Porównujemy oferty 23 sklepów z oponami letnimi firmy Pirelli w rozmiarze 225/40R18. Zobacz gdzie kupić opony P Zero w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "92 Y XL, MO, (FR)" w nazwie opony?
Pirelli P Zero w rozmiarze 225/40 R18 92Y to opona letnia, wzmacniana (XL), homologowana (MO), posiadająca rant ochronny felgi (FR) oraz dodatkowo oznakowana symbolami ZR. Oznaczenia 1679700 oraz 8019227167979 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 1679700 |
EAN | 8019227167979 |
Producent | Pirelli |
Koncern | grupa Pirelli |
Siedziba | Włochy |
Klasa | premium |
Model | P Zero |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony letnie |
Rozmiar | [size width="225" profile="40" diameter="18"]225/40 R18[/size] |
Szerokość | 225 mm |
Profil | 40 % (opona niskoprofilowa) |
Średnica | 18 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 90 mm |
Kraj produkcji | Francja, Hiszpania, Niemcy, Turcja, Wielka Brytania, Rumunia |
Rodzaj bieżnika | asymetryczny |
Indeks nośności | 92 |
Maksymalna nośność | 630 kg |
Indeks prędkości | Y |
Maksymalna prędkość | 300 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 5 lat od daty produkcji |
Opory toczenia | E (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | A (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 72 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 10,74 kg |
Premiera modelu | 2007 rok (podczas targów Moto) |
Cena | ~ 383 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Homologacja / OE | MO (Mercedes) |
Rant ochronny felgi | tak (FR) |
Inne oznaczenia | ZR |
Pełna nazwa | Pirelli P Zero 225/40 R18 92Y XL MO (FR) |
Opis modelu P Zero jest w trakcie opracowywania. Zbieramy materiały, dane techniczne oraz zastosowane technologie, niezbędne do przygotowania wyczerpującej prezentacji. Proszę o chwilę wytchnienia, mamy już prawie wszystkie potrzebne informacje by stworzyć małe podsumowanie prezentowanej opony. Poszczególne elementy wspomnianego opisu znajdziesz na tej stronie w innych akapitach.
Opony letnie Pirelli P Zero 225/40 R18 doskonale sprawdzą się w samochodach typu Skoda Octavia (III), Lexus IS (XE30), Peugeot 308 (T7), Seat Toledo (III), Lexus IS (XE30 Restyling) lub innych o podobnej charakterystyce. Prezentowany model charakteryzuje się następującymi parametrami w ramach europejskiego systemu etykiet: E za opory toczenia, A w kategorii hamowania na mokrej nawierzchni i 72 dB w ramach pomiaru emitowanego hałasu zewnętrznego.
Jego indeks prędkości wynosi z kolei Y, co oznacza maksymalną dopuszczalną prędkość 300 km/h, a indeks nośności 92 – dopuszczalne obciążenie to 630 kg na jedną oponę. Warto także wspomnieć jak należy czytać rozmiar 225/40 R18 opon Pirelli P Zero: pierwsza liczba - 225 to szerokość mierzona w milimetrach, druga - 40 to szerokość profilu podawana jako procent z wysokości (tutaj 40% z 225 daje 90 mm), "R" oznacza konstrukcję radialną, a ostatnia z liczb w rozmiarze to średnica opony – w tym przypadku 18 cali.
P Zero w rozmiarze 225/40 R18 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie osobowe. Opony osobowe to najszerszy segment ogumienia. Zaliczane do tej grupy modele montowane są w różnego rodzaju samochodach – od najmniejszych klasy miejskiej, przez rodzinne sedany i kombi, aż po luksusowe limuzyny i sportowe auta o dużej mocy. W zależności od mocy posiadanego samochodu, preferowanego stylu jazdy czy posiadanego budżetu można wybierać wśród opon osobowych klasy ekonomicznej, średniej i premium. Opony osobowe powinny oferować dobrą przyczepność oraz ekonomię i komfort podróżowania.
Opony firmy Pirelli pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy premium. Opony klasy premium to najbardziej zaawansowane technologicznie produkty na rynku. Nowatorskie rozwiązania pojawiają się na początku właśnie w oponach klasy wyższej. W efekcie oferują one doskonałą przyczepność niezależnie od warunków panujących na drodze, wysoki poziom komfortu, odporność na zużycie i małe opory toczenia. Opony klasy premium zajmują czołowe pozycje w testach organizowanych przez organizacje i czasopisma motoryzacyjne. Najważniejsze marki to: Pirelli, Continental, Goodyear, Vredestein, Bridgestone, Dunlop, Yokohama czy Nokian.
