Data modyfikacji:

Pirelli P Zero 315/30 R21 105Y XL PNCS PZ4 N1

Autor: Łukasz Wulkanista

Opona letnia Pirelli P Zero 315/30 R21 105Y XL PNCS PZ4 N1
Zdjęcie poglądowe modelu P Zero w rozmiarze 315/30 R21 XL, PNCS, PZ4, N1
Kliknij na miniaturkę, aby powiększyć zdjęcie

Porównujemy oferty 24 sklepów z oponami letnimi firmy Pirelli w rozmiarze 315/30R21. Zobacz gdzie kupić opony P Zero w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.

Co oznacza zapis "105 Y XL, PNCS, PZ4, N1" w nazwie opony?

Parametry techniczne

Pirelli P Zero w rozmiarze 315/30 R21 105Y to opona letnia, wzmacniana (XL), homologowana (N1) oraz dodatkowo oznakowana symbolami PNCS, PZ4, Sports Car, ZR. Oznaczenia 3065100 oraz 8019227306514 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.

Pełna specyfikacja opony (szczegóły produktu)
Parametr Wartość
Kod produktu 3065100
EAN 8019227306514
Producent Pirelli
Koncern grupa Pirelli
Siedziba Włochy
Klasa premium
Model P Zero
Poprzedni model -
Następny model -
Sezon opony letnie
Rozmiar [size width="315" profile="30" diameter="21"]315/30 R21[/size]
Szerokość 315 mm
Profil 30 % (opona niskoprofilowa)
Średnica 21 cali
Konstrukcja R (radialna)
Wysokość profilu 94,50 mm
Kraj produkcji Hiszpania, Turcja, Niemcy, Rumunia, Francja, Wielka Brytania
Rodzaj bieżnika asymetryczny
Indeks nośności 105
Maksymalna nośność 925 kg
Indeks prędkości Y
Maksymalna prędkość 300 km/h
Przeznaczenie auta osobowe
Gwarancja 5 lat od daty produkcji
Opory toczenia C (spalanie paliwa)
Przyczepność na mokrym A (droga hamowania)
Hałas zewnętrzny 73 dB
Fale (1-3) 2
Waga (ciężar) 15,11 kg
Premiera modelu 2007 rok (podczas targów Moto)
Cena ~ 1422 zł (brutto, z VAT)
Run Flat nie
Wzmocnienie tak (XL)
Homologacja / OE N1 (Porsche, Volkswagen Touareg)
Rant ochronny felgi -
Inne oznaczenia PNCS, PZ4, Sports Car, ZR
Pełna nazwa Pirelli P Zero 315/30 R21 105Y XL PNCS PZ4 N1

Model P Zero

Fragment bieżnika P Zero firmy Pirelli (zdjęcie)

Opis modelu P Zero jest w trakcie opracowywania. Zbieramy materiały, dane techniczne oraz zastosowane technologie, niezbędne do przygotowania wyczerpującej prezentacji. Proszę o chwilę wytchnienia, mamy już prawie wszystkie potrzebne informacje by stworzyć małe podsumowanie prezentowanej opony. Poszczególne elementy wspomnianego opisu znajdziesz na tej stronie w innych akapitach.

Opony letnie Pirelli P Zero w rozmiarze 315/30 R21 105Y XL, PNCS, PZ4, N1

Opony letnie Pirelli P Zero 315/30 R21 mają za zadanie zapewnić bezpieczne podróżowanie niezależnie od warunków drogowych. Jak należy rozumieć oznaczenie rozmiaru opony? Pierwsza liczba w rozmiarze 315/30 R21 to szerokość opony podawana w milimetrach (tutaj 315 mm). Wysokość profilu to 30 (liczba jest procentem z szerokości – tutaj 94,50. Średnica tego modelu ma z kolei 21 cali.

