Porównujemy oferty 34 sklepów z oponami letnimi firmy Pirelli w rozmiarze 235/35R19. Zobacz gdzie kupić opony P Zero w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "91 Y XL, MC1, (FR)" w nazwie opony?
Pirelli P Zero w rozmiarze 235/35 R19 91Y to opona letnia, wzmacniana (XL), homologowana (MC1), posiadająca rant ochronny felgi (FR) oraz dodatkowo oznakowana symbolami ZR. Oznaczenia 2023200 oraz 8019227202328 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 2023200 |
EAN | 8019227202328 |
Producent | Pirelli |
Koncern | grupa Pirelli |
Siedziba | Włochy |
Klasa | premium |
Model | P Zero |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony letnie |
Rozmiar | [size width="235" profile="35" diameter="19"]235/35 R19[/size] |
Szerokość | 235 mm |
Profil | 35 % (opona niskoprofilowa) |
Średnica | 19 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 82,25 mm |
Kraj produkcji | Rumunia, Francja, Hiszpania, Niemcy, Wielka Brytania, Turcja |
Rodzaj bieżnika | asymetryczny |
Indeks nośności | 91 |
Maksymalna nośność | 615 kg |
Indeks prędkości | Y |
Maksymalna prędkość | 300 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 5 lat od daty produkcji |
Opory toczenia | E (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | A (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 72 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 9,66 kg |
Premiera modelu | 2007 rok (podczas targów Moto) |
Cena | ~ 531 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Homologacja / OE | MC1 (McLaren) |
Rant ochronny felgi | tak (FR) |
Inne oznaczenia | ZR |
Pełna nazwa | Pirelli P Zero 235/35 R19 91Y XL MC1 (FR) |
Opis modelu P Zero jest w trakcie opracowywania. Zbieramy materiały, dane techniczne oraz zastosowane technologie, niezbędne do przygotowania wyczerpującej prezentacji. Proszę o chwilę wytchnienia, mamy już prawie wszystkie potrzebne informacje by stworzyć małe podsumowanie prezentowanej opony. Poszczególne elementy wspomnianego opisu znajdziesz na tej stronie w innych akapitach.
Opony letnie Pirelli P Zero 235/35 R19 doskonale sprawdzą się w samochodach typu Peugeot 308 (T9), Seat Leon (III), VW Golf (VII FL), VW Passat (B7), VW Golf (VII) lub innych o podobnej charakterystyce. Prezentowany model charakteryzuje się następującymi parametrami w ramach europejskiego systemu etykiet: E za opory toczenia, A w kategorii hamowania na mokrej nawierzchni i 72 dB w ramach pomiaru emitowanego hałasu zewnętrznego.
Jego indeks prędkości wynosi z kolei Y, co oznacza maksymalną dopuszczalną prędkość 300 km/h, a indeks nośności 91 – dopuszczalne obciążenie to 615 kg na jedną oponę. Warto także wspomnieć jak należy czytać rozmiar 235/35 R19 opon Pirelli P Zero: pierwsza liczba - 235 to szerokość mierzona w milimetrach, druga - 35 to szerokość profilu podawana jako procent z wysokości (tutaj 35% z 235 daje 82,25 mm), "R" oznacza konstrukcję radialną, a ostatnia z liczb w rozmiarze to średnica opony – w tym przypadku 19 cali.
P Zero w rozmiarze 235/35 R19 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie osobowe. Opony osobowe to zdecydowanie największy segment ogumienia. Kierowcy samochodów klasy miejskiej, kompaktowej, średniej czy wyższej mogą wybierać spośród tysięcy produktów pozycjonowanych w klasach ekonomicznej, medium i premium. Opony osobowe mają za zadanie zapewnić nie tylko bezpieczną, ale też komfortową i oszczędną jazdę. Najczęściej posiadają bieżnik asymetryczny lub kierunkowy. Przed zakupem opon osobowych warto zapoznać się z ich testami, etykietami i opiniami użytkowników zamieszczonymi w Internecie.
Opony firmy Pirelli pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy premium. Opony klasy premium (wyższej) to najbardziej zaawansowane modele na rynku. Podczas ich projektowania i produkcji wykorzystywane są nowoczesne technologie i doskonałe jakościowo składniki. W efekcie opony klasy premium oferują najwyższy poziom osiągów niezależnie od panujących warunków. Na zakup opon z tego segmentu najczęściej decydują się kierowcy o dynamicznym stylu jazdy, posiadający mocny samochód czy pokonujący dużą liczbę kilometrów w ciągu roku. Popularne marki: Pirelli, Goodyear, Yokohama, Hankook, Dunlop, Nokian, Michelin, Continental czy Bridgestone.
