Porównujemy oferty 23 sklepów z oponami letnimi firmy Nokian w rozmiarze 235/60R17. Zobacz gdzie kupić opony cLine Cargo o indeksach 117/115 R C w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Nokian cLine Cargo w rozmiarze 235/60 R17 117/115R to opona letnia oraz wzmacniana (C). Oznaczenia T429847 oraz 6419440214221 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | T429847 |
EAN | 6419440214221 |
Producent | Nokian |
Koncern | grupa Nokian |
Siedziba | Nokian, Finlandia |
Klasa | premium |
Model | cLine Cargo |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony letnie |
Rozmiar | [size width="235" profile="60" diameter="17"]235/60 R17[/size] |
Szerokość | 235 mm |
Profil | 60 % |
Średnica | 17 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 141 mm |
Kraj produkcji | Finlandia, Rosja |
Rodzaj bieżnika | symetryczny |
Indeks nośności | 117/115 |
Maksymalna nośność | 1285/1215 kg |
Indeks prędkości | R |
Maksymalna prędkość | 170 km/h |
Przeznaczenie | auta dostawcze |
Gwarancja | 5 lat od daty zakupu |
Opory toczenia | C (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | C (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 72 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 15,45 kg |
Premiera modelu | 2015 rok |
Cena | ~ 548 zł (z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (C) |
Homologacja / OE | nie |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | - |
Pełna nazwa | Nokian cLine Cargo 235/60 R17 117/115 R C |
Opony Nokian cLine Cargo to model przeznaczony do montażu w samochodach dostawczych na sezon letni. Pozycjonowany jest w segmencie premium (tzw. klasie wyższej) - oferuje najwyższy na rynku poziom osiągów ze względu na zastosowanie w nich najnowocześniejszych technologii i najlepszych jakościowo składników. Model cLine Cargo został wyposażony w typowy dla opon dostawczych symetryczny bieżnik.
Produkt zapewnia precyzję prowadzenia oraz stabilność podczas jazdy z dużym obciążeniem. Jest także wyjątkowo odporny na zużycie, a zaawansowany system rowków i nowoczesna mieszanka przekładają się na wysoką trakcję i przyczepność na mokrej nawierzchni. Materiał gumowy ściany bocznej zawiera włókna aramidowe znane z branży zbrojeniowej i lotniczej – dzięki temu opona jest bardziej odporna na uszkodzenia i przecięcia.
Osiągi opon Nokian cLine Cargo z pewnością docenią profesjonaliści, wymagający kierowcy dla których jazda samochodem jest pracą. Model idealnie sprawdza się podczas codziennego intensywnego użytkowania. Jego ponadprzeciętne możliwości zostały między innymi potwierdzone w teście magazynu "ProMobil" z 2017, gdzie cLine Cargo otrzymał notę "polecana".
Opony letnie Nokian cLine Cargo zostały zaprojektowane z myślą o spełnieniu oczekiwań kierowców samochodów typu Chevrolet Captiva (I Facelift), Audi A8 (D4), Chevrolet Captiva (I), Audi A8 (D4 FL), Hyundai Tucson czy Opel Vectra. Prezentowany produkt ma rozmiar 235/60 R17, co oznacza, że jego szerokość wynosi 235 mm, wysokość profilu 141 mm (60 w rozmiarze to procent z szerokości), a średnica 17 cali. Litera przed oznaczeniem średnicy oznacza typ konstrukcji opony – może być radialna lub diagonalna. W oponach osobowych mamy do czynienia z tą pierwszą.
Opony Nokian cLine Cargo 235/60 R17 mają indeks prędkości wynoszący R (dopuszczalna prędkość 170 km/h) i indeks nośności 117/115 przekładający się dopuszczalne obciążenie 1285/1215 kg. W ramach europejskiego systemu etykiet model Nokian cLine Cargo 235/60 R17 otrzymał klasę C za poziom oporów toczenia, C w pomiarze drogi hamowania na mokrej drodze i 72 dB za emisję hałasu zewnętrznego.
Mianem opon dostawczych określane są modele oznaczone symbolem "C" na ścianie bocznej (ang. cargo) i przeznaczone do samochodów o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony. Powyżej tej wartości mówimy już o oponach ciężarowych. Opony dostawcze mają dwa indeksy nośności np. 109/107 – pierwszy dotyczy opony na bliźniaku, a drugi pojedynczej felgi. Opony dostawcze najczęściej mają symetryczny bieżnik, dobrze prowadzą się w różnych warunkach i są bardzo odporne na zużycie i uszkodzenia.