Indeks nośności modelu Pirelli P Zero 315/30 R21 to 105, a indeks prędkości Y. Za hamowanie na mokrej drodze produkt otrzymał klasę A na etykiecie, C w kategorii oporów toczenia i 73 dB w pomiarze hałasu zewnętrznego. Opony 315/30 R21 najczęściej montowane są w samochodach takich, jak BMW Seria 7, Porsche Cayenne, VW Touareg, auta niemieckie, japońskie czy francuskie. Konstrukcja opon letnie Pirelli P Zero 315/30 R21 jest przystosowana do osiągów czy możliwości właśnie takich aut.

Opony do samochodu osobowego

Przeznaczenie - samochody osobowe (zdjęcie)

P Zero w rozmiarze 315/30 R21 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie osobowe. Opony osobowe to produkty, które projektowane są z myślą o autach miejskich, klasy średniej, rodzinnych sedanach i kombi, a także luksusowych limuzynach i samochodach sportowych. Ich zadaniem jest zapewnienie bezpiecznego prowadzenia w zróżnicowanych warunkach, a także komfortu i optymalnego zużycia paliwa (poprzez redukcję oporów toczenia). Kierowcy mogą wybierać spośród opon osobowych klasy budżetowej, średniej i premium. Niektóre z nich mają wzmocnioną konstrukcję, rant ochronny lub technologię Run Flat.

Klasa - premium. Opony zapewniające najwyższy poziom bezpieczeństwa i komfortu

Klasa - premium

Opony firmy Pirelli pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy premium. Modele opon klasy premium produkowane są w oparciu o najbardziej nowoczesne technologie i z najlepszych składników. W efekcie cechują się najwyższym poziomem osiągów (bezpieczeństwo, komfort, oszczędność paliwa, odporność na zużycie) i montowane są przez kierowców o agresywnym stylu jazdy, do mocnych samochodów lub przez osoby często wyruszające w długie trasy. Marki opon premium to między innymi: Pirelli, Goodyear, Bridgestone, Continental, Hankook, Michelin czy Dunlop – uznawane są one za najlepsze na rynku.

Etykieta unijna opon P Zero 315/30 R21 czyli ocena hamowania, hałasu i spalania

Dzięki unijnym etykietom kierowcy stojący przed wyborem opon do swojego auta mogą w szybki sposób porównać osiągi poszczególnych modeli w trzech podstawowych zakresach: efektywności paliwowej, hałasu generowanego podczas jazdy oraz przyczepności na mokrej nawierzchni. Etykiety na oponach są obowiązkowe na terenie Unii Europejskiej od 2012 roku, a prezentowane są w postaci naklejki na bieżniku, która musi znajdować się w widocznym miejscu. Nakaz dotyczy opon do aut osobowych, dostawczych, ciężarowych i naczep u autobusów. Zobacz jak prezentują się oceny opon Pirelli P Zero 315/30R21 105Y na etykiecie unijnej.

Spalanie paliwa - ocena C

Podczas toczenia na opony działają różne siły – w zależności od konstrukcji mogą one przeciwstawiać się im lepiej lub gorzej. Pokonywanie oporów toczenia pochłania prawie 20% spalania paliwa. Dlatego parametr ten jest tak ważny i został zawarty na etykietach. Za poziom oporów toczenia opony mogą otrzymać klasy od A do G, ale warto wiedzieć, że klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia modeli lepszych i gorszych. Kupując opony o niskich oporach toczenia można zaoszczędzić nawet 0,25 litra paliwa na 100 km. Taką samą ocenę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 39 innych produktów spełniających kryteria - opony P Zero (model) oraz 21 cali (średnica).

