Porównujemy oferty 22 sklepów z oponami całorocznymi firmy Michelin w rozmiarze 225/65R17. Zobacz gdzie kupić opony CrossClimate SUV o indeksach 106 V XL w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Michelin CrossClimate SUV w rozmiarze 225/65 R17 106V to opona całoroczna, wzmacniana (XL) oraz posiadająca rant ochronny felgi (FR). Oznaczenia 380432 oraz 3528703804321 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 380432 |
EAN | 3528703804321 |
Producent | Michelin |
Koncern | grupa Michelin |
Siedziba | Clermont-Ferrand, Francja |
Klasa | premium |
Model | CrossClimate SUV |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony całoroczne |
Rozmiar | [size width="225" profile="65" diameter="17"]225/65 R17[/size] |
Szerokość | 225 mm |
Profil | 65 % |
Średnica | 17 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 146,25 mm |
Kraj produkcji | UE |
Rodzaj bieżnika | kierunkowy |
Indeks nośności | 106 |
Maksymalna nośność | 950 kg |
Indeks prędkości | V |
Maksymalna prędkość | 240 km/h |
Przeznaczenie | auta 4x4 / SUV |
Gwarancja | 5 lat od daty zakupu |
Opory toczenia | C (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | B (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 69 dB |
Fale (1-3) | 1 |
Waga (ciężar) | 12,70 kg |
Premiera modelu | 2016 rok |
Cena | ~ 558 zł (z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Homologacja / OE | nie |
Rant ochronny felgi | tak (FR) |
Inne oznaczenia | - |
Pełna nazwa | Michelin CrossClimate SUV 225/65 R17 106V XL FR |
Michelin CrossClimate SUV to opony umożliwiające bezpieczne podróżowanie przez cały rok. Jak sama nazwa wskazuje zostały one zaprojektowane z myślą o popularnych samochodach typu SUV czy crossover. Model zaliczany jest do klasy premium, co oznacza, że charakteryzuje się najwyższym poziomem osiągów i został wyprodukowany w oparciu o zaawansowane rozwiązania technologiczne.
CrossClimate SUV posiada kierunkową rzeźbę bieżnika. Na jej powierzchni gęsto rozmieszczone są rowki odprowadzające wodę i poprawiające prowadzenie na śniegu. Elastyczna mieszanka gumowa i wzmocniony karkas opony poprawiają stabilność samochodu i zwiększają jego przyczepność niezależnie od warunków panujących na drodze. CrossClimate SUV to krótka droga hamowania i maksymalna kontrola nad samochodem.
Michelin CrossClimate SUV przypadnie do gustu kierowcom, którzy oczekują od opon wysokich osiągów, ale jednocześnie pragną zaoszczędzić na ich sezonowych wymianach.
Jak należy interpretować rozmiar 225/65 R17 omawianych opon wielosezonowych? Pierwsza liczba w rozmiarze określa jej szerokość i jest zazwyczaj podawana w milimetrach – w tym przypadku jest to 225 mm (22,50 cm). Druga liczba to wysokość profilu opony – wartość ta jest w rozmiarze podawana jako procent z szerokości – tutaj 65 to nic innego jak 65% z 225, czyli 146,25 mm. Litera to typ konstrukcji opony, najczęściej spotykane "R" to budowa radialna. Ostatnia z liczb w rozmiarze to średnica felgi, na jaką należy zamontować dany produkt – w tym przypadku 17 cali, czyli 43,18 cm.
Prezentowane opony Michelin CrossClimate SUV 225/65 R17 mają indeks nośności 106 - najwyższa wartość obciążenia przy jeździe z maksymalną prędkością wynosi tu 950 kg. Z kolei maksymalna dopuszczalna prędkość, z jaką można jechać na tym modelu to 240 km/h, co daje indeks prędkości V.
Model letni oraz zimowy Michelin CrossClimate SUV 225/65 R17 w ramach europejskiego systemu etykiet otrzymał klasę C za poziom oporów toczenia, klasę B za przyczepność na mokrej nawierzchni oraz 69 dB w pomiarze hałasu zewnętrznego. Opony całoroczne Michelin CrossClimate SUV 225/65 R17 są projektowane z myślą o samochodach typu Honda CR-V (III), Mazda CX-5 (KE), Honda CR-V (IV), Toyota RAV4 (III FL) czy Toyota RAV4 (III).
