Data modyfikacji:

Pirelli Cinturato All Season Plus 225/60 R18 104V XL Seal Inside

Autor: Łukasz Wulkanista

Opona całoroczna Pirelli Cinturato All Season Plus 225/60 R

Zdjęcie poglądowe modelu Cinturato All Season Plus w rozmiarze 225/60 R18 XL, Seal Inside

Porównujemy oferty 32 sklepów z oponami całorocznymi firmy Pirelli w rozmiarze 225/60R18. Zobacz gdzie kupić opony Cinturato All Season Plus w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.

Co oznacza zapis "104 V XL, Seal Inside" w nazwie opony?

Parametry techniczne

Pirelli Cinturato All Season Plus w rozmiarze 225/60 R18 104V to opona całoroczna, wzmacniana (XL) oraz dodatkowo oznakowana symbolami Seal Inside, 3PMSF, M+S. 3818900 oraz 8019227381894 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.

Pełna specyfikacja opony (szczegóły produktu)
Parametr Wartość
Kod produktu 3818900
EAN 8019227381894
Producent Pirelli
Koncern grupa Pirelli
Siedziba Włochy
Klasa premium
Model Cinturato All Season Plus
Poprzedni model Cinturato All Season
Następny model -
Sezon opony całoroczne
Rozmiar [size width="225" profile="60" diameter="18"]225/60 R18[/size]
Szerokość 225 mm
Profil 60 %
Średnica 18 cali
Konstrukcja R (radialna)
Wysokość profilu 135 mm
Kraj produkcji Wielka Brytania, Turcja, Hiszpania, Niemcy, Rumunia, Francja
Rodzaj bieżnika kierunkowy
Indeks nośności 104
Maksymalna nośność 900 kg
Indeks prędkości V
Maksymalna prędkość 240 km/h
Przeznaczenie auta 4x4 / SUV
Gwarancja 5 lat od daty produkcji
Opory toczenia czekamy na potw. producenta
Przyczepność na mokrym czekamy na potw. producenta
Hałas zewnętrzny czekamy na potw. producenta
Fale (1-3) czekamy na potw. producenta
Waga (ciężar) 13,52 kg
Premiera modelu 2017 rok (podczas targów Moto)
Cena ~ 675 zł (brutto, z VAT)
Run Flat nie
Wzmocnienie tak (XL)
Rant ochronny felgi -
Inne oznaczenia Seal Inside, 3PMSF, M+S
Pełna nazwa Pirelli Cinturato All Season Plus 225/60 R18 104V XL Seal Inside

Model Cinturato All Season Plus

Fragment bieżnika Cinturato All Season Plus firmy Pirelli (

Opis opony Pirelli Cinturato All Season Plus w pigułce. Producentem opon jest marka Pirelli, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Niemcy, Rumunia czy Hiszpania. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie letnim i zimowym. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Pirelli (klasa premium) to wynosi ona 5 lat od daty produkcji. Bieżnik Cinturato All Season Plus ma konstrukcję kierunkową, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.

Opony całoroczne Pirelli Cinturato All Season Plus w rozmiarze 225/60 R18 104V XL, Seal Inside

Opony Pirelli Cinturato All Season Plus 225/60 R18 104 V zostały wyprodukowane z myślą o zapewnieniu bezpiecznego i komfortowego podróżowania. W przypadku rozmiaru 225/60 R18 ich szerokość wynosi 225 mm, wysokość profilu to procent z szerokości (tutaj 60% z 225 wynosi 135), litera stanowi informację o typie konstrukcji opony (zwykle radialny, ale niektóre opony mają też budowę diagonalną), a średnica felgi przeznaczonej do zamontowania na niej tej opony to 18 cali. Kolejne dwa oznaczenia (104 i V) to odpowiednio indeks nośności i prędkości opon wielosezonowych Pirelli Cinturato All Season Plus 225/60 R18.

Indeks nośności to najwyższa wartość obciążenia przy jeździe z maksymalną prędkością i wynosi ona tu 900 kg, natomiast sama dopuszczalna prędkość w przypadku tych opon to 240 km/h. Omawiany produkt najlepiej sprawdzi się w samochodach Suzuki Grand Vitara (II), Honda CR-V (III), Honda CR-V (IV), Citroen C5 czy Opel Zafira.