Hamowanie na mokrym - ocena A

Fragment etykiety unijnej zawierający informacje o przyczepności na mokrej nawierzchni prezentuje wyniki pomiaru drogi hamowania i siły tarcia opon we wspomnianych warunkach w porównaniu do modelu referencyjnego. Etykieta unijna za przyczepność na mokrym przewiduje przyznanie klas od A (najwyższa) do G (najniższa) – warto jednak pamiętać, że klasa D dla rozgraniczenia lepszych i gorszych produktów pozostaje pusta, a opony z klasą G nie są dopuszczane do sprzedaży, więc w praktyce takich się nie spotyka. Identyczną notę - "A" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 177 innych produktów spełniających wytyczne - opony letnie (sezon), 21 cali (średnica) oraz premium (klasa).

Hałas na zewnątrz - 73 dB

Etykiety unijne na oponach zawierają między innymi informację na temat poziomu hałasu zewnętrznego emitowanego przez dany model. W przeciwieństwie do oporów toczenia i przyczepności na mokrej nawierzchni tutaj nie są nadawane klasy od A do G, tylko ocena w postaci 3 fal i wynik pomiaru w dB. Parametr ten wzbudza kontrowersje, ponieważ dla kierowców największe znaczenie ma poziom hałasu wewnętrznego, który jest odczuwany w kabinie i wpływa na komfort jazdy. Hałas zewnętrzny jest istotny w kontekście głośności ruchu drogowego i wynika unijnej z polityki ochrony środowiska. Wynik "73 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskały jeszcze 4 inne produkty spełniające kryteria - opony 315/30 R21 (rozmiar) oraz letnie (sezon).

Firma Pirelli

Logo firmy oponiarskiej Pirelli (zdjęcie)

Pirelli to marka opon premium, kojarzona jest z wysokimi osiągami, sportem i motoryzacją. Firma dostarcza na rynek ogumienie przeznaczone głównie do samochodów osobowych i motocykli, z którego korzystają kierowcy ceniący sobie sportowe parametry jazdy i najwyższe bezpieczeństwo. Ta włoska firma, od lat 60. XX wieku wydaje ściśle limitowany kalendarz z aktami modelek, trafiający w ręce 20 tysięcy wybranych osób na świecie. Powstawanie kalendarza rokrocznie staje się wydarzeniem medialnym, w którym biorą udział najsłynniejsze modelki i najlepsi fotografowie.

Asymetryczna rzeźba bieżnika

Bieżnik asymetryczny (zdjęcie)

Model P Zero (Pirelli) wyposażony został w asymetryczną rzeźbę bieżnika. Bieżnik asymetryczny to rzeźba, która dzieli się na dwie części: zewnętrzną i wewnętrzną. Zadaniem pierwszej z nich jest zapewnienie odpowiedniej stabilności podczas pokonywania zakrętów. Druga z nich odpowiada głównie za odprowadzanie wody. Opony asymetryczne bardzo często są polecane do samochodów o większej mocy zarówno na sezon letni, jak i zimowy. Oferują one doskonałe panowanie nad autem przy wyższej prędkości oraz zużywają się bardzo powoli i równomiernie. Bieżnik asymetryczny jest uznawany za najbardziej zaawansowany technologicznie.

Oznaczenia 105Y, XL, N1, PNCS, PZ4 oraz Sports Car, ZR

Napisy "105" oraz "Y" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 925 kg) oraz prędkości (do 300 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon letnich. Przy tym produkcie znaleść można także oznaczenie PNCS - dźwiękochłonna gąbka umieszczona wewnątrz opony (przyklejona do spodniej części bieżnika), zapewniająca redukcję hałasu pochodzącego z toczenia się kół po nawierzchni, PZ4 - nowa wersja Pirelli P Zero po 2016, Sports Car - (S/C, S.C.) odmiana bieżnika Pirelli P Zero (dostępna od 2017 roku) przeznaczona do aut sportowych oraz ZR - oponę z pełnym obciążeniem można użytkować do prędkości 240 km/h. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji. Model P Zero (Pirelli 315/30 R21) posiada homologację N1 (Porsche, Volkswagen Touareg).