Opony do aut typu SUV/4x4 to produkty projektowane z myślą o samochodach, które są stosunkowo ciężkie i mają wyżej położony środek ciężkości. Aby zapewnić odpowiednią stabilność pojazdu takie opony mają większą nośność i sztywniejsze, często wzmocnione ściany boczne. Jednocześnie muszą one zagwarantować odpowiednią przyczepność i komfort jazdy po asfalcie. Bieżniki opon do aut typu SUV/4x4 są często takie same, jak w modelach osobowych (w wielu przypadkach opony SUV to warianty produktów przeznaczonych do osobówek).
Opony klasy premium określane są mianem najbardziej zaawansowanych technologicznie na rynku. Każdy producent posiadający w swoim portfolio markę premium, nowe rozwiązania wprowadza właśnie do niej. W efekcie opony kasy premium oferują doskonałą przyczepność w zmiennych warunkach drogowych, mają małe opory toczenia oraz są ciche i odporne na zużycie. W efekcie mogą pochwalić się doskonałymi wynikami w testach, co z kolei przyciąga zainteresowanie kierowców. Najważniejsze marki to: Michelin, Bridgestone, Pirelli, Continental, Nokian, Yokohama, Goodyear czy Dunlop.
Od listopada 2012 roku na terenie Unii Europejskiej obowiązują przepisy nakazujące umieszczanie na wszystkich sprzedawanych oponach specjalnych etykiet z najważniejszymi parametrami danego modelu. Dzięki nim można zapoznać się z informacjami na temat oporów toczenia, drogi hamowania na mokrej nawierzchni i generowanego hałasu. Zobacz jak prezentują się oceny opon Michelin CrossClimate SUV 225/65R17 106V na etykiecie unijnej.
Podczas toczenia na opony działają różne siły – w zależności od konstrukcji mogą one przeciwstawiać się im lepiej lub gorzej. Pokonywanie oporów toczenia pochłania prawie 20% spalania paliwa. Dlatego parametr ten jest tak ważny i został zawarty na etykietach. Za poziom oporów toczenia opony mogą otrzymać klasy od A do G, ale warto wiedzieć, że klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia modeli lepszych i gorszych. Kupując opony o niskich oporach toczenia można zaoszczędzić nawet 0,25 litra paliwa na 100 km. Taką samą ocenę - "" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 0 innych produktów spełniających kryteria - opony Michelin (producent), całoroczne (sezon) oraz 225/65 R17 (rozmiar).
Za przyczepność na mokrej nawierzchni etykieta unijna przewiduje przyznawanie oponom klas od A do G, ale klasa D pozostaje pusta dla rozgraniczenia modeli z lepszym wynikiem pomiaru. Z kolei produkty z klasą G są na tyle słabe pod względem przyczepności, że mogą stanowić zagrożenie i nie dopuszcza się ich do sprzedaży. Wartości przyczepność na mokrej nawierzchni na potrzeby systemu etykiet wyznacza się w pomiarze drogi hamowania i siły tarcia opon. Zapoznając się z tym parametrem można wyrobić sobie opinię na temat zachowania danego modelu w trudnych warunkach. Identyczną notę - "B" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 5 innych produktów spełniających wytyczne - opony CrossClimate SUV (model) oraz 17 cali (średnica).
Pracująca opona generuje hałas – wysokie jego natężenie sprawia, że jazda jest niekomfortowa. Dlatego też na etykiecie podaje się jego wartość w decybelach i przydziela każdą oponę do jednej z trzech klas głośności, oznaczanych graficznie jedną, dwiema lub trzema symbolami fali. Wynik "69 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskały jeszcze 43 inne produkty spełniające kryteria - opony całoroczne (sezon), 17 cali (średnica) oraz premium (klasa).
Opony Michelin uznawane są z jedne z najlepszych na świecie. Poszczególne modele marki zajmują czołowe pozycje w testach, mają dobre parametry na etykietach i są polecane przez setki tysięcy kierowców. Warto wiedzieć, że jedna z najbardziej nowoczesnych fabryk koncernu znajduje się w Olsztynie. Opony Michelin zawsze mają do zaproponowania nowatorskie rozwiązania technologiczne i najwyższą jakość wykonania. Marka słynie z uczestnictwa w cyklu WRC i rekordowej liczby zwycięstw w wyścigu 24h Le Mans.
Opony kierunkowe charakteryzują się doskonałym odprowadzaniem wody, błota pośniegowego i śniegu (badania wykazały, że mają o 20% większą odporność na aquaplaning od modeli asymetrycznych). Jest to zasługa rowków, które kształtem przypominają litery "V" i "U" lub charakterystyczną jodełkę. Do pozostałych zalet opon kierunkowych zalicza się także doskonałą przyczepność podczas jazdy na wprost i atrakcyjny wygląd. Rzeźba kierunkowa jest najczęściej stosowana w oponach zimowych, w letnich występuje praktycznie na równi z asymetrykami.
