Porównujemy oferty 26 sklepów z oponami letnimi firmy Michelin w rozmiarze 225/50R17. Zobacz gdzie kupić opony Primacy 3 o indeksach 94 W * w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Michelin Primacy 3 w rozmiarze 225/50 R17 94W to opona letnia, homologowana (*) oraz dodatkowo oznakowana symbolami GRNX. Oznaczenia 922279 oraz 3528709222792 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 922279 |
EAN | 3528709222792 |
Producent | Michelin |
Koncern | grupa Michelin |
Siedziba | Clermont-Ferrand, Francja |
Klasa | premium |
Model | Primacy 3 |
Poprzedni model | - |
Następny model | Primacy 4 |
Sezon | opony letnie |
Rozmiar | [size width="225" profile="50" diameter="17"]225/50 R17[/size] |
Szerokość | 225 mm |
Profil | 50 % (opona niskoprofilowa) |
Średnica | 17 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 112,50 mm |
Kraj produkcji | Polska, Niemcy, Francja, Rumunia, Hiszpania, Włochy |
Rodzaj bieżnika | asymetryczny |
Indeks nośności | 94 |
Maksymalna nośność | 670 kg |
Indeks prędkości | W |
Maksymalna prędkość | 270 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 5 lat od daty zakupu |
Opory toczenia | C (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | A (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 69 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | - |
Premiera modelu | 2012 rok |
Cena | ~ 456 zł (z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | nie |
Homologacja / OE | * (BMW, Mini) |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | GRNX |
Pełna nazwa | Michelin Primacy 3 225/50 R17 94W * |
Michelin Primacy 3 to opony letnie przeznaczone do montażu w samochodach osobowych klasy średniej i wyższej. Zaliczane są do klasy premium, co oznacza, że produkuje się je w oparciu o zaawansowane rozwiązania technologiczne. Model został wyposażony w nowoczesny asymetryczny bieżnik, który zapewnia stabilność samochodu i wygodę podróżowania w zmiennych warunkach pogodowych oraz przy wyższych prędkościach.
W oponach letnich Michelin Primacy 3 zastosowano bieżnik z samoblokującymi się lamelami, co sprawia, że podczas ostrego hamowania cała powierzchnia klocków przylega do podłoża. Efektem jest panowanie nad samochodem w nagłych sytuacjach. Z kolei nowoczesna mieszanka gumowa optymalizuje przyczepność zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni oraz zwiększa odporność produktu na zużycie.
Michelin Primacy 3 w testach organizowanych przez ADAC, "AutoBild Allrad" i "Auto Zeitung" zajął czołowe pozycje i otrzymał noty "polecana", "bardzo dobra" itp. Z kolei w ramach europejskiego systemu etykiet, za hamowanie na mokrej nawierzchni w zależności od rozmiaru model otrzymał klasy A lub B, za opory toczenia od B do E, a pomiar emitowanego hałasu zewnętrznego dał wyniki od 69 do 71dB. Michelin Primacy 3 to bezpieczny i komfortowy produkt, który spełnia oczekiwania najbardziej wymagających kierowców.
Opony letnie Michelin Primacy 3 zostały zaprojektowane z myślą o spełnieniu oczekiwań kierowców samochodów typu BMW X1 (E84 FL), Audi A4 (B8), VW Sharan (II), Opel Insignia (A), Seat Alhambra (I) czy Audi A6 (C6). Prezentowany produkt ma rozmiar 225/50 R17, co oznacza, że jego szerokość wynosi 225 mm, wysokość profilu 112,50 mm (50 w rozmiarze to procent z szerokości), a średnica 17 cali. Litera przed oznaczeniem średnicy oznacza typ konstrukcji opony – może być radialna lub diagonalna. W oponach osobowych mamy do czynienia z tą pierwszą.
Opony Michelin Primacy 3 225/50 R17 mają indeks prędkości wynoszący W (dopuszczalna prędkość 270 km/h) i indeks nośności 94 przekładający się dopuszczalne obciążenie 670 kg. W ramach europejskiego systemu etykiet model Michelin Primacy 3 225/50 R17 otrzymał klasę C za poziom oporów toczenia, A w pomiarze drogi hamowania na mokrej drodze i 69 dB za emisję hałasu zewnętrznego.
