Porównujemy oferty 31 sklepów z oponami letnimi firmy Michelin w rozmiarze 215/45R17. Zobacz gdzie kupić opony Pilot Sport 4 o indeksach 91 Y XL w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Michelin Pilot Sport 4 w rozmiarze 215/45 R17 91Y to opona letnia, wzmacniana (XL), posiadająca rant ochronny felgi (FR) oraz dodatkowo oznakowana symbolami ZR. Oznaczenia 795291 oraz 3528707952912 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 795291 |
EAN | 3528707952912 |
Producent | Michelin |
Koncern | grupa Michelin |
Siedziba | Clermont-Ferrand, Francja |
Klasa | premium |
Model | Pilot Sport 4 |
Poprzedni model | Pilot Sport 3 |
Następny model | - |
Sezon | opony letnie |
Rozmiar | [size width="215" profile="45" diameter="17"]215/45 R17[/size] |
Szerokość | 215 mm |
Profil | 45 % (opona niskoprofilowa) |
Średnica | 17 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 96,75 mm |
Kraj produkcji | Polska, Niemcy, Francja, Rumunia, Hiszpania, Włochy |
Rodzaj bieżnika | asymetryczny |
Indeks nośności | 91 |
Maksymalna nośność | 615 kg |
Indeks prędkości | Y |
Maksymalna prędkość | 300 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 5 lat od daty zakupu |
Opory toczenia | C (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | A (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 71 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 9,00 kg |
Premiera modelu | 2016 rok |
Cena | ~ 448 zł (z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Homologacja / OE | nie |
Rant ochronny felgi | tak (FR) |
Inne oznaczenia | ZR |
Pełna nazwa | Michelin Pilot Sport 4 215/45 R17 91Y XL FR |
Michelin Pilot Sport 4 to opony letnie, które zostały wprowadzone na rynek z myślą o samochodach sportowych oraz luksusowych limuzynach dysponujących dużą mocą. Model jest pozycjonowany w klasie premium (oferuje najwyższy poziom osiągów oraz natychmiastowo reaguje na ruchy kierownicą) i wyposażony w asymetryczną rzeźbę bieżnika, która najlepiej sprawdza się w przypadku dynamicznych aut.
Technologia "dynamic response" to aramidowo-nylonowe opasanie, które zwiększa precyzję prowadzenia samochodu, a nowoczesny układ rowków bieżnika dostosowuje się do drogi optymalizując powierzchnię kontaktu opony z nawierzchnią. Szerokie i głębokie kanały wzdłużne sprawnie odprowadzają wodę chroniąc przed aquaplaningiem, a nowoczesna mieszanka zawierająca elastomery funkcjonalne i krzemionkę skraca drogę hamowania oraz zwiększa odporność opon na zużycie.
Wyniki opon Michelin Pilot Sport 4 w testach organizowanych przez czołowe organizacje i czasopisma motoryzacyjne pokazują, że jest to jeden z najlepszych produktów w swoim segmencie (szereg zwycięstw i "poleceń"). Na europejskiej etykiecie model otrzymał klasy A lub B (w zależności od rozmiaru) za hamowanie na mokrej nawierzchni i od B do E za opory toczenia. Poziom hałasu zewnętrznego emitowanego przez model Pilot Sport 4 to 70-73 dB.
Opony letnie Michelin Pilot Sport 4 w rozmiarze 215/45 R17 zostały zaprojektowane z myślą o samochodach typu Opel Corsa (D FL), Lexus IS (XE10), Ford Mondeo (II), Fiat Punto (III), Honda Accord (VII) czy Mercedes Klasa A (W169). Omawiany rozmiar oznacza, że opona posiada szerokość 215 mm, jej wysokość profilu (procent z szerokości) wynosi 45 (czyli 96,75 mm), a średnica 17 cali.
Etykieta opon Michelin Pilot Sport 4 prezentuje się następująco: C za opory toczenia, A w kategorii hamowania na mokrej nawierzchni i 71 dB w pomiarze hałasu zewnętrznego. Omawiane opony Michelin Pilot Sport 4 215/45 R17 mają indeks prędkości Y (oznacza to dopuszczalną prędkość 300 km/h) i indeks nośności 91 (dopuszczalne obciążenie wynosi tutaj 615 kg).
