Porównujemy oferty 21 sklepów z oponami letnimi firmy Pirelli w rozmiarze 265/40R21. Zobacz gdzie kupić opony P Zero w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "105 Y XL, MO1" w nazwie opony?
Pirelli P Zero w rozmiarze 265/40 R21 105Y to opona letnia, wzmacniana (XL), homologowana (MO1) oraz dodatkowo oznakowana symbolami ZR. Oznaczenia 2861300 oraz 8019227286137 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 2861300 |
EAN | 8019227286137 |
Producent | Pirelli |
Koncern | grupa Pirelli |
Siedziba | Włochy |
Klasa | premium |
Model | P Zero |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony letnie |
Rozmiar | [size width="265" profile="40" diameter="21"]265/40 R21[/size] |
Szerokość | 265 mm |
Profil | 40 % (opona niskoprofilowa) |
Średnica | 21 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 106 mm |
Kraj produkcji | Niemcy, Hiszpania, Wielka Brytania, Rumunia, Turcja, Francja |
Rodzaj bieżnika | asymetryczny |
Indeks nośności | 105 |
Maksymalna nośność | 925 kg |
Indeks prędkości | Y |
Maksymalna prędkość | 300 km/h |
Przeznaczenie | auta 4x4 / SUV |
Gwarancja | 5 lat od daty produkcji |
Opory toczenia | C (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | A (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 70 dB |
Fale (1-3) | 1 |
Waga (ciężar) | 14,01 kg |
Premiera modelu | 2007 rok (podczas targów Moto) |
Cena | ~ 956 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Homologacja / OE | MO1 (Mercedes) |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | ZR |
Pełna nazwa | Pirelli P Zero 265/40 R21 105Y XL MO1 |
Opis modelu P Zero jest w trakcie opracowywania. Zbieramy materiały, dane techniczne oraz zastosowane technologie, niezbędne do przygotowania wyczerpującej prezentacji. Proszę o chwilę wytchnienia, mamy już prawie wszystkie potrzebne informacje by stworzyć małe podsumowanie prezentowanej opony. Poszczególne elementy wspomnianego opisu znajdziesz na tej stronie w innych akapitach.
Opony letnie Pirelli P Zero 265/40 R21 zostały zaprojektowane i wyprodukowane z myślą o samochodach typu VW Touareg, Porsche Cayenne, BMW Seria 7, auta niemieckie czy japońskie. Testy wykonane na potrzeby europejskiego systemu etykiet pozwoliły na przyznanie omawianemu modelowi następujących klas: A w kategorii hamowania na mokrej nawierzchni, C za opory toczenia, które wpływają na spalanie paliwa oraz 70 dB w pomiarze emitowanego hałasu zewnętrznego. Opony letnie Pirelli P Zero 265/40 R21 posiadają indeks prędkości Y (maksymalnie na tym modelu można jechać 300 km/h) oraz indeks nośności 105 (najwyższa wartość obciążenia przy jeździe z maksymalną prędkością wynosi tu 925 kg).
Warto wiedzieć, że samo oznaczenie rozmiaru 265/40 R21 należy odczytywać następująco: pierwsza liczba to szerokość opony w milimetrach, druga to wysokość profilu liczona jako procent z szerokości (tutaj 40 przekłada się na wartość 106 mm), a trzecia to średnica felgi, na jaką należy założyć daną oponę - w tym przypadku wynosi ona 21 cali. Litera przed oznaczeniem średnicy to typ konstrukcji opony (radialny lub diagonalny).
P Zero w rozmiarze 265/40 R21 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie 4x4 / SUV. Opony do aut typu SUV/4x4 to produkty projektowane z myślą o samochodach, które są stosunkowo ciężkie i mają wyżej położony środek ciężkości. Aby zapewnić odpowiednią stabilność pojazdu takie opony mają większą nośność i sztywniejsze, często wzmocnione ściany boczne. Jednocześnie muszą one zagwarantować odpowiednią przyczepność i komfort jazdy po asfalcie. Bieżniki opon do aut typu SUV/4x4 są często takie same, jak w modelach osobowych (w wielu przypadkach opony SUV to warianty produktów przeznaczonych do osobówek).
