Porównujemy oferty 35 sklepów z oponami całorocznymi firmy Michelin w rozmiarze 235/50R19. Zobacz gdzie kupić opony CrossClimate SUV o indeksach 103 W XL w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Michelin CrossClimate SUV w rozmiarze 235/50 R19 103W to opona całoroczna, wzmacniana (XL) oraz posiadająca rant ochronny felgi (FR). Oznaczenia 507788 oraz 3528705077884 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 507788 |
EAN | 3528705077884 |
Producent | Michelin |
Koncern | grupa Michelin |
Siedziba | Clermont-Ferrand, Francja |
Klasa | premium |
Model | CrossClimate SUV |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony całoroczne |
Rozmiar | [size width="235" profile="50" diameter="19"]235/50 R19[/size] |
Szerokość | 235 mm |
Profil | 50 % (opona niskoprofilowa) |
Średnica | 19 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 117,50 mm |
Kraj produkcji | UE |
Rodzaj bieżnika | kierunkowy |
Indeks nośności | 103 |
Maksymalna nośność | 875 kg |
Indeks prędkości | W |
Maksymalna prędkość | 270 km/h |
Przeznaczenie | auta 4x4 / SUV |
Gwarancja | 5 lat od daty zakupu |
Opory toczenia | C (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | B (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 70 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 12,60 kg |
Premiera modelu | 2016 rok |
Cena | ~ 741 zł (z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Homologacja / OE | nie |
Rant ochronny felgi | tak (FR) |
Inne oznaczenia | - |
Pełna nazwa | Michelin CrossClimate SUV 235/50 R19 103W XL FR |
Michelin CrossClimate SUV to opony umożliwiające bezpieczne podróżowanie przez cały rok. Jak sama nazwa wskazuje zostały one zaprojektowane z myślą o popularnych samochodach typu SUV czy crossover. Model zaliczany jest do klasy premium, co oznacza, że charakteryzuje się najwyższym poziomem osiągów i został wyprodukowany w oparciu o zaawansowane rozwiązania technologiczne.
CrossClimate SUV posiada kierunkową rzeźbę bieżnika. Na jej powierzchni gęsto rozmieszczone są rowki odprowadzające wodę i poprawiające prowadzenie na śniegu. Elastyczna mieszanka gumowa i wzmocniony karkas opony poprawiają stabilność samochodu i zwiększają jego przyczepność niezależnie od warunków panujących na drodze. CrossClimate SUV to krótka droga hamowania i maksymalna kontrola nad samochodem.
Michelin CrossClimate SUV przypadnie do gustu kierowcom, którzy oczekują od opon wysokich osiągów, ale jednocześnie pragną zaoszczędzić na ich sezonowych wymianach.
Opony całoroczne Michelin CrossClimate SUV zaprojektowane zostały z myślą o zapewnieniu bezpieczeństwa podczas codziennego podróżowania samochodem. Prezentowany tutaj rozmiar 235/50 R19 pasuje do modeli samochodów typu Peugeot 3008 (II), Peugeot 5008 (II), Chevrolet Captiva (I Facelift), VW Golf, Mazda 6 czy BMW Seria 3.
Jak należy czytać rozmiar opony? Pierwsza liczba w rozmiarze 235/50 R19 oznacza szerokość opony w milimetrach (tutaj 235 mm). Druga liczba to wysokość profilu opon. W rozmiarze jest podawana jako procent z szerokości – tutaj profil 50 w milimetrach wynosi 117,50. Średnica tego modelu ma z kolei 19 cali. Opony Michelin CrossClimate SUV 235/50 R19 mają indeks prędkości W (oznacza to dopuszczalną prędkość 270 km/h) i indeks nośności 103 (dopuszczalne obciążenie wynosi tutaj 875 kg). Etykieta opon Michelin CrossClimate SUV 235/50 R19 prezentuje się następująco: C za opory toczenia, B za hamowanie na mokrej drodze i 70 dB w pomiarze hałasu zewnętrznego.
Opony 4x4 znajdziemy wśród bogatych ofert marek budżetowych, klasy średniej i premium. Nie należy ich mylić z oponami SUV, którym dużo bliżej do osobowych (często dany model SUV ma taki sam bieżnik, jak typowo osobowy). Opony terenowe mają bardziej agresywną rzeźbę, na której umieszczono charakterystyczne klocki. Wyróżniamy wśród nich modele A/T – All Terrain (równie dobrze nadają się do jazdy po asfalcie i w terenie), M/T – Mud Terrain (lepsze w terenie, słabsze na asfalcie) i Extrem (wyłącznie w teren).