Etykieta unijna na oponach ułatwia szybkie zapoznanie się z podstawowymi osiągami poszczególnych modeli i ich porównanie z innymi. Wyglądem etykieta przypomina te znane ze sprzętu AGD/RTV i informuje o poziomie oporów toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony. Za pierwsze dwa parametry opony mogą otrzymać klasy od A do G (z tym, że D nie jest przyznawana), a za trzeci maksymalnie 3 fale obok których w decybelach przedstawiony jest wynik pomiaru emitowanego hałasu. Zobacz jak prezentują się oceny opon Pirelli P Zero 235/35R19 91Y na etykiecie unijnej.
Informacje o spalaniu paliwa umieszczane są na etykietach dołączanych do opon i prezentowane w formie piktogramu oraz klas od A do G, gdzie klasa A oznacza największą ekonomiczność paliwową. Jest to ważna informacja, ponieważ im mniejsze opory toczenia, tym samochód ma mniejsze spalania i jest bardziej ekonomiczny w eksploatacji. To także ważna informacja dla wszystkich, którzy dbają o środowisko naturalne – większa ekonomiczność paliwowa oznacza, że do atmosfery trafi mniej szkodliwych spalin. Taką samą ocenę - "E" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 9 innych produktów spełniających kryteria - opony Pirelli (producent), letnie (sezon) oraz 235/35 R19 (rozmiar).
Etykieta unijna ocenia między innymi przyczepność na mokrej nawierzchni. Aby wyznaczyć klasy w ramach tego parametru mierzy się drogę hamowania opon i ich siłę tarcia o nawierzchnię, a następnie porównuje z wynikami modelu referencyjnego. Za przyczepność na mokrej nawierzchni na etykietach opony mogą otrzymać klasy od A do G. Trzeba jednak pamiętać, klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia modeli o lepszych i gorszych parametrach, a produkty z klasą G są po prostu niebezpieczne i nie dopuszcza się ich do obrotu. Identyczną notę - "A" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 67 innych produktów spełniających wytyczne - opony P Zero (model) oraz 19 cali (średnica).
Etykieta unijna (hałas zewnętrzny) w porównaniu do pozostałych parametrów nie przewiduje nadawania klas odpowiadających literom alfabetu. W tym przypadku mamy do czynienia z systemem umieszczania 3 fal i wyniku pomiaru hałasu w dB. Decyzja o umieszczeniu akurat tego parametru wynika z realizacji przez UE polityki ochrony środowiska – warto pamiętać, że mierzona jest tu wartość hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony, a nie tego słyszanego w kabinie pojazdu, co często ma kluczowe znaczenie dla kierowców. Wynik "72 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskało jeszcze 268 innych produktów spełniających kryteria - opony letnie (sezon), 19 cali (średnica) oraz premium (klasa).
Włoska marka Pirelli jest szczególnie ceniona przez kierowców lubiących sportowe osiągi. Nie dziwi to, ponieważ od początku swojego istnienia kojarzona jest ze sportami motorowymi, ze względu na wspieranie rozmaitych rajdów i wyścigów. Opony Pirelli są od 2011 roku dostarczane zespołom najbardziej prestiżowych wyścigów świata - Formuły 1. Firma słynie również z limitowanego, wydawanego co roku kalendarza z aktami modelek, który trafia do wybranych 20 tysięcy osób na całym świecie, a jego premiera za każdym razem staje się dużym wydarzeniem medialnym.
Model P Zero (Pirelli) wyposażony został w asymetryczną rzeźbę bieżnika. Opony asymetryczne uznawane są za najbardziej zaawansowane technologicznie na rynku. Najczęściej spotyka się je w przypadku modeli premium, ale znajdziemy je też w ofertach marek klasy średniej czy ekonomicznej. Bieżnik opon asymetrycznych dzieli się na dwie części: zewnętrzną i wewnętrzną. Pierwsza z nich odpowiada za zachowanie stabilności podczas manewrowania, a zadaniem drugiej jest odprowadzanie wody. Opony asymetryczne sprawdzają się w samochodach o większej mocy, dobrze tłumią hałasy i zużywają się najbardziej równomiernie.
