Porównujemy oferty 27 sklepów z oponami całorocznymi firmy Michelin w rozmiarze 245/35R18. Zobacz gdzie kupić opony CrossClimate+ w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "92 Y XL" w nazwie opony?
Michelin CrossClimate+ w rozmiarze 245/35 R18 92Y to opona całoroczna oraz wzmacniana (XL). 722633 oraz 3528707226334 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 722633 |
EAN | 3528707226334 |
Producent | Michelin |
Koncern | grupa Michelin |
Siedziba | Francja |
Klasa | premium |
Model | CrossClimate+ |
Poprzedni model | CrossClimate |
Następny model | - |
Sezon | opony całoroczne |
Rozmiar | [size width="245" profile="35" diameter="18"]245/35 R18[/size] |
Szerokość | 245 mm |
Profil | 35 % (opona niskoprofilowa) |
Średnica | 18 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 85,75 mm |
Kraj produkcji | Węgry, Tajlandia, Polska, Rumunia, Francja, Rosja, Japonia, Kanada, Niemcy, Portugalia, Hiszpania, Chiny, USA, Włochy |
Rodzaj bieżnika | kierunkowy |
Indeks nośności | 92 |
Maksymalna nośność | 630 kg |
Indeks prędkości | Y |
Maksymalna prędkość | 300 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 5 lat od daty zakupu |
Opory toczenia | czekamy na potw. producenta |
Przyczepność na mokrym | czekamy na potw. producenta |
Hałas zewnętrzny | czekamy na potw. producenta |
Fale (1-3) | czekamy na potw. producenta |
Waga (ciężar) | - |
Premiera modelu | 2017 rok (podczas targów Moto) |
Rozpoczęcie produkcji | 01.2020 |
Cena | ~ 558 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | - |
Pełna nazwa | Michelin CrossClimate+ 245/35 R18 92Y XL |
Michelin CrossClimate+ to opony całoroczne, które określane są także mianem letnich z homologacją zimową. Znak plusa przy nazwie opony oznacza, że mamy do czynienia z jej ulepszoną wersją. Model zaliczany jest do klasy premium (nowoczesna technologia produkcji) i przeznaczony do samochodów osobowych.
W produkcie zastosowano kierunkową rzeźbę bieżnika o sztywnych klockach i specjalnym kształcie krawędzi. Takie rozwiązanie skraca drogę hamowania, poprawia stabilność w zróżnicowanych warunkach oraz zwiększa komfort jazdy. Elastyczna mieszanka gumowa umożliwia oponom CrossClimate+ zachowanie optymalnej przyczepności bez względu na panujące temperatury. Dodatkowo model charakteryzuje się dobrym zachowaniem na śniegu oraz odpornością na zużycie Wersja z plusem od poprzednika różni się tym, że wraz ze zużywaniem opony pojawiają się nowe lamele, co umożliwia jej zachowanie osiągów przez cały okres eksploatacji.
Michelin CrossClimate+ to jedna z najbardziej nowoczesnych opon całorocznych na rynku, która latem zapewnia maksymalny komfort i bezpieczeństwo jazdy, a zimą umożliwia zachowanie stabilności w trudnych warunkach.
Opony całoroczne Michelin CrossClimate+ w omawianym przykładzie mają rozmiar 245/35 R18. Warto wiedzieć, że pierwsza liczba w oznaczeniu rozmiaru to szerokość opony w milimetrach - tutaj 245 mm. Druga z liczb w rozmiarze 245/35 R18 to wysokość profilu, która w rozmiarze jest podawana jako procent z szerokości – w tym prezentowanych oponach wielosezonowych Michelin CrossClimate+ 245/35 R18 jest to 35% z 245, czyli 85,75 mm. Litera przed ostatnią liczbą to typ konstrukcji opony, a ostatnia z liczb w rozmiarze to średnica felgi, na jaką należy zamontować model w rozmiarze 245/35 R18 – tutaj wynosi ona 18 cali.
Omawiane opony całoroczne Michelin CrossClimate+ 245/35 R18 mają indeks prędkości Y i indeks nośności 92. Oznacza to, że przy poruszaniu się z maksymalną dopuszczalną prędkością 300 km/h najwyższa wartość obciążenia dla jednej opony wynosi 630 kg. Tego typu model najczęściej jest montowany w samochodach takich, jak Peugeot 407, Seat Toledo, BMW X3, Peugeot 208 czy VW CC. Zastanawiając się nad zakupem opon wielosezonowych Michelin CrossClimate+ 245/35 R18 warto zapoznać się z ich etykietą unijną.