Opony letnie

Opony letnie

Pirelli P Zero 315/30 R21 należy do grupy opon letnich. Opony letnie mają za zadanie zapewnić bezpieczne i komfortowe prowadzenie samochodu na suchej i mokrej nawierzchni w temperaturach od 7 stopni powyżej zera aż po typowe dla letnich upałów. Wiele opon letnich oferuje także małe opory toczenia, które wpływają na poziom spalania paliwa przez samochód. Opony letnie najczęściej są wyposażone w bieżnik kierunkowy lub asymetryczny (rzeźba symetryczna występuje jedynie w oponach dostawczych czy ciężarowych). Przed zakupem opon letnich warto zapoznać się z ich etykietami, wynikami testów i opiniami użytkowników na temat poszczególnych modeli.

Gwarancja na opony P Zero

Dzięki gwarancji na opony, kierowcy mogą liczyć na wymianę towaru na nowy lub rekompensatę finansową w przypadku wykrycia wady fabrycznej produktu. Na opony włoskiej firmy Pirelli taka gwarancja jest udzielana na okres pięciu lat (60 miesięcy) od daty produkcji. Wyłączone spod niej są przypadku użytkowania opon niezgodnie z zaleceniami producenta, uszkodzenia podczas usług serwisowych czy nieprawidłowego przechowywania i transportu. Należy pamiętać, że im więcej czasu minie od zakupu, a na oponie przejedziemy więcej kilometrów, tym udowodnienie wady będzie trudniejsze.

5 lat od daty produkcji

Opinie kierowców rozmiaru 315/30 R21 o oponach Pirelli P Zero

Dzięki opiniom o oponach zamieszczanych przez użytkowników w Internecie, kierowcy chcący zmienić ogumienie na nowe mają ułatwione zadanie. Porównanie między sobą opinii użytkowników sprawia, że wybór optymalnych opon do danego auta i stylu jazdy staje się prostszy. Opony letnie Pirelli cieszą się dobrą opinią kierowców. Na forach motoryzacyjnych i w mediach społecznościowych piszą o nich tak: "dobrze kleją się na zakrętach zapewniając odpowiednie bezpieczeństwo", "najlepsze opony na jakich miałem okazję jeździć, bez względu na pogodę gwarantują najwyższe osiągi".

Pirelli w testach opon letnich

Test opon letnich Pirelli

Opony Pirelli cieszą się zainteresowaniem kierowców na całym świecie ze względu na sportowe osiągi. O tym, jak prezentują się opony tego producenta względem innych modeli, można się przekonać zaglądając do sezonowych testów opon przygotowywanych przez magazyny i kluby motoryzacyjne. W takich testach sprawdzono wiele modeli opon włoskiego producenta - przykładowo Cinturato P1 Verde uplasowała się w 2018 na 4 miejscu w sprawdzianie Auto Bild, a w teście prestiżowej organizacji ADAC, w 2017 zajęła pierwsze miejsce deklasując modele innych producentów.

Test opon (ranking):

Wyniki dotyczą modelu P Zero.

  • 1 miejsce 2019 Auto Bild
  • 7 miejsce 2019 Gute Fahrt
  • 8 miejsce 2019 Auto Bild
  • 4 miejsce 2018 Auto Motor und Sport
  • 7 miejsce 2018 ACE
  • 5 miejsce 2017 Sport Auto
  • 2 miejsce 2017 EVO

Inne nazwy

Zobacz inne określenia opon Pirelli P Zero 315/30 R21 105Y XL PNCS PZ4 N1. Sformułowania te często spotykane są w porównywarkach cenowych czy na portalach społecznościowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu sezonu (opony letnie), indeksów (105Y XL, PNCS, PZ4, N1), rozmiaru (315/30 R21), modelu (P Zero) oraz nazwy producenta (Pirelli) przedstawione w odmiennej kolejności.

