Porównujemy oferty 22 sklepów z oponami letnimi firmy Michelin w rozmiarze 225/55R17. Zobacz gdzie kupić opony Primacy 3 o indeksach 97 V VOL w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Michelin Primacy 3 w rozmiarze 225/55 R17 97V to opona letnia, homologowana (VOL) oraz dodatkowo oznakowana symbolami GRNX. Oznaczenia 655611 oraz 3528706556111 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 655611 |
EAN | 3528706556111 |
Producent | Michelin |
Koncern | grupa Michelin |
Siedziba | Clermont-Ferrand, Francja |
Klasa | premium |
Model | Primacy 3 |
Poprzedni model | - |
Następny model | Primacy 4 |
Sezon | opony letnie |
Rozmiar | [size width="225" profile="55" diameter="17"]225/55 R17[/size] |
Szerokość | 225 mm |
Profil | 55 % |
Średnica | 17 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 123,75 mm |
Kraj produkcji | Polska, Niemcy, Francja, Rumunia, Hiszpania, Włochy |
Rodzaj bieżnika | asymetryczny |
Indeks nośności | 97 |
Maksymalna nośność | 730 kg |
Indeks prędkości | V |
Maksymalna prędkość | 240 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 5 lat od daty zakupu |
Opory toczenia | C (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | A (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 69 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 10,80 kg |
Premiera modelu | 2012 rok |
Cena | ~ 584 zł (z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | nie |
Homologacja / OE | VOL (Volvo) |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | GRNX |
Pełna nazwa | Michelin Primacy 3 225/55 R17 97V VOL |
Michelin Primacy 3 to opony letnie przeznaczone do montażu w samochodach osobowych klasy średniej i wyższej. Zaliczane są do klasy premium, co oznacza, że produkuje się je w oparciu o zaawansowane rozwiązania technologiczne. Model został wyposażony w nowoczesny asymetryczny bieżnik, który zapewnia stabilność samochodu i wygodę podróżowania w zmiennych warunkach pogodowych oraz przy wyższych prędkościach.
W oponach letnich Michelin Primacy 3 zastosowano bieżnik z samoblokującymi się lamelami, co sprawia, że podczas ostrego hamowania cała powierzchnia klocków przylega do podłoża. Efektem jest panowanie nad samochodem w nagłych sytuacjach. Z kolei nowoczesna mieszanka gumowa optymalizuje przyczepność zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni oraz zwiększa odporność produktu na zużycie.
Michelin Primacy 3 w testach organizowanych przez ADAC, "AutoBild Allrad" i "Auto Zeitung" zajął czołowe pozycje i otrzymał noty "polecana", "bardzo dobra" itp. Z kolei w ramach europejskiego systemu etykiet, za hamowanie na mokrej nawierzchni w zależności od rozmiaru model otrzymał klasy A lub B, za opory toczenia od B do E, a pomiar emitowanego hałasu zewnętrznego dał wyniki od 69 do 71dB. Michelin Primacy 3 to bezpieczny i komfortowy produkt, który spełnia oczekiwania najbardziej wymagających kierowców.
Opony letnie Michelin Primacy 3 w omawianym przykładzie mają rozmiar 225/55 R17. Warto wiedzieć, że pierwsza liczba w oznaczeniu rozmiaru to szerokość opony w milimetrach - tutaj 225 mm. Druga z liczb w rozmiarze 225/55 R17 to wysokość profilu, która w rozmiarze jest podawana jako procent z szerokości – w tym prezentowanych oponach letnich Michelin Primacy 3 225/55 R17 jest to 55% z 225, czyli 123,75 mm. Litera przed ostatnią liczbą to typ konstrukcji opony, a ostatnia z liczb w rozmiarze to średnica felgi, na jaką należy zamontować model w rozmiarze 225/55 R17 – tutaj wynosi ona 17 cali.
Omawiane opony letnie Michelin Primacy 3 225/55 R17 mają indeks prędkości V i indeks nośności 97. Oznacza to, że przy poruszaniu się z maksymalną dopuszczalną prędkością 240 km/h najwyższa wartość obciążenia dla jednej opony wynosi 730 kg. Tego typu model najczęściej jest montowany w samochodach takich, jak Audi A8 (D2), Mercedes Klasa S (W220), Opel Insignia (A), Mazda 6 (III FL) czy Mercedes Klasa E (213).
Zastanawiając się nad zakupem opon letnich Michelin Primacy 3 225/55 R17 warto zapoznać się z ich etykietą. Za opory toczenia prezentowany produkt otrzymał klasę C, za hamowanie na mokrej nawierzchni A, a pomiar hałasu zewnętrznego emitowanego przez ten model dał wynik 69 dB.
