Porównujemy oferty 26 sklepów z oponami letnimi firmy Pirelli w rozmiarze 255/40R22. Zobacz gdzie kupić opony P Zero w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "103 V XL, PNCS, PZ4, J" w nazwie opony?
Pirelli P Zero w rozmiarze 255/40 R22 103V to opona letnia, wzmacniana (XL), homologowana (J) oraz dodatkowo oznakowana symbolami PNCS, PZ4, Sports Car. Oznaczenia 3267500 oraz 8019227326758 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 3267500 |
EAN | 8019227326758 |
Producent | Pirelli |
Koncern | grupa Pirelli |
Siedziba | Włochy |
Klasa | premium |
Model | P Zero |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony letnie |
Rozmiar | [size width="255" profile="40" diameter="22"]255/40 R22[/size] |
Szerokość | 255 mm |
Profil | 40 % (opona niskoprofilowa) |
Średnica | 22 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 102 mm |
Kraj produkcji | Wielka Brytania, Francja, Rumunia, Turcja, Hiszpania, Niemcy |
Rodzaj bieżnika | asymetryczny |
Indeks nośności | 103 |
Maksymalna nośność | 875 kg |
Indeks prędkości | V |
Maksymalna prędkość | 240 km/h |
Przeznaczenie | auta 4x4 / SUV |
Gwarancja | 5 lat od daty produkcji |
Opory toczenia | B (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | B (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 71 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 14,30 kg |
Premiera modelu | 2007 rok (podczas targów Moto) |
Cena | ~ 1279 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Homologacja / OE | J (Jaguar) |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | PNCS, PZ4, Sports Car |
Pełna nazwa | Pirelli P Zero 255/40 R22 103V XL PNCS PZ4 J |
Opis modelu P Zero jest w trakcie opracowywania. Zbieramy materiały, dane techniczne oraz zastosowane technologie, niezbędne do przygotowania wyczerpującej prezentacji. Proszę o chwilę wytchnienia, mamy już prawie wszystkie potrzebne informacje by stworzyć małe podsumowanie prezentowanej opony. Poszczególne elementy wspomnianego opisu znajdziesz na tej stronie w innych akapitach.
Opony letnie Pirelli P Zero zostały zaprojektowane z myślą o spełnieniu oczekiwań kierowców samochodów typu auta niemieckie, japońskie, francuskie, włoskie, amerykańskie czy hiszpańskie. Prezentowany produkt ma rozmiar 255/40 R22, co oznacza, że jego szerokość wynosi 255 mm, wysokość profilu 102 mm (40 w rozmiarze to procent z szerokości), a średnica 22 cali. Litera przed oznaczeniem średnicy oznacza typ konstrukcji opony – może być radialna lub diagonalna. W oponach osobowych mamy do czynienia z tą pierwszą.
Opony Pirelli P Zero 255/40 R22 mają indeks prędkości wynoszący V (dopuszczalna prędkość 240 km/h) i indeks nośności 103 przekładający się dopuszczalne obciążenie 875 kg. W ramach europejskiego systemu etykiet model Pirelli P Zero 255/40 R22 otrzymał klasę B za poziom oporów toczenia, B w pomiarze drogi hamowania na mokrej drodze i 71 dB za emisję hałasu zewnętrznego.
P Zero w rozmiarze 255/40 R22 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie 4x4 / SUV. Opony 4x4 przeznaczone są do samochodów z napędem na cztery koła, które często poruszają się po bezdrożach (nie mylić z SUV). W związku z tym opony do aut terenowych wyposażone są w agresywny bieżnik o wyraźnych blokach i odporności na zapychanie się błotem, kamieniami czy trawą. Opony terenowe dzielą się na przystosowane do każdego terenu (A/T – all terrain – mniej agresywny bieżnik, także na asfalt), błotnistego (M/T – większa zdolność terenowa, ale dopuszczalna jazda po asfalcie) czy Extrem (rzadziej spotykane, wyłącznie w teren).
Opony firmy Pirelli pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy premium. Opony klasy premium to głównie marki Pirelli, Michelin, Yokohama, Bridgestone, Nokian, Hankook, Dunlop czy Vredestein. Opony z tej półki oferują najwyższy poziom przyczepności w zróżnicowanych warunkach pogodowych, są komfortowe i mają małe opory toczenia. Wybierane są przez właścicieli samochodów o dużej mocy, kierowców pokonujących duże przebiegi roczne (np. w trasie) czy preferujących dynamiczny styl jazdy. Tego typu opon najczęściej wygrywają testy opon i zbierają szereg pozytywnych recenzji kierowców.
