Porównujemy oferty 28 sklepów z oponami całorocznymi firmy Michelin w rozmiarze 215/50R18. Zobacz gdzie kupić opony CrossClimate SUV o indeksach 92 W w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Michelin CrossClimate SUV w rozmiarze 215/50 R18 92W to opona całoroczna oraz posiadająca rant ochronny felgi (FR). Oznaczenia 421458 oraz 3528704214587 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 421458 |
EAN | 3528704214587 |
Producent | Michelin |
Koncern | grupa Michelin |
Siedziba | Clermont-Ferrand, Francja |
Klasa | premium |
Model | CrossClimate SUV |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony całoroczne |
Rozmiar | [size width="215" profile="50" diameter="18"]215/50 R18[/size] |
Szerokość | 215 mm |
Profil | 50 % (opona niskoprofilowa) |
Średnica | 18 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 107,50 mm |
Kraj produkcji | UE |
Rodzaj bieżnika | kierunkowy |
Indeks nośności | 92 |
Maksymalna nośność | 630 kg |
Indeks prędkości | W |
Maksymalna prędkość | 270 km/h |
Przeznaczenie | auta 4x4 / SUV |
Gwarancja | 5 lat od daty zakupu |
Opory toczenia | czekamy na potw. producenta |
Przyczepność na mokrym | czekamy na potw. producenta |
Hałas zewnętrzny | czekamy na potw. producenta |
Fale (1-3) | czekamy na potw. producenta |
Waga (ciężar) | - |
Premiera modelu | 2016 rok |
Cena | ~ 1046 zł (z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | nie |
Homologacja / OE | nie |
Rant ochronny felgi | tak (FR) |
Inne oznaczenia | - |
Pełna nazwa | Michelin CrossClimate SUV 215/50 R18 92W FR |
Michelin CrossClimate SUV to opony umożliwiające bezpieczne podróżowanie przez cały rok. Jak sama nazwa wskazuje zostały one zaprojektowane z myślą o popularnych samochodach typu SUV czy crossover. Model zaliczany jest do klasy premium, co oznacza, że charakteryzuje się najwyższym poziomem osiągów i został wyprodukowany w oparciu o zaawansowane rozwiązania technologiczne.
CrossClimate SUV posiada kierunkową rzeźbę bieżnika. Na jej powierzchni gęsto rozmieszczone są rowki odprowadzające wodę i poprawiające prowadzenie na śniegu. Elastyczna mieszanka gumowa i wzmocniony karkas opony poprawiają stabilność samochodu i zwiększają jego przyczepność niezależnie od warunków panujących na drodze. CrossClimate SUV to krótka droga hamowania i maksymalna kontrola nad samochodem.
Michelin CrossClimate SUV przypadnie do gustu kierowcom, którzy oczekują od opon wysokich osiągów, ale jednocześnie pragną zaoszczędzić na ich sezonowych wymianach.
Opony całoroczne Michelin CrossClimate SUV zaprojektowane zostały z myślą o zapewnieniu bezpieczeństwa podczas codziennego podróżowania samochodem. Prezentowany tutaj rozmiar 215/50 R18 pasuje do modeli samochodów typu Audi Q7, Mercedes CLA, Mitsubishi ASX, Hyundai ix35, Ford Mondeo czy BMW Seria 3.
Jak należy czytać rozmiar opony? Pierwsza liczba w rozmiarze 215/50 R18 oznacza szerokość opony w milimetrach (tutaj 215 mm). Druga liczba to wysokość profilu opon. W rozmiarze jest podawana jako procent z szerokości – tutaj profil 50 w milimetrach wynosi 107,50. Średnica tego modelu ma z kolei 18 cali. Opony Michelin CrossClimate SUV 215/50 R18 mają indeks prędkości W (oznacza to dopuszczalną prędkość 270 km/h) i indeks nośności 92 (dopuszczalne obciążenie wynosi tutaj 630 kg).
Opony do aut SUV montowane są głównie w samochodach sportowo-użytkowych, crossoverach czy terenówkach użytkowanych głównie w mieście. Tego typu opony przeznaczone są głównie na nawierzchnię asfaltową, a ich bieżnik nie różni się od modeli osobowych. Bardzo często opony do aut SUV dostępne są w ramach modelu osobowego. Jedyną różnicą jest nieco inna konstrukcja wewnętrzna tego typu opon. Ze względu na większą masę i wyżej położony środek ciężkości aut, w których są montowane, są wyposażone w usztywnione ściany boczne i mają wyższą nośność.
