Porównujemy oferty 31 sklepów z oponami zimowymi firmy Minerva w rozmiarze 235/55R18. Zobacz gdzie kupić opony Frostrack UHP w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "104 V XL" w nazwie opony?
Minerva Frostrack UHP w rozmiarze 235/55 R18 104V to opona zimowa, wzmacniana (XL) oraz dodatkowo oznakowana symbolami 3PMSF, M+S. MW383 oraz 5420068696253 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy budżetowej. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | MW383 |
EAN | 5420068696253 |
Producent | Minerva |
Koncern | grupa Deldo |
Siedziba | Belgia |
Klasa | budżetowa |
Model | Frostrack UHP |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony zimowe |
Rozmiar | [size width="235" profile="55" diameter="18"]235/55 R18[/size] |
Szerokość | 235 mm |
Profil | 55 % |
Średnica | 18 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 129,25 mm |
Kraj produkcji | Chiny |
Rodzaj bieżnika | kierunkowy |
Indeks nośności | 104 |
Maksymalna nośność | 900 kg |
Indeks prędkości | V |
Maksymalna prędkość | 240 km/h |
Przeznaczenie | auta 4x4 / SUV |
Gwarancja | 2 lata od daty zakupu |
Opory toczenia | czekamy na potw. producenta |
Przyczepność na mokrym | czekamy na potw. producenta |
Hałas zewnętrzny | czekamy na potw. producenta |
Fale (1-3) | czekamy na potw. producenta |
Waga (ciężar) | - |
Premiera modelu | 2018 rok (podczas targów Moto) |
Cena | ~ 317 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | 3PMSF, M+S |
Pełna nazwa | Minerva Frostrack UHP 235/55 R18 104V XL |
Opis opony Minerva Frostrack UHP w pigułce. Producentem opon jest marka Minerva, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Chiny. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie zimowym. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Minerva (klasa budżetowa) to wynosi ona 2 lata od daty zakupu. Bieżnik Frostrack UHP ma konstrukcję kierunkową, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.
Opony zimowe Minerva Frostrack UHP 235/55 R18 są najczęściej montowane w następujących modelach samochodów: VW Tiguan (II), Audi A8 (D4 FL), Toyota RAV4 (IV), Chevrolet Captiva (I) czy Chevrolet Captiva (I Facelift). Prezentowany produkt ma indeks prędkości V, co oznacza że można się na nim poruszać z maksymalną prędkością 240 km/h. Z kolei indeks nośności opon zimowych Minerva Frostrack UHP 235/55 R18 to 104 - najwyższa wartość obciążenia dla jednej opony wynosi 900 kg.
Jak należy interpretować zapis rozmiaru opony, który umieszczony jest na ścianie bocznej każdego modelu? Pierwsza liczba to szerokość opony podawana w milimetrach – w omawianym przypadku jest to 235 mm. Druga liczba to wysokość profilu opony prezentowana jako procent z szerokości – tutaj 55% z 235, czyli 129,25 mm. Litera mówi to typie konstrukcji opony (najczęściej jest to "R" – radialna), a ostatnia liczba to średnica felgi, na jaką należy zamontować dany produkt – w tym przypadku 18 cali, czyli 45,72 cm.
Frostrack UHP w rozmiarze 235/55 R18 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie 4x4 / SUV. Opony 4x4 przeznaczone są do samochodów z napędem na cztery koła, które często poruszają się po bezdrożach (nie mylić z SUV). W związku z tym opony do aut terenowych wyposażone są w agresywny bieżnik o wyraźnych blokach i odporności na zapychanie się błotem, kamieniami czy trawą. Opony terenowe dzielą się na przystosowane do każdego terenu (A/T – all terrain – mniej agresywny bieżnik, także na asfalt), błotnistego (M/T – większa zdolność terenowa, ale dopuszczalna jazda po asfalcie) czy Extrem (rzadziej spotykane, wyłącznie w teren).
Opony firmy Minerva pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy budżetowej. Wybierając opony do swojego samochodu warto zastanowić się nad klasą opon, które zamierzamy kupić. Opony klasy ekonomicznej to dobre rozwiązanie dla wszystkich, którzy nie lubią przepłacać i zależy im na zoptymalizowanych osiągach oraz bezpieczeństwie. W jakiej sytuacji się sprawdzą? Wtedy, gdy poruszamy się głównie po mieście, pokonujemy niewielkie przebiegi i zamierzamy je zamontować w typowo miejskim aucie o niewielkiej mocy silnika. Najpopularniejsze opony klasy ekonomicznej, to: Minerva, Dębica, Achilles, Laufenn, Neolin, Zeetex i Sunny.