Opony osobowe montowane są na przykład w miejskich kompaktach, rodzinnych sedanach czy kombi, a także popularnych crossoverach. Najczęściej posiadają bieżnik kierunkowy lub asymetryczny. Modele opon osobowych dzielą się na trzy klasy: premium (najbardziej zaawansowane technologicznie, o największych osiągach), średnią (optymalny stosunek cena-jakość) i ekonomiczną (najtańsze). Opony osobowe mogą posiadać szereg dodatkowych cech: technologię Run Flat, rant ochronny czy wzmocnioną konstrukcję.
Opony klasy premium (wyższej) są oferowane przez marki Michelin, Bridgestone, Pirelli, Continental, Nokian, Yokohama, Goodyear czy Dunlop. Tego typu produkty oferują najwyższe osiągi w każdym obszarze, co jest efektem zastosowanych w nich nowoczesnych rozwiązań technologicznych. Dowodem są bardzo pozytywne opinie kierowców, doskonałe wyniki w testach i wysokie parametry na etykietach. Opony klasy premium wybierane są przez kierowców mocnych aut, o dynamicznym stylu jazdy czy pokonujących duże roczne przebiegi.
Etykieta unijna na oponach to oznaczenie, które jest umieszczane na poszczególnych modelach w formie naklejek podobnych do tych znanych ze sprzętu AGD/RTV. Dzięki temu porównanie podstawowych osiągów opon staje się znacznie łatwiejsze. Na etykietach znajdują się informacje o poziomie oporów toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony. Etykiety w pierwszych dwóch kategoriach przewidują przyznanie klas od A do G (z tym, że D nie jest używana) oraz od 1 do 3 fal i wartości liczbowej w dB za hałas zewnętrzny. Zobacz jak prezentują się oceny opon Michelin Primacy 3 225/50R17 94W na etykiecie unijnej.
Podczas toczenia na opony działają różne siły – w zależności od konstrukcji mogą one przeciwstawiać się im lepiej lub gorzej. Pokonywanie oporów toczenia pochłania prawie 20% spalania paliwa. Dlatego parametr ten jest tak ważny i został zawarty na etykietach. Za poziom oporów toczenia opony mogą otrzymać klasy od A do G, ale warto wiedzieć, że klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia modeli lepszych i gorszych. Kupując opony o niskich oporach toczenia można zaoszczędzić nawet 0,25 litra paliwa na 100 km. Taką samą ocenę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 37 innych produktów spełniających kryteria - opony 225/50 R17 (rozmiar) oraz letnie (sezon).
Za przyczepność na mokrej nawierzchni etykieta unijna przewiduje przyznawanie oponom klas od A do G, ale klasa D pozostaje pusta dla rozgraniczenia modeli z lepszym wynikiem pomiaru. Z kolei produkty z klasą G są na tyle słabe pod względem przyczepności, że mogą stanowić zagrożenie i nie dopuszcza się ich do sprzedaży. Wartości przyczepność na mokrej nawierzchni na potrzeby systemu etykiet wyznacza się w pomiarze drogi hamowania i siły tarcia opon. Zapoznając się z tym parametrem można wyrobić sobie opinię na temat zachowania danego modelu w trudnych warunkach. Identyczną notę - "A" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 25 innych produktów spełniających wytyczne - opony Michelin (producent), letnie (sezon) oraz 225/50 R17 (rozmiar).
Duży poziom hałasu generowanego przez oponę pogarsza komfort jazdy. Trzystopniowe oznaczenie informuje, czy dany model zalicza się do cichych, standardowych czy głośnych opon. Dodatkowo podaje się również głośność wyrażona w decybelach (dB). Wynik "69 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskało jeszcze 96 innych produktów spełniających kryteria - opony letnie (sezon), 17 cali (średnica) oraz premium (klasa).
Opony Michelin pochodzą z Francji i są produkowane od ponad 100 lat. Marka jest obecnie zaliczana do klasy premium – jej modele charakteryzują się wysokim poziomem osiągów, co znajduje potwierdzenie w rankingach opon, opiniach użytkowników i na europejskich etykietach. Na oponach Michelin można podróżować bezpiecznie, komfortowo i oszczędnie niezależnie od warunków panujących na drodze. Opony Michelin dostępne są do różnego rodzaju pojazdów na sezon letni, zimowy lub w wariancie całorocznym.
Opony asymetryczne posiadają rzeźbę bieżnika, która dzieli się na dwie części: zewnętrzną i wewnętrzną. Pierwsza z nich zapewnia stabilność podczas dynamicznego manewrowania, a zadaniem drugiej jest odprowadzanie wody podczas jazdy po mokrej nawierzchni. Poza tym opony asymetryczne oferują wysoką odporność na zużycie i dobre tłumienie hałasów. Najczęściej polecane są do samochodów o większej mocy czy kierowcom o agresywnym stylu jazdy. Podczas montażu należy pamiętać, aby strona opony z napisem "outside" znalazła się na zewnątrz auta.