Opony firmy Pirelli pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy premium. Opony klasy premium to najbardziej zaawansowane technologicznie produkty na rynku. Nowatorskie rozwiązania pojawiają się na początku właśnie w oponach klasy wyższej. W efekcie oferują one doskonałą przyczepność niezależnie od warunków panujących na drodze, wysoki poziom komfortu, odporność na zużycie i małe opory toczenia. Opony klasy premium zajmują czołowe pozycje w testach organizowanych przez organizacje i czasopisma motoryzacyjne. Najważniejsze marki to: Pirelli, Nokian, Continental, Bridgestone, Goodyear, Hankook, Dunlop czy Yokohama.
Unijna etykieta na oponie to oznaczenie podobne do tego, jakie znajduje się np. przy określaniu efektywności energetycznej sprzętu AGD. Jakie informacje uwzględnia etykieta dołączona do opony, która na terenie Unii Europejskiej jest obowiązkowa już od 2012 roku? Dane dotyczące efektywności paliwowej (oporów toczenia), przyczepności na mokrej nawierzchni, a także poziomu generowanego podczas jazdy hałasu. Wszystko to pomaga kierowcom w wyborze modelu optymalnego do ich samochodu i stylu prowadzenia. Zobacz jak prezentują się oceny opon Pirelli P Zero 265/40R21 105Y na etykiecie unijnej.
Opory toczenia wpływają na ekonomikę jazdy. Na etykietach stosuje się siedem klas oszczędności oznaczonych kolejnymi literami alfabety. Ocena "A" przypisana jest ogumieniu najbardziej oszczędnemu, a nota "G" zarezerwowana jest dla modeli o największych oporach toczenia. Im lepsza klasa, tym większy wpływ na ograniczenie spalania i emisję spalin przez auta. Taką samą ocenę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 14 innych produktów spełniających kryteria - opony 265/40 R21 (rozmiar) oraz letnie (sezon).
Fragment etykiety unijnej zawierający informacje o przyczepności na mokrej nawierzchni prezentuje wyniki pomiaru drogi hamowania i siły tarcia opon we wspomnianych warunkach w porównaniu do modelu referencyjnego. Etykieta unijna za przyczepność na mokrym przewiduje przyznanie klas od A (najwyższa) do G (najniższa) – warto jednak pamiętać, że klasa D dla rozgraniczenia lepszych i gorszych produktów pozostaje pusta, a opony z klasą G nie są dopuszczane do sprzedaży, więc w praktyce takich się nie spotyka. Identyczną notę - "A" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 177 innych produktów spełniających wytyczne - opony letnie (sezon), 21 cali (średnica) oraz premium (klasa).
Etykieta unijna (hałas zewnętrzny) w porównaniu do pozostałych parametrów nie przewiduje nadawania klas odpowiadających literom alfabetu. W tym przypadku mamy do czynienia z systemem umieszczania 3 fal i wyniku pomiaru hałasu w dB. Decyzja o umieszczeniu akurat tego parametru wynika z realizacji przez UE polityki ochrony środowiska – warto pamiętać, że mierzona jest tu wartość hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony, a nie tego słyszanego w kabinie pojazdu, co często ma kluczowe znaczenie dla kierowców.
Pirelli to włoski producent opon, którego historia sięga 1872 roku. Produkty marki są synonimem sportowych osiągów - firma od początku istnienia kojarzona była ze sportami motorowymi, dzięki wspieraniu rozmaitych rajdów i wyścigów. Międzynarodową sławę Pirelli przyniósł rajd Paryż-Pekin w 1970 roku, którego zwycięzcy używali opon tej marki podczas wyścigu. Dzięki najwyższej jakości wykonania i sportowym parametrom, opony Pirelli są cenione przez kierowców na całym świecie, nie tylko podczas sportowej jazdy, ale także na co dzień.
Model P Zero (Pirelli) wyposażony został w asymetryczną rzeźbę bieżnika. Opony asymetryczne uznawane są za najbardziej zaawansowane technologicznie na rynku. Najczęściej spotyka się je w przypadku modeli premium, ale znajdziemy je też w ofertach marek klasy średniej czy ekonomicznej. Bieżnik opon asymetrycznych dzieli się na dwie części: zewnętrzną i wewnętrzną. Pierwsza z nich odpowiada za zachowanie stabilności podczas manewrowania, a zadaniem drugiej jest odprowadzanie wody. Opony asymetryczne sprawdzają się w samochodach o większej mocy, dobrze tłumią hałasy i zużywają się najbardziej równomiernie.