Etykieta unijna na oponach to doskonałe źródło informacji o ich podstawowych osiągach. W wielu przypadkach ułatwia ona porównanie wybranego modelu z innymi i podjęcie decyzji o zakupie. Na etykietach zawarte są informacje o poziomie oporów toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony. Wyglądem przypominają one oznaczenia znane ze sprzętu AGD/RTV. Za opory toczenia i przyczepność opony mogą otrzymać klasy od A do G, a za hałas zewnętrzny od 1 do 3 fal obok których znajduje się informacja o wartości emitowanego dźwięku w dB. Czekamy na potwierdzenie (przez producenta) ocen, jakie uzyskała na etykiecie unijnej opona Minerva Frostrack UHP w rozmiarze 235/55R18 104V.
Etykieta unijna na oponach informuje między innymi o poziomie oporów toczenia, które mają wpływ na zużycie paliwa przez samochód, a w efekcie emisję spalin. Im mniejsze opory, tym auto powinno palić mniej – nawet 0,25 litra na 100 km. W ramach pomiaru oporów toczenia możliwe jest przyznanie klas od A (najlepsza) do G (najgorsza). Taka skala widnieje na etykietach, ale warto wiedzieć, że ocena D nie jest stosowana – jest to tak zwana klasa pusta dla lepszego rozgraniczenia modeli lepszych i gorszych w tej kategorii.
Fragment etykiety unijnej zawierający informacje o przyczepności na mokrej nawierzchni prezentuje wyniki pomiaru drogi hamowania i siły tarcia opon we wspomnianych warunkach w porównaniu do modelu referencyjnego. Etykieta unijna za przyczepność na mokrym przewiduje przyznanie klas od A (najwyższa) do G (najniższa) – warto jednak pamiętać, że klasa D dla rozgraniczenia lepszych i gorszych produktów pozostaje pusta, a opony z klasą G nie są dopuszczane do sprzedaży, więc w praktyce takich się nie spotyka. Wspomnę także, że 1 produkt spełniający wytyczne - opony 235/55 R18 (rozmiar) oraz zimowe (sezon) - uzyskał ocenę "A" na etykiecie unijnej w kategorii przyczepności na mokrej nawierzchni.
Pracująca opona generuje hałas – wysokie jego natężenie sprawia, że jazda jest niekomfortowa. Dlatego też na etykiecie podaje się jego wartość w decybelach i przydziela każdą oponę do jednej z trzech klas głośności, oznaczanych graficznie jedną, dwiema lub trzema symbolami fali. Na koniec informacja, iż 2 produkty spełniające kryteria - opony zimowe (sezon), 18 cali (średnica) oraz budżetowa (klasa) - uzyskały ocenę "67 dB" na etykiecie unijnej w kategorii generowanego hałasu.
Opony Minerva są dobrym rozwiązaniem dla kierowców, którzy nie chcą przepłacać, a jednocześnie pragną cieszyć się bezpieczną i komfortową jazdą w rozmaitych warunkach pogodowych. Ta marka, której historia sięga 1992 roku, dostarcza na rynek ogumienie klasy ekonomicznej przeznaczone do samochodów osobowych, SUV-ów i aut dostawczych. Znalezienie się tej założonej w Belgii marki pod skrzydłami chińskiego koncernu South China Tire and Rubber Company poskutkowało nowoczesnymi technologiami produkcyjnymi i trafieniem do większej liczby klientów.
Model Frostrack UHP (Minerva) wyposażony został w kierunkową rzeźbę bieżnika. Bieżnik kierunkowy to rzeźba, której układ rowków i bloków przypomina kształtem litery "V" i "U" lub charakterystyczną jodełkę. Tego typu opony doskonale radzą sobie na mokrej lub pokrytej błotem pośniegowym nawierzchni. Opony z bieżnikiem kierunkowym mają o 20% wyższą odporność na zjawisko aquaplaningu w porównaniu do modeli asymetrycznych. Oprócz tego charakteryzują się doskonałą sterownością i trzymaniem toru jazdy podczas poruszania się na wprost. Wielu kierowców podkreśla także ich atrakcyjny wygląd.
Napisy "104" oraz "V" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 900 kg) oraz prędkości (do 240 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon zimowych. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji. Przy tym produkcie znaleść można także oznaczenie 3PMSF - płatek śniegu na potrójnym szczycie oznaczający dopuszczenie opony do poruszania w warunkach zimowych oraz M+S - mud and Snow (ang. błoto i śnieg) określa opony lepiej radzące sobie w warunkach błota i śniegu, niżeli model standardowy (bez tego symbolu).
