Data modyfikacji:

Michelin CrossClimate+ 225/55 R18 102V XL

Autor: Łukasz Wulkanista

Opona całoroczna Michelin CrossClimate+ 225/55 R18 102V XL

Zdjęcie poglądowe modelu CrossClimate+ w rozmiarze 225/55 R18 XL

Porównujemy oferty 33 sklepów z oponami całorocznymi firmy Michelin w rozmiarze 225/55R18. Zobacz gdzie kupić opony CrossClimate+ o indeksach 102 V XL w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.

Parametry techniczne

Michelin CrossClimate+ w rozmiarze 225/55 R18 102V to opona całoroczna oraz wzmacniana (XL). Oznaczenia 309048 oraz 3528703090489 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.

Pełna specyfikacja opony (szczegóły produktu)
Parametr Wartość
Kod produktu 309048
EAN 3528703090489
Producent Michelin
Koncern grupa Michelin
Siedziba Clermont-Ferrand, Francja
Klasa premium
Model CrossClimate+
Poprzedni model CrossClimate
Następny model -
Sezon opony całoroczne
Rozmiar [size width="225" profile="55" diameter="18"]225/55 R18[/size]
Szerokość 225 mm
Profil 55 %
Średnica 18 cali
Konstrukcja R (radialna)
Wysokość profilu 123,75 mm
Kraj produkcji UE
Rodzaj bieżnika kierunkowy
Indeks nośności 102
Maksymalna nośność 850 kg
Indeks prędkości V
Maksymalna prędkość 240 km/h
Przeznaczenie auta osobowe
Gwarancja 5 lat od daty zakupu
Opory toczenia czekamy na potw. producenta
Przyczepność na mokrym czekamy na potw. producenta
Hałas zewnętrzny czekamy na potw. producenta
Fale (1-3) czekamy na potw. producenta
Waga (ciężar) -
Premiera modelu 2017 rok
Produkcja od od 06.2019
Cena ~ 577 zł (z VAT)
Run Flat nie
Wzmocnienie tak (XL)
Homologacja / OE nie
Rant ochronny felgi -
Inne oznaczenia -
Pełna nazwa Michelin CrossClimate+ 225/55 R18 102V XL

Model CrossClimate+

Bieżnik kierunkowy (zdjęcie)

Michelin CrossClimate+ to opony całoroczne, które określane są także mianem letnich z homologacją zimową. Znak plusa przy nazwie opony oznacza, że mamy do czynienia z jej ulepszoną wersją. Model zaliczany jest do klasy premium (nowoczesna technologia produkcji) i przeznaczony do samochodów osobowych.

W produkcie zastosowano kierunkową rzeźbę bieżnika o sztywnych klockach i specjalnym kształcie krawędzi. Takie rozwiązanie skraca drogę hamowania, poprawia stabilność w zróżnicowanych warunkach oraz zwiększa komfort jazdy. Elastyczna mieszanka gumowa umożliwia oponom CrossClimate+ zachowanie optymalnej przyczepności bez względu na panujące temperatury. Dodatkowo model charakteryzuje się dobrym zachowaniem na śniegu oraz odpornością na zużycie Wersja z plusem od poprzednika różni się tym, że wraz ze zużywaniem opony pojawiają się nowe lamele, co umożliwia jej zachowanie osiągów przez cały okres eksploatacji.

Michelin CrossClimate+ to jedna z najbardziej nowoczesnych opon całorocznych na rynku, która latem zapewnia maksymalny komfort i bezpieczeństwo jazdy, a zimą umożliwia zachowanie stabilności w trudnych warunkach.