Opony klasy premium to najbardziej zaawansowane technologicznie produkty na rynku. Do ich produkcji stosowane są najlepsze jakościowo składniki (między innymi nowatorskie mieszanki gumowe), co przekłada się na wysoki poziom osiągów w obszarze bezpieczeństwa, komfortu i kosztów użytkowania. Opony premium najczęściej wygrywają testy organizowane przez czołowe organizacje motoryzacyjne, otrzymują wysokie klasy na etykietach i wiele pozytywnych recenzji kierowców. Czołowe marki premium to: Michelin, Bridgestone, Pirelli, Continental, Nokian, Yokohama, Goodyear czy Dunlop.
Oznaczenie opon indywidualnymi etykietami wprowadziło rozporządzenie WE Nr 1222/2009. Regulacja nakazuje stosować tego typu oznakowanie w przypadku opon do aut osobowych, dostawczych i ciężarowych. Jej treść zawiera ocenę trzech parametrów: oporów toczenia, drogi hamowania na mokrej nawierzchni i poziomu hałasu. Zobacz jak prezentują się oceny opon Michelin CrossClimate SUV 235/50R19 103W na etykiecie unijnej.
Etykieta unijna na oponach informuje między innymi o poziomie oporów toczenia, które mają wpływ na zużycie paliwa przez samochód, a w efekcie emisję spalin. Im mniejsze opory, tym auto powinno palić mniej – nawet 0,25 litra na 100 km. W ramach pomiaru oporów toczenia możliwe jest przyznanie klas od A (najlepsza) do G (najgorsza). Taka skala widnieje na etykietach, ale warto wiedzieć, że ocena D nie jest stosowana – jest to tak zwana klasa pusta dla lepszego rozgraniczenia modeli lepszych i gorszych w tej kategorii. Taką samą ocenę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 9 innych produktów spełniających kryteria - opony całoroczne (sezon), 19 cali (średnica) oraz premium (klasa).
Przyczepność na mokrej nawierzchni to zdolność zachowania kontaktu opony z pokrytą wodą jezdnią. Najkrótszą drogą hamowania cechuje się ogumienie zaliczane do klasy "A". Najsłabsze parametry pod tym względem mają modele z notą "F" (w przypadku aut osobowych) lub "G" (dla pozostałych pojazdów). Identyczną notę - "" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 0 innych produktów spełniających wytyczne - opony Michelin (producent), całoroczne (sezon) oraz 235/50 R19 (rozmiar).
Za hałas zewnętrzny unijna etykieta przewiduje przyznanie od 1 do 3 fal i umieszczenie obok nich liczbowego wyniku pomiaru w dB. Warto wspomnieć, że decyzja o umieszczeniu na etykietach właśnie tego parametru budzi pewne kontrowersje. Dla kierowców większe znaczenie ma poziom hałasu wewnętrznego, który jest odczuwany w kabinie i wpływa na komfort jazdy. Informacja o hałasie zewnętrznym emitowanym przez opony wynika z prowadzonej przez UE polityki ochrony środowiska. Wynik "70 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskały jeszcze 3 inne produkty spełniające kryteria - opony CrossClimate SUV (model) oraz 19 cali (średnica).
Opony Michelin pochodzą z Francji i są produkowane od ponad 100 lat. Marka jest obecnie zaliczana do klasy premium – jej modele charakteryzują się wysokim poziomem osiągów, co znajduje potwierdzenie w rankingach opon, opiniach użytkowników i na europejskich etykietach. Na oponach Michelin można podróżować bezpiecznie, komfortowo i oszczędnie niezależnie od warunków panujących na drodze. Opony Michelin dostępne są do różnego rodzaju pojazdów na sezon letni, zimowy lub w wariancie całorocznym.
Opony kierunkowe mają układ rowków, który kształtem przypomina litery "V" lub "U". Często taka rzeźba jest też określana mianem jodełki. Największą zaletą bieżników kierunkowych jest doskonałe odprowadzanie wody i błota pośniegowego oraz dobre zachowanie na śniegu (20% większa odporność na aquaplaning w porównaniu do asymetryków). W związku z tym większość modeli zimowych to właśnie opony kierunkowe. Bieżnik kierunkowy oprócz tego oferuje bardzo dobre trzymanie toru jazdy podczas poruszania się na wprost i ma atrakcyjny wygląd.
