Porównujemy oferty 24 sklepów z oponami całorocznymi firmy Michelin w rozmiarze 235/65R17. Zobacz gdzie kupić opony CrossClimate SUV o indeksach 104 V MO w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Michelin CrossClimate SUV w rozmiarze 235/65 R17 104V to opona całoroczna oraz homologowana (MO). Oznaczenia 940360 oraz 3528709403603 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 940360 |
EAN | 3528709403603 |
Producent | Michelin |
Koncern | grupa Michelin |
Siedziba | Clermont-Ferrand, Francja |
Klasa | premium |
Model | CrossClimate SUV |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony całoroczne |
Rozmiar | [size width="235" profile="65" diameter="17"]235/65 R17[/size] |
Szerokość | 235 mm |
Profil | 65 % |
Średnica | 17 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 152,75 mm |
Kraj produkcji | UE |
Rodzaj bieżnika | kierunkowy |
Indeks nośności | 104 |
Maksymalna nośność | 900 kg |
Indeks prędkości | V |
Maksymalna prędkość | 240 km/h |
Przeznaczenie | auta 4x4 / SUV |
Gwarancja | 5 lat od daty zakupu |
Opory toczenia | C (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | B (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 69 dB |
Fale (1-3) | 1 |
Waga (ciężar) | 12,70 kg |
Premiera modelu | 2016 rok |
Cena | ~ 686 zł (z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | nie |
Homologacja / OE | MO - Mercedes |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | - |
Pełna nazwa | Michelin CrossClimate SUV 235/65 R17 104V MO |
Michelin CrossClimate SUV to opony umożliwiające bezpieczne podróżowanie przez cały rok. Jak sama nazwa wskazuje zostały one zaprojektowane z myślą o popularnych samochodach typu SUV czy crossover. Model zaliczany jest do klasy premium, co oznacza, że charakteryzuje się najwyższym poziomem osiągów i został wyprodukowany w oparciu o zaawansowane rozwiązania technologiczne.
CrossClimate SUV posiada kierunkową rzeźbę bieżnika. Na jej powierzchni gęsto rozmieszczone są rowki odprowadzające wodę i poprawiające prowadzenie na śniegu. Elastyczna mieszanka gumowa i wzmocniony karkas opony poprawiają stabilność samochodu i zwiększają jego przyczepność niezależnie od warunków panujących na drodze. CrossClimate SUV to krótka droga hamowania i maksymalna kontrola nad samochodem.
Michelin CrossClimate SUV przypadnie do gustu kierowcom, którzy oczekują od opon wysokich osiągów, ale jednocześnie pragną zaoszczędzić na ich sezonowych wymianach.
Opony całoroczne Michelin CrossClimate SUV 235/65 R17 są najczęściej montowane w następujących modelach samochodów: Mercedes Klasa M (W164), Renault Espace (V), VW Touareg (I FL), Mercedes Klasa M (W166) czy Hyundai Santa Fe (DM). Prezentowany produkt ma indeks prędkości V, co oznacza że można się na nim poruszać z maksymalną prędkością 240 km/h. Z kolei indeks nośności opon wielosezonowych Michelin CrossClimate SUV 235/65 R17 to 104 - najwyższa wartość obciążenia dla jednej opony wynosi 900 kg.
Opona całoroczna Michelin CrossClimate SUV w omawianym rozmiarze otrzymała na unijnej etykiecie klasę C w ramach pomiaru oporów toczenia mających wpływ na poziom spalania paliwa. Za przyczepność na mokrej nawierzchni produkt otrzymał klasę B, a pomiar hałasu zewnętrznego emitowanego przez model Michelin CrossClimate SUV 235/65 R17 dał wynik 69 dB.
Jak należy interpretować zapis rozmiaru opony, który umieszczony jest na ścianie bocznej każdego modelu? Pierwsza liczba to szerokość opony podawana w milimetrach – w omawianym przypadku jest to 235 mm. Druga liczba to wysokość profilu opony prezentowana jako procent z szerokości – tutaj 65% z 235, czyli 152,75 mm. Litera mówi to typie konstrukcji opony (najczęściej jest to "R" – radialna), a ostatnia liczba to średnica felgi, na jaką należy zamontować dany produkt – w tym przypadku 17 cali, czyli 43,18 cm.