Opony całoroczne Michelin CrossClimate+ w rozmiarze 225/55 R18 102V XL

Opony Michelin CrossClimate+ przeznaczone są na sezon letni oraz zimowy, ich rozmiar w prezentowanym przykładzie to 225/55 R18, a indeksy prędkości i nośności odpowiednio V i 102. Oznacza to, że podczas jazdy z maksymalną dopuszczalną prędkością 240 km/h opona wytrzyma obciążenie do 850 kg. Omawiany rozmiar 225/55 R18 pasuje do samochodów typu Peugeot 5008 (II), Mitsubishi Outlander (III FL), Subaru Forester (SJ), Hyundai ix35 (I) czy Mitsubishi ASX (I Facelift).

Warto pamiętać, że w rozmiarze opony 225/55 R18 pierwsza liczba oznacza jej szerokość w milimetrach, druga to wysokość profilu liczona jako procent z szerokości (tutaj 55% z 225 wynosi 123,75 ), litera to typ konstrukcji opony (najczęściej radialny, ale może być też diagonalny), a trzecia liczba (tutaj 18) to mierzona w calach średnica felgi, na jakiej należy zamontować dany model.

Opony do samochodów osobowych

Przeznaczenie - samochody osobowe (zdjęcie)

Opony osobowe to zdecydowanie największy segment ogumienia. Kierowcy samochodów klasy miejskiej, kompaktowej, średniej czy wyższej mogą wybierać spośród tysięcy produktów pozycjonowanych w klasach ekonomicznej, medium i premium. Opony osobowe mają za zadanie zapewnić nie tylko bezpieczną, ale też komfortową i oszczędną jazdę. Najczęściej posiadają bieżnik asymetryczny lub kierunkowy. Przed zakupem opon osobowych warto zapoznać się z ich testami, etykietami i opiniami użytkowników zamieszczonymi w Internecie.

Klasa - premium. Opony dla wymagających kierowców gwarantujące najwyższą jakość

Klasa - premium

Opony klasy premium charakteryzują się wszechstronnymi osiągami na najwyższym poziomie. Wynika to z faktu stosowania innowacyjnych metod produkcji i najbardziej zaawansowanych technologicznie materiałów. Z tego względu opony klasy premium najczęściej wybierają kierowcy o dynamicznym stylu jazdy, pokonujący dużą liczbę kilometrów w ciągu roku czy posiadający samochód o dużej mocy. Marki opon klasy premium to przede wszystkim: Bridgestone, Continental, Dunlop, Goodyear, Michelin, Nokian, Pirelli, Vredestein czy Yokohama.

Etykieta unijna opon CrossClimate+ 225/55 R18 czyli ocena spalania, hałasu i hamowania

Etykieta unijna na oponach to doskonałe źródło informacji o ich podstawowych osiągach. W wielu przypadkach ułatwia ona porównanie wybranego modelu z innymi i podjęcie decyzji o zakupie. Na etykietach zawarte są informacje o poziomie oporów toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony. Wyglądem przypominają one oznaczenia znane ze sprzętu AGD/RTV. Za opory toczenia i przyczepność opony mogą otrzymać klasy od A do G, a za hałas zewnętrzy od 1 do 3 fal obok których znajduje się informacja o wartości emitowanego dźwięku w dB. Czekamy na potwierdzenie (przez producenta) ocen, jakie uzyskała na etykiecie unijnej opona Michelin CrossClimate+ w rozmiarze 225/55R18 102V.

Spalanie paliwa

Opory toczenia wpływają na ekonomikę jazdy. Na etykietach stosuje się siedem klas oszczędności oznaczonych kolejnymi literami alfabety. Ocena "A" przypisana jest ogumieniu najbardziej oszczędnemu, a nota "G" zarezerwowana jest dla modeli o największych oporach toczenia. Im lepsza klasa, tym większy wpływ na ograniczenie spalania i emisję spalin przez auta. Jako ciekawostkę dodam, iż 7 produktów spełniających kryteria - opony CrossClimate+ (model) oraz 18 cali (średnica) - uzyskało ocenę "C" na etykiecie unijnej w kategorii oporów toczenia.

