Porównujemy oferty 27 sklepów z oponami całorocznymi firmy Michelin w rozmiarze 245/40R18. Zobacz gdzie kupić opony CrossClimate+ w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "97 Y XL, S1" w nazwie opony?
Michelin CrossClimate+ w rozmiarze 245/40 R18 97Y to opona całoroczna, wzmacniana (XL) oraz dodatkowo oznakowana symbolami S1, 3PMSF, M+S. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Producent | Michelin |
Koncern | grupa Michelin |
Siedziba | Francja |
Klasa | premium |
Model | CrossClimate+ |
Poprzedni model | CrossClimate |
Następny model | - |
Sezon | opony całoroczne |
Rozmiar | 245/40 R18 |
Szerokość | 245 mm |
Profil | 40 % (opona niskoprofilowa) |
Średnica | 18 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 98 mm |
Kraj produkcji | Hiszpania, Węgry, Kanada, Chiny, Tajlandia, Rumunia, Japonia, Polska, Włochy, USA, Portugalia, Niemcy, Francja, Rosja |
Rodzaj bieżnika | kierunkowy |
Indeks nośności | 97 |
Maksymalna nośność | 730 kg |
Indeks prędkości | Y |
Maksymalna prędkość | 300 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 5 lat od daty zakupu |
Opory toczenia | B (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | C (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 71 dB |
Fale (1-3) | B |
Waga (ciężar) | 11,43 kg |
Zakończenie produkcji | 06.2021 |
Cena | ~ 582 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | S1, 3PMSF, M+S |
Pełna nazwa | Michelin CrossClimate+ 245/40 R18 97Y XL S1 |
Michelin CrossClimate+ to opony całoroczne, które określane są także mianem letnich z homologacją zimową. Znak plusa przy nazwie opony oznacza, że mamy do czynienia z jej ulepszoną wersją. Model zaliczany jest do klasy premium (nowoczesna technologia produkcji) i przeznaczony do samochodów osobowych.
W produkcie zastosowano kierunkową rzeźbę bieżnika o sztywnych klockach i specjalnym kształcie krawędzi. Takie rozwiązanie skraca drogę hamowania, poprawia stabilność w zróżnicowanych warunkach oraz zwiększa komfort jazdy. Elastyczna mieszanka gumowa umożliwia oponom CrossClimate+ zachowanie optymalnej przyczepności bez względu na panujące temperatury. Dodatkowo model charakteryzuje się dobrym zachowaniem na śniegu oraz odpornością na zużycie Wersja z plusem od poprzednika różni się tym, że wraz ze zużywaniem opony pojawiają się nowe lamele, co umożliwia jej zachowanie osiągów przez cały okres eksploatacji.
Michelin CrossClimate+ to jedna z najbardziej nowoczesnych opon całorocznych na rynku, która latem zapewnia maksymalny komfort i bezpieczeństwo jazdy, a zimą umożliwia zachowanie stabilności w trudnych warunkach.
Opony całoroczne Michelin CrossClimate+ w prezentowanym przykładzie dostępne są w rozmiarze 245/40 R18. Ich indeks prędkości wynosi Y – informuje on o maksymalnej dopuszczalnej prędkości, z jaką można się na nich poruszać – w tym przypadku jest to 300 km/h. Z kolei indeks nośności modelu Michelin CrossClimate+ 245/40 R18 ma wartość 97. Jest to maksymalne obciążenie, jakie może wytrzymać opona podczas jazdy z maksymalną dopuszczalną prędkością. W omawianych oponach indeks nośności 97 przekłada się na 730 kg.
Samo oznaczenie rozmiaru 245/40 R18 należy odczytywać następująco: pierwsza wartość to szerokość opony w milimetrach (tutaj 245 mm), druga to wysokość profilu podawana jako procent z szerokości (w tym przypadku 98), litera to typ konstrukcji opony (radialna lub diagonalna), a trzecia liczba to średnica felgi, na jakiej należy zamontować dany model (tutaj 18 cali). W przypadku rozmiaru 245/40 R18 omawianego modelu etykieta prezentuje się następująco: B za opory toczenia, C za hamowanie na mokrej nawierzchni i wartość 71 dB emitowanego hałasu zewnętrznego. Opony Michelin CrossClimate+ 245/40 R18 montowane są w samochodach typu Volvo S80 (P3), Audi A5 (I), Mercedes Klasa E (212 FL), Mercedes Klasa E (212), Mercedes CLS (219) itd.
CrossClimate+ w rozmiarze 245/40 R18 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie osobowe. Opony osobowe to segment ogumienia, który jest przeznaczonych do różnego rodzaju samochodów – od najmniejszych klasy miejskiej po duże limuzyny i sportowe auta dysponujące dużą mocą. Zadaniem opon osobowych jest zapewnienie bezpiecznej, komfortowej i oszczędnej jazdy niezależnie od warunków atmosferycznych panujących na drodze. Kierowcy w zależności od posiadanego budżetu, miejsca użytkowania auta, jego mocy, stylu jazdy czy pokonywanych przebiegów rocznych mogą wybierać wśród opon osobowych klas ekonomicznej, średniej i premium.
