Porównujemy oferty 30 sklepów z oponami letnimi firmy Michelin w rozmiarze 225/50R17. Zobacz gdzie kupić opony Primacy 4 o indeksach 98 Y XL w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Michelin Primacy 4 w rozmiarze 225/50 R17 98Y to opona letnia, wzmacniana (XL) oraz posiadająca rant ochronny felgi (FR). Oznaczenia 452329 oraz 3528704523290 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 452329 |
EAN | 3528704523290 |
Producent | Michelin |
Koncern | grupa Michelin |
Siedziba | Clermont-Ferrand, Francja |
Klasa | premium |
Model | Primacy 4 |
Poprzedni model | Primacy 3 |
Następny model | - |
Sezon | opony letnie |
Rozmiar | [size width="225" profile="50" diameter="17"]225/50 R17[/size] |
Szerokość | 225 mm |
Profil | 50 % (opona niskoprofilowa) |
Średnica | 17 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 112,50 mm |
Kraj produkcji | Polska, Niemcy, Francja, Rumunia, Hiszpania, Włochy |
Rodzaj bieżnika | asymetryczny |
Indeks nośności | 98 |
Maksymalna nośność | 750 kg |
Indeks prędkości | Y |
Maksymalna prędkość | 300 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 5 lat od daty zakupu |
Opory toczenia | B (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | A (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 68 dB |
Fale (1-3) | 1 |
Waga (ciężar) | 9,50 kg |
Premiera modelu | 2018 rok |
Cena | ~ 535 zł (z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Homologacja / OE | nie |
Rant ochronny felgi | tak (FR) |
Inne oznaczenia | - |
Pełna nazwa | Michelin Primacy 4 225/50 R17 98Y XL FR |
Michelin Primacy 4 to model opon letnich, który został zaprojektowany z myślą o samochodach osobowych klasy średniej i wyższej (także tych dysponujących większą mocą). Prezentowane opony pozycjonowane są w klasie premium – powstają w oparciu o nowoczesne technologie i najwyższej jakości półprodukty. Primacy 4 pojawił się na rynku jako następcą cieszącego się dużą popularnością modelu "3".
Omawiany model posiada asymetryczną rzeźbę bieżnika, która umożliwia sprawne i komfortowe podróżowanie każdego dnia zarówno na mokrej, jak i suchej nawierzchni. Co więcej, specjalny projekt bieżnika sprawia, że opony Primacy 4 zachowują swoje właściwości związane z odprowadzaniem wody także przy większym stopniu zużycia opony. Z kolei nowoczesna mieszanka gumowa skraca drogę hamowania bez uszczerbku dla trwałości opony.
Kierowcy, którzy zdecydowali się opublikować w Internecie swoje opinie na temat opon Michelin Primacy 4 podkreślą ich doskonałe właściwości jezdne na mokrej i suchej drodze oraz wysoką kulturę pracy (niska emisja hałasu). To idealne rozwiązanie dla kierowców, którzy od opon oczekują ponadprzeciętnych wszechstronnych osiągów.
Opony letnie Michelin Primacy 4 zostały zaprojektowane z myślą o spełnieniu oczekiwań kierowców samochodów typu Opel Astra (J FL), BMW Seria 3 (F30 FL), Opel Zafira (C FL), Alfa Romeo 159 (I), Audi A5 (II) czy Audi A4 (B8). Prezentowany produkt ma rozmiar 225/50 R17, co oznacza, że jego szerokość wynosi 225 mm, wysokość profilu 112,50 mm (50 w rozmiarze to procent z szerokości), a średnica 17 cali. Litera przed oznaczeniem średnicy oznacza typ konstrukcji opony – może być radialna lub diagonalna. W oponach osobowych mamy do czynienia z tą pierwszą.
Opony Michelin Primacy 4 225/50 R17 mają indeks prędkości wynoszący Y (dopuszczalna prędkość 300 km/h) i indeks nośności 98 przekładający się dopuszczalne obciążenie 750 kg. W ramach europejskiego systemu etykiet model Michelin Primacy 4 225/50 R17 otrzymał klasę B za poziom oporów toczenia, A w pomiarze drogi hamowania na mokrej drodze i 68 dB za emisję hałasu zewnętrznego.