Opony klasy premium to najbardziej zaawansowane technologicznie produkty na rynku. Nowatorskie rozwiązania pojawiają się na początku właśnie w oponach klasy wyższej. W efekcie oferują one doskonałą przyczepność niezależnie od warunków panujących na drodze, wysoki poziom komfortu, odporność na zużycie i małe opory toczenia. Opony klasy premium zajmują czołowe pozycje w testach organizowanych przez organizacje i czasopisma motoryzacyjne. Najważniejsze marki to: Michelin, Bridgestone, Pirelli, Continental, Nokian, Yokohama, Goodyear czy Dunlop.
Etykieta unijna na oponach to doskonałe źródło informacji o ich podstawowych osiągach. W wielu przypadkach ułatwia ona porównanie wybranego modelu z innymi i podjęcie decyzji o zakupie. Na etykietach zawarte są informacje o poziomie oporów toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony. Wyglądem przypominają one oznaczenia znane ze sprzętu AGD/RTV. Za opory toczenia i przyczepność opony mogą otrzymać klasy od A do G, a za hałas zewnętrzy od 1 do 3 fal obok których znajduje się informacja o wartości emitowanego dźwięku w dB. Czekamy na potwierdzenie (przez producenta) ocen, jakie uzyskała na etykiecie unijnej opona Michelin CrossClimate SUV w rozmiarze 215/50R18 92W.
Etykieta unijna na oponach informuje między innymi o poziomie oporów toczenia, które mają wpływ na zużycie paliwa przez samochód, a w efekcie emisję spalin. Im mniejsze opory, tym auto powinno palić mniej – nawet 0,25 litra na 100 km. W ramach pomiaru oporów toczenia możliwe jest przyznanie klas od A (najlepsza) do G (najgorsza). Taka skala widnieje na etykietach, ale warto wiedzieć, że ocena D nie jest stosowana – jest to tak zwana klasa pusta dla lepszego rozgraniczenia modeli lepszych i gorszych w tej kategorii. Jako ciekawostkę dodam, iż 6 produktów spełniających kryteria - opony CrossClimate SUV (model) oraz 18 cali (średnica) - uzyskało ocenę "B" na etykiecie unijnej w kategorii oporów toczenia.
Przyczepność na mokrej nawierzchni określa długość drogi hamowania i bezpieczeństwo jazdy po jezdni pokrytej wodą. Tu również stosuje się skalę siedmiostopniową, w której najwyższe osiągi nagradzane są klasą "A", a kolejne litery od "B" do "G" oznaczają coraz słabsze zachowanie na mokrej drodze. Wspomnę także, że 5 produktów spełniających wytyczne - opony całoroczne (sezon), 18 cali (średnica) oraz premium (klasa) - uzyskało ocenę "A" na etykiecie unijnej w kategorii przyczepności na mokrej nawierzchni.
Etykiety unijne na oponach zawierają między innymi informację na temat poziomu hałasu zewnętrznego emitowanego przez dany model. W przeciwieństwie do oporów toczenia i przyczepności na mokrej nawierzchni tutaj nie są nadawane klasy od A do G, tylko ocena w postaci 3 fal i wynik pomiaru w dB. Parametr ten wzbudza kontrowersje, ponieważ dla kierowców największe znaczenie ma poziom hałasu wewnętrznego, który jest odczuwany w kabinie i wpływa na komfort jazdy. Hałas zewnętrzny jest istotny w kontekście głośności ruchu drogowego i wynika unijnej z polityki ochrony środowiska.
Opony Michelin uznawane są z jedne z najlepszych na świecie. Poszczególne modele marki zajmują czołowe pozycje w testach, mają dobre parametry na etykietach i są polecane przez setki tysięcy kierowców. Warto wiedzieć, że jedna z najbardziej nowoczesnych fabryk koncernu znajduje się w Olsztynie. Opony Michelin zawsze mają do zaproponowania nowatorskie rozwiązania technologiczne i najwyższą jakość wykonania. Marka słynie z uczestnictwa w cyklu WRC i rekordowej liczby zwycięstw w wyścigu 24h Le Mans.
