Porównujemy oferty 29 sklepów z oponami letnimi firmy Pirelli w rozmiarze 315/30R22. Zobacz gdzie kupić opony P Zero w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "107 Y XL, PZ4, *" w nazwie opony?
Pirelli P Zero w rozmiarze 315/30 R22 107Y to opona letnia, wzmacniana (XL), homologowana (*) oraz dodatkowo oznakowana symbolami PZ4, Luxury Saloon. Oznaczenia 2751100 oraz 8019227275117 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 2751100 |
EAN | 8019227275117 |
Producent | Pirelli |
Koncern | grupa Pirelli |
Siedziba | Włochy |
Klasa | premium |
Model | P Zero |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony letnie |
Rozmiar | [size width="315" profile="30" diameter="22"]315/30 R22[/size] |
Szerokość | 315 mm |
Profil | 30 % (opona niskoprofilowa) |
Średnica | 22 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 94,50 mm |
Kraj produkcji | Wielka Brytania, Rumunia, Francja, Niemcy, Hiszpania, Turcja |
Rodzaj bieżnika | asymetryczny |
Indeks nośności | 107 |
Maksymalna nośność | 975 kg |
Indeks prędkości | Y |
Maksymalna prędkość | 300 km/h |
Przeznaczenie | auta 4x4 / SUV |
Gwarancja | 5 lat od daty produkcji |
Opory toczenia | B (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | B (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 72 dB |
Fale (1-3) | 1 |
Waga (ciężar) | 15,65 kg |
Premiera modelu | 2007 rok (podczas targów Moto) |
Cena | ~ 1534 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Homologacja / OE | * (BMW, Mini) |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | PZ4, Luxury Saloon |
Pełna nazwa | Pirelli P Zero 315/30 R22 107Y XL PZ4 * |
Opis modelu P Zero jest w trakcie opracowywania. Zbieramy materiały, dane techniczne oraz zastosowane technologie, niezbędne do przygotowania wyczerpującej prezentacji. Proszę o chwilę wytchnienia, mamy już prawie wszystkie potrzebne informacje by stworzyć małe podsumowanie prezentowanej opony. Poszczególne elementy wspomnianego opisu znajdziesz na tej stronie w innych akapitach.
Jesteś posiadaczem samochodu typu auta niemieckie, japońskie, francuskie czy włoskie i poszukujesz opon na sezon letni? Jeśli tak, to z pewnością zainteresuje Cię Pirelli P Zero. Prezentowane opony mają rozmiar 315/30 R22, ich indeks prędkości wynosi Y (dopuszczalna prędkość maksymalna na tych oponach to 300 km/h), a nośności 107 (dopuszczalne obciążenie to 975 kg).
Samo oznaczenie rozmiaru należy interpretować następująco: pierwsza liczba to szerokość opony mierzona w milimetrach (tu 315), druga to wysokość profilu (jest to procent z wysokości, a więc w tym przypadku 30 procent z 315 wynosi 94,50 mm). "R" to informacja o radialnej budowie modelu, a ostatnia liczba to średnica mierzona w calach – tutaj 22. Prezentowane opony Pirelli P Zero 315/30 R22 mogą pochwalić się następującymi parametrami na etykietach: B za opory toczenia, B w kategorii hamowania na mokrej nawierzchni i 72 dB za hałas zewnętrzny.
P Zero w rozmiarze 315/30 R22 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie 4x4 / SUV. Opony do aut typu SUV budową bieżnika najczęściej przypominają opony osobowe (wiele modeli opon osobowych występuje w wariancie SUV bez zauważalnych różnić w kształcie bieżnika). Jednak ze względu na wyższą masę i wyżej położony środek ciężkości samochodów typu SUV, opony do nich przeznaczone charakteryzują się wzmocnioną konstrukcją i podwyższoną nośnością. Dzięki temu są w stanie zapewnić bezpieczne i komfortowe prowadzenie dużego i mocnego auta niezależnie od panujących warunków.
Opony firmy Pirelli pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy premium. Opony klasy premium oferują najwyższy poziom osiągów niezależnie od warunków panujących na drodze. Są też zwykle najbardziej komfortowe i mają najmniejsze opory toczenia. Jest to zasługa doskonałych jakościowo składników i najbardziej zaawansowanych technologii stosowanych podczas ich produkcji. Największą popularnością wśród opon klasy premium charakteryzują się marki: Pirelli, Nokian, Hankook, Vredestein, Bridgestone, Yokohama, Goodyear, Continental czy Michelin. Zwykle kupują je posiadacze samochodów o dużej mocy, kierowcy o agresywnym stylu jazdy czy pokonujący dużą liczbę kilometrów w ciągu roku.
