Porównujemy oferty 22 sklepów z oponami letnimi firmy Pirelli w rozmiarze 315/35R21. Zobacz gdzie kupić opony P Zero w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "111 Y XL, PNCS, PZ4, *" w nazwie opony?
Pirelli P Zero w rozmiarze 315/35 R21 111Y to opona letnia, wzmacniana (XL), homologowana (*) oraz dodatkowo oznakowana symbolami PNCS, PZ4, Sports Car. Oznaczenia 2924600 oraz 8019227292466 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 2924600 |
EAN | 8019227292466 |
Producent | Pirelli |
Koncern | grupa Pirelli |
Siedziba | Włochy |
Klasa | premium |
Model | P Zero |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony letnie |
Rozmiar | [size width="315" profile="35" diameter="21"]315/35 R21[/size] |
Szerokość | 315 mm |
Profil | 35 % (opona niskoprofilowa) |
Średnica | 21 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 110,25 mm |
Kraj produkcji | Hiszpania, Wielka Brytania, Rumunia, Niemcy, Turcja, Francja |
Rodzaj bieżnika | asymetryczny |
Indeks nośności | 111 |
Maksymalna nośność | 1090 kg |
Indeks prędkości | Y |
Maksymalna prędkość | 300 km/h |
Przeznaczenie | auta 4x4 / SUV |
Gwarancja | 5 lat od daty produkcji |
Opory toczenia | E (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | B (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 72 dB |
Fale (1-3) | 1 |
Waga (ciężar) | 15,88 kg |
Premiera modelu | 2007 rok (podczas targów Moto) |
Cena | ~ 1534 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Homologacja / OE | * (BMW, Mini) |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | PNCS, PZ4, Sports Car |
Pełna nazwa | Pirelli P Zero 315/35 R21 111Y XL PNCS PZ4 * |
Opis modelu P Zero jest w trakcie opracowywania. Zbieramy materiały, dane techniczne oraz zastosowane technologie, niezbędne do przygotowania wyczerpującej prezentacji. Proszę o chwilę wytchnienia, mamy już prawie wszystkie potrzebne informacje by stworzyć małe podsumowanie prezentowanej opony. Poszczególne elementy wspomnianego opisu znajdziesz na tej stronie w innych akapitach.
Opony letnie Pirelli P Zero w omawianym przykładzie mają rozmiar 315/35 R21. Warto wiedzieć, że pierwsza liczba w oznaczeniu rozmiaru to szerokość opony w milimetrach - tutaj 315 mm. Druga z liczb w rozmiarze 315/35 R21 to wysokość profilu, która w rozmiarze jest podawana jako procent z szerokości – w tym prezentowanych oponach letnich Pirelli P Zero 315/35 R21 jest to 35% z 315, czyli 110,25 mm. Litera przed ostatnią liczbą to typ konstrukcji opony, a ostatnia z liczb w rozmiarze to średnica felgi, na jaką należy zamontować model w rozmiarze 315/35 R21 – tutaj wynosi ona 21 cali.
Omawiane opony letnie Pirelli P Zero 315/35 R21 mają indeks prędkości Y i indeks nośności 111. Oznacza to, że przy poruszaniu się z maksymalną dopuszczalną prędkością 300 km/h najwyższa wartość obciążenia dla jednej opony wynosi 1090 kg. Tego typu model najczęściej jest montowany w samochodach takich, jak VW Touareg, BMW Seria 7, Porsche Cayenne, auta niemieckie czy japońskie.
Zastanawiając się nad zakupem opon letnich Pirelli P Zero 315/35 R21 warto zapoznać się z ich etykietą. Za opory toczenia prezentowany produkt otrzymał klasę E, za hamowanie na mokrej nawierzchni B, a pomiar hałasu zewnętrznego emitowanego przez ten model dał wynik 72 dB.
P Zero w rozmiarze 315/35 R21 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie 4x4 / SUV. Opony do aut SUV zyskały na popularności, gdy na drogach zaczęło pojawiać się coraz więcej samochodów osobowych z napędem na cztery koła określanych mianem sportowo-użytkowych czy też crossoverów. Opony tego typu najczęściej mają taki sam bieżnik, jak modele osobowe (nawet takie same nazwy z dopiskiem SUV). Ze względu na większą masę i wyżej położony środek ciężkości aut, w których są montowane, są wyposażone w usztywnione ściany boczne i mają wyższą nośność. Opony do aut SUV mogą mieć technologię Run Flat i rant ochronny felgi.