Opony firmy Michelin pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy premium. Opony klasy premium (wyższej) są oferowane przez marki Michelin, Bridgestone, Vredestein, Yokohama, Pirelli, Hankook, Goodyear czy Nokian. Tego typu produkty oferują najwyższe osiągi w każdym obszarze, co jest efektem zastosowanych w nich nowoczesnych rozwiązań technologicznych. Dowodem są bardzo pozytywne opinie kierowców, doskonałe wyniki w testach i wysokie parametry na etykietach. Opony klasy premium wybierane są przez kierowców mocnych aut, o dynamicznym stylu jazdy czy pokonujących duże roczne przebiegi.
Oznaczenie opon indywidualnymi etykietami wprowadziło rozporządzenie WE Nr 1222/2009. Regulacja nakazuje stosować tego typu oznakowanie w przypadku opon do aut osobowych, dostawczych i ciężarowych. Jej treść zawiera ocenę trzech parametrów: oporów toczenia, drogi hamowania na mokrej nawierzchni i poziomu hałasu. Zobacz jak prezentują się oceny opon Michelin CrossClimate+ 245/40R18 97Y na etykiecie unijnej.
Opory toczenia to siły działające na opony przeciwnie do kierunku jazdy (tarcie, opór powietrza itd.). Im gorzej dany model się im przeciwstawia, tym ma większe opory toczenia, a więc potrzebuje więcej energii do pozostawania w ruchu. Wiąże się to ze zwiększonym spalaniem paliwa. Opony o małych oporach toczenia są w stanie wpłynąć na spadek jego zużycia nawet o 0,25 litra na 100 km. Za poziom oporów toczenia opony na etykiecie unijnej mogą otrzymać klasy od A do G, ale warto wiedzieć, że klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia modeli lepszych i gorszych. Taką samą ocenę - "B" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 60 innych produktów spełniających kryteria - opony całoroczne (sezon), 18 cali (średnica) oraz premium (klasa).
Etykieta unijna ocenia między innymi przyczepność na mokrej nawierzchni. Aby wyznaczyć klasy w ramach tego parametru mierzy się drogę hamowania opon i ich siłę tarcia o nawierzchnię, a następnie porównuje z wynikami modelu referencyjnego. Za przyczepność na mokrej nawierzchni na etykietach opony mogą otrzymać klasy od A do G. Trzeba jednak pamiętać, klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia modeli o lepszych i gorszych parametrach, a produkty z klasą G są po prostu niebezpieczne i nie dopuszcza się ich do obrotu.
Jednym z parametrów, które można porównać dzięki etykiecie dołączonej do opony jest hałas na zewnątrz auta. Mierzony jest on podczas ruchu i wyrażany w decybelach oraz za pomocą piktogramu przedstawiającego od jednej do trzech fal, przy czym jedna fala oznacza opony generujące niski hałas, a trzy – największy, jednak wciąż nie przekraczający obowiązującej normy. Najcichsze opony są najbardziej przyjazne środowisku. Należy też pamiętać, że badanie jakiemu obowiązkowo poddaje się modele obejmują tylko głośność na zewnątrz auta, a nie w środku pojazdu. Wynik "71 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskało jeszcze 11 innych produktów spełniających kryteria - opony 245/40 R18 (rozmiar) oraz całoroczne (sezon).
Opony Michelin zaliczane są do klasy premium, co oznacza, że charakteryzują się najwyższym poziomem osiągów wynikającym z nowoczesnych technologii stosowanych podczas produkcji. Francuski koncern od wielu lat jest uznawany za jednego z liderów rynku opon, a jego misją jest poprawienie mobilności i bezpieczeństwa kierowców na całym świecie. Produkty marki są dostępne w ponad 171 krajach. Zarówno letnie, zimowe, jak i całoroczne opony Michelin co roku zdobywają wyróżnienia w testach i bardzo pozytywne opinie użytkowników.
Model CrossClimate+ (Michelin) wyposażony został w kierunkową rzeźbę bieżnika. Opony z bieżnikiem kierunkowym charakteryzują się układem rowków, który kształtem przypomina literę "V". Dzięki takiemu rozwiązaniu opony kierunkowe są w stanie doskonale odprowadzać wodę i błoto pośniegowe. Badania wykazały, że oferują o 20% wyższą odporność na aquaplaning w porównaniu do opon asymetrycznych. Z tego względu kierunkowa rzeźba jest stosowana w większości opon zimowych. Do pozostałych zalet omawianego bieżnika należą dobre trzymanie toru jazdy oraz atrakcyjny wygląd.