Opony osobowe to produkty, które projektowane są z myślą o autach miejskich, klasy średniej, rodzinnych sedanach i kombi, a także luksusowych limuzynach i samochodach sportowych. Ich zadaniem jest zapewnienie bezpiecznego prowadzenia w zróżnicowanych warunkach, a także komfortu i optymalnego zużycia paliwa (poprzez redukcję oporów toczenia). Kierowcy mogą wybierać spośród opon osobowych klasy budżetowej, średniej i premium. Niektóre z nich mają wzmocnioną konstrukcję, rant ochronny lub technologię Run Flat.
Opony klasy premium (zwanej też wyższą) to najbardziej zaawansowane technologicznie modele na rynku. Wynika to z faktu stosowania innowacyjnych metod produkcji i doskonałych jakościowo materiałów. Wśród ogumienia tego segmentu największą popularnością cieszą się: Bridgestone, Continental, Dunlop, Goodyear, Michelin, Nokian, Pirelli, Vredestein czy Yokohama. Na zakup opon klasy premium najczęściej decydują się kierowcy o dynamicznym stylu jazdy, posiadający mocny samochód czy pokonujący dużą liczbę kilometrów w ciągu roku.
Etykieta unijna na oponach ułatwia szybkie zapoznanie się z podstawowymi osiągami poszczególnych modeli i ich porównanie z innymi. Wyglądem etykieta przypomina te znane ze sprzętu AGD/RTV i informuje o poziomie oporów toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony. Za pierwsze dwa parametry opony mogą otrzymać klasy od A do G (z tym, że D nie jest przyznawana), a za trzeci maksymalnie 3 fale obok których w decybelach przedstawiony jest wynik pomiaru emitowanego hałasu. Zobacz jak prezentują się oceny opon Michelin Primacy 4 225/50R17 98Y na etykiecie unijnej.
Opory toczenia mają wpływ na zużycie paliwa i emisję spalin przez samochód. Najlepszymi i najbardziej oszczędnymi oponami są modele oznaczone literą "A" – najmniej ekonomiczne ogumienie zaliczane jest do klasy "G". Klasy "D" nie stosuje się w odniesieniu do samochodów osobowych. Taką samą ocenę - "B" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskały jeszcze 44 inne produkty spełniające kryteria - opony letnie (sezon), 17 cali (średnica) oraz premium (klasa).
Przyczepność na mokrej nawierzchni określa długość drogi hamowania i bezpieczeństwo jazdy po jezdni pokrytej wodą. Tu również stosuje się skalę siedmiostopniową, w której najwyższe osiągi nagradzane są klasą "A", a kolejne litery od "B" do "G" oznaczają coraz słabsze zachowanie na mokrej drodze. Identyczną notę - "A" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskały jeszcze 33 inne produkty spełniające wytyczne - opony Primacy 4 (model) oraz 17 cali (średnica).
Natężenie hałasu podczas pracy opony oznaczane jest wartością liczbową podaną w decybelach (dB) oraz graficznym znakiem z jedną falą (hałas co najmniej 3 dB poniżej limitu UE), dwoma falami (hałas na poziomie równym lub niższym maksymalnie o 3dB od limitu UE) oraz trzema falami (natężenie powyżej limitu unijnego). Wynik "68 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskało jeszcze 18 innych produktów spełniających kryteria - opony 225/50 R17 (rozmiar) oraz letnie (sezon).
Opony Michelin pochodzą z Francji i od ponad 100 lat uznawane są z jedne z najlepszych na rynku (wykorzystywane są między innymi w rajdach samochodowych). Produkowane są w oparciu o najbardziej zaawansowane technologie i z wykorzystaniem najlepszych jakościowo składników. W efekcie mogą pochwalić się wysokimi osiągami, co potwierdzają testy, etykiety i opinie użytkowników. Opony letnie, zimowe i całoroczne Michelin do różnego rodzaju samochodów dostępne są w ponad 171 krajach świata.
Bieżnik asymetryczny jest wraz z kierunkowym najczęściej spotykany w oponach osobowych. Kształt takiego bieżnika pozwala wyróżnić jego część zewnętrzną (o bardziej masywnych blokach) i wewnętrzną (z większą liczbą rowków). Pierwsza z nich odpowiada za stabilność podczas dynamicznego manewrowania i pokonywania zakrętów, a druga za odprowadzenie wody. Opony asymetryczne dobrze tłumią też hałas i są odporne na ząbkowanie. Często wybierają je kierowcy o agresywnym stylu jazdy i właściciele aut o większej mocy.