Opony osobowe są projektowane z myślą o popularnych samochodach klasy miejskiej, kompaktowej, średniej czy wyższej, rodzinnych sedanach lub kombi i tym podobnych pojazdach. Bieżnik opon osobowych najczęściej jest kierunkowy lub asymetryczny. Ich zadaniem jest zapewnienie bezpiecznego, komfortowego i oszczędnego podróżowania każdego dnia. W zależności od stylu jazdy, mocy samochodu czy budżetu przeznaczonego na zakup ogumienia kierowcy mogą wybrać opony osobowe klasy ekonomicznej, średniej lub premium.
Opony klasy premium to głównie marki Michelin, Bridgestone, Pirelli, Continental, Nokian, Yokohama, Goodyear czy Dunlop. Opony z tej półki oferują najwyższy poziom przyczepności w zróżnicowanych warunkach pogodowych, są komfortowe i mają małe opory toczenia. Wybierane są przez właścicieli samochodów o dużej mocy, kierowców pokonujących duże przebiegi roczne (np. w trasie) czy preferujących dynamiczny styl jazdy. Tego typu opon najczęściej wygrywają testy opon i zbierają szereg pozytywnych recenzji kierowców.
Oznaczenie opon indywidualnymi etykietami wprowadziło rozporządzenie WE Nr 1222/2009. Regulacja nakazuje stosować tego typu oznakowanie w przypadku opon do aut osobowych, dostawczych i ciężarowych. Jej treść zawiera ocenę trzech parametrów: oporów toczenia, drogi hamowania na mokrej nawierzchni i poziomu hałasu. Zobacz jak prezentują się oceny opon Michelin Pilot Sport 4 215/45R17 91Y na etykiecie unijnej.
Etykieta unijna na oponach zawiera między innymi informacje o oporach toczenia danego produktu. Podczas toczenia na opony działają różne siły (między innymi tarcie, opór powietrza itp.), co w uproszczeniu przekłada się na ilość energii potrzebnej do wprawienia koła w ruch, czy utrzymania pożądanej prędkości. Im większe opory toczenia, tym większe spalanie paliwa i emisja spalin przez samochód. W ramach pomiaru oporów toczenia możliwe jest przyznanie klas od A (najlepsza) do G (najgorsza), przy czym klasa D nie jest stosowana. Taką samą ocenę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskały jeszcze 3 inne produkty spełniające kryteria - opony Michelin (producent), letnie (sezon) oraz 215/45 R17 (rozmiar).
Hamowanie na mokrej nawierzchni określa zdolność opony do zachowania przyczepności na pokrytej wodą jezdni. Jest to szczególnie istotny dla bezpieczeństwa jazdy parametr. Skala podzielona została na siedem klas oznaczonych literami alfabetu – nota "A" oznacza najkrótszą, a "G" – najdłuższą drogę hamowania. Identyczną notę - "A" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 16 innych produktów spełniających wytyczne - opony 215/45 R17 (rozmiar) oraz letnie (sezon).
Natężenie hałasu podczas pracy opony oznaczane jest wartością liczbową podaną w decybelach (dB) oraz graficznym znakiem z jedną falą (hałas co najmniej 3 dB poniżej limitu UE), dwoma falami (hałas na poziomie równym lub niższym maksymalnie o 3dB od limitu UE) oraz trzema falami (natężenie powyżej limitu unijnego). Wynik "71 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskało jeszcze 79 innych produktów spełniających kryteria - opony letnie (sezon), 17 cali (średnica) oraz premium (klasa).
Opony Michelin uznawane są z jedne z najlepszych na świecie. Poszczególne modele marki zajmują czołowe pozycje w testach, mają dobre parametry na etykietach i są polecane przez setki tysięcy kierowców. Warto wiedzieć, że jedna z najbardziej nowoczesnych fabryk koncernu znajduje się w Olsztynie. Opony Michelin zawsze mają do zaproponowania nowatorskie rozwiązania technologiczne i najwyższą jakość wykonania. Marka słynie z uczestnictwa w cyklu WRC i rekordowej liczby zwycięstw w wyścigu 24h Le Mans.
Bieżnik asymetryczny to rozwiązanie, które uznawane jest za najbardziej zaawansowane pod względem technologicznym. Bezpośrednio przekłada się to na osiągi takich opon. Rzeźba asymetryczna dzieli się na część zewnętrzną i wewnętrzną. Pierwsza umożliwia zachowanie panowania nad samochodem podczas manewrowania, a druga odpowiada między innymi za odprowadzanie wody. Bieżnik asymetryczny najlepiej sprawdza się w samochodach o większej mocy. Oprócz bezpieczeństwa oferuje też odporność na nierównomierne zużycie i dobre tłumienie hałasu.