Hamowanie na mokrym

Przyczepność na mokrej nawierzchni określa długość drogi hamowania i bezpieczeństwo jazdy po jezdni pokrytej wodą. Tu również stosuje się skalę siedmiostopniową, w której najwyższe osiągi nagradzane są klasą "A", a kolejne litery od "B" do "G" oznaczają coraz słabsze zachowanie na mokrej drodze. Wspomnę także, że 2 produkty spełniające wytyczne - opony 225/55 R18 (rozmiar) oraz całoroczne (sezon) - uzyskały ocenę "B" na etykiecie unijnej w kategorii przyczepności na mokrej nawierzchni.

Hałas na zewnątrz

Hałas zewnętrzny to inaczej natężenie dźwięku, który wytwarzany jest przez pracująca oponę. Pod tym względem ogumienie dzieli się na trzy kategorie oznaczane od najcichszych do najgłośniejszych graficznymi symbolami jednej, dwóch lub trzech fal. Dodatkowo umieszcza się w tym miejscu również liczbę oznaczającą średnie natężenie hałasu w decybelach. Na koniec informacja, iż 22 produkty spełniające kryteria - opony całoroczne (sezon), 18 cali (średnica) oraz premium (klasa) - uzyskały ocenę "69 dB" na etykiecie unijnej w kategorii generowanego hałasu.

Firma Michelin

Logo firmy oponiarskiej Michelin (zdjęcie)

Opony Michelin pochodzą z Francji i od ponad 100 lat uznawane są z jedne z najlepszych na rynku (wykorzystywane są między innymi w rajdach samochodowych). Produkowane są w oparciu o najbardziej zaawansowane technologie i z wykorzystaniem najlepszych jakościowo składników. W efekcie mogą pochwalić się wysokimi osiągami, co potwierdzają testy, etykiety i opinie użytkowników. Opony letnie, zimowe i całoroczne Michelin do różnego rodzaju samochodów dostępne są w ponad 171 krajach świata.

Kierunkowa rzeźba bieżnika

Bieżnik kierunkowy (zdjęcie)

Bieżnik kierunkowy najczęściej można spotkać w przypadku opon zimowych, ale trzeba pamiętać, że równie dobrze sprawdza się on także w przypadku modeli przeznaczonych na lato. Opony kierunkowe doskonale sprawują się na mokrej, zaśnieżonej czy zabłoconej nawierzchni. Bieżnik kierunkowy zapewnia o 20% większą odporność na aquaplaning w porównaniu z innymi rzeźbami. Oprócz tego oferuje doskonałą stabilność podczas jazdy na wprost i ma atrakcyjny wygląd. Opony z bieżnikiem kierunkowym są montowane zarówno w mniejszych, jak i większych i mocniejszych autach.

Oznaczenia 102V oraz XL

Napisy "102" oraz "V" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 850 kg) oraz prędkości (do 240 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon wielosezonowych. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji.

Opony całoroczne

Opony całoroczne

Opony całoroczne nazywane są także wielosezonowymi. Stanowią one kompromis pomiędzy letnimi i zimowymi, dlatego charakteryzują się nieco twardszą mieszanką od tych drugich i mniej agresywnym bieżnikiem. Najlepiej sprawdzają się w umiarkowanych warunkach (lato bez upału, łagodna zima). Opony całoroczne dostosowane do warunków zimowych mają na ścianie bocznej symbol 3PMSF (trzech górskich szczytów z płatkiem śniegu). Najłatwiej rozpoznać je po nazwie, która zwykle kojarzy się z czterema porami roku – "4Seasons", "Quatrac", "All Season", "All Weather" itd.

Gwarancja na opony CrossClimate+

Gwarancja udzielana na opony Michelin jest pod względem warunków jedną z najbardziej atrakcyjnych na rynku. Obowiązuje ona przez 5 lat od daty zakupu i obejmuje wszelkie wady związane z jakością wykonania opon i materiałami wykorzystanymi do produkcji. Jeśli reklamowana opona nie jest zużyta w większym stopniu niż 20%, producent zwróci 100% wartości opony. W innym przypadku udzielona zostanie stosowana rekompensata w wysokości proporcjonalnej do stopnia zużycia opony. Na rozpatrzenie gwarancji francuski koncern daje sobie 14 dni kalendarzowych.