Napisy "106" oraz "V" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 950 kg) oraz prędkości (do 240 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon wielosezonowych. Opona z oznaczeniem FR posiada rant chroniący felgę przed zarysowaniami. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji.
Opony całoroczne/wielosezonowe zaprojektowane są tak, aby zapewnić optymalne właściwości jezdne zarówno w okresie letnim, jak i zimowym. Tego typu ogumienie zwykle stanowi kompromis pomiędzy osiągami typowych opon letnich i zimowych – część bieżnika odpowiada za prowadzenie na suchej drodze, a część jest przystosowana do zimowej nawierzchni. Mieszanka gumowa opon całorocznych najlepiej sprawdza się w umiarkowanych temperaturach – nie jest tak dobra w upały i podczas mrozu, jak mieszanki opon sezonowych.
Koncern Michelin oferuje opony najwyższej jakości wyprodukowane w oparciu o najbardziej zaawansowane rozwiązania technologiczne. Może się jednak zdarzyć, że dany produkt będzie miał ukrytą wadę związaną z wykonaniem czy materiałami użytymi do produkcji. Wówczas można skorzystać z gwarancji, która obowiązuje przez 5 lat od daty zakupu. Jeśli reklamacja zostanie uznana, producent zwraca 100% wartości opony, jeśli nie jest ona zużyta bardziej niż 20%. W innym wypadku udzielana jest rekompensata finansowa w wysokości proporcjonalnej do stopnia zużycia opony.
Całoroczne opony Michelin to przede wszystkim model CrossClimate, który jest jednym z najbardziej popularnych produktów francuskiej marki. Jego recenzje prezentują się bardzo pozytywnie. W komentarzach zamieszczonych na forach branżowych czy portalach społecznościowych możemy przeczytać następujące opinie o oponach całorocznych Michelin CrossClimate: "jestem mile zaskoczony, dobra przyczepność, małe opory toczenia", "bezproblemowa jazda przez cały rok", "dobre i na śniegu i w cieplejsze dni".
Opony całoroczne Michelin w testach opon zajmują zwykle czołowe miejsca. Rodzina CrossClimate to dopracowane produkty, które cieszą się uznaniem czołowych organizacji (ADAC, ACE, TCS, OAMTC) i czasopism ("Auto Bild", "Auto Zeitung", "Auto, Motor und Sport" itd.) motoryzacyjnych. Przykładowo w 2018 roku model zajął 1. miejsce w teście Auto Zeitung w rozmiarze 225/45 R17, w 2017 był drugi w sprawdzianie magazynu AUTO Straßenverkehr w rozmiarze 215/60 R17, a w 2016 wygrał między innymi test ADAC w rozmiarze 195/65 R15.
Zobacz inne określenia opon Michelin CrossClimate SUV 225/65 R17 106V XL FR. Sformułowania te często spotykane są w sklepach z oponami czy na grupach dyskusyjnych. Zwroty zawierają różne formy zapisu indeksów (106V XL), rozmiaru (225/65 R17), nazwy producenta (Michelin), modelu (CrossClimate SUV) oraz sezonu (opony całoroczne) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon wielosezonowych o szerokości 225 mm, profilu 65 %, średnicy 17 cali oraz indeksach 106V. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Hifly, Pirelli, Goodyear, Vredestein oraz Nokian – kosztujące od 248 do 494 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony całoroczne, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą karty paliwowe, bilety do teatru, karty przedpłacone, bony Sodexo oraz foteliki samochodowe.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon wielosezonowych firmy Michelin to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 41-61% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. mBank, BGŻ BNP Paribas oraz Euro Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon wielosezonowych Michelin w rozmiarze 225/65 R17 XL (106V). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 558 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 2 232 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 209 (12 rat) do 1 139 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 1 139 zł | 2 278 zł | 46 zł |
4 | 581 zł | 2 324 zł | 92 zł |
6 | 395 zł | 2 370 zł | 138 zł |
8 | 302 zł | 2 416 zł | 184 zł |
10 | 246 zł | 2 460 zł | 228 zł |
12 | 209 zł | 2 508 zł | 276 zł |
Kupując opony całoroczne w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu CrossClimate SUV mogą być m.in. mierniki ciśnienia, montaż w serwisie, zapachy do samochodu lub ubezpieczenie opon.