Porównujemy oferty 26 sklepów z oponami letnimi firmy Pirelli w rozmiarze 235/40R19. Zobacz gdzie kupić opony P Zero w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "92 Y PZ4, N1, (FR)" w nazwie opony?
Pirelli P Zero w rozmiarze 235/40 R19 92Y to opona letnia, homologowana (N1), posiadająca rant ochronny felgi (FR) oraz dodatkowo oznakowana symbolami PZ4, Sports Car, ZR. Oznaczenia 2501900 oraz 8019227250190 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 2501900 |
EAN | 8019227250190 |
Producent | Pirelli |
Koncern | grupa Pirelli |
Siedziba | Włochy |
Klasa | premium |
Model | P Zero |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony letnie |
Rozmiar | [size width="235" profile="40" diameter="19"]235/40 R19[/size] |
Szerokość | 235 mm |
Profil | 40 % (opona niskoprofilowa) |
Średnica | 19 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 94 mm |
Kraj produkcji | Niemcy, Wielka Brytania, Rumunia, Francja, Hiszpania, Turcja |
Rodzaj bieżnika | asymetryczny |
Indeks nośności | 92 |
Maksymalna nośność | 630 kg |
Indeks prędkości | Y |
Maksymalna prędkość | 300 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 5 lat od daty produkcji |
Opory toczenia | E (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | A (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 71 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 10,37 kg |
Premiera modelu | 2007 rok (podczas targów Moto) |
Cena | ~ 676 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | nie |
Homologacja / OE | N1 (Porsche, Volkswagen Touareg) |
Rant ochronny felgi | tak (FR) |
Inne oznaczenia | PZ4, Sports Car, ZR |
Pełna nazwa | Pirelli P Zero 235/40 R19 92Y PZ4 N1 (FR) |
Opis modelu P Zero jest w trakcie opracowywania. Zbieramy materiały, dane techniczne oraz zastosowane technologie, niezbędne do przygotowania wyczerpującej prezentacji. Proszę o chwilę wytchnienia, mamy już prawie wszystkie potrzebne informacje by stworzyć małe podsumowanie prezentowanej opony. Poszczególne elementy wspomnianego opisu znajdziesz na tej stronie w innych akapitach.
Opony letnie Pirelli P Zero 235/40 R19 zostały zaprojektowane i wyprodukowane z myślą o samochodach typu Volvo V60 (P3), Volvo S60 (II), Volvo S60, Seat Leon czy VW Golf. Testy wykonane na potrzeby europejskiego systemu etykiet pozwoliły na przyznanie omawianemu modelowi następujących klas: A w kategorii hamowania na mokrej nawierzchni, E za opory toczenia, które wpływają na spalanie paliwa oraz 71 dB w pomiarze emitowanego hałasu zewnętrznego. Opony letnie Pirelli P Zero 235/40 R19 posiadają indeks prędkości Y (maksymalnie na tym modelu można jechać 300 km/h) oraz indeks nośności 92 (najwyższa wartość obciążenia przy jeździe z maksymalną prędkością wynosi tu 630 kg).
Warto wiedzieć, że samo oznaczenie rozmiaru 235/40 R19 należy odczytywać następująco: pierwsza liczba to szerokość opony w milimetrach, druga to wysokość profilu liczona jako procent z szerokości (tutaj 40 przekłada się na wartość 94 mm), a trzecia to średnica felgi, na jaką należy założyć daną oponę - w tym przypadku wynosi ona 19 cali. Litera przed oznaczeniem średnicy to typ konstrukcji opony (radialny lub diagonalny).
P Zero w rozmiarze 235/40 R19 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie osobowe. Opony osobowe mogą być całoroczne, letnie lub zimowe. W zależności od potrzeb czy posiadanego budżetu kierowcy mogą wybierać wśród najtańszych opon osobowych klasy ekonomicznej, średniej (dobry stosunek ceny do jakości) lub premium (najwyższy poziom osiągów). Opony osobowe najczęściej wyposażone są w bieżnik asymetryczny (szczególnie te modele do samochodów o większej mocy) lub kierunkowy (najbardziej popularny wśród opon zimowych i całorocznych, ale jest też często stosowany w oponach letnich).
Opony firmy Pirelli pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy premium. Opony klasy premium, zwanej także wyższą, charakteryzują się najwyższym poziomem osiągów w najtrudniejszych warunkach drogowych. Oprócz tego są najbardziej komfortowe i mają najniższe opory toczenia. Wynika to z nowoczesnych rozwiązań technologicznych stosowanych podczas ich produkcji. To najbardziej zaawansowane produkty na rynku, które wybierane są przez wymagających kierowców o dynamicznym stylu jazdy, posiadających mocne auto czy pokonujących duże roczne przebiegi. Marki premium to m.in.: Pirelli, Nokian, Yokohama, Bridgestone, Dunlop, Michelin, Vredestein czy Continental.