Etykieta unijna na oponach to oznaczenie, które jest umieszczane na poszczególnych modelach w formie naklejek podobnych do tych znanych ze sprzętu AGD/RTV. Dzięki temu porównanie podstawowych osiągów opon staje się znacznie łatwiejsze. Na etykietach znajdują się informacje o poziomie oporów toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony. Etykiety w pierwszych dwóch kategoriach przewidują przyznanie klas od A do G (z tym, że D nie jest używana) oraz od 1 do 3 fal i wartości liczbowej w dB za hałas zewnętrzny. Zobacz jak prezentują się oceny opon Pirelli P Zero 225/40R18 92Y na etykiecie unijnej.
Dzięki informacji o ekonomiczności paliwowej umieszczonej na etykiecie dołączonej do opony, kierowcy mogą w szybki sposób sprawdzić, jak opona zachowa się w ciągu użytkowania. To szczególnie istotny podczas wyboru opon parametr, ponieważ zależy od niego jak opony będą wpływać na spalanie paliwa, a w konsekwencji – oszczędności w portfelu kierowcy. Od spalania zależy także emisja spalin do atmosfery – im mniejsze spalanie, tym mniej szkodliwych substancji przedostaje się do środowiska naturalnego. Taką samą ocenę - "E" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 6 innych produktów spełniających kryteria - opony Pirelli (producent), letnie (sezon) oraz 225/40 R18 (rozmiar).
Etykieta unijna dołączona do opony zawiera m. in. informację o drodze hamowania na mokrej nawierzchni. To dla kierowców często decydujący parametr przy wyborze ogumienia do codziennej jazdy. Parametr ten wyrażany jest w skali od A do G, gdzie A oznacza najkrótszą drogę hamowania, przy czym kategorie D i G pozostają puste. Warto przyjrzeć się tym danym, ponieważ między modelem z początku i końca skali różnica w drodze hamowania na mokrej jezdni wynosi aż 18 metrów (przy prędkości wynoszącej 80 km/h). Identyczną notę - "A" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 26 innych produktów spełniających wytyczne - opony P Zero (model) oraz 18 cali (średnica).
Pracująca opona generuje hałas – wysokie jego natężenie sprawia, że jazda jest niekomfortowa. Dlatego też na etykiecie podaje się jego wartość w decybelach i przydziela każdą oponę do jednej z trzech klas głośności, oznaczanych graficznie jedną, dwiema lub trzema symbolami fali. Wynik "72 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskało jeszcze 37 innych produktów spełniających kryteria - opony 225/40 R18 (rozmiar) oraz letnie (sezon).
Pirelli to włoski producent opon, którego historia sięga 1872 roku. Produkty marki są synonimem sportowych osiągów - firma od początku istnienia kojarzona była ze sportami motorowymi, dzięki wspieraniu rozmaitych rajdów i wyścigów. Międzynarodową sławę Pirelli przyniósł rajd Paryż-Pekin w 1970 roku, którego zwycięzcy używali opon tej marki podczas wyścigu. Dzięki najwyższej jakości wykonania i sportowym parametrom, opony Pirelli są cenione przez kierowców na całym świecie, nie tylko podczas sportowej jazdy, ale także na co dzień.
Model P Zero (Pirelli) wyposażony został w asymetryczną rzeźbę bieżnika. Opony asymetryczne uznawane są za najbardziej zaawansowane technologicznie na rynku. Najczęściej spotyka się je w przypadku modeli premium, ale znajdziemy je też w ofertach marek klasy średniej czy ekonomicznej. Bieżnik opon asymetrycznych dzieli się na dwie części: zewnętrzną i wewnętrzną. Pierwsza z nich odpowiada za zachowanie stabilności podczas manewrowania, a zadaniem drugiej jest odprowadzanie wody. Opony asymetryczne sprawdzają się w samochodach o większej mocy, dobrze tłumią hałasy i zużywają się najbardziej równomiernie.
Napisy "92" oraz "Y" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 630 kg) oraz prędkości (do 300 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon letnich. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji. Akronim FR oznacza oponę posiadającą rant ochronny felgi. Model P Zero (Pirelli 225/40 R18) posiada homologację MO (Mercedes). Przy tym produkcie znaleść można także oznaczenie ZR - oponę z pełnym obciążeniem można użytkować do prędkości 240 km/h.
