Porównujemy oferty 20 sklepów z oponami całorocznymi firmy Pirelli w rozmiarze 215/60R17. Zobacz gdzie kupić opony Carrier All Season w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "109 T C" w nazwie opony?
Pirelli Carrier All Season w rozmiarze 215/60 R17 109T to opona całoroczna, wzmacniana (C) oraz dodatkowo oznakowana symbolami M+S. Oznaczenia 2739000 oraz 8019227273908 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 2739000 |
EAN | 8019227273908 |
Producent | Pirelli |
Koncern | grupa Pirelli |
Siedziba | Włochy |
Klasa | premium |
Model | Carrier All Season |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony całoroczne |
Rozmiar | [size width="215" profile="60" diameter="17"]215/60 R17[/size] |
Szerokość | 215 mm |
Profil | 60 % |
Średnica | 17 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 129 mm |
Kraj produkcji | Hiszpania, Wielka Brytania, Niemcy, Turcja, Francja, Rumunia |
Rodzaj bieżnika | symetryczny |
Indeks nośności | 109 |
Maksymalna nośność | 1030 kg |
Indeks prędkości | T |
Maksymalna prędkość | 190 km/h |
Przeznaczenie | auta dostawcze |
Gwarancja | 5 lat od daty produkcji |
Opory toczenia | C (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | A (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 68 dB |
Fale (1-3) | 1 |
Waga (ciężar) | 15,41 kg |
Premiera modelu | 2016 rok (podczas targów Moto) |
Cena | ~ 522 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (C) |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | M+S |
Pełna nazwa | Pirelli Carrier All Season 215/60 R17 109T C |
Opis modelu Carrier All Season jest w trakcie opracowywania. Zbieramy materiały, dane techniczne oraz zastosowane technologie, niezbędne do przygotowania wyczerpującej prezentacji. Proszę o chwilę wytchnienia, mamy już prawie wszystkie potrzebne informacje by stworzyć małe podsumowanie prezentowanej opony. Poszczególne elementy wspomnianego opisu znajdziesz na tej stronie w innych akapitach.
Zadaniem opon Pirelli Carrier All Season 215/60 R17 jest zapewnienie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa i komfortu podczas podróżowania w zróżnicowanych, i często zmiennych, warunkach drogowych. Są to opony całoroczne. Ich rozmiar należy interpretować w następujący sposób: pierwsza liczba w oznaczeniu rozmiaru to szerokość opony w milimetrach (w prezentowanym przypadku 215 mm), druga liczba jest wysokością profilu podawaną jako procent z szerokości (60 w milimetrach wynosi 129), a trzecia to średnica opony najczęściej podawana w calach (tutaj 17 cali).
Opony Pirelli Carrier All Season 215/60 R17 mają mają indeks prędkości T (oznacza to dopuszczalną prędkość 190 km/h) i indeks nośności 109 (dopuszczalne obciążenie wynosi tutaj 1030 kg). Przeznaczone są do samochodów typu Jeep Compass (MK), Mitsubishi ASX (I Facelift) czy Mercedes GLA (X156). W ramach systemu etykietowana otrzymały klasę C w ramach pomiaru oporów toczenia (wpływ na spalanie paliwa), A za hamowanie na mokrej drodze i 68 dB w pomiarze hałasu zewnętrznego.
Carrier All Season w rozmiarze 215/60 R17 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie dostawcze. Mianem opon dostawczych określane są modele oznaczone symbolem "C" na ścianie bocznej (ang. cargo) i przeznaczone do samochodów o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony. Powyżej tej wartości mówimy już o oponach ciężarowych. Opony dostawcze mają dwa indeksy nośności np. 109/107 – pierwszy dotyczy opony na bliźniaku, a drugi pojedynczej felgi. Opony dostawcze najczęściej mają symetryczny bieżnik, dobrze prowadzą się w różnych warunkach i są bardzo odporne na zużycie i uszkodzenia.
Opony firmy Pirelli pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy premium. Opony klasy premium, zwanej także wyższą, charakteryzują się najwyższym poziomem osiągów w najtrudniejszych warunkach drogowych. Oprócz tego są najbardziej komfortowe i mają najniższe opory toczenia. Wynika to z nowoczesnych rozwiązań technologicznych stosowanych podczas ich produkcji. To najbardziej zaawansowane produkty na rynku, które wybierane są przez wymagających kierowców o dynamicznym stylu jazdy, posiadających mocne auto czy pokonujących duże roczne przebiegi. Marki premium to m.in.: Pirelli, Vredestein, Hankook, Yokohama, Continental, Goodyear, Michelin czy Bridgestone.