Znalezione m.in. na forum:

  • opony letnie Pirelli 315 30 R21 P Zero
  • Pirelli P Zero 315/30R21 XL, PNCS, PZ4, N1
  • 315/30R21 105 Y XL, PNCS, PZ4, N1 Pirelli PZero
  • P Zero 315/30 R21 105 Y letnie
  • 21 315x30 P Zero Pirelli XL, PNCS, PZ4, N1 105Y

Polecane opony letnie 315 30 R21 105Y o zbliżonej cenie i parametrach

Poniżej lista alternatywnych opon letnich o szerokości 315 mm, profilu 30 %, średnicy 21 cali oraz indeksach 105Y. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Michelin, Pirelli oraz Continental – kosztujące od 1283 do 1945 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.

Pirelli
P Zero
315/30 R21 105Y

  • Opory toczenia: C
  • Hamowanie na mokrym: B
  • Hałas zewnętrzny: 73 dB
  • Gwarancja: 5 lat od daty produkcji
  • Cena: 1342 zł

Michelin
Pilot Sport 4
315/30 R21 105Y XL N0 ACOUSTIC, ZR

  • Opory toczenia: C
  • Hamowanie na mokrym: B
  • Hałas zewnętrzny: 73 dB
  • Gwarancja: 5 lat od daty zakupu
  • Cena: 1609 zł

Michelin
Pilot Sport 4 S
315/30 R21 105Y XL MO1 ZR

  • Opory toczenia: E
  • Hamowanie na mokrym: B
  • Hałas zewnętrzny: 73 dB
  • Gwarancja: 5 lat od daty zakupu
  • Cena: 1657 zł

Michelin
Pilot Sport Cup 2
315/30 R21 105Y XL MO1 FR ZR

  • Opory toczenia: E
  • Hamowanie na mokrym: E
  • Hałas zewnętrzny: 73 dB
  • Gwarancja: 5 lat od daty zakupu
  • Cena: 1945 zł

Continental
ContiSportContact 5P
315/30 R21 105Y XL N0 FR ContiSilent, ZR

  • Opory toczenia: C
  • Hamowanie na mokrym: A
  • Hałas zewnętrzny: 74 dB
  • Gwarancja: 5 lat od daty produkcji
  • Cena: 1283 zł

Dodatkowe informacje

Kierowca w samochodzie

Na koniec kilka słów o promocjach na opony letnie, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.

Promocja i wyprzedaż

Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą foteliki samochodowe, bilety na zawody żużlowe, rabat na kolejne zakupy, smycze do kluczy lub bilety do teatru.

Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon letnich firmy Pirelli to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 45-62% od ceny detalicznej.

Zakup na raty

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (norauto, oponeo czy sklepopon) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Alior Bank, Euro Bank lub Credite Agricole. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).

Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon letnich Pirelli w rozmiarze 315/30 R21 XL, PNCS, PZ4, N1 (105Y). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 1422 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 5 688 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 531 (12 rat) do 2 901 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.

Kalkulacja zakupu opon na raty
Ilość rat Miesięczna rata Koszt całkowity Nadpłata
2 2 901 zł 5 802 zł 114 zł
4 1 479 zł 5 916 zł 228 zł
6 1 005 zł 6 030 zł 342 zł
8 768 zł 6 144 zł 456 zł
10 626 zł 6 260 zł 572 zł
12 531 zł 6 372 zł 684 zł

Produkty powiązane

Kupując opony letnie w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu P Zero mogą być m.in. worki do opon, zapachy do samochodu, ładowarki do telefonu na USB czy środki do konserwacji opon.

opony ekonomiczne ranking

Ranking opon ekonomicznych. Modele na lato i zimę

2024-07-19
Opony samochodowe podzielone zostały na trzy segmenty jakości, takie jak premium, klasa średnia oraz ekonomiczna. O tym, do której klasy zakwalifikowana zostanie dana opona, decyduje kilka czynników. Kluczowe są cena, jakość, doświadczenie na rynku oraz aspekty techniczne. Każdy z segmentów posiada swoje wady i zalety. Podział ten powstał głównie po to, aby dopasować opony do potrzeb jak największej liczby kierowców. Dziś skupimy się na klasie ekonomicznej. Przedstawimy ranking najbardziej polecanych opon z tego segmentu w odsłonie letniej i zimowej.
vredestein ultrac pro

