Berlingo (II FL). Testy wykonane na potrzeby europejskiego systemu etykiet pozwoliły na przyznanie omawianemu modelowi następujących klas: B w kategorii hamowania na mokrej nawierzchni, B za opory toczenia, które wpływają na spalanie paliwa oraz 69 dB w pomiarze emitowanego hałasu zewnętrznego. Opony całoroczne Michelin CrossClimate+ 205/65 R15 posiadają indeks prędkości V (maksymalnie na tym modelu można jechać 240 km/h) oraz indeks nośności 99 (najwyższa wartość obciążenia przy jeździe z maksymalną prędkością wynosi tu 775 kg).
Warto wiedzieć, że samo oznaczenie rozmiaru 205/65 R15 należy odczytywać następująco: pierwsza liczba to szerokość opony w milimetrach, druga to wysokość profilu liczona jako procent z szerokości (tutaj 65 przekłada się na wartość 133,25 mm), a trzecia to średnica felgi, na jaką należy założyć daną oponę - w tym przypadku wynosi ona 15 cali. Litera przed oznaczeniem średnicy to typ konstrukcji opony (radialny lub diagonalny).
Opony osobowe mogą być wyposażone w bieżnik kierunkowy lub asymetryczny. Bardzo rzadko spotyka się obecnie rzeźbę symetryczną. Kierowcy zainteresowani oponami osobowymi mogą wybierać wśród setek produktów zaliczanych do klasy ekonomicznej (najtańsze), średniej (kompromis pomiędzy ceną a jakością) i premium (najbardziej zaawansowane technologicznie produkty). Opony do samochodów osobowych mogą być wyposażone w rant ochronny felgi, mieć wzmocnioną konstrukcję lub technologię Run Flat umożliwiającą jazdę po przebiciu.
Opony klasy premium to najbardziej zaawansowane technologicznie produkty na rynku. Nowatorskie rozwiązania pojawiają się na początku właśnie w oponach klasy wyższej. W efekcie oferują one doskonałą przyczepność niezależnie od warunków panujących na drodze, wysoki poziom komfortu, odporność na zużycie i małe opory toczenia. Opony klasy premium zajmują czołowe pozycje w testach organizowanych przez organizacje i czasopisma motoryzacyjne. Najważniejsze marki to: Michelin, Bridgestone, Pirelli, Continental, Nokian, Yokohama, Goodyear czy Dunlop.
Oznaczenie opon indywidualnymi etykietami wprowadziło rozporządzenie WE Nr 1222/2009. Regulacja nakazuje stosować tego typu oznakowanie w przypadku opon do aut osobowych, dostawczych i ciężarowych. Jej treść zawiera ocenę trzech parametrów: oporów toczenia, drogi hamowania na mokrej nawierzchni i poziomu hałasu. Zobacz jak prezentują się oceny opon Michelin CrossClimate+ 205/65R15 99V na etykiecie unijnej.
Etykieta unijna na oponach zawiera między innymi informacje o oporach toczenia danego produktu. Podczas toczenia na opony działają różne siły (między innymi tarcie, opór powietrza itp.), co w uproszczeniu przekłada się na ilość energii potrzebnej do wprawienia koła w ruch, czy utrzymania pożądanej prędkości. Im większe opory toczenia, tym większe spalanie paliwa i emisja spalin przez samochód. W ramach pomiaru oporów toczenia możliwe jest przyznanie klas od A (najlepsza) do G (najgorsza), przy czym klasa D nie jest stosowana. Taką samą ocenę - "B" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskał jeszcze 1 produkt spełniający kryteria - opony CrossClimate+ (model) oraz 15 cali (średnica).
Etykieta unijna informuje między innymi o poziomie przyczepności opon na mokrej nawierzchni. Parametr ten jest oceniany w pomiarze drogi hamowania i siły tarcia opon w wyżej wspomnianych warunkach. Za przyczepność na mokrej nawierzchni dany model może otrzymać klasy od A do G. Warto jednak wiedzieć, że klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia opon o lepszych i gorszych parametrach, a modele z klasą G są po prostu niebezpieczne i nie dopuszcza się ich do sprzedaży. Identyczną notę - "B" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 19 innych produktów spełniających wytyczne - opony całoroczne (sezon), 15 cali (średnica) oraz premium (klasa).
Natężenie hałasu podczas pracy opony oznaczane jest wartością liczbową podaną w decybelach (dB) oraz graficznym znakiem z jedną falą (hałas co najmniej 3 dB poniżej limitu UE), dwoma falami (hałas na poziomie równym lub niższym maksymalnie o 3dB od limitu UE) oraz trzema falami (natężenie powyżej limitu unijnego). Wynik " dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskało jeszcze 0 innych produktów spełniających kryteria - opony Michelin (producent), całoroczne (sezon) oraz 205/65 R15 (rozmiar).
Opony Michelin zaliczane są do klasy premium, co oznacza, że charakteryzują się najwyższym poziomem osiągów wynikającym z nowoczesnych technologii stosowanych podczas produkcji. Francuski koncern od wielu lat jest uznawany za jednego z liderów rynku opon, a jego misją jest poprawienie mobilności i bezpieczeństwa kierowców na całym świecie. Produkty marki są dostępne w ponad 171 krajach. Zarówno letnie, zimowe, jak i całoroczne opony Michelin co roku zdobywają wyróżnienia w testach i bardzo pozytywne opinie użytkowników.
