Porównujemy oferty 34 sklepów z oponami letnimi firmy Michelin w rozmiarze 225/50R17. Zobacz gdzie kupić opony Primacy 3 o indeksach 94 H AO w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Michelin Primacy 3 w rozmiarze 225/50 R17 94H to opona letnia, homologowana (AO) oraz dodatkowo oznakowana symbolami GRNX. Oznaczenia 235131 oraz 3528702351314 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 235131 |
EAN | 3528702351314 |
Producent | Michelin |
Koncern | grupa Michelin |
Siedziba | Clermont-Ferrand, Francja |
Klasa | premium |
Model | Primacy 3 |
Poprzedni model | - |
Następny model | Primacy 4 |
Sezon | opony letnie |
Rozmiar | [size width="225" profile="50" diameter="17"]225/50 R17[/size] |
Szerokość | 225 mm |
Profil | 50 % (opona niskoprofilowa) |
Średnica | 17 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 112,50 mm |
Kraj produkcji | Polska, Niemcy, Francja, Rumunia, Hiszpania, Włochy |
Rodzaj bieżnika | asymetryczny |
Indeks nośności | 94 |
Maksymalna nośność | 670 kg |
Indeks prędkości | H |
Maksymalna prędkość | 210 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 5 lat od daty zakupu |
Opory toczenia | B (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | A (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 68 dB |
Fale (1-3) | 1 |
Waga (ciężar) | 9,80 kg |
Premiera modelu | 2012 rok |
Cena | ~ 543 zł (z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | nie |
Homologacja / OE | AO (Audi, Volkswagen) |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | GRNX |
Pełna nazwa | Michelin Primacy 3 225/50 R17 94H AO |
Michelin Primacy 3 to opony letnie przeznaczone do montażu w samochodach osobowych klasy średniej i wyższej. Zaliczane są do klasy premium, co oznacza, że produkuje się je w oparciu o zaawansowane rozwiązania technologiczne. Model został wyposażony w nowoczesny asymetryczny bieżnik, który zapewnia stabilność samochodu i wygodę podróżowania w zmiennych warunkach pogodowych oraz przy wyższych prędkościach.
W oponach letnich Michelin Primacy 3 zastosowano bieżnik z samoblokującymi się lamelami, co sprawia, że podczas ostrego hamowania cała powierzchnia klocków przylega do podłoża. Efektem jest panowanie nad samochodem w nagłych sytuacjach. Z kolei nowoczesna mieszanka gumowa optymalizuje przyczepność zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni oraz zwiększa odporność produktu na zużycie.
Michelin Primacy 3 w testach organizowanych przez ADAC, "AutoBild Allrad" i "Auto Zeitung" zajął czołowe pozycje i otrzymał noty "polecana", "bardzo dobra" itp. Z kolei w ramach europejskiego systemu etykiet, za hamowanie na mokrej nawierzchni w zależności od rozmiaru model otrzymał klasy A lub B, za opory toczenia od B do E, a pomiar emitowanego hałasu zewnętrznego dał wyniki od 69 do 71dB. Michelin Primacy 3 to bezpieczny i komfortowy produkt, który spełnia oczekiwania najbardziej wymagających kierowców.
Opony na sezon letni Michelin Primacy 3 225/50 R17 94 H są projektowane z myślą o modelach samochodów takich, jak VW Sharan (II), Seat Alhambra (I), Audi A6 (C6), BMW X1 (E84), Audi A5 (II) czy Mercedes Klasa B (W246). Jak należy interpretować oznaczenie rozmiaru opony umieszczone na jej ścianie bocznej? Pierwsza z liczb (tutaj 225) to szerokość mierzona w milimetrach. Druga to wysokość profilu określana jako procent z szerokości (w tym przypadku jest to 50), a więc 112,50.
Litera "R" oznacza, że opony Michelin Primacy 3 225/50 R17 posiadają konstrukcję radialną. Ostatnia z liczb w rozmiarze to średnica opony w calach – tutaj 17 cali. Indeks prędkości prezentowanego modelu wynosi H, co oznacza, że dopuszczalna prędkość maksymalna na tych oponach wynosi 210 km/h. Indeks nośności to z kolei 94 (dopuszczalne obciążenie to 670 kg). Jak wygląda etykieta opon Michelin Primacy 3 225/50 R17 94 H? Hamowanie na mokrej nawierzchni to klasa A, opory toczenia B, a hałas zewnętrzny to 68 dB.