Pirelli P Zero 225/40 R18 należy do grupy opon letnich. Opony letnie to modele klas ekonomicznej, średniej i premium, które oferują najlepszy poziom osiągów w okresie od późnej wiosny do wczesnej jesieni (gdy średnia dobowa temperatura regularnie przekracza 7 st. C). Zadaniem opon letnich jest zapewnienie bezpieczeństwa na suchej i mokrej nawierzchni, komfortowego prowadzenia samochodu i optymalnego zużycia paliwa. Opony letnie najczęściej mają bieżnik kierunkowy lub asymetryczny. Przed podjęciem decyzji o zakupie opon letnich warto zapoznać się z ich etykietami, wynikami testów i opiniami użytkowników.
Gwarancja na opony Pirelli obowiązuje przez 5 lat od daty produkcji. Opony warto reklamować, gdy użytkownik zauważy nieprawidłowości - najczęściej pojawiające się przy montażu lub po pierwszych przejechanych kilometrach. Należy pamiętać, że nie można reklamować opon, które były użytkowane niezgodnie z zaleceniami producenta, zniekształcone na skutek niewłaściwego transportu lub przechowywania, czy uszkodzone podczas eksploatacji. Trzeba przy tym pamiętać, że reklamowanie opon bywa trudne ze względu na ich naturalne zużycie, dlatego najlepiej nie zwlekać w przypadku zauważenia wady.
Opony letnie Pirelli to najwyższej klasy ogumienie, cenione szczególnie przez kierowców posiadających auta z silnikami o dużej mocy. Zapewniają sportowe prowadzenie i doskonałą przyczepność na zakrętach oraz podczas wykonywania gwałtownych manewrów. W recenzjach kierowców zamieszczanych w Internecie można przeczytać: "bardzo dobre do jazdy w mieście i poza nim, sprawdzają się podczas każdej sytuacji pogodowej", "najwyższa jakość, doskonałe prowadzenie przy dynamicznym stylu jazdy, nie gubi przyczepności".
Porównanie wyników testów opon przeprowadzanych przez magazyny motoryzacyjne i automobilkluby, pomaga w wyborze odpowiedniego ogumienia do danego auta i stylu jazdy. Warto z nich korzystać, ponieważ pokazują one zachowanie modeli na różnych obszarach i w zróżnicowanych warunkach. Opony letnie Pirelli były wielokrotnie sprawdzane w prestiżowych testach zajmując wysokie pozycje. Przykładowo, model Cinturato P7 Blue, uplasował się na 2 miejscu w teście opon letnich przeprowadzonym przez Gute Fahrt w 2018 roku.
Wyniki dotyczą modelu P Zero.
Zobacz inne określenia opon Pirelli P Zero 225/40 R18 92Y XL MO (FR). Sformułowania te często spotykane są w komentarzach blogów czy na stronach producentów. Zwroty zawierają różne formy zapisu indeksów (92Y XL, MO), modelu (P Zero), sezonu (opony letnie), nazwy producenta (Pirelli) oraz rozmiaru (225/40 R18) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon letnich o szerokości 225 mm, profilu 40 %, średnicy 18 cali oraz indeksach 92Y. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Dębica, Pirelli, Dunlop oraz Goodyear – kosztujące od 243 do 429 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony letnie, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą foteliki samochodowe, karty paliwowe, koszulki piłkarskie, pamięci przenośne USB lub bilety do teatru.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon letnich firmy Pirelli to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 41-62% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (intercars, oponeo czy abmoto) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Santander Consumer Bank, Alior Bank lub Euro Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon letnich Pirelli w rozmiarze 225/40 R18 XL, MO (92Y). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 383 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 1 532 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 143 (12 rat) do 782 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 782 zł | 1 564 zł | 32 zł |
4 | 399 zł | 1 596 zł | 64 zł |
6 | 271 zł | 1 626 zł | 94 zł |
8 | 207 zł | 1 656 zł | 124 zł |
10 | 169 zł | 1 690 zł | 158 zł |
12 | 143 zł | 1 716 zł | 184 zł |
Kupując opony letnie w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu P Zero mogą być m.in. ramki do tablic rejestracyjnych, ubezpieczenie opon, zapachy do samochodu lub mierniki ciśnienia.