Za sprawą unijnym etykietom na opony można w szybki sposób porównać możliwości opon różnych producentów. Zgodnie z prawem, na etykiecie musi znaleźć się informacja dotycząca trzech osiągów: przyczepności na mokrej nawierzchni, efektywności paliwowej (oporów toczenia), a także hałasu generowanego w czasie jazdy. Są przedstawione za pomocą przejrzystych piktogramów, które sprawiają, że nawet osoba, która nie zna się na oponach z łatwością zrozumie wszystkie zamieszczone na niej informacje. Zobacz jak prezentują się oceny opon Pirelli P Zero 315/30R22 107Y na etykiecie unijnej.
Ekonomiczność paliwa to jedna z informacji zawartej na unijnej etykiecie dołączonej do opony. Każdy model ma określoną klasę spalania – od A do G, która informuje o oporach toczenia opony. To bardzo ważny parametr, ponieważ ma bezpośrednie przełożenie na zużycie paliwa, a co za tym idzie – ekonomiczny aspekt jazdy. Najwyższa klasa efektywności czyli A oznacza najmniejsze zużycie paliwa. Informacja o spalaniu jest także istotna pod względem ochrony środowiska – bardziej ekonomiczne modele emitują mniejszą ilość spalin do atmosfery. Taką samą ocenę - "B" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskały jeszcze 2 inne produkty spełniające kryteria - opony 315/30 R22 (rozmiar) oraz letnie (sezon).
Etykieta unijna ocenia między innymi przyczepność na mokrej nawierzchni. Aby wyznaczyć klasy w ramach tego parametru mierzy się drogę hamowania opon i ich siłę tarcia o nawierzchnię, a następnie porównuje z wynikami modelu referencyjnego. Za przyczepność na mokrej nawierzchni na etykietach opony mogą otrzymać klasy od A do G. Trzeba jednak pamiętać, klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia modeli o lepszych i gorszych parametrach, a produkty z klasą G są po prostu niebezpieczne i nie dopuszcza się ich do obrotu.
Hałas zewnętrzny to inaczej natężenie dźwięku, który wytwarzany jest przez pracująca oponę. Pod tym względem ogumienie dzieli się na trzy kategorie oznaczane od najcichszych do najgłośniejszych graficznymi symbolami jednej, dwóch lub trzech fal. Dodatkowo umieszcza się w tym miejscu również liczbę oznaczającą średnie natężenie hałasu w decybelach. Wynik "72 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskało jeszcze 11 innych produktów spełniających kryteria - opony letnie (sezon), 22 cali (średnica) oraz premium (klasa).
Włoska marka Pirelli jest szczególnie ceniona przez kierowców lubiących sportowe osiągi. Nie dziwi to, ponieważ od początku swojego istnienia kojarzona jest ze sportami motorowymi, ze względu na wspieranie rozmaitych rajdów i wyścigów. Opony Pirelli są od 2011 roku dostarczane zespołom najbardziej prestiżowych wyścigów świata - Formuły 1. Firma słynie również z limitowanego, wydawanego co roku kalendarza z aktami modelek, który trafia do wybranych 20 tysięcy osób na całym świecie, a jego premiera za każdym razem staje się dużym wydarzeniem medialnym.
Model P Zero (Pirelli) wyposażony został w asymetryczną rzeźbę bieżnika. Opony asymetryczne uznawane są za najbardziej zaawansowane technologicznie na rynku. Najczęściej spotyka się je w przypadku modeli premium, ale znajdziemy je też w ofertach marek klasy średniej czy ekonomicznej. Bieżnik opon asymetrycznych dzieli się na dwie części: zewnętrzną i wewnętrzną. Pierwsza z nich odpowiada za zachowanie stabilności podczas manewrowania, a zadaniem drugiej jest odprowadzanie wody. Opony asymetryczne sprawdzają się w samochodach o większej mocy, dobrze tłumią hałasy i zużywają się najbardziej równomiernie.
Napisy "107" oraz "Y" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 975 kg) oraz prędkości (do 300 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon letnich. Model P Zero (Pirelli 315/30 R22) posiada homologację * (BMW, Mini). Przy tym produkcie znaleść można także oznaczenie Luxury Saloon - (L/S, L.S.) odmiana bieżnika Pirelli P Zero (dostępna od 2017 roku) przeznaczona do aut z nadwoziem typu sedan oraz coupe oraz PZ4 - nowa wersja Pirelli P Zero po 2016. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji.