Bieżnik kierunkowy jest rzeźbą, w której układ rowków przypomina kształtem litery "V" lub "U". Czasami określany jest też mianem "jodełki". W oponach letnich jest stosowany na równi z asymetrycznym, a w przypadku zimowych pojawia się zdecydowanie najczęściej. Do największych zalet bieżnika kierunkowego należy 20% większa odporność na aquaplaning w porównaniu do innych rzeźb – doskonałe odprowadzanie wody, śniegu i błota pośniegowego. Opony kierunkowe to także wysoka stabilność podczas jazdy na wprost i atrakcyjny wygląd.
Napisy "92" oraz "W" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 630 kg) oraz prędkości (do 270 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon wielosezonowych. Akronim FR oznacza oponę posiadającą rant ochronny felgi.
Opony całoroczne (wielosezonowe) to doskonała propozycja dla kierowców, którzy samochodem jeżdżą głównie po mieście, preferują spokojny styl prowadzenia auta lub po prostu chcą zaoszczędzić na sezonowych wymianach opon. Nazwy opon całorocznych kojarzą się z czterema porami roku 4Seasons", "Quatrac", "All Season", "All Weather", a potwierdzeniem ich zimowych właściwości jest symbol 3PMSF. Bieżnik i mieszanka opon całorocznych to kompromisowe rozwiązanie pomiędzy oponami letnimi i zimowymi.
Gwarancja na opony Michelin obowiązuje przez 5 lat od daty zakupu produktu i standardowo obejmuje wszelkie wady związane z jakością wykonania czy materiałów użytych do produkcji opony. Jeśli model zostanie oddany do reklamacji i po przeprowadzonej ekspertyzie zostanie ona uznana, to w przypadku opon zużytych w mniejszym stopniu niż 20%, producent zwróci 100% wartości wadliwego produktu. W innym wypadku udzieli rekompensaty w wysokości proporcjonalnej do jego stopnia zużycia.
Opinie o oponach całorocznych Michelin pokazują, że są to bardzo dopracowane produkty polecane przez kierowców. Możemy w nich przeczytać, że "brak konieczności wymiany opon to naprawdę duża oszczędność, a w połączeniu z dobrymi osiągami czyni to opony całoroczne Michelin doskonałym zakupem"; "dobre prowadzenie na suchej i mokrej nawierzchni, odporność na zużycie to największa zaleta tych opon"; "nie zakopują się i nie ślizgają zimą, w sezonie letnim nie ma zjawiska pływania, naprawdę dobry zakup".
Opony całoroczne Michelin w testach opon to nic innego, jak dokonania modelu CrossClimate, który w momencie premiery wywołał sporo zamieszania na rynku. Jest to bardzo dopracowany produkt, który cieszy się uznaniem najważniejszych czasopism ("Auto Bild", "Auto Zeitung", "Auto, Motor und Sport" itd.) i organizacji motoryzacyjnych (ADAC, ACE, TCS, OAMTC). Jako przykłady można podać test "Auto Zeitung" w rozmiarze 225/45 R17 z 2018 roku (1. miejsce), sprawdzian AUTO Straßenverkehr w rozmiarze 215/60 R17 z 2017 roku (2. miejsce) czy test ADAC w rozmiarze 195/65 R15 z 2016 roku (1. miejsce).
Zobacz inne określenia opon Michelin CrossClimate SUV 215/50 R18 92W FR. Sformułowania te często spotykane są w porównywarkach cenowych czy na portalach społecznościowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu indeksów (92W), sezonu (opony całoroczne), rozmiaru (215/50 R18), modelu (CrossClimate SUV) oraz nazwy producenta (Michelin) przedstawione w odmiennej kolejności.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony całoroczne, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą kubki termiczne, rabat na kolejne zakupy, foteliki samochodowe, oficjalne piłki nożne oraz zwrot części gotówki.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon wielosezonowych firmy Michelin to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 37-62% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Alior Bank, Credite Agricole oraz Santander Consumer Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon wielosezonowych Michelin w rozmiarze 215/50 R18 (92W). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 1046 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 4 184 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 391 (12 rat) do 2 134 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 2 134 zł | 4 268 zł | 84 zł |
4 | 1 088 zł | 4 352 zł | 168 zł |
6 | 740 zł | 4 440 zł | 256 zł |
8 | 565 zł | 4 520 zł | 336 zł |
10 | 461 zł | 4 610 zł | 426 zł |
12 | 391 zł | 4 692 zł | 508 zł |
Kupując opony całoroczne w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu CrossClimate SUV mogą być m.in. płyny do prania tapicerki, preparaty do mycia felg, ładowarki do telefonu na USB lub montaż w serwisie.