Etykieta Unijna wprowadzona została w roku 2012, aby ułatwić konsumentom wybór opon cechujących się optymalnymi dla nich parametrami. Dzięki temu informacje o istotnych danych technicznych umieszczane są na każdej dostępnej na rynku oponie samochodowej. Treść etykiety zawiera ocenę ekonomiki jazdy, drogi hamowania na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego. Zobacz jak prezentują się oceny opon Pirelli P Zero 255/40R22 103V na etykiecie unijnej.
Podczas toczenia na opony działają różne siły – w zależności od konstrukcji mogą one przeciwstawiać się im lepiej lub gorzej. Pokonywanie oporów toczenia pochłania prawie 20% spalania paliwa. Dlatego parametr ten jest tak ważny i został zawarty na etykietach. Za poziom oporów toczenia opony mogą otrzymać klasy od A do G, ale warto wiedzieć, że klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia modeli lepszych i gorszych. Kupując opony o niskich oporach toczenia można zaoszczędzić nawet 0,25 litra paliwa na 100 km.
Na etykiecie dołączonej do opony można znaleźć informację o przyczepności na mokrej nawierzchni. To parametr, który w znacznym stopniu decyduje o bezpieczeństwie jazdy w zróżnicowanych warunkach pogodowych. Skala obejmuje litery od A do G, gdzie A oznacza najkrótszą drogę hamowania. Opona z tym oznaczeniem pozwala na wytracenie prędkości o 30% skuteczniej od opony z końca skali, co przekłada się na drogę hamowania aż o 18 krótszą (przy orientacyjnej szybkości wynoszącej 80 km/h).
Etykiety unijne na oponach zawierają między innymi informację na temat poziomu hałasu zewnętrznego emitowanego przez dany model. W przeciwieństwie do oporów toczenia i przyczepności na mokrej nawierzchni tutaj nie są nadawane klasy od A do G, tylko ocena w postaci 3 fal i wynik pomiaru w dB. Parametr ten wzbudza kontrowersje, ponieważ dla kierowców największe znaczenie ma poziom hałasu wewnętrznego, który jest odczuwany w kabinie i wpływa na komfort jazdy. Hałas zewnętrzny jest istotny w kontekście głośności ruchu drogowego i wynika unijnej z polityki ochrony środowiska. Wynik "71 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskało jeszcze 12 innych produktów spełniających kryteria - opony P Zero (model) oraz 22 cali (średnica).
Włoska marka Pirelli jest szczególnie ceniona przez kierowców lubiących sportowe osiągi. Nie dziwi to, ponieważ od początku swojego istnienia kojarzona jest ze sportami motorowymi, ze względu na wspieranie rozmaitych rajdów i wyścigów. Opony Pirelli są od 2011 roku dostarczane zespołom najbardziej prestiżowych wyścigów świata - Formuły 1. Firma słynie również z limitowanego, wydawanego co roku kalendarza z aktami modelek, który trafia do wybranych 20 tysięcy osób na całym świecie, a jego premiera za każdym razem staje się dużym wydarzeniem medialnym.
Model P Zero (Pirelli) wyposażony został w asymetryczną rzeźbę bieżnika. Opony asymetryczne najlepiej sprawdzają się w autach o dużej mocy, ale można je zamontować także w pozostałych samochodach osobowych. Cechują się najbardziej nowoczesną konstrukcją. Rzeźba bieżnika opon asymetrycznych dzieli się na część zewnętrzną i wewnętrzną. Pierwsza zapewnia stabilność na zakrętach, a druga odprowadza wodę. Do zalet opon asymetrycznych należą również odporność na zużycie i dobre tłumienie hałasów. Podczas montażu należy pamiętać o założeniu opony asymetrycznej odpowiednią stroną na feldze (oznaczenie outside/inside).
Napisy "103" oraz "V" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 875 kg) oraz prędkości (do 240 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon letnich. Przy tym produkcie znaleść można także oznaczenie PNCS - dźwiękochłonna gąbka umieszczona wewnątrz opony (przyklejona do spodniej części bieżnika), zapewniająca redukcję hałasu pochodzącego z toczenia się kół po nawierzchni, PZ4 - nowa wersja Pirelli P Zero po 2016 oraz Sports Car - (S/C, S.C.) odmiana bieżnika Pirelli P Zero (dostępna od 2017 roku) przeznaczona do aut sportowych. Model P Zero (Pirelli 255/40 R22) posiada homologację J (Jaguar). XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji.