Napisy "97" oraz "Y" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 730 kg) oraz prędkości (do 300 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon wielosezonowych. Przy tym produkcie znaleść można także oznaczenie 3PMSF - płatek śniegu na potrójnym szczycie oznaczający dopuszczenie opony do poruszania w warunkach zimowych, M+S - ang. Mud and Snow (błoto i śnieg) określa opony lepiej radzące sobie w warunkach błota i śniegu, niżeli model standardowy (bez tego symbolu) oraz S1 - opona o obniżonych oporach toczenia. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji.
Michelin CrossClimate+ 245/40 R18 należy do grupy opon wielosezonowych. Opony całoroczne są projektowane z myślą o kierowcach, którzy preferują umiarkowany styl jazdy, poruszają się głównie po mieście lub mieszkają w miejscu, gdzie zimy są łagodne, a latem nie ma dużych upałów. Osiągi opon całorocznych to kompromis pomiędzy modelami na lato i zimę (widać to między innymi w bieżniku). Nazwy opon całorocznych kojarzą się z 4 porami roku, np. "4Seasons", "Quatrac", "All Season", "All Weather", a na ich bokach umieszczony jest symbol 3PMSF (trzech szczytów z płatkiem śniegu) potwierdzający osiągi w zimowych warunkach.
Gwarancja udzielana na opony Michelin jest pod względem warunków jedną z najbardziej atrakcyjnych na rynku. Obowiązuje ona przez 5 lat od daty zakupu i obejmuje wszelkie wady związane z jakością wykonania opon i materiałami wykorzystanymi do produkcji. Jeśli reklamowana opona nie jest zużyta w większym stopniu niż 20%, producent zwróci 100% wartości opony. W innym przypadku udzielona zostanie stosowana rekompensata w wysokości proporcjonalnej do stopnia zużycia opony. Na rozpatrzenie gwarancji francuski koncern daje sobie 14 dni kalendarzowych.
Opinie o oponach całorocznych Michelin pokazują, że są to bardzo dopracowane produkty polecane przez kierowców. Możemy w nich przeczytać, że "brak konieczności wymiany opon to naprawdę duża oszczędność, a w połączeniu z dobrymi osiągami czyni to opony całoroczne Michelin doskonałym zakupem"; "dobre prowadzenie na suchej i mokrej nawierzchni, odporność na zużycie to największa zaleta tych opon"; "nie zakopują się i nie ślizgają zimą, w sezonie letnim nie ma zjawiska pływania, naprawdę dobry zakup".
Opony całoroczne Michelin w testach opon prezentują się bardzo dobrze. Mowa tu głównie o wynikach modeli z rodziny CrossClimate (do aut osobowych, dostawczych czy 4x4). Czołowe organizacje (ADAC, ACE, TCS, OAMTC) i czasopisma ("Auto Bild", "Auto Zeitung", "Auto, Motor und Sport" itd.) najczęściej oceniają je jako "zadowalające", "polecane" itp. Dobrym przykładem jest test ADAC z 2016 roku, gdzie CrossClimate zajął pierwsze miejsce doskonale prezentując się pod względem oferowanej przyczepności, oporów toczenia czy odporności na zużycie.
Wyniki dotyczą modelu CrossClimate+.
Zobacz inne określenia opon Michelin CrossClimate+ 245/40 R18 97Y XL S1. Sformułowania te często spotykane są w serwisach ogłoszeniowych czy na grupach dyskusyjnych. Zwroty zawierają różne formy zapisu sezonu (opony całoroczne), nazwy producenta (Michelin), indeksów (97Y XL, S1), rozmiaru (245/40 R18) oraz modelu (CrossClimate+) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon wielosezonowych o szerokości 245 mm, profilu 40 %, średnicy 18 cali oraz indeksach 97Y. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony całoroczne, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą wejściówki do kina, bilety na mecze piłkarskie, foteliki samochodowe, promocja "zakup 4 opon w cenie 3" lub kubki termiczne.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon wielosezonowych firmy Michelin to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 40-55% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (abmoto, oponeo czy sklepopon) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Euro Bank, BGŻ BNP Paribas lub Alior Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon wielosezonowych Michelin w rozmiarze 245/40 R18 XL, S1 (97Y). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 582 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 2 328 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 218 (12 rat) do 1 188 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 1 188 zł | 2 376 zł | 48 zł |
4 | 606 zł | 2 424 zł | 96 zł |
6 | 412 zł | 2 472 zł | 144 zł |
8 | 315 zł | 2 520 zł | 192 zł |
10 | 257 zł | 2 570 zł | 242 zł |
12 | 218 zł | 2 616 zł | 288 zł |
Kupując opony całoroczne w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu CrossClimate+ mogą być m.in. mierniki grubości bieżnika, ubezpieczenie opon, preparaty do mycia felg lub mierniki ciśnienia.