Etykieta unijna na oponach ułatwia szybkie zapoznanie się z podstawowymi osiągami poszczególnych modeli i ich porównanie z innymi. Wyglądem etykieta przypomina te znane ze sprzętu AGD/RTV i informuje o poziomie oporów toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony. Za pierwsze dwa parametry opony mogą otrzymać klasy od A do G (z tym, że D nie jest przyznawana), a za trzeci maksymalnie 3 fale obok których w decybelach przedstawiony jest wynik pomiaru emitowanego hałasu. Zobacz jak prezentują się oceny opon Pirelli P Zero 235/40R19 92Y na etykiecie unijnej.
Informacje o spalaniu paliwa umieszczane są na etykietach dołączanych do opon i prezentowane w formie piktogramu oraz klas od A do G, gdzie klasa A oznacza największą ekonomiczność paliwową. Jest to ważna informacja, ponieważ im mniejsze opory toczenia, tym samochód ma mniejsze spalania i jest bardziej ekonomiczny w eksploatacji. To także ważna informacja dla wszystkich, którzy dbają o środowisko naturalne – większa ekonomiczność paliwowa oznacza, że do atmosfery trafi mniej szkodliwych spalin. Taką samą ocenę - "E" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 16 innych produktów spełniających kryteria - opony 235/40 R19 (rozmiar) oraz letnie (sezon).
Etykieta unijna ocenia między innymi przyczepność na mokrej nawierzchni. Aby wyznaczyć klasy w ramach tego parametru mierzy się drogę hamowania opon i ich siłę tarcia o nawierzchnię, a następnie porównuje z wynikami modelu referencyjnego. Za przyczepność na mokrej nawierzchni na etykietach opony mogą otrzymać klasy od A do G. Trzeba jednak pamiętać, klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia modeli o lepszych i gorszych parametrach, a produkty z klasą G są po prostu niebezpieczne i nie dopuszcza się ich do obrotu. Identyczną notę - "A" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskały jeszcze 3 inne produkty spełniające wytyczne - opony Pirelli (producent), letnie (sezon) oraz 235/40 R19 (rozmiar).
Hałas zewnętrzny to inaczej natężenie dźwięku, który wytwarzany jest przez pracująca oponę. Pod tym względem ogumienie dzieli się na trzy kategorie oznaczane od najcichszych do najgłośniejszych graficznymi symbolami jednej, dwóch lub trzech fal. Dodatkowo umieszcza się w tym miejscu również liczbę oznaczającą średnie natężenie hałasu w decybelach. Wynik "71 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskało jeszcze 276 innych produktów spełniających kryteria - opony letnie (sezon), 19 cali (średnica) oraz premium (klasa).
Włoska marka Pirelli jest szczególnie ceniona przez kierowców lubiących sportowe osiągi. Nie dziwi to, ponieważ od początku swojego istnienia kojarzona jest ze sportami motorowymi, ze względu na wspieranie rozmaitych rajdów i wyścigów. Opony Pirelli są od 2011 roku dostarczane zespołom najbardziej prestiżowych wyścigów świata - Formuły 1. Firma słynie również z limitowanego, wydawanego co roku kalendarza z aktami modelek, który trafia do wybranych 20 tysięcy osób na całym świecie, a jego premiera za każdym razem staje się dużym wydarzeniem medialnym.
Model P Zero (Pirelli) wyposażony został w asymetryczną rzeźbę bieżnika. Opony asymetryczne uznawane są za najbardziej zaawansowane technologicznie na rynku. Najczęściej spotyka się je w przypadku modeli premium, ale znajdziemy je też w ofertach marek klasy średniej czy ekonomicznej. Bieżnik opon asymetrycznych dzieli się na dwie części: zewnętrzną i wewnętrzną. Pierwsza z nich odpowiada za zachowanie stabilności podczas manewrowania, a zadaniem drugiej jest odprowadzanie wody. Opony asymetryczne sprawdzają się w samochodach o większej mocy, dobrze tłumią hałasy i zużywają się najbardziej równomiernie.