Opony osobowe są projektowane z myślą o popularnych samochodach klasy miejskiej, kompaktowej, średniej czy wyższej, rodzinnych sedanach lub kombi i tym podobnych pojazdach. Bieżnik opon osobowych najczęściej jest kierunkowy lub asymetryczny. Ich zadaniem jest zapewnienie bezpiecznego, komfortowego i oszczędnego podróżowania każdego dnia. W zależności od stylu jazdy, mocy samochodu czy budżetu przeznaczonego na zakup ogumienia kierowcy mogą wybrać opony osobowe klasy ekonomicznej, średniej lub premium.
Opony klasy premium to modele oferowane między innymi przez Michelin, Bridgestone, Pirelli, Continental, Nokian, Yokohama, Goodyear czy Dunlop. Charakteryzują się one najwyższym poziomem osiągów we wszelkich możliwych obszarach, a podczas ich produkcji wykorzystywane są najbardziej nowoczesne rozwiązania technologiczne. Potwierdzeniem tego są doskonałe wyniki opon klasy premium w międzynarodowych testach, najwyższe klasy na etykietach oraz tysiące pozytywnych opinii użytkowników.
Etykieta unijna na oponach to oznaczenie, które jest umieszczane na poszczególnych modelach w formie naklejek podobnych do tych znanych ze sprzętu AGD/RTV. Dzięki temu porównanie podstawowych osiągów opon staje się znacznie łatwiejsze. Na etykietach znajdują się informacje o poziomie oporów toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony. Etykiety w pierwszych dwóch kategoriach przewidują przyznanie klas od A do G (z tym, że D nie jest używana) oraz od 1 do 3 fal i wartości liczbowej w dB za hałas zewnętrzny. Zobacz jak prezentują się oceny opon Michelin Primacy 3 225/55R17 97V na etykiecie unijnej.
Opory toczenia to siły działające na opony przeciwnie do kierunku jazdy (tarcie, opór powietrza itd.). Im gorzej dany model się im przeciwstawia, tym ma większe opory toczenia, a więc potrzebuje więcej energii do pozostawania w ruchu. Wiąże się to ze zwiększonym spalaniem paliwa. Opony o małych oporach toczenia są w stanie wpłynąć na spadek jego zużycia nawet o 0,25 litra na 100 km. Za poziom oporów toczenia opony na etykiecie unijnej mogą otrzymać klasy od A do G, ale warto wiedzieć, że klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia modeli lepszych i gorszych. Taką samą ocenę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 191 innych produktów spełniających kryteria - opony letnie (sezon), 17 cali (średnica) oraz premium (klasa).
Hamowanie na mokrej nawierzchni określa zdolność opony do zachowania przyczepności na pokrytej wodą jezdni. Jest to szczególnie istotny dla bezpieczeństwa jazdy parametr. Skala podzielona została na siedem klas oznaczonych literami alfabetu – nota "A" oznacza najkrótszą, a "G" – najdłuższą drogę hamowania. Identyczną notę - "A" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 75 innych produktów spełniających wytyczne - opony Primacy 3 (model) oraz 17 cali (średnica).
Za hałas zewnętrzny unijna etykieta przewiduje przyznanie od 1 do 3 fal i umieszczenie obok nich liczbowego wyniku pomiaru w dB. Warto wspomnieć, że decyzja o umieszczeniu na etykietach właśnie tego parametru budzi pewne kontrowersje. Dla kierowców większe znaczenie ma poziom hałasu wewnętrznego, który jest odczuwany w kabinie i wpływa na komfort jazdy. Informacja o hałasie zewnętrznym emitowanym przez opony wynika z prowadzonej przez UE polityki ochrony środowiska. Wynik "69 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskało jeszcze 18 innych produktów spełniających kryteria - opony 225/55 R17 (rozmiar) oraz letnie (sezon).
Opony Michelin pochodzą z Francji i od ponad 100 lat uznawane są z jedne z najlepszych na rynku (wykorzystywane są między innymi w rajdach samochodowych). Produkowane są w oparciu o najbardziej zaawansowane technologie i z wykorzystaniem najlepszych jakościowo składników. W efekcie mogą pochwalić się wysokimi osiągami, co potwierdzają testy, etykiety i opinie użytkowników. Opony letnie, zimowe i całoroczne Michelin do różnego rodzaju samochodów dostępne są w ponad 171 krajach świata.