Idealny wybór do aut segmentu SUV

Przeznaczenie - samochody 4x4 (zdjęcie)

Cinturato All Season Plus w rozmiarze 225/60 R18 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie 4x4 / SUV. Opony do SUV-ów, aut terenowych i samochodów z napędem na 4 koła występują z reguły w większych rozmiarach niż modele do samochodów osobowych, posiadają też wyższy indeks nośności i prędkości oraz wzmocnioną konstrukcję. Ogumienie do SUV-ów nie różni się od opon osobowych pod kątem rzeźby bieżnika, w przeciwieństwie do modeli przeznaczonych do aut 4x4 i terenowych - tutaj najlepiej sprawdza się agresywna rzeźba zapewniająca zoptymalizowane osiągi poza drogami utwardzonymi (w błocie, deszczu i podczas innych ekstremalnych warunków pogodowych).

Klasa - premium. Opony dla wymagających kierowców gwarantujące doskonałe parametry

Klasa - premium

Opony firmy Pirelli pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy premium. Opony klasy premium to najbardziej nowoczesne modele na rynku, które oferują najwyższy poziom osiągów. Opony tego typu często są wybierane do samochodów o dużej mocy, przez kierowców pokonujących dużą liczbę kilometrów w ciągu roku czy preferujących agresywny styl jazdy. Opony klasy premium to modele oferowane między innymi przez Pirelli, Bridgestone, Goodyear, Continental, Michelin, Dunlop, Nokian czy Vredestein. O jakości opon premium świadczą ich czołowe pozycje w rankingach, najwyższe klasy na etykietach oraz wiele pozytywnych recenzji kierowców.

Etykieta unijna opon Cinturato All Season Plus 225/60 R18 czyli ocena hałasu, spalania i...

Etykieta unijna na oponie w prosty i przejrzysty sposób informuje nabywcę o trzech podstawowych osiągach danego modelu: przyczepności na mokrej nawierzchni, efektywności paliwowej (oporów toczenia), a także poziomu hałasu, jaki generuje podczas jazdy. Przedstawione są w formie piktogramów przypominających te, które znajdują się na sprzęcie AGD. Efektywność paliwowa i przyczepność na mokrym obejmuje zakres klas od A do G, gdzie A oznacza najkrótszą drogę hamowania i najlepszą efektywność. Hałas przedstawiony jest natomiast w formie decybeli i piktogramu od 1 do 3 fal. Czekamy na potwierdzenie (przez producenta) ocen, jakie uzyskała na etykiecie unijnej opona Pirelli Cinturato All Season Plus w rozmiarze 225/60R18 104V.

Spalanie paliwa

Według standardów Unii Europejskiej, na etykiecie dołączonej do opon definiuje się aż 7 kategorii efektywności paliwowej. A oznacza najwyższą (największe oszczędności paliwa), a G najniższą. Warto zwracać uwagę na ten parametr podczas zakupu opon, ponieważ decyduje on o tym, jak dużo wydamy na codzienną eksploatację samochodu i czy przyczynimy się do ochrony środowiska naturalnego. Jest też prostym sposobem na porównanie parametrów wielu modeli opon bez potrzeby wczytywania się w wyniki testów i znajomości branży oponiarskiej. Jako ciekawostkę dodam, iż 3 produkty spełniające kryteria - opony 225/60 R18 (rozmiar) oraz całoroczne (sezon) - uzyskały ocenę "B" na etykiecie unijnej w kategorii oporów toczenia.

Hamowanie na mokrym

Jednym z parametrów, który uwzględniono na etykiecie unijnej dołączonej do opony jest przyczepność na mokrej nawierzchni. To bardzo istotna wiadomość dla osób, które chcą wybrać najlepsze opony, ponieważ określa on bezpieczne zachowanie samochodu podczas trudnych warunków pogodowych. Skala parametru obejmuje litery od A do G, gdzie A oznacza najkrótszą drogę hamowania. Co ciekawe, różnice w odległości hamowania na mokrym między modelem z literą A, a tym z F (ocena G nie jest używana) wynoszą aż 18 metrów.

Hałas na zewnątrz

Hałas na zewnątrz auta to jeden z parametrów określanych na etykietach unijnych dołączanych do opony. Wyrażany jest w decybelach i przedstawiany graficznie w formie od jednej do trzech fal, gdzie jedna fala oznacza najcichsze opony. Wszystkie modele dopuszczone do sprzedaży muszą spełniać normy, dlatego opony, którym przypisano trzy fale, także mieszczą się w tym zakresie. Warto zwrócić uwagę na ten parametr, ponieważ im cichszy model opony, tym bardziej jest on przyjazny dla środowiska naturalnego. Na koniec informacja, iż 1 produkt spełniający kryteria - opony całoroczne (sezon), 18 cali (średnica) oraz premium (klasa) - uzyskał ocenę "68 dB" na etykiecie unijnej w kategorii generowanego hałasu.