Dzięki unijnym etykietom kierowcy stojący przed wyborem opon do swojego auta mogą w szybki sposób porównać osiągi poszczególnych modeli w trzech podstawowych zakresach: efektywności paliwowej, hałasu generowanego podczas jazdy oraz przyczepności na mokrej nawierzchni. Etykiety na oponach są obowiązkowe na terenie Unii Europejskiej od 2012 roku, a prezentowane są w postaci naklejki na bieżniku, która musi znajdować się w widocznym miejscu. Nakaz dotyczy opon do aut osobowych, dostawczych, ciężarowych i naczep u autobusów. Zobacz jak prezentują się oceny opon Pirelli Carrier All Season 215/60R17 109T na etykiecie unijnej.
Opory toczenia mają wpływ na zużycie paliwa i emisję spalin przez samochód. Najlepszymi i najbardziej oszczędnymi oponami są modele oznaczone literą "A" – najmniej ekonomiczne ogumienie zaliczane jest do klasy "G". Klasy "D" nie stosuje się w odniesieniu do samochodów osobowych. Taką samą ocenę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 138 innych produktów spełniających kryteria - opony całoroczne (sezon), 17 cali (średnica) oraz premium (klasa).
Hamowanie na mokrej nawierzchni określa zdolność opony do zachowania przyczepności na pokrytej wodą jezdni. Jest to szczególnie istotny dla bezpieczeństwa jazdy parametr. Skala podzielona została na siedem klas oznaczonych literami alfabetu – nota "A" oznacza najkrótszą, a "G" – najdłuższą drogę hamowania.
Etykieta unijna dołączona do opon informuje m. in. o hałasie na zewnątrz auta generowanym podczas jazdy. Jak badany jest ten parametr? Sprawdza się go przejeżdżając samochodem obok mikrofonów umieszczonych w odległości 7,5 metra od linii środkowej toru jazdy i na wysokości 1,2 metra. Wszystkie opony na rynku nie przekraczają obowiązującej normy, jednak te z oznaczeniem jednej fali (w skali obejmującej od jednej do trzech fal) generują go najmniej i są najbardziej przyjazne środowisku naturalnemu.
Pirelli to włoska marka, która zajmuje obecnie 5 miejsce pod względem wielkości produkcji opon na świecie. Mimo że na co dzień jest kojarzona ze sportem za sprawą dostarczana ogumienia do najsłynniejszych światowych rajdów i wyścigów (w tym Formuły 1), to korzystają z niej także kierowcy ceniący sobie wysokie osiągi i bezpieczną jazdę na co dzień. Co roku Pirelli wydaje kalendarz z artystycznymi aktami modelek, który przez lata swojego istnienia stał się ikoną popkultury, a jego premiera co roku budzi emocje w świecie show biznesu.
Model Carrier All Season (Pirelli) wyposażony został w symetryczną rzeźbę bieżnika. Bieżnik symetryczny to rozwiązanie, które kiedyś było stosowane w samochodach osobowych. Obecnie tego typu rzeźbę można spotkać głównie w modelach przeznaczonych do aut dostawczych i ciężarowych. Cechą charakterystyczną takich opon jest to, że dwie połowy bieżnika mają taki sam wzór. W związku z tym kierunek toczenia czy sposób montażu nie mają tu znaczenia. Takimi oponami łatwo rotować na samochodzie, są odporne na zużycie, a ich koszt produkcji jest najniższy. Z drugiej strony oferują przeciętne osiągi związane z bezpieczeństwem.
Napisy "109" oraz "T" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 1030 kg) oraz prędkości (do 190 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon wielosezonowych. Przy tym produkcie znaleść można także oznaczenie M+S - mud and Snow (ang. błoto i śnieg) określa opony lepiej radzące sobie w warunkach błota i śniegu, niżeli model standardowy (bez tego symbolu). C - ogumienie o wzmacnianej konstrukcji, stosowane najczęściej w autach dostawczych.