5 lat od daty zakupu

Opinie kierowców rozmiaru 225/55 R18 o oponach Michelin CrossClimate+

Opinie o oponach całorocznych Michelin mają w większości przypadków bardzo pozytywny wydźwięk. Nowoczesna konstrukcja i ich wysoka niezawodność sprawiają, że większość kierowców kupiłaby opony całoroczne Michelin ponownie. W opiniach możemy przeczytać, że "nie odbiegają od letnich w ciepłe dni, dobre zachowanie na mokrym", "pozytywne zaskoczenia w zróżnicowanych warunkach – radzą sobie nawet podczas ostrzejszego ataku zimy", "bardzo komfortowe, dobre na suchej i mokrej drodze".

Michelin w testach opon wielosezonowych

Test opon wielosezonowych Michelin

Opony całoroczne Michelin to rodzina modeli CrossClimate. W testach organizowanych przez czołowe organizacje (ADAC, ACE, TCS, OAMTC) i czasopisma ("Auto Bild", "Auto Zeitung", "Auto, Motor und Sport" itd.) motoryzacyjne produkty z tej linii zajmują bardzo dobre pozycje. Jako przykład można podać test ADAC z 2016 roku, gdzie CrossClimate zajął pierwsze miejsce, a za jego największe zalety uznane zostały prowadzenie na suchej i mokrej nawierzchni, małe opory toczenia i wysoka odporność na zużycie.

Test opon modelu CrossClimate+:

  • 4 miejsce 2018 Autoklub CR
  • 3 miejsce 2018 Auto Motor und Sport
  • 2 miejsce 2018 Auto Bild

Inne nazwy

Zobacz inne określenia opon Michelin CrossClimate+ 225/55 R18 102V XL. Sformułowania te często spotykane są w serwisach ogłoszeniowych czy na portalach społecznościowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu indeksów (102V XL), nazwy producenta (Michelin), modelu (CrossClimate+), rozmiaru (225/55 R18) oraz sezonu (opony całoroczne) przedstawione w odmiennej kolejności.

Znalezione m.in. na forum:

  • 225/55R18 102 V Michelin CrossClimate +
  • Michelin CrossClimate+ 225x55x18 102 V XL
  • CrossClimate+ 225/55 R18 102 V całoroczne
  • opony Michelin 225/55 R18 CrossClimate Plus
  • opony całoroczne 225/55/18 Cross Climate+ Michelin

Polecane opony całoroczne 225 55 R18 102V o podobnych parametrach i cenie

Poniżej lista alternatywnych opon wielosezonowych o szerokości 225 mm, profilu 55 %, średnicy 18 cali oraz indeksach 102V. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazła się marka Goodyear – kosztująca około 542 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.

Goodyear
Eagle LS-2
225/55 R18 97H

  • Opory toczenia: C
  • Hamowanie na mokrym: C
  • Hałas zewnętrzny: 71 dB
  • Gwarancja: 5 lat od daty produkcji
  • Cena: 542 zł

Dodatkowe informacje

Kierowca w samochodzie

Na koniec kilka słów o promocjach na opony całoroczne, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.

Promocja i wyprzedaż

Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą oficjalne piłki nożne, bony Sodexo, promocja "zakup 4 opon w cenie 3", bilety na zawody żużlowe czy wejściówki do kina.

Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon wielosezonowych firmy Michelin to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 45-63% od ceny detalicznej.

Zakup na raty

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Santander Consumer Bank, mBank oraz Euro Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).

Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon wielosezonowych Michelin w rozmiarze 225/55 R18 XL (102V). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 577 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 2 308 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 216 (12 rat) do 1 178 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.