Opony klasy premium to głównie marki Michelin, Bridgestone, Pirelli, Continental, Nokian, Yokohama, Goodyear czy Dunlop. Opony z tej półki oferują najwyższy poziom przyczepności w zróżnicowanych warunkach pogodowych, są komfortowe i mają małe opory toczenia. Wybierane są przez właścicieli samochodów o dużej mocy, kierowców pokonujących duże przebiegi roczne (np. w trasie) czy preferujących dynamiczny styl jazdy. Tego typu opon najczęściej wygrywają testy opon i zbierają szereg pozytywnych recenzji kierowców.
Etykieta unijna na oponach przypomina te znane ze sprzętu AGD/RTV i w przystępnej formie opisuje trzy parametry: opory toczenia, przyczepność na mokrej nawierzchni (pomiar drogi hamowania i siły tarcia między oponą a nawierzchnią) oraz poziom hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony. W pierwszych dwóch przypadkach opony mogą otrzymać klasy od A do G, przy czym nie przyznaje się klasy D. Za hałas zewnętrzny opony mogą otrzymać od jednej do trzech fal i wartość liczbową w decybelach. Zapoznanie się z parametrami na etykietach może ułatwić podjęcie decyzji o zakupie opon. Zobacz jak prezentują się oceny opon Nokian cLine Cargo 235/60R17 117/115R na etykiecie unijnej.
Opory toczenia to siły działające na opony przeciwnie do kierunku jazdy (tarcie, opór powietrza itd.). Im gorzej dany model się im przeciwstawia, tym ma większe opory toczenia, a więc potrzebuje więcej energii do pozostawania w ruchu. Wiąże się to ze zwiększonym spalaniem paliwa. Opony o małych oporach toczenia są w stanie wpłynąć na spadek jego zużycia nawet o 0,25 litra na 100 km. Za poziom oporów toczenia opony na etykiecie unijnej mogą otrzymać klasy od A do G, ale warto wiedzieć, że klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia modeli lepszych i gorszych. Taką samą ocenę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 191 innych produktów spełniających kryteria - opony letnie (sezon), 17 cali (średnica) oraz premium (klasa).
Za przyczepność na mokrej nawierzchni etykieta unijna przewiduje przyznawanie oponom klas od A do G, ale klasa D pozostaje pusta dla rozgraniczenia modeli z lepszym wynikiem pomiaru. Z kolei produkty z klasą G są na tyle słabe pod względem przyczepności, że mogą stanowić zagrożenie i nie dopuszcza się ich do sprzedaży. Wartości przyczepność na mokrej nawierzchni na potrzeby systemu etykiet wyznacza się w pomiarze drogi hamowania i siły tarcia opon. Zapoznając się z tym parametrem można wyrobić sobie opinię na temat zachowania danego modelu w trudnych warunkach. Identyczną notę - "" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 0 innych produktów spełniających wytyczne - opony cLine Cargo (model) oraz 17 cali (średnica).
Za hałas zewnętrzny unijna etykieta przewiduje przyznanie od 1 do 3 fal i umieszczenie obok nich liczbowego wyniku pomiaru w dB. Warto wspomnieć, że decyzja o umieszczeniu na etykietach właśnie tego parametru budzi pewne kontrowersje. Dla kierowców większe znaczenie ma poziom hałasu wewnętrznego, który jest odczuwany w kabinie i wpływa na komfort jazdy. Informacja o hałasie zewnętrznym emitowanym przez opony wynika z prowadzonej przez UE polityki ochrony środowiska. Wynik " dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskało jeszcze 0 innych produktów spełniających kryteria - opony Nokian (producent), letnie (sezon) oraz 235/60 R17 (rozmiar).
Nokian to producent opon premium, który pochodzi z mroźnej Finlandii. Produkty marki przed dopuszczeniem do sprzedaży są testowane w najbardziej ekstremalnych warunkach, dlatego idealnie sprawdzają się w zmiennej aurze Europy Środkowej – dotyczy to zarówno letnich, jak i zimowych opon Nokian. Doskonałe prowadzenie, niski poziom hałasu i spalania paliwa to zasługa nowoczesnych i ekologicznych technologii wykorzystywanych podczas produkcji. Opony Nokian cieszą się pozytywnymi opiniami użytkowników i zdobywają doskonałe miejsca w testach.