CrossClimate+ w rozmiarze 245/35 R18 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie osobowe. Opony osobowe to najbardziej liczna grupa ogumienia na rynku. Tego typu produkty dostępne są do samochodów miejskich, kompaktowych, klasy średniej, wyższej i o sportowym charakterze. Kierowcy samochodów osobowych mogą wybrać najlepszy dla siebie model spośród tysiąca różnych produktów dostępnych w ofertach setek producentów. W zależności od stylu jazdy, mocy samochodu, pokonywanych kilometrów w ciągu roku czy budżetu przeznaczonego na zakup, można zdecydować się na opony osobowe klasy ekonomicznej, średniej lub premium.
Opony firmy Michelin pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy premium. Opony klasy premium (wyższej) są oferowane przez marki Michelin, Goodyear, Pirelli, Bridgestone, Dunlop, Continental, Yokohama czy Nokian. Tego typu produkty oferują najwyższe osiągi w każdym obszarze, co jest efektem zastosowanych w nich nowoczesnych rozwiązań technologicznych. Dowodem są bardzo pozytywne opinie kierowców, doskonałe wyniki w testach i wysokie parametry na etykietach. Opony klasy premium wybierane są przez kierowców mocnych aut, o dynamicznym stylu jazdy czy pokonujących duże roczne przebiegi.
Oznaczenie opon indywidualnymi etykietami wprowadziło rozporządzenie WE Nr 1222/2009. Regulacja nakazuje stosować tego typu oznakowanie w przypadku opon do aut osobowych, dostawczych i ciężarowych. Jej treść zawiera ocenę trzech parametrów: oporów toczenia, drogi hamowania na mokrej nawierzchni i poziomu hałasu. Czekamy na potwierdzenie (przez producenta) ocen, jakie uzyskała na etykiecie unijnej opona Michelin CrossClimate+ w rozmiarze 245/35R18 92Y.
Podczas toczenia na opony działają różne siły – w zależności od konstrukcji mogą one przeciwstawiać się im lepiej lub gorzej. Pokonywanie oporów toczenia pochłania prawie 20% spalania paliwa. Dlatego parametr ten jest tak ważny i został zawarty na etykietach. Za poziom oporów toczenia opony mogą otrzymać klasy od A do G, ale warto wiedzieć, że klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia modeli lepszych i gorszych. Kupując opony o niskich oporach toczenia można zaoszczędzić nawet 0,25 litra paliwa na 100 km.
Przyczepność na mokrej nawierzchni to zdolność zachowania kontaktu opony z pokrytą wodą jezdnią. Najkrótszą drogą hamowania cechuje się ogumienie zaliczane do klasy "A". Najsłabsze parametry pod tym względem mają modele z notą "F" (w przypadku aut osobowych) lub "G" (dla pozostałych pojazdów). Wspomnę także, że 23 produkty spełniające wytyczne - opony całoroczne (sezon), 18 cali (średnica) oraz premium (klasa) - uzyskały ocenę "A" na etykiecie unijnej w kategorii przyczepności na mokrej nawierzchni.
Umieszczana na oponach etykieta unijna informuje o hałasie zewnętrznym, który jest przez nie emitowany. Jest to wynik polityki ochrony środowiska prowadzonej przez UE. Dla kierowców z pewnością bardziej istotna byłaby informacja o poziomie hałasu wewnętrznego, który jest odczuwany w kabinie pojazdu i ma wpływ ma komfort podróżowania (szczególnie na długich trasach). W przeciwieństwie do oporów toczenia i przyczepności na mokrej nawierzchni w przypadku hałasu zewnętrznego nie są nadawane klasy od A do G, tylko ocena w postaci 3 fal i wynik pomiaru w dB.
Opony Michelin pochodzą z Francji i od ponad 100 lat uznawane są z jedne z najlepszych na rynku (wykorzystywane są między innymi w rajdach samochodowych). Produkowane są w oparciu o najbardziej zaawansowane technologie i z wykorzystaniem najlepszych jakościowo składników. W efekcie mogą pochwalić się wysokimi osiągami, co potwierdzają testy, etykiety i opinie użytkowników. Opony letnie, zimowe i całoroczne Michelin do różnego rodzaju samochodów dostępne są w ponad 171 krajach świata.