Napisy "91" oraz "Y" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 615 kg) oraz prędkości (do 300 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon letnich. Opona z oznaczeniem FR posiada rant chroniący felgę przed zarysowaniami. Na oponie znaleść można także oznaczenie ZR - oponę z pełnym obciążeniem można użytkować do prędkości 240 km/h. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji.
Opony letnie to modele klas ekonomicznej, średniej i premium, które oferują najlepszy poziom osiągów w okresie od późnej wiosny do wczesnej jesieni (gdy średnia dobowa temperatura regularnie przekracza 7 st. C). Zadaniem opon letnich jest zapewnienie bezpieczeństwa na suchej i mokrej nawierzchni, komfortowego prowadzenia samochodu i optymalnego zużycia paliwa. Opony letnie najczęściej mają bieżnik kierunkowy lub asymetryczny. Przed podjęciem decyzji o zakupie opon letnich warto zapoznać się z ich etykietami, wynikami testów i opiniami użytkowników.
Każdy producent zapewnia o wysokiej jakości i niezawodności swoich produktów, ale każdemu mogą zdarzyć się błędy czy niedopatrzenia. W takich sytuacjach kupujący może skorzystać z gwarancji, która w przypadku opon Michelin obowiązuje przez 5 lat od daty zakupu i dotyczy wad związanych z wykonaniem czy materiałami użytymi do produkcji. Przy uznanej reklamacji, w przypadku opon zużytych w mniejszym stopniu niż 20% producent zwraca 100% wartości wadliwego produktu. Przy bardziej zużytej oponie udziela rekompensaty w wysokości proporcjonalnej do jej stopnia zużycia.
Opinie o oponach letnich Michelin pokazują, że opony francuskiego koncernu należą do grona najlepszych na rynku. Przed zakupem warto zapoznać się z przykładowymi recenzjami opublikowanymi w Internecie. Można w nich przeczytać, że "opony letnie Michelin to nie tylko wysoki poziom przyczepności, ale też wiele rozwiązań dzięki którym samochód pali zauważalnie mniej"; "bardzo dobre trzymanie w zakrętach, auto stabilne nawet przy jeździe z dużą prędkością"; "jedne z najlepszych opon letnich na rynku".
Testy opon letnich Michelin, obok opinii kierowców i parametrów na europejskich etykietach, potwierdzają wysoki poziom osiągów produktów francuskiego koncernu. Jako przykłady można podać wyniki flagowych modeli Primacy 3, Pilot Sport 4 czy Energy Saver+. Pierwszy z nich wygrał test ADAC 2018 w rozmiarze 205/55 R16, drugi był wielokrotnie wyróżniany w sprawdzianach "Sport Auto", "Auto, Motor und Sport", "Auto Express", "Auto Bild" czy "EVO", a trzeci zdobył uznanie specjalistów z między innymi organizacji ADAC i czasopisma "Auto Bild".
Zobacz inne określenia opon Michelin Pilot Sport 4 215/45 R17 91Y XL FR. Sformułowania te często spotykane są w komentarzach blogów czy na stronach producentów. Zwroty zawierają różne formy zapisu sezonu (opony letnie), modelu (Pilot Sport 4), indeksów (91Y XL), nazwy producenta (Michelin) oraz rozmiaru (215/45 R17) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon letnich o szerokości 215 mm, profilu 45 %, średnicy 17 cali oraz indeksach 91Y. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki PowerTrac, Hankook, Goodyear, Michelin oraz Yokohama – kosztujące od 156 do 452 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony letnie, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą rabat na kolejne zakupy, smycze do kluczy, zwrot części gotówki, promocja "zakup 4 opon w cenie 3" czy kubki termiczne.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon letnich firmy Michelin to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 45-61% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Alior Bank, Santander Consumer Bank oraz Credite Agricole. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon letnich Michelin w rozmiarze 215/45 R17 XL (91Y). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 448 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 1 792 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 168 (12 rat) do 914 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 914 zł | 1 828 zł | 36 zł |
4 | 466 zł | 1 864 zł | 72 zł |
6 | 317 zł | 1 902 zł | 110 zł |
8 | 242 zł | 1 936 zł | 144 zł |
10 | 198 zł | 1 980 zł | 188 zł |
12 | 168 zł | 2 016 zł | 224 zł |
Kupując opony letnie w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Pilot Sport 4 mogą być m.in. podkładki antypoślizgowe pod telefon, skrobaczki do szyb, preparaty do mycia felg czy ramki do tablic rejestracyjnych.