Napisy "105" oraz "Y" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 925 kg) oraz prędkości (do 300 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon letnich. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji. Model P Zero (Pirelli 265/40 R21) posiada homologację MO1 (Mercedes). Przy tym produkcie znaleść można także oznaczenie ZR - oponę z pełnym obciążeniem można użytkować do prędkości 240 km/h.
Pirelli P Zero 265/40 R21 należy do grupy opon letnich. Opony letnie dostępne są w ramach trzech klas: ekonomicznej (najtańsze), średniej (dobry stosunek cena/jakość) i wyższej (najwyższy poziom osiągów). Montaż opon letnich jest zalecany, gdy średnie dobowe temperatury zaczynają regularnie przekraczać 7 st. C. W takich warunkach mieszanka gumowa opon letnich zaczyna zapewniać optymalną przyczepność na suchej i mokrej nawierzchni. Opony letnie najczęściej mają bieżnik kierunkowy (najlepszy na wodę) lub asymetryczny (przystosowany do bardziej dynamicznej jazdy).
Opony Pirelli można reklamować przez okres 5 lat od daty produkcji. Aby uzyskać pozytywne rozpatrzenie sprawy, należy wypełnić formularz reklamacyjny udostępniony przez producenta, a także udostępnić oponę na potrzeby badania wykonywanego przez personel techniczny. Należy pamiętać, że gwarancja nie obejmuje szeregu problemów, które mogą wystąpić w związku z nieprawidłowym przechowywaniem i transportem opon, użytkowaniem ogumienia niezgodnie z zaleceniami producenta czy uszkodzeniem mechanicznym podczas eksploatacji (np. przebiciem przez szkło lub gwóźdź w czasie jazdy).
Opony letnie Pirelli to najwyższej klasy ogumienie, cenione szczególnie przez kierowców posiadających auta z silnikami o dużej mocy. Zapewniają sportowe prowadzenie i doskonałą przyczepność na zakrętach oraz podczas wykonywania gwałtownych manewrów. W recenzjach kierowców zamieszczanych w Internecie można przeczytać: "bardzo dobre do jazdy w mieście i poza nim, sprawdzają się podczas każdej sytuacji pogodowej", "najwyższa jakość, doskonałe prowadzenie przy dynamicznym stylu jazdy, nie gubi przyczepności".
Dzięki sezonowym testom opon, kierowcy, którzy przygotowują się do zakupu ogumienia, mogą porównać parametry poszczególnych modeli między sobą i wybrać najlepiej dopasowany do ich stylu jazdy, samochodu i budżetu. Wśród opon Pirelli, podczas testów opon letnich bardzo dobrze poradził sobie model Cinturato P1 Verde, który w 2017 roku zajął 1 miejsce w teście ADAC. W sprawdzianach wyróżnił się także Cinturato P7 plasując się na 4 lokacie podczas testu Auto Zeitung w 2019 roku. Opona uzyskała wyjątkowo krótką drogę hamowania na mokrej nawierzchni.
Wyniki dotyczą modelu P Zero.
Zobacz inne określenia opon Pirelli P Zero 265/40 R21 105Y XL MO1. Sformułowania te często spotykane są w komentarzach blogów czy na forach internetowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu rozmiaru (265/40 R21), indeksów (105Y XL, MO1), nazwy producenta (Pirelli), modelu (P Zero) oraz sezonu (opony letnie) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon letnich o szerokości 265 mm, profilu 40 %, średnicy 21 cali oraz indeksach 105Y. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Pirelli oraz Continental – kosztujące od 924 do 1171 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony letnie, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą promocja "zakup 4 opon w cenie 3", kubki termiczne, bony Sodexo, oficjalne piłki nożne oraz wejściówki do kina.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon letnich firmy Pirelli to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 41-56% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (24opony, oponeo czy oponylux) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Santander Consumer Bank, Alior Bank oraz Euro Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon letnich Pirelli w rozmiarze 265/40 R21 XL, MO1 (105Y). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 956 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 3 824 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 357 (12 rat) do 1 951 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 1 951 zł | 3 902 zł | 78 zł |
4 | 995 zł | 3 980 zł | 156 zł |
6 | 676 zł | 4 056 zł | 232 zł |
8 | 517 zł | 4 136 zł | 312 zł |
10 | 421 zł | 4 210 zł | 386 zł |
12 | 357 zł | 4 284 zł | 460 zł |
Kupując opony letnie w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu P Zero mogą być m.in. podkładki antypoślizgowe pod telefon, worki do opon, ładowarki do telefonu na USB lub skrobaczki do szyb.