Firma Pirelli

Logo firmy oponiarskiej Pirelli (zdjęcie)

Pirelli to marka opon premium, kojarzona jest z wysokimi osiągami, sportem i motoryzacją. Firma dostarcza na rynek ogumienie przeznaczone głównie do samochodów osobowych i motocykli, z którego korzystają kierowcy ceniący sobie sportowe parametry jazdy i najwyższe bezpieczeństwo. Ta włoska firma, od lat 60. XX wieku wydaje ściśle limitowany kalendarz z aktami modelek, trafiający w ręce 20 tysięcy wybranych osób na świecie. Powstawanie kalendarza rokrocznie staje się wydarzeniem medialnym, w którym biorą udział najsłynniejsze modelki i najlepsi fotografowie.

Jak sprawdza się kierunkowa rzeźba bieżnika w oponie Pirelli Cinturato All Season Plus 225/60 R18 104V? Poznaj jej wady i zalety

Bieżnik kierunkowy (zdjęcie)

Model Cinturato All Season Plus (Pirelli) wyposażony został w kierunkową rzeźbę bieżnika. Opony wyposażone w bieżnik kierunkowy charakteryzują się rowkami skośnymi, które biegną w kierunku centrum opony oraz szerokimi rowkami obwodowymi. Taka rzeźba przypomina kształtem literę "V" lub "U", a ogumienie w nią wyposażone należy zamontować zgodnie z kierunkiem toczenia (oznaczenie "Rotation" na ścianie bocznej). Do największych zalet opon kierunkowych należy znakomite odprowadzanie wody (a także błota pośniegowego i śniegu w przypadku zimowych). Omawiana rzeźba jest spotykana wśród modeli wszystkich klas na lato, zimę lub całorocznych.

Oznaczenia 104V, XL, Seal Inside oraz 3PMSF, M+S

Napisy "104" oraz "V" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 900 kg) oraz prędkości (do 240 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon wielosezonowych. Przy tym produkcie znaleść można także oznaczenie 3PMSF - płatek śniegu na potrójnym szczycie oznaczający dopuszczenie opony do poruszania w warunkach zimowych, M+S - ang. Mud and Snow (błoto i śnieg) określa opony lepiej radzące sobie w warunkach błota i śniegu, niżeli model standardowy (bez tego symbolu) oraz Seal Inside - technologia Pirelli (warstwa żelu uszczelniającego pod bieżnikiem) pozwalająca utrzymywać ciśnienie w przebitych oponach, umożliwiając kierowcy dalszą jazdę bez konieczności wymiany koła. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji.

Opona całoroczna

Opony całoroczne

Pirelli Cinturato All Season Plus 225/60 R18 należy do grupy opon wielosezonowych. Dzięki oponom całorocznym kierowcy, którzy pokonują rocznie niewielkie przebiegi i korzystają z samochodu głównie w mieście, mogą zaoszczędzić na sezonowej wymianie opon. Ogumienie wielosezonowe to swego rodzaju kompromis między oponami letnimi i zimowymi, który łącząc najważniejsze osiągi tych dwóch rodzajów opon, zapewnia zoptymalizowane bezpieczeństwo i komfort jazdy w zróżnicowanych warunkach pogodowych. To rozsądny wybór dla wszystkich, którzy okazjonalnie korzystają z auta i preferują spokojny styl jazdy.

Gwarancja na opony Cinturato All Season Plus

Gwarancja na opony Pirelli udzielana jest przez producenta na okres 5 lat (60 miesięcy) od daty produkcji. Aby reklamować oponę należy wypełnić formularz reklamacyjny, a także udostępnić produkt na potrzeby specjalistycznego badania. Jeżeli nie jesteś pewien, czy uszkodzenie nie powstało np. w wyniku mechanicznego przebicia lub nie jest skutkiem odkształceń podczas nieprawidłowego przechowywania, warto zdać się na profesjonalistów z serwisu opon, którzy ocenią czy istnieje szansa rekompensaty finansowej albo wymiany opony na nową na drodze postępowania reklamacyjnego.