Napisy "103" oraz "W" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 875 kg) oraz prędkości (do 270 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon wielosezonowych. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji. Akronim FR oznacza oponę posiadającą rant ochronny felgi.
Opony całoroczne (określane również jako uniwersalne lub wielosezonowe) najlepiej sprawdzają się w umiarkowanych warunkach klimatycznych lub w przypadku kierowców o spokojnym stylu jazdy jeżdżących głównie po mieście. Nazwy opon całorocznych kojarzą się z 4 porami roku, np. "4Seasons", "Quatrac", "All Season", "All Weather", a na ich bokach umieszczony jest symbol trzech szczytów z płatkiem śniegu potwierdzający osiągi w zimowych warunkach. Bieżniki opon całorocznych mają niejako dwie strefy: przystosowaną do jazdy latem i zimą (ta druga ma więcej lameli).
Gwarancja na opony Michelin obowiązuje przez 5 lat od daty zakupu produktu i standardowo obejmuje wszelkie wady związane z jakością wykonania czy materiałów użytych do produkcji opony. Jeśli model zostanie oddany do reklamacji i po przeprowadzonej ekspertyzie zostanie ona uznana, to w przypadku opon zużytych w mniejszym stopniu niż 20%, producent zwróci 100% wartości wadliwego produktu. W innym wypadku udzieli rekompensaty w wysokości proporcjonalnej do jego stopnia zużycia.
Całoroczne opony Michelin to przede wszystkim model CrossClimate, który jest jednym z najbardziej popularnych produktów francuskiej marki. Jego recenzje prezentują się bardzo pozytywnie. W komentarzach zamieszczonych na forach branżowych czy portalach społecznościowych możemy przeczytać następujące opinie o oponach całorocznych Michelin CrossClimate: "jestem mile zaskoczony, dobra przyczepność, małe opory toczenia", "bezproblemowa jazda przez cały rok", "dobre i na śniegu i w cieplejsze dni".
Opony całoroczne Michelin w testach opon to nic innego, jak dokonania modelu CrossClimate, który w momencie premiery wywołał sporo zamieszania na rynku. Jest to bardzo dopracowany produkt, który cieszy się uznaniem najważniejszych czasopism ("Auto Bild", "Auto Zeitung", "Auto, Motor und Sport" itd.) i organizacji motoryzacyjnych (ADAC, ACE, TCS, OAMTC). Jako przykłady można podać test "Auto Zeitung" w rozmiarze 225/45 R17 z 2018 roku (1. miejsce), sprawdzian AUTO Straßenverkehr w rozmiarze 215/60 R17 z 2017 roku (2. miejsce) czy test ADAC w rozmiarze 195/65 R15 z 2016 roku (1. miejsce).
Zobacz inne określenia opon Michelin CrossClimate SUV 235/50 R19 103W XL FR. Sformułowania te często spotykane są w serwisach ogłoszeniowych czy na portalach społecznościowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu rozmiaru (235/50 R19), modelu (CrossClimate SUV), indeksów (103W XL), sezonu (opony całoroczne) oraz nazwy producenta (Michelin) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon wielosezonowych o szerokości 235 mm, profilu 50 %, średnicy 19 cali oraz indeksach 103W. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Pirelli, Dunlop oraz Vredestein – kosztujące od 598 do 820 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony całoroczne, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą kubki termiczne, zwrot części gotówki, bilety do teatru, rabat na kolejne zakupy czy bony Sodexo.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon wielosezonowych firmy Michelin to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 36-55% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Santander Consumer Bank, BGŻ BNP Paribas czy Credite Agricole. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon wielosezonowych Michelin w rozmiarze 235/50 R19 XL (103W). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 741 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 2 964 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 277 (12 rat) do 1 512 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 1 512 zł | 3 024 zł | 60 zł |
4 | 771 zł | 3 084 zł | 120 zł |
6 | 524 zł | 3 144 zł | 180 zł |
8 | 401 zł | 3 208 zł | 244 zł |
10 | 327 zł | 3 270 zł | 306 zł |
12 | 277 zł | 3 324 zł | 360 zł |
Kupując opony całoroczne w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu CrossClimate SUV mogą być m.in. zapachy do samochodu, worki do opon, ładowarki do telefonu na USB lub ramki do tablic rejestracyjnych.