Nowa opona letnia Vredestein Ultrac Pro

2024-03-22
Vredestein to holenderska marka specjalizująca się w produkcji opon samochodowych. Produkty Vredestein to najwyższa klasa jakości. Nie bez powodu zaliczane są do tego wąskiego, elitarnego grona opon klasy premium. Vredestein specjalizuje się we wszystkich rodzajach opon samochodowych, od sezonowych aż po całoroczne.
continental sportcontact 7

Opony Continental SportContact 7 – charakterystyka, opinie, testy

2023-12-11
Opony Continental Supersport 7 to najnowocześniejszy model ogumienia zaprezentowany przez niemiecki koncern oponiarski. Jest to produkt najwyższej klasy jakości, klasyfikowany jako UUHP, czyli najwyższa klasa pod względem osiągów i właściwości jezdnych. Jest to flagowy model opon Continental o przeznaczeniu głównie do samochodów sportowych, tuningowanych i elektrycznych. Pozwala na jazdę na najwyższym poziomie, zapewniając rewelacyjną przyczepność i bardzo dobre prowadzenie.
apollo aspire 4G

Opony letnie Apollo Aspire 4G – charakterystyka, opis, testy

2023-07-24
Opony letnie Apollo Aspire 4G - charakterystyka, opis, testy Wybór dobrych opon to gwarancja bezpieczeństwa, komfortu i ciszy w kabinie podczas jazdy. Ogumienie Apollo Aspire 4G to produkt, który poleca ponad 90% kierowców, mających z nimi styczność. Do tego nie da się im odmówić niskiej ceny, dobrej mieszanki gumowej oraz zadowalającego wyboru rozmiarów. Są to opony budzące dość duże zainteresowanie. Dowiedz się, jakie wyniki otrzymały w testach oraz jakie są ich parametry.
austone sp 802

Opony letnie Austone SP 802 – charakterystyka, opis, testy

2023-07-22
Opony letnie Austone SP 802 - charakterystyka, opis, testy Austone to dość rozpoznawalna, zagraniczna marka, która produkuje opony klasy ekonomicznej. W jej asortymencie każdy znajdzie coś dla siebie, a w niektórych recenzjach wręcz rekomenduje się rezygnację z opon np. segmentu średniego na ich rzecz, pod warunkiem pasującego do tego ogumienia stylu jazdy kierowcy. W dzisiejszym artykule omówimy model Austone SP 802 – jego parametry, dostępne rozmiary czy posiadane certyfikaty. Dowiedz się, czy warto zdecydować się na ogumienie Austone SP 802.
nankang ns2r

Opony Nankang NS-2R – charakterystyka, opinie, testy

2023-07-20
Opony Nankang NS-2R – Charakterystyka, opinie, testy Większość kierowców poszukuje modeli opon, które będą zapewniać doskonałą przyczepność w trudnych warunkach oraz na różnych nawierzchniach. Szczególnie cenionym parametrem jest zachowanie ogumienia podczas jazdy na nierównościach. Tymczasem nieco odmiennymi kryteriami kierować się będą właściciele aut sportowych, którzy preferują dynamiczną jazdę po utwardzonych nawierzchniach. W tym przypadku kluczowym parametrem jest przyczepność, a także osiągi na suchej nawierzchni. Wśród wielu modeli opon dostępnych na rynku motoryzacyjnym znajduje się m.in. propozycja Nankang NS-2R. Sprawdź, co warto wiedzieć o tej marce, czy klasa ekonomiczna ogumienia to dobry wybór do auta sportowego i jak wypadają w testach i opiniach warianty opon Nankang NS-2R 235 35 r19, Nankang NS-2R 195 50 r15 czy Nankang NS-2R 215 45 r17.