Pirelli P Zero 255/40 R22 należy do grupy opon letnich. Opony letnie to produkty, których montaż jest zalecany w okresie od późnej wiosny do wczesnej jesieni, gdy temperatury regularnie przekraczają 7 st. C. Ich zadaniem jest zapewnienie bezpieczeństwa na suchej i mokrej drodze, optymalnego spalania paliwa i komfortu jazdy. Opony letnie dostępne są w różnych cenach i oferują zróżnicowany poziom osiągów w zależności od potrzeb kierowców (klasy ekonomiczna, średnia i wyższa). Tego typu modele zwykle posiadają kierunkowy (doskonały podczas deszczu) lub asymetryczny bieżnik (wybierany do mocniejszych aut).
Gwarancja na opony Pirelli obowiązuje przez 5 lat od daty produkcji. Opony warto reklamować, gdy użytkownik zauważy nieprawidłowości - najczęściej pojawiające się przy montażu lub po pierwszych przejechanych kilometrach. Należy pamiętać, że nie można reklamować opon, które były użytkowane niezgodnie z zaleceniami producenta, zniekształcone na skutek niewłaściwego transportu lub przechowywania, czy uszkodzone podczas eksploatacji. Trzeba przy tym pamiętać, że reklamowanie opon bywa trudne ze względu na ich naturalne zużycie, dlatego najlepiej nie zwlekać w przypadku zauważenia wady.
Opony letnie Pirelli są cenione na całym świecie ze względu na maksymalną kontrolę podczas jazdy jaką dają oraz sportowe osiągi. Ich doskonała trakcja i krótka droga hamowania sprawiają, że kierowcy jeżdżący na co dzień autami wyposażonymi w silniki o dużej mocy mogą czuć się bezpiecznie. Użytkownicy tych opon recenzują je w Internecie tak: "dobre prowadzenie na suchej i mokrej nawierzchni, doskonale sprawdzają się przez cały okres eksploatacji", "opony bardzo dobrze trzymają się drogi, podczas skręcania i gwałtownych manewrów nie tracą przyczepności".
Opony Pirelli cieszą się zainteresowaniem kierowców na całym świecie ze względu na sportowe osiągi. O tym, jak prezentują się opony tego producenta względem innych modeli, można się przekonać zaglądając do sezonowych testów opon przygotowywanych przez magazyny i kluby motoryzacyjne. W takich testach sprawdzono wiele modeli opon włoskiego producenta - przykładowo Cinturato P1 Verde uplasowała się w 2018 na 4 miejscu w sprawdzianie Auto Bild, a w teście prestiżowej organizacji ADAC, w 2017 zajęła pierwsze miejsce deklasując modele innych producentów.
Wyniki dotyczą modelu P Zero.
Zobacz inne określenia opon Pirelli P Zero 255/40 R22 103V XL PNCS PZ4 J. Sformułowania te często spotykane są w serwisach ogłoszeniowych czy na stronach producentów. Zwroty zawierają różne formy zapisu sezonu (opony letnie), indeksów (103V XL, PNCS, PZ4, J), nazwy producenta (Pirelli), rozmiaru (255/40 R22) oraz modelu (P Zero) przedstawione w odmiennej kolejności.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony letnie, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą pamięci przenośne USB, wejściówki do kina, bilety na mecze piłkarskie, bilety do teatru lub smycze do kluczy.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon letnich firmy Pirelli to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 35-59% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (norauto, oponeo czy oponylux) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Euro Bank, Credite Agricole lub BGŻ BNP Paribas. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon letnich Pirelli w rozmiarze 255/40 R22 XL, PNCS, PZ4, J (103V). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 1279 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 5 116 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 478 (12 rat) do 2 610 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 2 610 zł | 5 220 zł | 104 zł |
4 | 1 331 zł | 5 324 zł | 208 zł |
6 | 904 zł | 5 424 zł | 308 zł |
8 | 691 zł | 5 528 zł | 412 zł |
10 | 563 zł | 5 630 zł | 514 zł |
12 | 478 zł | 5 736 zł | 620 zł |
Kupując opony letnie w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu P Zero mogą być m.in. mierniki grubości bieżnika, płyny do prania tapicerki, podkładki antypoślizgowe pod telefon lub ramki do tablic rejestracyjnych.