Napisy "91" oraz "Y" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 615 kg) oraz prędkości (do 300 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon letnich. Przy tym produkcie znaleść można także oznaczenie ZR - oponę z pełnym obciążeniem można użytkować do prędkości 240 km/h. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji. Akronim FR oznacza oponę posiadającą rant ochronny felgi. Model P Zero (Pirelli 235/35 R19) posiada homologację MC1 (McLaren).
Pirelli P Zero 235/35 R19 należy do grupy opon letnich. Decydując się na wybór opon letnich warto wziąć pod uwagę to, w jakich warunkach będą użytkowane i na których osiągach najbardziej zależy kierowcy – w zależności od tego można dobrać model z odpowiednim bieżnikiem (kierunkowych, symetrycznym lub asymetrycznym), który sprawdzi się najlepiej np. podczas intensywnych opadów deszczu czy na rozgrzanym asfalcie. Opony letnie montuje się, gdy temperatura na zewnątrz przekracza 7°C, ponieważ tylko wtedy gwarantują pełnię bezpieczeństwa jazdy i najlepsze właściwości trakcyjne.
Gwarancja na opony Pirelli obowiązuje przez 5 lat od daty produkcji. Opony warto reklamować, gdy użytkownik zauważy nieprawidłowości - najczęściej pojawiające się przy montażu lub po pierwszych przejechanych kilometrach. Należy pamiętać, że nie można reklamować opon, które były użytkowane niezgodnie z zaleceniami producenta, zniekształcone na skutek niewłaściwego transportu lub przechowywania, czy uszkodzone podczas eksploatacji. Trzeba przy tym pamiętać, że reklamowanie opon bywa trudne ze względu na ich naturalne zużycie, dlatego najlepiej nie zwlekać w przypadku zauważenia wady.
Opinie użytkowników opon zamieszczane na grupach w mediach społecznościowych oraz na forach motoryzacyjnych sprawiają, że kierowcy, którzy nie wiedzą jaki model wybrać do swojego auta, mogą bez problemu porównać zalety i wady różnych opcji. Opony letnie Pirelli od lat cieszą się zaufaniem użytkowników. Kierowcy piszą o nich, że: "gwarantują pewną jazdę bez względu na warunki pogodowe", "komfort na bardzo wysokim poziomie, a na zakrętach zachowują się jak przyklejone, następny komplet też kupię Pirelli".
Dzięki sezonowym testom opon, kierowcy, którzy przygotowują się do zakupu ogumienia, mogą porównać parametry poszczególnych modeli między sobą i wybrać najlepiej dopasowany do ich stylu jazdy, samochodu i budżetu. Wśród opon Pirelli, podczas testów opon letnich bardzo dobrze poradził sobie model Cinturato P1 Verde, który w 2017 roku zajął 1 miejsce w teście ADAC. W sprawdzianach wyróżnił się także Cinturato P7 plasując się na 4 lokacie podczas testu Auto Zeitung w 2019 roku. Opona uzyskała wyjątkowo krótką drogę hamowania na mokrej nawierzchni.
Wyniki dotyczą modelu P Zero.
Zobacz inne określenia opon Pirelli P Zero 235/35 R19 91Y XL MC1 (FR). Sformułowania te często spotykane są w serwisach ogłoszeniowych czy na portalach społecznościowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu indeksów (91Y XL, MC1), nazwy producenta (Pirelli), sezonu (opony letnie), modelu (P Zero) oraz rozmiaru (235/35 R19) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon letnich o szerokości 235 mm, profilu 35 %, średnicy 19 cali oraz indeksach 91Y. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Pirelli, Hankook, Dunlop oraz Michelin – kosztujące od 474 do 721 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony letnie, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą wejściówki do kina, kubki termiczne, karty przedpłacone, karty paliwowe oraz bilety na zawody żużlowe.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon letnich firmy Pirelli to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 39-57% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (norauto, oponeo czy oponylux) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Santander Consumer Bank, BGŻ BNP Paribas lub mBank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon letnich Pirelli w rozmiarze 235/35 R19 XL, MC1 (91Y). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 531 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 2 124 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 199 (12 rat) do 1 084 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 1 084 zł | 2 168 zł | 44 zł |
4 | 553 zł | 2 212 zł | 88 zł |
6 | 376 zł | 2 256 zł | 132 zł |
8 | 287 zł | 2 296 zł | 172 zł |
10 | 234 zł | 2 340 zł | 216 zł |
12 | 199 zł | 2 388 zł | 264 zł |
Kupując opony letnie w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu P Zero mogą być m.in. pianki naprawcze, preparaty do mycia felg, worki do opon czy montaż w serwisie.