Bieżnik asymetryczny najczęściej jest stosowany w przypadku opon przeznaczonych do samochodów o większej mocy. Taka rzeźba dzieli się na dwa obszary: zewnętrzny i wewnętrzny, które odpowiedzialne są za różne grupy osiągów. Pierwszy odpowiada za sprawność manewrowania czy też umożliwia dynamiczne pokonywanie zakrętów. Zadaniem drugiego jest głównie odprowadzanie wody. Do zalet opon asymetrycznych należą też równomierne zużycie, dobre tłumienie wibracji i atrakcyjny wygląd.
Napisy "97" oraz "V" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 730 kg) oraz prędkości (do 240 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon letnich. Model Primacy 3 (Michelin 225/55 R17) posiada homologację VOL (Volvo). Na oponie znaleść można także oznaczenie GRNX - opona energooszczędna.
Opony letnie dostępne są w ramach trzech klas: ekonomicznej (najtańsze), średniej (dobry stosunek cena/jakość) i wyższej (najwyższy poziom osiągów). Montaż opon letnich jest zalecany, gdy średnie dobowe temperatury zaczynają regularnie przekraczać 7 st. C. W takich warunkach mieszanka gumowa opon letnich zaczyna zapewniać optymalną przyczepność na suchej i mokrej nawierzchni. Opony letnie najczęściej mają bieżnik kierunkowy (najlepszy na wodę) lub asymetryczny (przystosowany do bardziej dynamicznej jazdy).
Gwarancja na opony Michelin obowiązuje przez 5 lat od daty zakupu produktu i standardowo obejmuje wszelkie wady związane z jakością wykonania czy materiałów użytych do produkcji opony. Jeśli model zostanie oddany do reklamacji i po przeprowadzonej ekspertyzie zostanie ona uznana, to w przypadku opon zużytych w mniejszym stopniu niż 20%, producent zwróci 100% wartości wadliwego produktu. W innym wypadku udzieli rekompensaty w wysokości proporcjonalnej do jego stopnia zużycia.
Opony Michelin to bardzo dopracowane produkty, które oferują najwyższy poziom osiągów. Potwierdzenie tego można znaleźć w międzynarodowych testach, na europejskich etykietach czy w recenzjach użytkowników publikowanych w Internecie. Przykładowe opinie o oponach letnich Michelin brzmią następująco: "doskonałe jakościowo – trzymają się drogi, dobrze tłumią nierówności, spalanie na dobrym poziomie – zdecydowanie polecam"; "bardzo dobrze zainwestowane pieniądze, na parę sezonów można zapomnieć o oponach – po prostu robią swoje".
Testy opon letnich Michelin pokazują, że produkty dostępne w ramach tej marki należą do najlepszych na rynku i nie bez powodu zaliczane są do klasy premium. Jako przykłady można podać zwycięstwo modelu Primacy 3 w teście ADAC z 2018 roku (rozmiar 205/55 R16), wyróżnienia opon Energy Saver+ w sprawdzianach ADAC i "Auto Bild" z wcześniejszych lat czy szereg zwycięstw sportowego modelu Pilot Sport 4 w testach "Sport Auto", "Auto, Motor und Sport", "Auto Express", "Auto Bild" czy "EVO".
Zobacz inne określenia opon Michelin Primacy 3 225/55 R17 97V VOL. Sformułowania te często spotykane są w serwisach ogłoszeniowych czy na forach internetowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu indeksów (97V VOL), rozmiaru (225/55 R17), sezonu (opony letnie), nazwy producenta (Michelin) oraz modelu (Primacy 3) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon letnich o szerokości 225 mm, profilu 55 %, średnicy 17 cali oraz indeksach 97V. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Michelin, Goodyear, Dębica oraz Fulda – kosztujące od 274 do 583 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony letnie, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą promocja "zakup 4 opon w cenie 3", assistance 24/7, zwrot części gotówki, kubki termiczne czy bilety na zawody żużlowe.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon letnich firmy Michelin to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 45-62% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Credite Agricole, mBank oraz BGŻ BNP Paribas. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon letnich Michelin w rozmiarze 225/55 R17 VOL (97V). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 584 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 2 336 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 219 (12 rat) do 1 192 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 1 192 zł | 2 384 zł | 48 zł |
4 | 608 zł | 2 432 zł | 96 zł |
6 | 413 zł | 2 478 zł | 142 zł |
8 | 316 zł | 2 528 zł | 192 zł |
10 | 257 zł | 2 570 zł | 234 zł |
12 | 219 zł | 2 628 zł | 292 zł |
Kupując opony letnie w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Primacy 3 mogą być m.in. mierniki grubości bieżnika, ubezpieczenie opon, mierniki ciśnienia lub ramki do tablic rejestracyjnych.