Porównujemy oferty 32 sklepów z oponami całorocznymi firmy Michelin w rozmiarze 235/55R17. Zobacz gdzie kupić opony CrossClimate SUV o indeksach 103 V XL w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Michelin CrossClimate SUV w rozmiarze 235/55 R17 103V to opona całoroczna, wzmacniana (XL) oraz posiadająca rant ochronny felgi (FR). Oznaczenia 236965 oraz 3528702369654 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 236965 |
EAN | 3528702369654 |
Producent | Michelin |
Koncern | grupa Michelin |
Siedziba | Clermont-Ferrand, Francja |
Klasa | premium |
Model | CrossClimate SUV |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony całoroczne |
Rozmiar | [size width="235" profile="55" diameter="17"]235/55 R17[/size] |
Szerokość | 235 mm |
Profil | 55 % |
Średnica | 17 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 129,25 mm |
Kraj produkcji | UE |
Rodzaj bieżnika | kierunkowy |
Indeks nośności | 103 |
Maksymalna nośność | 875 kg |
Indeks prędkości | V |
Maksymalna prędkość | 240 km/h |
Przeznaczenie | auta 4x4 / SUV |
Gwarancja | 5 lat od daty zakupu |
Opory toczenia | B (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | B (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 69 dB |
Fale (1-3) | 1 |
Waga (ciężar) | 10,70 kg |
Premiera modelu | 2016 rok |
Cena | ~ 616 zł (z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Homologacja / OE | nie |
Rant ochronny felgi | tak (FR) |
Inne oznaczenia | - |
Pełna nazwa | Michelin CrossClimate SUV 235/55 R17 103V XL FR |
Michelin CrossClimate SUV to opony umożliwiające bezpieczne podróżowanie przez cały rok. Jak sama nazwa wskazuje zostały one zaprojektowane z myślą o popularnych samochodach typu SUV czy crossover. Model zaliczany jest do klasy premium, co oznacza, że charakteryzuje się najwyższym poziomem osiągów i został wyprodukowany w oparciu o zaawansowane rozwiązania technologiczne.
CrossClimate SUV posiada kierunkową rzeźbę bieżnika. Na jej powierzchni gęsto rozmieszczone są rowki odprowadzające wodę i poprawiające prowadzenie na śniegu. Elastyczna mieszanka gumowa i wzmocniony karkas opony poprawiają stabilność samochodu i zwiększają jego przyczepność niezależnie od warunków panujących na drodze. CrossClimate SUV to krótka droga hamowania i maksymalna kontrola nad samochodem.
Michelin CrossClimate SUV przypadnie do gustu kierowcom, którzy oczekują od opon wysokich osiągów, ale jednocześnie pragną zaoszczędzić na ich sezonowych wymianach.
Opony całoroczne Michelin CrossClimate SUV 235/55 R17 zostały zaprojektowane i wyprodukowane z myślą o samochodach typu Ford Galaxy (III), Hyundai Tucson (I), Audi A8 (D3), Ford S-MAX (II) czy VW Multivan (T5 FL). Testy wykonane na potrzeby europejskiego systemu etykiet pozwoliły na przyznanie omawianemu modelowi następujących klas: B w kategorii hamowania na mokrej nawierzchni, B za opory toczenia, które wpływają na spalanie paliwa oraz 69 dB w pomiarze emitowanego hałasu zewnętrznego. Opony całoroczne Michelin CrossClimate SUV 235/55 R17 posiadają indeks prędkości V (maksymalnie na tym modelu można jechać 240 km/h) oraz indeks nośności 103 (najwyższa wartość obciążenia przy jeździe z maksymalną prędkością wynosi tu 875 kg).
Warto wiedzieć, że samo oznaczenie rozmiaru 235/55 R17 należy odczytywać następująco: pierwsza liczba to szerokość opony w milimetrach, druga to wysokość profilu liczona jako procent z szerokości (tutaj 55 przekłada się na wartość 129,25 mm), a trzecia to średnica felgi, na jaką należy założyć daną oponę - w tym przypadku wynosi ona 17 cali. Litera przed oznaczeniem średnicy to typ konstrukcji opony (radialny lub diagonalny).