Opony kierunkowe charakteryzują się doskonałym odprowadzaniem wody, błota pośniegowego i śniegu (badania wykazały, że mają o 20% większą odporność na aquaplaning od modeli asymetrycznych). Jest to zasługa rowków, które kształtem przypominają litery "V" i "U" lub charakterystyczną jodełkę. Do pozostałych zalet opon kierunkowych zalicza się także doskonałą przyczepność podczas jazdy na wprost i atrakcyjny wygląd. Rzeźba kierunkowa jest najczęściej stosowana w oponach zimowych, w letnich występuje praktycznie na równi z asymetrykami.
Napisy "99" oraz "V" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 775 kg) oraz prędkości (do 240 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon wielosezonowych. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji.
Opony całoroczne są projektowane z myślą o kierowcach, którzy preferują umiarkowany styl jazdy, poruszają się głównie po mieście lub mieszkają w miejscu, gdzie zimy są łagodne, a latem nie ma dużych upałów. Osiągi opon całorocznych to kompromis pomiędzy modelami na lato i zimę (widać to między innymi w bieżniku). Nazwy opon całorocznych kojarzą się z 4 porami roku, np. "4Seasons", "Quatrac", "All Season", "All Weather", a na ich bokach umieszczony jest symbol 3PMSF (trzech szczytów z płatkiem śniegu) potwierdzający osiągi w zimowych warunkach.
Gwarancja na opony Michelin obowiązuje przez 5 lat od daty zakupu produktu i standardowo obejmuje wszelkie wady związane z jakością wykonania czy materiałów użytych do produkcji opony. Jeśli model zostanie oddany do reklamacji i po przeprowadzonej ekspertyzie zostanie ona uznana, to w przypadku opon zużytych w mniejszym stopniu niż 20%, producent zwróci 100% wartości wadliwego produktu. W innym wypadku udzieli rekompensaty w wysokości proporcjonalnej do jego stopnia zużycia.
Opinie o oponach całorocznych Michelin mają w większości przypadków bardzo pozytywny wydźwięk. Nowoczesna konstrukcja i ich wysoka niezawodność sprawiają, że większość kierowców kupiłaby opony całoroczne Michelin ponownie. W opiniach możemy przeczytać, że "nie odbiegają od letnich w ciepłe dni, dobre zachowanie na mokrym", "pozytywne zaskoczenia w zróżnicowanych warunkach – radzą sobie nawet podczas ostrzejszego ataku zimy", "bardzo komfortowe, dobre na suchej i mokrej drodze".
Opony całoroczne Michelin w testach opon to nic innego, jak dokonania modelu CrossClimate, który w momencie premiery wywołał sporo zamieszania na rynku. Jest to bardzo dopracowany produkt, który cieszy się uznaniem najważniejszych czasopism ("Auto Bild", "Auto Zeitung", "Auto, Motor und Sport" itd.) i organizacji motoryzacyjnych (ADAC, ACE, TCS, OAMTC). Jako przykłady można podać test "Auto Zeitung" w rozmiarze 225/45 R17 z 2018 roku (1. miejsce), sprawdzian AUTO Straßenverkehr w rozmiarze 215/60 R17 z 2017 roku (2. miejsce) czy test ADAC w rozmiarze 195/65 R15 z 2016 roku (1. miejsce).
Zobacz inne określenia opon Michelin CrossClimate+ 205/65 R15 99V XL. Sformułowania te często spotykane są w komentarzach blogów czy na grupach dyskusyjnych. Zwroty zawierają różne formy zapisu modelu (CrossClimate+), rozmiaru (205/65 R15), sezonu (opony całoroczne), indeksów (99V XL) oraz nazwy producenta (Michelin) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon wielosezonowych o szerokości 205 mm, profilu 65 %, średnicy 15 cali oraz indeksach 99V. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Nokian, Goodyear, Continental, Hankook oraz Bridgestone – kosztujące od 339 do 441 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony całoroczne, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą wejściówki do kina, karty przedpłacone, wycieczki zagraniczne, pamięci przenośne USB oraz bilety na zawody żużlowe.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon wielosezonowych firmy Michelin to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 38-59% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. BGŻ BNP Paribas, mBank oraz Credite Agricole. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon wielosezonowych Michelin w rozmiarze 205/65 R15 XL (99V). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 409 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 1 636 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 153 (12 rat) do 835 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 835 zł | 1 670 zł | 34 zł |
4 | 426 zł | 1 704 zł | 68 zł |
6 | 290 zł | 1 740 zł | 104 zł |
8 | 221 zł | 1 768 zł | 132 zł |
10 | 180 zł | 1 800 zł | 164 zł |
12 | 153 zł | 1 836 zł | 200 zł |
Kupując opony całoroczne w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu CrossClimate+ mogą być m.in. środki do konserwacji opon, pianki naprawcze, mierniki ciśnienia czy ubezpieczenie opon.