Napisy "98" oraz "Y" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 750 kg) oraz prędkości (do 300 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon letnich. Opona z oznaczeniem FR posiada rant chroniący felgę przed zarysowaniami. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji.
Opony letnie to modele, które najlepiej sprawdzają się w okresie od późnej wiosny do wczesnej jesieni. Najlepiej zamontować je, gdy średnia dobowa temperatura regularnie przekracza 7 st. C. Opony letnie mają za zadanie zapewnić dobrą przyczepność na suchej nawierzchni oraz podczas opadów deszczu, a także odpowiedni komfort jazdy i małe opory toczenia. Opony letnie najczęściej wyposażone są w bieżnik asymetryczny lub kierunkowy. Jak kupić opony letnie? Najlepiej zapoznać się z ich etykietami, sprawdzić wyniki testów i opinie użytkowników.
Każdy producent zapewnia o wysokiej jakości i niezawodności swoich produktów, ale każdemu mogą zdarzyć się błędy czy niedopatrzenia. W takich sytuacjach kupujący może skorzystać z gwarancji, która w przypadku opon Michelin obowiązuje przez 5 lat od daty zakupu i dotyczy wad związanych z wykonaniem czy materiałami użytymi do produkcji. Przy uznanej reklamacji, w przypadku opon zużytych w mniejszym stopniu niż 20% producent zwraca 100% wartości wadliwego produktu. Przy bardziej zużytej oponie udziela rekompensaty w wysokości proporcjonalnej do jej stopnia zużycia.
Opinie o oponach letnich Michelin pokazują, że opony francuskiego koncernu należą do grona najlepszych na rynku. Przed zakupem warto zapoznać się z przykładowymi recenzjami opublikowanymi w Internecie. Można w nich przeczytać, że "opony letnie Michelin to nie tylko wysoki poziom przyczepności, ale też wiele rozwiązań dzięki którym samochód pali zauważalnie mniej"; "bardzo dobre trzymanie w zakrętach, auto stabilne nawet przy jeździe z dużą prędkością"; "jedne z najlepszych opon letnich na rynku".
Testy opon letnich Michelin organizowane przez największe organizacje i czasopisma motoryzacyjne pokazują, że są to niezwykle dopracowane produkty, które oferują najwyższy poziom osiągów. Model Pilot Sport 4 w ostatnich latach został wyróżniony na przykład w testach "Sport Auto", "Auto, Motor und Sport", "Auto Express", "Auto Bild" czy "EVO". Inny z flagowych produktów, Primacy 3, wygrał test ADAC 2018 w rozmiarze 205/55 R16. Michelin Energy Saver+ jest z kolei polecany przez ADAC i "Auto Bild".
Zobacz inne określenia opon Michelin Primacy 4 225/50 R17 98Y XL FR. Sformułowania te często spotykane są w serwisach ogłoszeniowych czy na stronach producentów. Zwroty zawierają różne formy zapisu nazwy producenta (Michelin), sezonu (opony letnie), indeksów (98Y XL), rozmiaru (225/50 R17) oraz modelu (Primacy 4) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon letnich o szerokości 225 mm, profilu 50 %, średnicy 17 cali oraz indeksach 98Y. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Hankook, Dębica, Dunlop oraz Goodyear – kosztujące od 310 do 459 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony letnie, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą bilety na zawody żużlowe, assistance 24/7, foteliki samochodowe, bony Sodexo oraz rabat na kolejne zakupy.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon letnich firmy Michelin to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 42-59% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Credite Agricole, Santander Consumer Bank czy mBank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon letnich Michelin w rozmiarze 225/50 R17 XL (98Y). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 535 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 2 140 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 200 (12 rat) do 1 092 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 1 092 zł | 2 184 zł | 44 zł |
4 | 557 zł | 2 228 zł | 88 zł |
6 | 379 zł | 2 274 zł | 134 zł |
8 | 289 zł | 2 312 zł | 172 zł |
10 | 236 zł | 2 360 zł | 220 zł |
12 | 200 zł | 2 400 zł | 260 zł |
Kupując opony letnie w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Primacy 4 mogą być m.in. preparaty do mycia felg, płyny do prania tapicerki, pianki naprawcze oraz mierniki grubości bieżnika.