Opony osobowe to zdecydowanie największy segment ogumienia. Kierowcy mogą wybierać wśród tysięcy modeli oferowanych w ramach klas ekonomicznej, średniej i premium. Opony osobowe montowane są w małolitrażowych autach miejskich, rodzinny sedanach i kombi, autach sportowych, luksusowych limuzynach i wielu innych podobnych samochodach. Opony osobowe najczęściej posiadają kierunkowy lub asymetryczny bieżnik (pierwsza nich jest częściej spotykana w modelach zimowych, a druga w produktach przeznaczonych o mocniejszych samochodów).
Opony klasy premium (wyższej) są oferowane przez marki Michelin, Bridgestone, Pirelli, Continental, Nokian, Yokohama, Goodyear czy Dunlop. Tego typu produkty oferują najwyższe osiągi w każdym obszarze, co jest efektem zastosowanych w nich nowoczesnych rozwiązań technologicznych. Dowodem są bardzo pozytywne opinie kierowców, doskonałe wyniki w testach i wysokie parametry na etykietach. Opony klasy premium wybierane są przez kierowców mocnych aut, o dynamicznym stylu jazdy czy pokonujących duże roczne przebiegi.
Etykieta unijna na oponach przypomina te znane ze sprzętu AGD/RTV i w przystępnej formie opisuje trzy parametry: opory toczenia, przyczepność na mokrej nawierzchni (pomiar drogi hamowania i siły tarcia między oponą a nawierzchnią) oraz poziom hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony. W pierwszych dwóch przypadkach opony mogą otrzymać klasy od A do G, przy czym nie przyznaje się klasy D. Za hałas zewnętrzny opony mogą otrzymać od jednej do trzech fal i wartość liczbową w decybelach. Zapoznanie się z parametrami na etykietach może ułatwić podjęcie decyzji o zakupie opon. Zobacz jak prezentują się oceny opon Michelin Primacy 3 225/50R17 94H na etykiecie unijnej.
Opory toczenia mają wpływ na zużycie paliwa i emisję spalin przez samochód. Najlepszymi i najbardziej oszczędnymi oponami są modele oznaczone literą "A" – najmniej ekonomiczne ogumienie zaliczane jest do klasy "G". Klasy "D" nie stosuje się w odniesieniu do samochodów osobowych. Taką samą ocenę - "B" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 12 innych produktów spełniających kryteria - opony 225/50 R17 (rozmiar) oraz letnie (sezon).
Fragment etykiety unijnej zawierający informacje o przyczepności na mokrej nawierzchni prezentuje wyniki pomiaru drogi hamowania i siły tarcia opon we wspomnianych warunkach w porównaniu do modelu referencyjnego. Etykieta unijna za przyczepność na mokrym przewiduje przyznanie klas od A (najwyższa) do G (najniższa) – warto jednak pamiętać, że klasa D dla rozgraniczenia lepszych i gorszych produktów pozostaje pusta, a opony z klasą G nie są dopuszczane do sprzedaży, więc w praktyce takich się nie spotyka. Identyczną notę - "A" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 75 innych produktów spełniających wytyczne - opony Primacy 3 (model) oraz 17 cali (średnica).
Za hałas zewnętrzny unijna etykieta przewiduje przyznanie od 1 do 3 fal i umieszczenie obok nich liczbowego wyniku pomiaru w dB. Warto wspomnieć, że decyzja o umieszczeniu na etykietach właśnie tego parametru budzi pewne kontrowersje. Dla kierowców większe znaczenie ma poziom hałasu wewnętrznego, który jest odczuwany w kabinie i wpływa na komfort jazdy. Informacja o hałasie zewnętrznym emitowanym przez opony wynika z prowadzonej przez UE polityki ochrony środowiska. Wynik "68 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskało jeszcze 30 innych produktów spełniających kryteria - opony letnie (sezon), 17 cali (średnica) oraz premium (klasa).
Opony Michelin zaliczane są do klasy premium, co oznacza, że charakteryzują się najwyższym poziomem osiągów wynikającym z nowoczesnych technologii stosowanych podczas produkcji. Francuski koncern od wielu lat jest uznawany za jednego z liderów rynku opon, a jego misją jest poprawienie mobilności i bezpieczeństwa kierowców na całym świecie. Produkty marki są dostępne w ponad 171 krajach. Zarówno letnie, zimowe, jak i całoroczne opony Michelin co roku zdobywają wyróżnienia w testach i bardzo pozytywne opinie użytkowników.
Opony asymetryczne uznawane są za najbardziej zaawansowane technologicznie na rynku. Najczęściej spotyka się je w przypadku modeli premium, ale znajdziemy je też w ofertach marek klasy średniej czy ekonomicznej. Bieżnik opon asymetrycznych dzieli się na dwie części: zewnętrzną i wewnętrzną. Pierwsza z nich odpowiada za zachowanie stabilności podczas manewrowania, a zadaniem drugiej jest odprowadzanie wody. Opony asymetryczne sprawdzają się w samochodach o większej mocy, dobrze tłumią hałasy i zużywają się najbardziej równomiernie.