Pirelli Carrier All Season 215/60 R17 należy do grupy opon wielosezonowych. Opony całoroczne/wielosezonowe przystosowane są do użytkowania zarówno w sezonie letnim, jak i zimowym. Nazwy popularnych opon całorocznych kojarzą się z 4 porami roku: 4Seasons", "Quatrac", "All Season", "All Weather" itd. Ten typ ogumienia najlepiej sprawdza się w miejscach o łagodnym klimacie (zima bez mrozów, lato bez upałów), ponieważ jego osiągi stanowią pewien kompromis pomiędzy oponami letnimi a zimowymi. Bieżnik i mieszanka opon całorocznych są niejako wyśrodkowane pomiędzy tymi stosowanymi w modelach sezonowych – mniej lameli, średnia mieszanka itp.
Gwarancja na opony Pirelli udzielana jest przez producenta na okres 5 lat (60 miesięcy) od daty produkcji. Aby reklamować oponę należy wypełnić formularz reklamacyjny, a także udostępnić produkt na potrzeby specjalistycznego badania. Jeżeli nie jesteś pewien, czy uszkodzenie nie powstało np. w wyniku mechanicznego przebicia lub nie jest skutkiem odkształceń podczas nieprawidłowego przechowywania, warto zdać się na profesjonalistów z serwisu opon, którzy ocenią czy istnieje szansa rekompensaty finansowej albo wymiany opony na nową na drodze postępowania reklamacyjnego.
Opinie o oponach zamieszczane w Internecie przez użytkowników, to najlepsze źródło wiedzy dla każdego stojącego przed wyborem ogumienia do swojego auta. Opony całoroczne są dobrym rozwiązaniem dla wszystkich pokonujących niewielkie przebiegi i korzystających z samochodu głównie w mieście. Doskonałą propozycją dla nich są opony całoroczne Pirelli. Kierowcy piszą o nich: "pewne prowadzenie podczas upałów, deszczu, na błocie pośniegowym oraz śniegu", "zaskakująco ciche i komfortowe", "to moje pierwsze opony całoroczne Pirelli i czuję, że przy nich zostanę - gwarantują zrównoważone osiągi".
Opony całoroczne Pirelli to doskonałe rozwiązanie dla kierowców, którzy rocznie pokonują niewielkie przebiegi. Testy publikowane przez prasę i automobilkluby pozwalają porównać między sobą osiągi różnych modeli i wybrać spośród nich optymalny do swojego auta. W testach opon całorocznych sprawdzono m.in. modele Pirelli Cinturato All Season i Cinturato All Season Plus. Pierwsza z nich zajęła 5 miejsce w teście ADAC w 2016 roku, a druga uplasowała się na 9 lokacie w sprawdzianie Auto Bild przeprowadzonym w 2018 roku.
Wyniki dotyczą opon wielosezonowych Pirelli, gdyż model Carrier All Season nie został jeszcze przetestowany przez żadną popularną organizację, automobilclub, dziennikarzy motoryzacyjnych czy stowarzyszenie.
Zobacz inne określenia opon Pirelli Carrier All Season 215/60 R17 109T C. Sformułowania te często spotykane są w sklepach z oponami czy na portalach społecznościowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu indeksów (109T C), sezonu (opony całoroczne), nazwy producenta (Pirelli), rozmiaru (215/60 R17) oraz modelu (Carrier All Season) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon wielosezonowych o szerokości 215 mm, profilu 60 %, średnicy 17 cali oraz indeksach 109T. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Goodyear oraz Continental – kosztujące od 531 do 718 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony całoroczne, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą koszulki piłkarskie, foteliki samochodowe, pamięci przenośne USB, promocja "zakup 4 opon w cenie 3" lub smycze do kluczy.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon wielosezonowych firmy Pirelli to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 44-63% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (intercars, oponeo czy norauto) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. BGŻ BNP Paribas, mBank czy Credite Agricole. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon wielosezonowych Pirelli w rozmiarze 215/60 R17 C (109T). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 522 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 2 088 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 195 (12 rat) do 1 065 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 1 065 zł | 2 130 zł | 42 zł |
4 | 543 zł | 2 172 zł | 84 zł |
6 | 369 zł | 2 214 zł | 126 zł |
8 | 282 zł | 2 256 zł | 168 zł |
10 | 230 zł | 2 300 zł | 212 zł |
12 | 195 zł | 2 340 zł | 252 zł |
Kupując opony całoroczne w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Carrier All Season mogą być m.in. skrobaczki do szyb, mierniki ciśnienia, worki do opon oraz środki do konserwacji opon.