Napisy "94" oraz "W" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 670 kg) oraz prędkości (do 270 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon letnich. Na oponie znaleść można także oznaczenie GRNX - opona energooszczędna. Model Primacy 3 (Michelin 225/50 R17) posiada homologację * (BMW, Mini).
Opony letnie to modele klas ekonomicznej, średniej i premium, które oferują najlepszy poziom osiągów w okresie od późnej wiosny do wczesnej jesieni (gdy średnia dobowa temperatura regularnie przekracza 7 st. C). Zadaniem opon letnich jest zapewnienie bezpieczeństwa na suchej i mokrej nawierzchni, komfortowego prowadzenia samochodu i optymalnego zużycia paliwa. Opony letnie najczęściej mają bieżnik kierunkowy lub asymetryczny. Przed podjęciem decyzji o zakupie opon letnich warto zapoznać się z ich etykietami, wynikami testów i opiniami użytkowników.
Każdy producent zapewnia o wysokiej jakości i niezawodności swoich produktów, ale każdemu mogą zdarzyć się błędy czy niedopatrzenia. W takich sytuacjach kupujący może skorzystać z gwarancji, która w przypadku opon Michelin obowiązuje przez 5 lat od daty zakupu i dotyczy wad związanych z wykonaniem czy materiałami użytymi do produkcji. Przy uznanej reklamacji, w przypadku opon zużytych w mniejszym stopniu niż 20% producent zwraca 100% wartości wadliwego produktu. Przy bardziej zużytej oponie udziela rekompensaty w wysokości proporcjonalnej do jej stopnia zużycia.
W Internecie (na forach dyskusyjnych, porównywarkach cenowych czy portalach społecznościowych) można znaleźć tysiące opinii o oponach letnich Michelin. W większości przypadków potwierdzają one wyniki produktów opon marki w testach, parametry z etykiet czy deklaracje producenta związane z osiągami. Przykładowe opinie o oponach letnich Michelin: "opony spełniły moje oczekiwania w 100% - dobre na suchej i mokrej nawierzchni, nie widać zużycia, komfort jazdy bardzo w porządku"; "bardzo dobre osiągi w różnych warunkach, przyjemnie się prowadzą".
Testy opon letnich Michelin organizowane przez największe organizacje i czasopisma motoryzacyjne pokazują, że są to niezwykle dopracowane produkty, które oferują najwyższy poziom osiągów. Model Pilot Sport 4 w ostatnich latach został wyróżniony na przykład w testach "Sport Auto", "Auto, Motor und Sport", "Auto Express", "Auto Bild" czy "EVO". Inny z flagowych produktów, Primacy 3, wygrał test ADAC 2018 w rozmiarze 205/55 R16. Michelin Energy Saver+ jest z kolei polecany przez ADAC i "Auto Bild".
Zobacz inne określenia opon Michelin Primacy 3 225/50 R17 94W *. Sformułowania te często spotykane są w komentarzach blogów czy na grupach dyskusyjnych. Zwroty zawierają różne formy zapisu nazwy producenta (Michelin), rozmiaru (225/50 R17), modelu (Primacy 3), indeksów (94W *) oraz sezonu (opony letnie) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon letnich o szerokości 225 mm, profilu 50 %, średnicy 17 cali oraz indeksach 94W. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Michelin oraz Goodyear – kosztujące od 432 do 576 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony letnie, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą pamięci przenośne USB, karty przedpłacone, oficjalne piłki nożne, karty paliwowe czy zwrot części gotówki.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon letnich firmy Michelin to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 37-55% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Alior Bank, mBank oraz BGŻ BNP Paribas. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon letnich Michelin w rozmiarze 225/50 R17 * (94W). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 456 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 1 824 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 171 (12 rat) do 931 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 931 zł | 1 862 zł | 38 zł |
4 | 475 zł | 1 900 zł | 76 zł |
6 | 323 zł | 1 938 zł | 114 zł |
8 | 247 zł | 1 976 zł | 152 zł |
10 | 201 zł | 2 010 zł | 186 zł |
12 | 171 zł | 2 052 zł | 228 zł |
Kupując opony letnie w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Primacy 3 mogą być m.in. płyny do prania tapicerki, ubezpieczenie opon, worki do opon czy skrobaczki do szyb.