Model CrossClimate+ (Michelin) wyposażony został w kierunkową rzeźbę bieżnika. Rzeźba opon kierunkowych przypomina literę V. Taki bieżnik sprawia, że woda i błoto pośniegowe są sprawnie i efektywnie odprowadzane spod opony zapewniając stabilne prowadzenie nawet podczas niesprzyjającej pogody. Taki atrakcyjny, dynamiczny wygląd bieżnika to także inne zalety - pewna jazda na suchej nawierzchni, a ponadto niższe opory toczenia, co przekłada się na zmniejszenie ilości spalanej benzyny. Należy pamiętać, że montując takie opony, ich kierunek toczenia musi być zgodny z kierunkiem ruchu samochodu, co zaznaczono strzałką na ogumieniu.
Napisy "92" oraz "Y" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 630 kg) oraz prędkości (do 300 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon wielosezonowych. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji.
Michelin CrossClimate+ 245/35 R18 należy do grupy opon wielosezonowych. Opony całoroczne stanowią rozsądny kompromis między modelami przeznaczonymi na sezon letni, a tymi stworzonymi z myślą o zimie. Sprawdzą się w przypadku kierowców pokonujących niewielkie przebiegi i jeżdżących głównie w mieście. Ta hybryda opon letnich i zimowych zapewnia bezpieczną jazdę w kluczowych obszarach, dzięki czemu spełni oczekiwania wszystkich ceniących rozsądne rozwiązania i nie lubiących przepłacać. Bieżnik opon całorocznych wyposażony w lamele gwarantuje dobrą przyczepność bez względu na pogodę.
Gwarancja na opony Michelin obowiązuje przez 5 lat od daty zakupu produktu i standardowo obejmuje wszelkie wady związane z jakością wykonania czy materiałów użytych do produkcji opony. Jeśli model zostanie oddany do reklamacji i po przeprowadzonej ekspertyzie zostanie ona uznana, to w przypadku opon zużytych w mniejszym stopniu niż 20%, producent zwróci 100% wartości wadliwego produktu. W innym wypadku udzieli rekompensaty w wysokości proporcjonalnej do jego stopnia zużycia.
Opinie o oponach całorocznych Michelin mają w większości przypadków bardzo pozytywny wydźwięk. Nowoczesna konstrukcja i ich wysoka niezawodność sprawiają, że większość kierowców kupiłaby opony całoroczne Michelin ponownie. W opiniach możemy przeczytać, że "nie odbiegają od letnich w ciepłe dni, dobre zachowanie na mokrym", "pozytywne zaskoczenia w zróżnicowanych warunkach – radzą sobie nawet podczas ostrzejszego ataku zimy", "bardzo komfortowe, dobre na suchej i mokrej drodze".
Opony całoroczne Michelin w testach opon zajmują zwykle czołowe miejsca. Rodzina CrossClimate to dopracowane produkty, które cieszą się uznaniem czołowych organizacji (ADAC, ACE, TCS, OAMTC) i czasopism ("Auto Bild", "Auto Zeitung", "Auto, Motor und Sport" itd.) motoryzacyjnych. Przykładowo w 2018 roku model zajął 1. miejsce w teście Auto Zeitung w rozmiarze 225/45 R17, w 2017 był drugi w sprawdzianie magazynu AUTO Straßenverkehr w rozmiarze 215/60 R17, a w 2016 wygrał między innymi test ADAC w rozmiarze 195/65 R15.
Wyniki dotyczą modelu CrossClimate+.
Zobacz inne określenia opon Michelin CrossClimate+ 245/35 R18 92Y XL. Sformułowania te często spotykane są w komentarzach blogów czy na forach internetowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu sezonu (opony całoroczne), nazwy producenta (Michelin), indeksów (92Y XL), modelu (CrossClimate+) oraz rozmiaru (245/35 R18) przedstawione w odmiennej kolejności.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony całoroczne, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą karty przedpłacone, bilety do teatru, smycze do kluczy, pamięci przenośne USB oraz promocja "zakup 4 opon w cenie 3".
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon wielosezonowych firmy Michelin to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 42-65% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (inopony, oponeo czy voida) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Santander Consumer Bank, Euro Bank oraz mBank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon wielosezonowych Michelin w rozmiarze 245/35 R18 XL (92Y). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 558 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 2 232 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 209 (12 rat) do 1 139 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 1 139 zł | 2 278 zł | 46 zł |
4 | 581 zł | 2 324 zł | 92 zł |
6 | 395 zł | 2 370 zł | 138 zł |
8 | 302 zł | 2 416 zł | 184 zł |
10 | 246 zł | 2 460 zł | 228 zł |
12 | 209 zł | 2 508 zł | 276 zł |
Kupując opony całoroczne w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu CrossClimate+ mogą być m.in. ramki do tablic rejestracyjnych, płyny do prania tapicerki, mierniki grubości bieżnika oraz zapachy do samochodu.