Opony firmy Pirelli pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy premium. Opony klasy premium to modele oferowane między innymi przez Pirelli, Bridgestone, Michelin, Yokohama, Dunlop, Vredestein, Hankook czy Nokian. Charakteryzują się one najwyższym poziomem osiągów we wszelkich możliwych obszarach, a podczas ich produkcji wykorzystywane są najbardziej nowoczesne rozwiązania technologiczne. Potwierdzeniem tego są doskonałe wyniki opon klasy premium w międzynarodowych testach, najwyższe klasy na etykietach oraz tysiące pozytywnych opinii użytkowników.
Etykieta unijna na oponach to oznaczenie, które jest umieszczane na poszczególnych modelach w formie naklejek podobnych do tych znanych ze sprzętu AGD/RTV. Dzięki temu porównanie podstawowych osiągów opon staje się znacznie łatwiejsze. Na etykietach znajdują się informacje o poziomie oporów toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony. Etykiety w pierwszych dwóch kategoriach przewidują przyznanie klas od A do G (z tym, że D nie jest używana) oraz od 1 do 3 fal i wartości liczbowej w dB za hałas zewnętrzny. Zobacz jak prezentują się oceny opon Pirelli P Zero 315/35R21 111Y na etykiecie unijnej.
Etykieta unijna na oponach informuje między innymi o poziomie oporów toczenia, które mają wpływ na zużycie paliwa przez samochód, a w efekcie emisję spalin. Im mniejsze opory, tym auto powinno palić mniej – nawet 0,25 litra na 100 km. W ramach pomiaru oporów toczenia możliwe jest przyznanie klas od A (najlepsza) do G (najgorsza). Taka skala widnieje na etykietach, ale warto wiedzieć, że ocena D nie jest stosowana – jest to tak zwana klasa pusta dla lepszego rozgraniczenia modeli lepszych i gorszych w tej kategorii.
Fragment etykiety unijnej zawierający informacje o przyczepności na mokrej nawierzchni prezentuje wyniki pomiaru drogi hamowania i siły tarcia opon we wspomnianych warunkach w porównaniu do modelu referencyjnego. Etykieta unijna za przyczepność na mokrym przewiduje przyznanie klas od A (najwyższa) do G (najniższa) – warto jednak pamiętać, że klasa D dla rozgraniczenia lepszych i gorszych produktów pozostaje pusta, a opony z klasą G nie są dopuszczane do sprzedaży, więc w praktyce takich się nie spotyka. Identyczną notę - "B" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 107 innych produktów spełniających wytyczne - opony letnie (sezon), 21 cali (średnica) oraz premium (klasa).
Natężenie hałasu podczas pracy opony oznaczane jest wartością liczbową podaną w decybelach (dB) oraz graficznym znakiem z jedną falą (hałas co najmniej 3 dB poniżej limitu UE), dwoma falami (hałas na poziomie równym lub niższym maksymalnie o 3dB od limitu UE) oraz trzema falami (natężenie powyżej limitu unijnego). Wynik "72 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskał jeszcze 1 produkt spełniający kryteria - opony 315/35 R21 (rozmiar) oraz letnie (sezon).
Włoska marka Pirelli jest szczególnie ceniona przez kierowców lubiących sportowe osiągi. Nie dziwi to, ponieważ od początku swojego istnienia kojarzona jest ze sportami motorowymi, ze względu na wspieranie rozmaitych rajdów i wyścigów. Opony Pirelli są od 2011 roku dostarczane zespołom najbardziej prestiżowych wyścigów świata - Formuły 1. Firma słynie również z limitowanego, wydawanego co roku kalendarza z aktami modelek, który trafia do wybranych 20 tysięcy osób na całym świecie, a jego premiera za każdym razem staje się dużym wydarzeniem medialnym.
Model P Zero (Pirelli) wyposażony został w asymetryczną rzeźbę bieżnika. Opony asymetryczne posiadają rzeźbę bieżnika, która dzieli się na dwie części: zewnętrzną i wewnętrzną. Pierwsza z nich zapewnia stabilność podczas dynamicznego manewrowania, a zadaniem drugiej jest odprowadzanie wody podczas jazdy po mokrej nawierzchni. Poza tym opony asymetryczne oferują wysoką odporność na zużycie i dobre tłumienie hałasów. Najczęściej polecane są do samochodów o większej mocy czy kierowcom o agresywnym stylu jazdy. Podczas montażu należy pamiętać, aby strona opony z napisem "outside" znalazła się na zewnątrz auta.