Minerva Frostrack UHP 235/55 R18 należy do grupy opon zimowych. Opony zimowe to produkty, które zapewniają bezpieczeństwo na śniegu, błocie pośniegowym, wodzie i w niskich temperaturach (średnio poniżej 7 st. C). Bieżnik opon zimowych najczęściej jest kierunkowy, a w przypadku modeli do mocniejszych aut zwykle mamy do czynienia z asymetrycznym. Każdy z tych bieżników pokryty jest siecią lameli – nacięć poprawiających stabilność na śliskiej nawierzchni. Opony letnie zimą nie sprawdzają się, ponieważ nie posiadają takich rozwiązań. Pomocne w wyborze opon zimowych są testy i opinie kierowców.
Z gwarancji na opony warto skorzystać, gdy zauważysz wadę fabryczną opony - jej deformację lub błędy konstrukcyjne uniemożliwiające prawidłowe wyważenie. Jeżeli nie jesteś pewien w jaki sposób powstała usterka, przed zgłoszeniem reklamacji skorzystaj z porady specjalistów z serwisu wulkanizacyjnego. Pomogą ci oni określić szansę na uzyskanie rekompensaty finansowej lub wymiany produkt na nowy. Okresy gwarancji różnią się w zależności od marek - przykładowo opony klasy budżetowej Minerva można reklamować przez okres 2 lata od daty zakupu.
Opinie o oponie są obecnie zbierane od użytkowników. Czekamy na pierwsze wrażenia z jazdy oraz informacje jak opony zachowują się w różnych warunkach. W komentarzu poza recenzją proszę o podawanie marki i modelu auta, lokalizacji (góry, miasto, trasa) oraz preferowanego stylu jazdy.
Sezonowe testy ogumienia przeprowadzane przez specjalistów z automobilklubów i prasy motoryzacyjnej to cenne źródło wiedzy dla kierowców decydujących się na zakup opon. Mimo że opony chińskie są rzadko brane w nich pod uwagę, to z kilku badań w jakich je sprawdzono można wnioskować, iż ich jakość bardzo poprawiła się w ciągu kilku ostatnich lat. Widzą to także kierowcy, którzy szukają niedrogich i pewnych opon do swojego auta i coraz częściej decydują się na ogumienie chińskich marek. Czym oprócz korzystnej ceny charakteryzuje się to ogumienie? Zapewnia bezpieczeństwo w kluczowych obszarach, zoptymalizowany komfort jazdy oraz pewność prowadzenia - szczególnie w autach małolitrażowych i podczas typowo miejskiej jazdy. Kierowcy w opiniach pozostawianych na forach motoryzacyjnych i w mediach społecznościowych piszą o nich: "spełniły moje oczekiwania", "wystarczające jak na moje potrzeby, nie zawodzą podczas deszczu i na suchej nawierzchni", "gwarantują krótką drogę hamowania i przyczepność na zakrętach".
Zobacz inne określenia opon Minerva Frostrack UHP 235/55 R18 104V XL. Sformułowania te często spotykane są w serwisach ogłoszeniowych czy na portalach społecznościowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu sezonu (opony zimowe), rozmiaru (235/55 R18), nazwy producenta (Minerva), indeksów (104V XL) oraz modelu (Frostrack UHP) przedstawione w odmiennej kolejności.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony zimowe, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą wycieczki zagraniczne, bilety do teatru, karty przedpłacone, wejściówki do kina oraz bilety na mecze piłkarskie.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon zimowych firmy Minerva to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 41-64% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (voida, oponeo czy inopony) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Santander Consumer Bank, Alior Bank lub mBank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon zimowych Minerva w rozmiarze 235/55 R18 XL (104V). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 317 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 1 268 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 119 (12 rat) do 647 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 647 zł | 1 294 zł | 26 zł |
4 | 330 zł | 1 320 zł | 52 zł |
6 | 225 zł | 1 350 zł | 82 zł |
8 | 172 zł | 1 376 zł | 108 zł |
10 | 140 zł | 1 400 zł | 132 zł |
12 | 119 zł | 1 428 zł | 160 zł |
Kupując opony zimowe w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Frostrack UHP mogą być m.in. mierniki grubości bieżnika, zapachy do samochodu, montaż w serwisie czy płyny do prania tapicerki.