Opony 4x4 znajdziemy wśród bogatych ofert marek budżetowych, klasy średniej i premium. Nie należy ich mylić z oponami SUV, którym dużo bliżej do osobowych (często dany model SUV ma taki sam bieżnik, jak typowo osobowy). Opony terenowe mają bardziej agresywną rzeźbę, na której umieszczono charakterystyczne klocki. Wyróżniamy wśród nich modele A/T – All Terrain (równie dobrze nadają się do jazdy po asfalcie i w terenie), M/T – Mud Terrain (lepsze w terenie, słabsze na asfalcie) i Extrem (wyłącznie w teren).
Opony klasy premium to najnowocześniejsze produkty na rynku. Oferują najwyższy poziom osiągów i są wyposażone w nowatorskie rozwiązania technologicznie. W związku z tym często montowane są w samochodach o dużej mocy, pokonujących duże przebiegi roczne czy przez kierowców o dynamicznym stylu jazdy. Marki opon premium to między innymi: Bridgestone, Continental, Dunlop, Goodyear, Michelin, Nokian czy Pirelli. Opony klasy premium najczęściej zajmują czołowe pozycje w testach i są polecane przez większość kierowców.
Etykieta unijna na oponach to oznaczenie, które jest umieszczane na poszczególnych modelach w formie naklejek podobnych do tych znanych ze sprzętu AGD/RTV. Dzięki temu porównanie podstawowych osiągów opon staje się znacznie łatwiejsze. Na etykietach znajdują się informacje o poziomie oporów toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony. Etykiety w pierwszych dwóch kategoriach przewidują przyznanie klas od A do G (z tym, że D nie jest używana) oraz od 1 do 3 fal i wartości liczbowej w dB za hałas zewnętrzny. Zobacz jak prezentują się oceny opon Michelin CrossClimate SUV 235/65R17 104V na etykiecie unijnej.
Opory toczenia to siły działające na opony przeciwnie do kierunku jazdy (tarcie, opór powietrza itd.). Im gorzej dany model się im przeciwstawia, tym ma większe opory toczenia, a więc potrzebuje więcej energii do pozostawania w ruchu. Wiąże się to ze zwiększonym spalaniem paliwa. Opony o małych oporach toczenia są w stanie wpłynąć na spadek jego zużycia nawet o 0,25 litra na 100 km. Za poziom oporów toczenia opony na etykiecie unijnej mogą otrzymać klasy od A do G, ale warto wiedzieć, że klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia modeli lepszych i gorszych. Taką samą ocenę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 37 innych produktów spełniających kryteria - opony całoroczne (sezon), 17 cali (średnica) oraz premium (klasa).
Etykieta unijna informuje między innymi o poziomie przyczepności opon na mokrej nawierzchni. Parametr ten jest oceniany w pomiarze drogi hamowania i siły tarcia opon w wyżej wspomnianych warunkach. Za przyczepność na mokrej nawierzchni dany model może otrzymać klasy od A do G. Warto jednak wiedzieć, że klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia opon o lepszych i gorszych parametrach, a modele z klasą G są po prostu niebezpieczne i nie dopuszcza się ich do sprzedaży. Identyczną notę - "B" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskał jeszcze 1 produkt spełniający wytyczne - opony 235/65 R17 (rozmiar) oraz całoroczne (sezon).
Duży poziom hałasu generowanego przez oponę pogarsza komfort jazdy. Trzystopniowe oznaczenie informuje, czy dany model zalicza się do cichych, standardowych czy głośnych opon. Dodatkowo podaje się również głośność wyrażona w decybelach (dB). Wynik "69 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskał jeszcze 1 produkt spełniający kryteria - opony Michelin (producent), całoroczne (sezon) oraz 235/65 R17 (rozmiar).
Opony Michelin uznawane są z jedne z najlepszych na świecie. Poszczególne modele marki zajmują czołowe pozycje w testach, mają dobre parametry na etykietach i są polecane przez setki tysięcy kierowców. Warto wiedzieć, że jedna z najbardziej nowoczesnych fabryk koncernu znajduje się w Olsztynie. Opony Michelin zawsze mają do zaproponowania nowatorskie rozwiązania technologiczne i najwyższą jakość wykonania. Marka słynie z uczestnictwa w cyklu WRC i rekordowej liczby zwycięstw w wyścigu 24h Le Mans.
Kierunkowa rzeźba bieżnika to najlepszy wybór dla kierowców, którzy oczekują od opon doskonałego prowadzenia na wodzie, błocie pośniegowym czy śniegu (jest ona stosowana w modelach letnich, zimowych i całorocznych. Oferują one 20% większą odporność na aquaplaning w porównaniu do opon asymetrycznych. Opony kierunkowe można rozpoznać po rowkach ukośnych, które zbiegają się do centrum opony (układ bieżnika przypomina litery "V" lub "U"). Opony kierunkowe należy zawsze montować zgodnie z kierunkiem toczenia (oznaczenie "Rotation" znajduje się na ścianie bocznej).