Pirelli P Zero 315/30 R22 należy do grupy opon letnich. Przy wyborze opon letnich warto kierować się parametrami, jakie oferują podczas najczęstszych dla tej pory roku warunków pogodowych – nagłych i intensywnych opadów, a także zmian temperatur i jazdy po rozgrzanej nawierzchni. W oponach letnich stosowane są wszystkie trzy rzeźby bieżnika – symetryczna, asymetryczna oraz kierunkowa, a wszystkie mają określone zalety w obszarach najbardziej kluczowych dla różnych potrzeb kierowców. Należy jednocześnie pamiętać, że opony letnie powinno się stosować gdy temperatura na zewnątrz przekracza 7°C.
Gwarancja na opony Pirelli obowiązuje przez 5 lat od daty produkcji. Opony warto reklamować, gdy użytkownik zauważy nieprawidłowości - najczęściej pojawiające się przy montażu lub po pierwszych przejechanych kilometrach. Należy pamiętać, że nie można reklamować opon, które były użytkowane niezgodnie z zaleceniami producenta, zniekształcone na skutek niewłaściwego transportu lub przechowywania, czy uszkodzone podczas eksploatacji. Trzeba przy tym pamiętać, że reklamowanie opon bywa trudne ze względu na ich naturalne zużycie, dlatego najlepiej nie zwlekać w przypadku zauważenia wady.
Opony letnie Pirelli to najwyższej klasy ogumienie, cenione szczególnie przez kierowców posiadających auta z silnikami o dużej mocy. Zapewniają sportowe prowadzenie i doskonałą przyczepność na zakrętach oraz podczas wykonywania gwałtownych manewrów. W recenzjach kierowców zamieszczanych w Internecie można przeczytać: "bardzo dobre do jazdy w mieście i poza nim, sprawdzają się podczas każdej sytuacji pogodowej", "najwyższa jakość, doskonałe prowadzenie przy dynamicznym stylu jazdy, nie gubi przyczepności".
Porównanie wyników testów opon przeprowadzanych przez magazyny motoryzacyjne i automobilkluby, pomaga w wyborze odpowiedniego ogumienia do danego auta i stylu jazdy. Warto z nich korzystać, ponieważ pokazują one zachowanie modeli na różnych obszarach i w zróżnicowanych warunkach. Opony letnie Pirelli były wielokrotnie sprawdzane w prestiżowych testach zajmując wysokie pozycje. Przykładowo, model Cinturato P7 Blue, uplasował się na 2 miejscu w teście opon letnich przeprowadzonym przez Gute Fahrt w 2018 roku.
Wyniki dotyczą modelu P Zero.
Zobacz inne określenia opon Pirelli P Zero 315/30 R22 107Y XL PZ4 *. Sformułowania te często spotykane są w serwisach ogłoszeniowych czy na forach internetowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu modelu (P Zero), nazwy producenta (Pirelli), indeksów (107Y XL, PZ4, *), sezonu (opony letnie) oraz rozmiaru (315/30 R22) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon letnich o szerokości 315 mm, profilu 30 %, średnicy 22 cali oraz indeksach 107Y. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Pirelli oraz Continental – kosztujące od 1230 do 1390 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony letnie, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą foteliki samochodowe, oficjalne piłki nożne, karty paliwowe, wejściówki do kina czy bilety na mecze piłkarskie.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon letnich firmy Pirelli to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 39-64% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (24opony, oponeo czy norauto) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. BGŻ BNP Paribas, Credite Agricole oraz mBank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon letnich Pirelli w rozmiarze 315/30 R22 XL, PZ4, * (107Y). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 1534 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 6 136 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 573 (12 rat) do 3 130 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 3 130 zł | 6 260 zł | 124 zł |
4 | 1 596 zł | 6 384 zł | 248 zł |
6 | 1 085 zł | 6 510 zł | 374 zł |
8 | 829 zł | 6 632 zł | 496 zł |
10 | 675 zł | 6 750 zł | 614 zł |
12 | 573 zł | 6 876 zł | 740 zł |
Kupując opony letnie w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu P Zero mogą być m.in. skrobaczki do szyb, zapachy do samochodu, ładowarki do telefonu na USB lub podkładki antypoślizgowe pod telefon.