Bieżnik symetryczny to rozwiązanie, które jest najstarsze pod względem technologicznym. Jest ono także najtańsze pod względem projektowania i produkcji. Dwie połowy opony z omawianą rzeźbą są takie same, co sprawia, że można je dowolnie zamontować na samochodzie i niezależnie od kierunku toczenia pracują tak samo. W efekcie osiągi opon z bieżnikiem symetrycznym są dość przeciętne, szczególnie przy wyższych prędkościach. Bieżnik symetryczny można obecnie spotkać głównie w oponach ciężarowych i dostawczych.
Napisy "117/115" oraz "R" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 1285/1215 kg) oraz prędkości (do 170 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon letnich. C - ogumienie o wzmacnianej konstrukcji, stosowane najczęściej w autach dostawczych.
Opony letnie to modele klas ekonomicznej, średniej i premium, które oferują najlepszy poziom osiągów w okresie od późnej wiosny do wczesnej jesieni (gdy średnia dobowa temperatura regularnie przekracza 7 st. C). Zadaniem opon letnich jest zapewnienie bezpieczeństwa na suchej i mokrej nawierzchni, komfortowego prowadzenia samochodu i optymalnego zużycia paliwa. Opony letnie najczęściej mają bieżnik kierunkowy lub asymetryczny. Przed podjęciem decyzji o zakupie opon letnich warto zapoznać się z ich etykietami, wynikami testów i opiniami użytkowników.
Opony Nokian objęte są 5-letnią gwarancją, której bieg liczony jest od ich daty zakupu. Reklamację należy zgłosić u autoryzowanego dilera marki w ciągu dwóch miesięcy od wykrycia wady. Jeśli zostanie ona uznana, to właściciel opon otrzymuje rekompensatę finansową uzależnioną od stopnia zużycia opony. Reklamacji podlegają także egzemplarze po kołkowaniu pod warunkiem, że wykonała je firma Nokian lub autoryzowany przez nią serwis. W przypadku wad widocznych po tylko po napompowaniu, do reklamacji należy oddać całe koło (oponę z felgą).
W opiniach o oponach letnich Nokian można przeczytać, że są one "bardzo dopracowane pod niemal każdym względem – dobrze prowadzą się na suchej i mokrej drodze, są komfortowe i nie kosztują dużo jak na klasę premium" lub "mają krótką drogę hamowania w bardzo różnych warunkach pogodowych, super odprowadzają wodę". Komentarze kierowców na temat opon letnich Nokian są potwierdzeniem informacji producenta o ich osiągach, parametrów umieszczonych na etykietach i wyróżnień przyznawanych w specjalistycznych testach.
Opony dostawcze Nokian nie biorą udziału w sprawdzianach organizowanych przez czołowe organizacje i czasopisma motoryzacyjne, bo testy tego typu opon są przeprowadzane bardzo rzadko. Warto jednak mieć na uwadze, że modele osobowe i 4x4 Nokiana są jedynymi z najlepszych opon na rynku i mogą pochwalić się wieloma wyróżnieniami w najbardziej prestiżowych rankingach. Opony dostawcze Nokian oferują taki sam poziom jakości, co potwierdzają pozytywne opinie tysięcy zadowolonych użytkowników.
Zobacz inne określenia opon Nokian cLine Cargo 235/60 R17 117/115 R C. Sformułowania te często spotykane są w sklepach z oponami czy na forach internetowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu indeksów (117/115R C), sezonu (opony letnie), rozmiaru (235/60 R17), modelu (cLine Cargo) oraz nazwy producenta (Nokian) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon letnich o szerokości 235 mm, profilu 60 %, średnicy 17 cali oraz indeksach 117/115R. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Continental oraz Michelin – kosztujące od 700 do 738 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony letnie, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą zwrot części gotówki, rabat na kolejne zakupy, pamięci przenośne USB, kubki termiczne oraz wejściówki do kina.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon letnich firmy Nokian to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 35-65% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. BGŻ BNP Paribas, mBank oraz Santander Consumer Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon letnich Nokian w rozmiarze 235/60 R17 C (117/115R). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 548 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 2 192 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 205 (12 rat) do 1 118 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 1 118 zł | 2 236 zł | 44 zł |
4 | 570 zł | 2 280 zł | 88 zł |
6 | 388 zł | 2 328 zł | 136 zł |
8 | 296 zł | 2 368 zł | 176 zł |
10 | 242 zł | 2 420 zł | 228 zł |
12 | 205 zł | 2 460 zł | 268 zł |
Kupując opony letnie w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu cLine Cargo mogą być m.in. ramki do tablic rejestracyjnych, mierniki grubości bieżnika, mierniki ciśnienia oraz ubezpieczenie opon.