Napisy "111" oraz "Y" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 1090 kg) oraz prędkości (do 300 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon letnich. Przy tym produkcie znaleść można także oznaczenie PNCS - dźwiękochłonna gąbka umieszczona wewnątrz opony (przyklejona do spodniej części bieżnika), zapewniająca redukcję hałasu pochodzącego z toczenia się kół po nawierzchni, PZ4 - nowa wersja Pirelli P Zero po 2016 oraz Sports Car - (S/C, S.C.) odmiana bieżnika Pirelli P Zero (dostępna od 2017 roku) przeznaczona do aut sportowych. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji. Model P Zero (Pirelli 315/35 R21) posiada homologację * (BMW, Mini).
Pirelli P Zero 315/35 R21 należy do grupy opon letnich. Opony letnie dostępne są w ramach trzech klas: ekonomicznej (najtańsze), średniej (dobry stosunek cena/jakość) i wyższej (najwyższy poziom osiągów). Montaż opon letnich jest zalecany, gdy średnie dobowe temperatury zaczynają regularnie przekraczać 7 st. C. W takich warunkach mieszanka gumowa opon letnich zaczyna zapewniać optymalną przyczepność na suchej i mokrej nawierzchni. Opony letnie najczęściej mają bieżnik kierunkowy (najlepszy na wodę) lub asymetryczny (przystosowany do bardziej dynamicznej jazdy).
Opony Pirelli można reklamować przez okres 5 lat od daty produkcji. Aby uzyskać pozytywne rozpatrzenie sprawy, należy wypełnić formularz reklamacyjny udostępniony przez producenta, a także udostępnić oponę na potrzeby badania wykonywanego przez personel techniczny. Należy pamiętać, że gwarancja nie obejmuje szeregu problemów, które mogą wystąpić w związku z nieprawidłowym przechowywaniem i transportem opon, użytkowaniem ogumienia niezgodnie z zaleceniami producenta czy uszkodzeniem mechanicznym podczas eksploatacji (np. przebiciem przez szkło lub gwóźdź w czasie jazdy).
Opony letnie Pirelli są cenione na całym świecie ze względu na maksymalną kontrolę podczas jazdy jaką dają oraz sportowe osiągi. Ich doskonała trakcja i krótka droga hamowania sprawiają, że kierowcy jeżdżący na co dzień autami wyposażonymi w silniki o dużej mocy mogą czuć się bezpiecznie. Użytkownicy tych opon recenzują je w Internecie tak: "dobre prowadzenie na suchej i mokrej nawierzchni, doskonale sprawdzają się przez cały okres eksploatacji", "opony bardzo dobrze trzymają się drogi, podczas skręcania i gwałtownych manewrów nie tracą przyczepności".
Testy opon przeprowadzane przez profesjonalistów dają ogląd rzeczywistych osiągów poszczególnych modeli. Sprawdziany są z reguły wykonywane przez prasę motoryzacyjną i automobilkluby, dlatego warto śledzić prestiżowe organizacje. Na przestrzeni lat wiele modeli Pirelli było sprawdzanych w testach opon letnich zajmując bardzo dobre lokaty i pokonując opony innych producentów. Przykładowo, Pirelli Cinturato P7 uplasowała się na 4 miejscu w teście opon Auto Zeitung w 2019 roku wyróżniając się doskonałymi parametrami na mokrej i suchej nawierzchni.
Wyniki dotyczą modelu P Zero.
Zobacz inne określenia opon Pirelli P Zero 315/35 R21 111Y XL PNCS PZ4 *. Sformułowania te często spotykane są w serwisach ogłoszeniowych czy na portalach społecznościowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu rozmiaru (315/35 R21), modelu (P Zero), nazwy producenta (Pirelli), indeksów (111Y XL, PNCS, PZ4, *) oraz sezonu (opony letnie) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon letnich o szerokości 315 mm, profilu 35 %, średnicy 21 cali oraz indeksach 111Y. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazła się marka Pirelli – kosztująca około 1416 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony letnie, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą oficjalne piłki nożne, wejściówki do kina, bilety na mecze piłkarskie, koszulki piłkarskie lub pamięci przenośne USB.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon letnich firmy Pirelli to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 39-64% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (abmoto, oponeo czy inopony) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Euro Bank, Alior Bank czy mBank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon letnich Pirelli w rozmiarze 315/35 R21 XL, PNCS, PZ4, * (111Y). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 1534 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 6 136 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 573 (12 rat) do 3 130 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 3 130 zł | 6 260 zł | 124 zł |
4 | 1 596 zł | 6 384 zł | 248 zł |
6 | 1 085 zł | 6 510 zł | 374 zł |
8 | 829 zł | 6 632 zł | 496 zł |
10 | 675 zł | 6 750 zł | 614 zł |
12 | 573 zł | 6 876 zł | 740 zł |
Kupując opony letnie w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu P Zero mogą być m.in. płyny do prania tapicerki, preparaty do mycia felg, worki do opon lub pianki naprawcze.