5 lat od daty produkcji

Opinie kierowców rozmiaru 225/60 R18 o oponach Pirelli Cinturato All Season Plus

Opinie o oponach zamieszczane w Internecie przez użytkowników, to najlepsze źródło wiedzy dla każdego stojącego przed wyborem ogumienia do swojego auta. Opony całoroczne są dobrym rozwiązaniem dla wszystkich pokonujących niewielkie przebiegi i korzystających z samochodu głównie w mieście. Doskonałą propozycją dla nich są opony całoroczne Pirelli. Kierowcy piszą o nich: "pewne prowadzenie podczas upałów, deszczu, na błocie pośniegowym oraz śniegu", "zaskakująco ciche i komfortowe", "to moje pierwsze opony całoroczne Pirelli i czuję, że przy nich zostanę - gwarantują zrównoważone osiągi".

Pirelli w testach opon wielosezonowych

Test opon wielosezonowych Pirelli

Wybór opon do auta to niełatwe zadanie. Kierowcom, którzy nie wiedzą na jakie ogumienie się zdecydować, pomogą testy opon przygotowywane każdego sezonu przez kluby motoryzacyjne i prasę. Dzięki nim bez problemu znajdą model o pożądanych przez nich właściwościach. Opony całoroczne Pirelli były wielokrotnie sprawdzane przed profesjonalistów. Model Cinturato All Season przetestowało kilkanaście organizacji m.in. ADAC w 2016 roku (5 miejsce) i Auto Bild w 2015 roku (3 miejsce). W tym ostatnim teście, opona wyróżniła się pod względem hamowania na mokrej nawierzchni.

Test opon (ranking):

Wyniki dotyczą modelu Cinturato All Season Plus.

  • 10 miejsce 2018 Auto Bild

Pirelli Cinturato All Season Plus 225/60 R18 104V XL, Seal Inside na forach czyli inne formy zapisu prezentowanej opony

Zobacz inne określenia opon Pirelli Cinturato All Season Plus 225/60 R18 104V XL Seal Inside. Sformułowania te często spotykane są w serwisach ogłoszeniowych czy na portalach społecznościowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu sezonu (opony całoroczne), rozmiaru (225/60 R18), nazwy producenta (Pirelli), indeksów (104V XL, Seal Inside) oraz modelu (Cinturato All Season Plus) przedstawione w odmiennej kolejności.

Znalezione m.in. na forum:

  • Pirelli 225x60x18 Cinturato All Season Plus 104 V XL, Seal Inside
  • R18 225x60 104 V Pirelli Cinturato AllSeason+
  • opony Pirelli Cinturato All Season Plus 225/60 R18
  • Pirelli Cinturato All Season Plus 225/60R18 XL, Seal Inside
  • opony całoroczne 225/60 R18 Cinturato AllSeason Plus Pirelli

Polecane opony całoroczne 225 60 R18 104V o zbliżonych parametrach i cenie

Poniżej lista alternatywnych opon wielosezonowych o szerokości 225 mm, profilu 60 %, średnicy 18 cali oraz indeksach 104V. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.

Opona całoroczna
Opona Michelin CrossClimate SUV 225 60 R18 104W XL

Logo firmy Michelin
Klasa premium

Michelin CrossClimate SUV
225/60 R18 104W XL

  • Wzmacniane – XL
  • Gwarancja – 5 lat od daty zakupu
  • Indeks nośności – 104 (do 900 kg/oponę)
  • Indeks prędkości – W (do 270 km/h)
  • Niskie spalanie paliwa (klasa B)
B B 69dB
Cena od 645 zł / szt.

Opona całoroczna
Opona Bridgestone Weather Control A005 225 60 R18 100H

Logo firmy Bridgestone
Klasa premium

Bridgestone Weather Control A005
225/60 R18 100H

  • Gwarancja – 5 lat od daty produkcji
  • Indeks nośności – 100 (do 800 kg/oponę)
  • Indeks prędkości – H (do 210 km/h)
  • Dodatkowe oznaczenia – 3PMSF
  • Najlepsza przyczepność na mokrym (klasa A)
C A 71dB
Cena od 602 zł / szt.

Dodatkowe informacje

Kierowca w samochodzie

Na koniec kilka słów o promocjach na opony całoroczne, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.

Promocja i wyprzedaż

Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą foteliki samochodowe, assistance 24/7, rabat na kolejne zakupy, karty paliwowe oraz bony Sodexo.

Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon wielosezonowych firmy Pirelli to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 40-62% od ceny detalicznej.

Zakup na raty

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (norauto, oponeo czy abmoto) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Santander Consumer Bank, mBank lub BGŻ BNP Paribas. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).

Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon wielosezonowych Pirelli w rozmiarze 225/60 R18 XL, Seal Inside (104V). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 675 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 2 700 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 252 (12 rat) do 1 377 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.

Kalkulacja zakupu opon na raty
Ilość rat Miesięczna rata Koszt całkowity Nadpłata
2 1 377 zł 2 754 zł 54 zł
4 702 zł 2 808 zł 108 zł
6 477 zł 2 862 zł 162 zł
8 365 zł 2 920 zł 220 zł
10 298 zł 2 980 zł 280 zł
12 252 zł 3 024 zł 324 zł

Produkty powiązane

Kupując opony całoroczne w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Cinturato All Season Plus mogą być m.in. pianki naprawcze, podkładki antypoślizgowe pod telefon, ramki do tablic rejestracyjnych czy zapachy do samochodu.

opony całoroczne 205/60 r16 ranking

Test opon całorocznych 205/60 R16. Ranking Wulkanisty 2025 

2025-04-11
Kierowcy są pogodzeni z faktem, że wraz z nadejściem okresu jesienno-zimowego przychodzi pora na wymianę opon. Jednak wielu właścicieli aut zwleka z założeniem i zakupem nowego kompletu, ponieważ wiąże się to z niemałą stratą czasu i dodatkowymi wydatkami. Dlatego w ostatnich latach tak szybko rośnie zainteresowanie oponami całorocznymi, które sprawdzają się w dowolnej aurze. Przedstawiamy ranking polecanych opon wielosezonowych 205/60 R16.
opony całoroczne 195/55 r16 ranking

Test opon całorocznych 195/55 R16. Ranking Wulkanisty 2025 

2025-04-09
Coraz popularniejszym rozwiązaniem na które decydują się właściciele aut, jest zakup specjalnych opon całorocznych, które sprawdzają się zarówno w trakcie letnich upałów, jak i zimowych zamieci. Przedstawiamy ranking polecanych modeli opon wielosezonowych 195/55 R16.
opony wielosezonowe 185/65 r15 ranking

Test opon całorocznych 185/65 R15. Ranking Wulkanisty 2025 

2025-04-07
Rosnącą popularnością cieszą się opony wielosezonowe, które radzą sobie równie dobrze na oblodzonych i mokrych drogach, jak i na autostradach rozgrzanych w letnim upale. Przedstawiamy ranking polecanych opon całorocznych 185/65 R15.
opony wielosezonowe 185/60 r15 ranking

Test opon całorocznych 185/60 R15. Ranking Wulkanisty 2025 

2025-04-04
Opony wielosezonowe cieszą się w naszym kraju coraz większą popularnością, do czego niewątpliwie przyczyniają się coraz łagodniejsze zimy, które sprawiają, że wielu kierowców nie odczuwa potrzeby zakładania ogumienia stworzonego z myślą o niej. Modele te radzą sobie równie dobrze na rozgrzanym asfalcie, jak i zabłoconych lub oblodzonych miejskich drogach. Przedstawiamy ranking polecanych modeli 185/60 R15.
opony całoroczne 215/65 r16 ranking

Test opon całorocznych 215/65 R16. Ranking Wulkanisty 2025

2025-03-31
Coroczna wymiana opon letnich na zimowe jest niewątpliwie kłopotliwa, kierowcy muszą bowiem znaleźć nie tylko miejsce na przechowywanie nieużywanego kompletu, ale również poświecić sporo cennego czasu na wizytę w warsztacie. Z tych powodów coraz większym zainteresowaniem cieszą się opony wielosezonowe, z których możemy korzystać niezależnie od aury za oknem. Przedstawiamy ranking opon całorocznych 215/65 R16.
kormoran all season vs goodyear eagle sport

Kormoran All Season vs. Goodyear Eagle Sport All-Season: Porównanie opon całorocznych

2025-02-03
Wybór odpowiednich opon całorocznych to kluczowy element zapewniający bezpieczeństwo i komfort jazdy przez cały rok. Dziś przyjrzymy się dwóm popularnym modelom: Kormoran All Season oraz Goodyear Eagle Sport All-Season, analizując ich specyfikacje, osiągi i opinie użytkowników.