Modele opon do samochodów typu SUV/4x4 są zaprojektowane tak, aby zapewnić bezpieczną, komfortową i możliwie oszczędną jazdę ciężkim samochodem o wyżej położonym środku ciężkości w porównaniu do osobówek. Z tego względu opony do samochodów typu SUV/4x4 mają większą nośność i sztywniejsze, często wzmocnione ściany boczne. Warto wiedzieć, że bieżniki opon SUV/4x4 zwykle są takie same albo podobne do modeli osobowych (często ogumienie do aut SUV to warianty opon osobowych).
Opony klasy premium to modele oferowane między innymi przez Michelin, Bridgestone, Pirelli, Continental, Nokian, Yokohama, Goodyear czy Dunlop. Charakteryzują się one najwyższym poziomem osiągów we wszelkich możliwych obszarach, a podczas ich produkcji wykorzystywane są najbardziej nowoczesne rozwiązania technologiczne. Potwierdzeniem tego są doskonałe wyniki opon klasy premium w międzynarodowych testach, najwyższe klasy na etykietach oraz tysiące pozytywnych opinii użytkowników.
Od listopada 2012 roku na terenie Unii Europejskiej obowiązują przepisy nakazujące umieszczanie na wszystkich sprzedawanych oponach specjalnych etykiet z najważniejszymi parametrami danego modelu. Dzięki nim można zapoznać się z informacjami na temat oporów toczenia, drogi hamowania na mokrej nawierzchni i generowanego hałasu. Zobacz jak prezentują się oceny opon Michelin CrossClimate SUV 235/55R17 103V na etykiecie unijnej.
Ekonomika jazdy związana jest z oporami toczenia jakimi cechuje się dany model. Wpływ na to może mieć konstrukcja bieżnika, typ użytej mieszanki czy masa opony. Ogumienie klasyfikuje się w jednej z siedmiu klas – nota "A" zarezerwowana jest dla bieżników o najniższych oporach toczenia, podczas gdy ocenę "G" otrzymują modele najmniej ekonomiczne. Taką samą ocenę - "B" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskał jeszcze 1 produkt spełniający kryteria - opony 235/55 R17 (rozmiar) oraz całoroczne (sezon).
Za przyczepność na mokrej nawierzchni etykieta unijna przewiduje przyznawanie oponom klas od A do G, ale klasa D pozostaje pusta dla rozgraniczenia modeli z lepszym wynikiem pomiaru. Z kolei produkty z klasą G są na tyle słabe pod względem przyczepności, że mogą stanowić zagrożenie i nie dopuszcza się ich do sprzedaży. Wartości przyczepność na mokrej nawierzchni na potrzeby systemu etykiet wyznacza się w pomiarze drogi hamowania i siły tarcia opon. Zapoznając się z tym parametrem można wyrobić sobie opinię na temat zachowania danego modelu w trudnych warunkach. Identyczną notę - "B" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 26 innych produktów spełniających wytyczne - opony całoroczne (sezon), 17 cali (średnica) oraz premium (klasa).
Pracująca opona generuje hałas – wysokie jego natężenie sprawia, że jazda jest niekomfortowa. Dlatego też na etykiecie podaje się jego wartość w decybelach i przydziela każdą oponę do jednej z trzech klas głośności, oznaczanych graficznie jedną, dwiema lub trzema symbolami fali. Wynik "69 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskał jeszcze 1 produkt spełniający kryteria - opony Michelin (producent), całoroczne (sezon) oraz 235/55 R17 (rozmiar).
Opony Michelin uznawane są z jedne z najlepszych na świecie. Poszczególne modele marki zajmują czołowe pozycje w testach, mają dobre parametry na etykietach i są polecane przez setki tysięcy kierowców. Warto wiedzieć, że jedna z najbardziej nowoczesnych fabryk koncernu znajduje się w Olsztynie. Opony Michelin zawsze mają do zaproponowania nowatorskie rozwiązania technologiczne i najwyższą jakość wykonania. Marka słynie z uczestnictwa w cyklu WRC i rekordowej liczby zwycięstw w wyścigu 24h Le Mans.
Opony wyposażone w bieżnik kierunkowy charakteryzują się rowkami skośnymi, które biegną w kierunku centrum opony oraz szerokimi rowkami obwodowymi. Taka rzeźba przypomina kształtem literę "V" lub "U", a ogumienie w nią wyposażone należy zamontować zgodnie z kierunkiem toczenia (oznaczenie "Rotation" na ścianie bocznej). Do największych zalet opon kierunkowych należy znakomite odprowadzanie wody (a także błota pośniegowego i śniegu w przypadku zimowych). Omawiana rzeźba jest spotykana wśród modeli wszystkich klas na lato, zimę lub całorocznych.