Kalkulacja zakupu opon na raty
Ilość rat Miesięczna rata Koszt całkowity Nadpłata
2 1 178 zł 2 356 zł 48 zł
4 601 zł 2 404 zł 96 zł
6 408 zł 2 448 zł 140 zł
8 312 zł 2 496 zł 188 zł
10 254 zł 2 540 zł 232 zł
12 216 zł 2 592 zł 284 zł

Produkty powiązane

Kupując opony całoroczne w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu CrossClimate+ mogą być m.in. pianki naprawcze, mierniki ciśnienia, środki do konserwacji opon czy ubezpieczenie opon.

opony całoroczne 205/60 r16 ranking

Test opon całorocznych 205/60 R16. Ranking Wulkanisty 2025 

2025-04-11
Kierowcy są pogodzeni z faktem, że wraz z nadejściem okresu jesienno-zimowego przychodzi pora na wymianę opon. Jednak wielu właścicieli aut zwleka z założeniem i zakupem nowego kompletu, ponieważ wiąże się to z niemałą stratą czasu i dodatkowymi wydatkami. Dlatego w ostatnich latach tak szybko rośnie zainteresowanie oponami całorocznymi, które sprawdzają się w dowolnej aurze. Przedstawiamy ranking polecanych opon wielosezonowych 205/60 R16.
opony całoroczne 195/55 r16 ranking

Test opon całorocznych 195/55 R16. Ranking Wulkanisty 2025 

2025-04-09
Coraz popularniejszym rozwiązaniem na które decydują się właściciele aut, jest zakup specjalnych opon całorocznych, które sprawdzają się zarówno w trakcie letnich upałów, jak i zimowych zamieci. Przedstawiamy ranking polecanych modeli opon wielosezonowych 195/55 R16.
opony wielosezonowe 185/65 r15 ranking

Test opon całorocznych 185/65 R15. Ranking Wulkanisty 2025 

2025-04-07
Rosnącą popularnością cieszą się opony wielosezonowe, które radzą sobie równie dobrze na oblodzonych i mokrych drogach, jak i na autostradach rozgrzanych w letnim upale. Przedstawiamy ranking polecanych opon całorocznych 185/65 R15.
opony wielosezonowe 185/60 r15 ranking

Test opon całorocznych 185/60 R15. Ranking Wulkanisty 2025 

2025-04-04
Opony wielosezonowe cieszą się w naszym kraju coraz większą popularnością, do czego niewątpliwie przyczyniają się coraz łagodniejsze zimy, które sprawiają, że wielu kierowców nie odczuwa potrzeby zakładania ogumienia stworzonego z myślą o niej. Modele te radzą sobie równie dobrze na rozgrzanym asfalcie, jak i zabłoconych lub oblodzonych miejskich drogach. Przedstawiamy ranking polecanych modeli 185/60 R15.
opony całoroczne 215/65 r16 ranking

Test opon całorocznych 215/65 R16. Ranking Wulkanisty 2025

2025-03-31
Coroczna wymiana opon letnich na zimowe jest niewątpliwie kłopotliwa, kierowcy muszą bowiem znaleźć nie tylko miejsce na przechowywanie nieużywanego kompletu, ale również poświecić sporo cennego czasu na wizytę w warsztacie. Z tych powodów coraz większym zainteresowaniem cieszą się opony wielosezonowe, z których możemy korzystać niezależnie od aury za oknem. Przedstawiamy ranking opon całorocznych 215/65 R16.
kormoran all season vs goodyear eagle sport

Kormoran All Season vs. Goodyear Eagle Sport All-Season: Porównanie opon całorocznych

2025-02-03
Wybór odpowiednich opon całorocznych to kluczowy element zapewniający bezpieczeństwo i komfort jazdy przez cały rok. Dziś przyjrzymy się dwóm popularnym modelom: Kormoran All Season oraz Goodyear Eagle Sport All-Season, analizując ich specyfikacje, osiągi i opinie użytkowników.