Napisy "94" oraz "H" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 670 kg) oraz prędkości (do 210 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon letnich. Model Primacy 3 (Michelin 225/50 R17) posiada homologację AO (Audi, Volkswagen). Na oponie znaleść można także oznaczenie GRNX - opona energooszczędna.
Opony letnie to modele, które najlepiej sprawdzają się w okresie od późnej wiosny do wczesnej jesieni. Najlepiej zamontować je, gdy średnia dobowa temperatura regularnie przekracza 7 st. C. Opony letnie mają za zadanie zapewnić dobrą przyczepność na suchej nawierzchni oraz podczas opadów deszczu, a także odpowiedni komfort jazdy i małe opory toczenia. Opony letnie najczęściej wyposażone są w bieżnik asymetryczny lub kierunkowy. Jak kupić opony letnie? Najlepiej zapoznać się z ich etykietami, sprawdzić wyniki testów i opinie użytkowników.
Koncern Michelin oferuje opony najwyższej jakości wyprodukowane w oparciu o najbardziej zaawansowane rozwiązania technologiczne. Może się jednak zdarzyć, że dany produkt będzie miał ukrytą wadę związaną z wykonaniem czy materiałami użytymi do produkcji. Wówczas można skorzystać z gwarancji, która obowiązuje przez 5 lat od daty zakupu. Jeśli reklamacja zostanie uznana, producent zwraca 100% wartości opony, jeśli nie jest ona zużyta bardziej niż 20%. W innym wypadku udzielana jest rekompensata finansowa w wysokości proporcjonalnej do stopnia zużycia opony.
W Internecie (na forach dyskusyjnych, porównywarkach cenowych czy portalach społecznościowych) można znaleźć tysiące opinii o oponach letnich Michelin. W większości przypadków potwierdzają one wyniki produktów opon marki w testach, parametry z etykiet czy deklaracje producenta związane z osiągami. Przykładowe opinie o oponach letnich Michelin: "opony spełniły moje oczekiwania w 100% - dobre na suchej i mokrej nawierzchni, nie widać zużycia, komfort jazdy bardzo w porządku"; "bardzo dobre osiągi w różnych warunkach, przyjemnie się prowadzą".
Testy opon letnich Michelin, obok opinii kierowców i parametrów na europejskich etykietach, potwierdzają wysoki poziom osiągów produktów francuskiego koncernu. Jako przykłady można podać wyniki flagowych modeli Primacy 3, Pilot Sport 4 czy Energy Saver+. Pierwszy z nich wygrał test ADAC 2018 w rozmiarze 205/55 R16, drugi był wielokrotnie wyróżniany w sprawdzianach "Sport Auto", "Auto, Motor und Sport", "Auto Express", "Auto Bild" czy "EVO", a trzeci zdobył uznanie specjalistów z między innymi organizacji ADAC i czasopisma "Auto Bild".
Zobacz inne określenia opon Michelin Primacy 3 225/50 R17 94H AO. Sformułowania te często spotykane są w porównywarkach cenowych czy na stronach producentów. Zwroty zawierają różne formy zapisu modelu (Primacy 3), indeksów (94H AO), sezonu (opony letnie), nazwy producenta (Michelin) oraz rozmiaru (225/50 R17) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon letnich o szerokości 225 mm, profilu 50 %, średnicy 17 cali oraz indeksach 94H. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Michelin oraz Goodyear – kosztujące od 429 do 698 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony letnie, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą zwrot części gotówki, foteliki samochodowe, bony Sodexo, bilety na mecze piłkarskie czy rabat na kolejne zakupy.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon letnich firmy Michelin to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 45-61% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. mBank, Credite Agricole oraz BGŻ BNP Paribas. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon letnich Michelin w rozmiarze 225/50 R17 AO (94H). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 543 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 2 172 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 203 (12 rat) do 1 108 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 1 108 zł | 2 216 zł | 44 zł |
4 | 565 zł | 2 260 zł | 88 zł |
6 | 384 zł | 2 304 zł | 132 zł |
8 | 294 zł | 2 352 zł | 180 zł |
10 | 239 zł | 2 390 zł | 218 zł |
12 | 203 zł | 2 436 zł | 264 zł |
Kupując opony letnie w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Primacy 3 mogą być m.in. ubezpieczenie opon, worki do opon, środki do konserwacji opon oraz mierniki ciśnienia.