Napisy "104" oraz "V" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 900 kg) oraz prędkości (do 240 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon wielosezonowych. Model CrossClimate SUV (Michelin 235/65 R17) posiada homologację MO (Mercedes).
Opony całoroczne (lub wielosezonowe) to technologiczny kompromis pomiędzy modelami letnimi i zimowymi. Ich mieszanka gumowa jest twardsza od zimowych, ale z drugiej strony bardziej miękka od letnich. Bieżnik można z kolei podzielić na części letnią i zimową (ta druga ma więcej lameli, które poprawiają prowadzenie na śniegu). Na oponach całorocznych powinien znaleźć się symbol 3PMSF (trzech górskich szczytów z płatkiem śniegu) potwierdzający ich osiągi w zimowych warunkach.
Gwarancja udzielana na opony Michelin jest pod względem warunków jedną z najbardziej atrakcyjnych na rynku. Obowiązuje ona przez 5 lat od daty zakupu i obejmuje wszelkie wady związane z jakością wykonania opon i materiałami wykorzystanymi do produkcji. Jeśli reklamowana opona nie jest zużyta w większym stopniu niż 20%, producent zwróci 100% wartości opony. W innym przypadku udzielona zostanie stosowana rekompensata w wysokości proporcjonalnej do stopnia zużycia opony. Na rozpatrzenie gwarancji francuski koncern daje sobie 14 dni kalendarzowych.
Całoroczne opony Michelin to przede wszystkim model CrossClimate, który jest jednym z najbardziej popularnych produktów francuskiej marki. Jego recenzje prezentują się bardzo pozytywnie. W komentarzach zamieszczonych na forach branżowych czy portalach społecznościowych możemy przeczytać następujące opinie o oponach całorocznych Michelin CrossClimate: "jestem mile zaskoczony, dobra przyczepność, małe opory toczenia", "bezproblemowa jazda przez cały rok", "dobre i na śniegu i w cieplejsze dni".
Opony całoroczne Michelin w testach opon prezentują się bardzo dobrze. Mowa tu głównie o wynikach modeli z rodziny CrossClimate (do aut osobowych, dostawczych czy 4x4). Czołowe organizacje (ADAC, ACE, TCS, OAMTC) i czasopisma ("Auto Bild", "Auto Zeitung", "Auto, Motor und Sport" itd.) najczęściej oceniają je jako "zadowalające", "polecane" itp. Dobrym przykładem jest test ADAC z 2016 roku, gdzie CrossClimate zajął pierwsze miejsce doskonale prezentując się pod względem oferowanej przyczepności, oporów toczenia czy odporności na zużycie.
Zobacz inne określenia opon Michelin CrossClimate SUV 235/65 R17 104V MO. Sformułowania te często spotykane są w sklepach z oponami czy na stronach producentów. Zwroty zawierają różne formy zapisu nazwy producenta (Michelin), indeksów (104V MO), modelu (CrossClimate SUV), rozmiaru (235/65 R17) oraz sezonu (opony całoroczne) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon wielosezonowych o szerokości 235 mm, profilu 65 %, średnicy 17 cali oraz indeksach 104V. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Nokian, Hifly, Matador, Bridgestone oraz Goodyear – kosztujące od 266 do 633 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony całoroczne, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą bilety na zawody żużlowe, zwrot części gotówki, karty paliwowe, foteliki samochodowe lub karty przedpłacone.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon wielosezonowych firmy Michelin to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 38-64% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Alior Bank, BGŻ BNP Paribas lub mBank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon wielosezonowych Michelin w rozmiarze 235/65 R17 MO (104V). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 686 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 2 744 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 257 (12 rat) do 1 400 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 1 400 zł | 2 800 zł | 56 zł |
4 | 714 zł | 2 856 zł | 112 zł |
6 | 485 zł | 2 910 zł | 166 zł |
8 | 371 zł | 2 968 zł | 224 zł |
10 | 302 zł | 3 020 zł | 276 zł |
12 | 257 zł | 3 084 zł | 340 zł |
Kupując opony całoroczne w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu CrossClimate SUV mogą być m.in. ubezpieczenie opon, skrobaczki do szyb, pianki naprawcze czy zapachy do samochodu.