Napisy "103" oraz "V" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 875 kg) oraz prędkości (do 240 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon wielosezonowych. Akronim FR oznacza oponę posiadającą rant ochronny felgi. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji.
Opony całoroczne, zwane też wielosezonowymi, polecane są kierowcom, którzy mieszkają w miejscu o łagodnym klimacie (zima bez dużych mrozów, lato bez upałów). Ich właściwości stanowią kompromis pomiędzy osiągami opon letnich i zimowych. Opony całoroczne przystosowane są do jazdy na śniegu (świadczy o tym symbol trzech górskich szczytów z płatkiem śniegu). Ich bieżnik często dzieli na dwie strefy – bardziej zimową z lamelami i letnią. Opony całoroczne w nazwie mają zwykle skojarzenie z 4 porami roku: 4Seasons", "Quatrac", "All Season", "All Weather" itd.
Każdy producent zapewnia o wysokiej jakości i niezawodności swoich produktów, ale każdemu mogą zdarzyć się błędy czy niedopatrzenia. W takich sytuacjach kupujący może skorzystać z gwarancji, która w przypadku opon Michelin obowiązuje przez 5 lat od daty zakupu i dotyczy wad związanych z wykonaniem czy materiałami użytymi do produkcji. Przy uznanej reklamacji, w przypadku opon zużytych w mniejszym stopniu niż 20% producent zwraca 100% wartości wadliwego produktu. Przy bardziej zużytej oponie udziela rekompensaty w wysokości proporcjonalnej do jej stopnia zużycia.
Opinie o oponach całorocznych Michelin mają w większości przypadków bardzo pozytywny wydźwięk. Nowoczesna konstrukcja i ich wysoka niezawodność sprawiają, że większość kierowców kupiłaby opony całoroczne Michelin ponownie. W opiniach możemy przeczytać, że "nie odbiegają od letnich w ciepłe dni, dobre zachowanie na mokrym", "pozytywne zaskoczenia w zróżnicowanych warunkach – radzą sobie nawet podczas ostrzejszego ataku zimy", "bardzo komfortowe, dobre na suchej i mokrej drodze".
Opony całoroczne Michelin to rodzina modeli CrossClimate. W testach organizowanych przez czołowe organizacje (ADAC, ACE, TCS, OAMTC) i czasopisma ("Auto Bild", "Auto Zeitung", "Auto, Motor und Sport" itd.) motoryzacyjne produkty z tej linii zajmują bardzo dobre pozycje. Jako przykład można podać test ADAC z 2016 roku, gdzie CrossClimate zajął pierwsze miejsce, a za jego największe zalety uznane zostały prowadzenie na suchej i mokrej nawierzchni, małe opory toczenia i wysoka odporność na zużycie.
Zobacz inne określenia opon Michelin CrossClimate SUV 235/55 R17 103V XL FR. Sformułowania te często spotykane są w sklepach z oponami czy na forach internetowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu nazwy producenta (Michelin), sezonu (opony całoroczne), rozmiaru (235/55 R17), indeksów (103V XL) oraz modelu (CrossClimate SUV) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon wielosezonowych o szerokości 235 mm, profilu 55 %, średnicy 17 cali oraz indeksach 103V. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Pirelli, Goodyear oraz Bridgestone – kosztujące od 531 do 654 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony całoroczne, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą karty paliwowe, foteliki samochodowe, bilety do teatru, promocja "zakup 4 opon w cenie 3" czy bilety na mecze piłkarskie.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon wielosezonowych firmy Michelin to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 43-62% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. mBank, Santander Consumer Bank oraz BGŻ BNP Paribas. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon wielosezonowych Michelin w rozmiarze 235/55 R17 XL (103V). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 616 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 2 464 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 230 (12 rat) do 1 257 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 1 257 zł | 2 514 zł | 50 zł |
4 | 641 zł | 2 564 zł | 100 zł |
6 | 436 zł | 2 616 zł | 152 zł |
8 | 333 zł | 2 664 zł | 200 zł |
10 | 272 zł | 2 720 zł | 256 zł |
12 | 230 zł | 2 760 zł | 296 zł |
Kupując opony całoroczne w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu CrossClimate SUV mogą być m.in. pianki naprawcze, mierniki ciśnienia, preparaty do mycia felg oraz ramki do tablic rejestracyjnych.