Napisy "92" oraz "Y" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 630 kg) oraz prędkości (do 300 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon letnich. Przy tym produkcie znaleść można także oznaczenie PZ4 - nowa wersja Pirelli P Zero po 2016, Sports Car - (S/C, S.C.) odmiana bieżnika Pirelli P Zero (dostępna od 2017 roku) przeznaczona do aut sportowych oraz ZR - oponę z pełnym obciążeniem można użytkować do prędkości 240 km/h. Model P Zero (Pirelli 235/40 R19) posiada homologację N1 (Porsche, Volkswagen Touareg). Opona z oznaczeniem FR posiada rant chroniący felgę przed zarysowaniami.
Pirelli P Zero 235/40 R19 należy do grupy opon letnich. Opony letnie to modele, które najlepiej sprawdzają się w okresie od późnej wiosny do wczesnej jesieni. Najlepiej zamontować je, gdy średnia dobowa temperatura regularnie przekracza 7 st. C. Opony letnie mają za zadanie zapewnić dobrą przyczepność na suchej nawierzchni oraz podczas opadów deszczu, a także odpowiedni komfort jazdy i małe opory toczenia. Opony letnie najczęściej wyposażone są w bieżnik asymetryczny lub kierunkowy. Jak kupić opony letnie? Najlepiej zapoznać się z ich etykietami, sprawdzić wyniki testów i opinie użytkowników.
Dzięki gwarancji na opony, kierowcy mogą liczyć na wymianę towaru na nowy lub rekompensatę finansową w przypadku wykrycia wady fabrycznej produktu. Na opony włoskiej firmy Pirelli taka gwarancja jest udzielana na okres pięciu lat (60 miesięcy) od daty produkcji. Wyłączone spod niej są przypadku użytkowania opon niezgodnie z zaleceniami producenta, uszkodzenia podczas usług serwisowych czy nieprawidłowego przechowywania i transportu. Należy pamiętać, że im więcej czasu minie od zakupu, a na oponie przejedziemy więcej kilometrów, tym udowodnienie wady będzie trudniejsze.
Opony letnie Pirelli są cenione na całym świecie ze względu na maksymalną kontrolę podczas jazdy jaką dają oraz sportowe osiągi. Ich doskonała trakcja i krótka droga hamowania sprawiają, że kierowcy jeżdżący na co dzień autami wyposażonymi w silniki o dużej mocy mogą czuć się bezpiecznie. Użytkownicy tych opon recenzują je w Internecie tak: "dobre prowadzenie na suchej i mokrej nawierzchni, doskonale sprawdzają się przez cały okres eksploatacji", "opony bardzo dobrze trzymają się drogi, podczas skręcania i gwałtownych manewrów nie tracą przyczepności".
Opony Pirelli cieszą się zainteresowaniem kierowców na całym świecie ze względu na sportowe osiągi. O tym, jak prezentują się opony tego producenta względem innych modeli, można się przekonać zaglądając do sezonowych testów opon przygotowywanych przez magazyny i kluby motoryzacyjne. W takich testach sprawdzono wiele modeli opon włoskiego producenta - przykładowo Cinturato P1 Verde uplasowała się w 2018 na 4 miejscu w sprawdzianie Auto Bild, a w teście prestiżowej organizacji ADAC, w 2017 zajęła pierwsze miejsce deklasując modele innych producentów.
Wyniki dotyczą modelu P Zero.
Zobacz inne określenia opon Pirelli P Zero 235/40 R19 92Y PZ4 N1 (FR). Sformułowania te często spotykane są w komentarzach blogów czy na portalach społecznościowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu modelu (P Zero), sezonu (opony letnie), indeksów (92Y PZ4, N1), rozmiaru (235/40 R19) oraz nazwy producenta (Pirelli) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon letnich o szerokości 235 mm, profilu 40 %, średnicy 19 cali oraz indeksach 92Y. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Uniroyal, Dunlop oraz Pirelli – kosztujące od 580 do 699 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony letnie, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą foteliki samochodowe, rabat na kolejne zakupy, zwrot części gotówki, karty paliwowe lub assistance 24/7.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon letnich firmy Pirelli to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 44-62% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (oponylux, oponeo czy norauto) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Alior Bank, Credite Agricole czy mBank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon letnich Pirelli w rozmiarze 235/40 R19 PZ4, N1 (92Y). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 676 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 2 704 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 253 (12 rat) do 1 380 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 1 380 zł | 2 760 zł | 56 zł |
4 | 704 zł | 2 816 zł | 112 zł |
6 | 478 zł | 2 868 zł | 164 zł |
8 | 366 zł | 2 928 zł | 224 zł |
10 | 298 zł | 2 980 zł | 276 zł |
12 | 253 zł | 3 036 zł | 332 zł |
Kupując opony letnie w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu P Zero mogą być m.in. mierniki ciśnienia, pianki naprawcze, środki do konserwacji opon lub worki do opon.