Data modyfikacji:

Pirelli P Zero 325/30 R21 108Y XL PNCS PZ4 N1

Autor: Łukasz Wulkanista

Opona letnia Pirelli P Zero 325/30 R21 108Y XL PNCS PZ4 N1
Zdjęcie poglądowe modelu P Zero w rozmiarze 325/30 R21 XL, PNCS, PZ4, N1
Kliknij na miniaturkę, aby powiększyć zdjęcie

Porównujemy oferty 35 sklepów z oponami letnimi firmy Pirelli w rozmiarze 325/30R21. Zobacz gdzie kupić opony P Zero w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.

Co oznacza zapis "108 Y XL, PNCS, PZ4, N1" w nazwie opony?

Parametry techniczne

Pirelli P Zero w rozmiarze 325/30 R21 108Y to opona letnia, wzmacniana (XL), homologowana (N1) oraz dodatkowo oznakowana symbolami PNCS, PZ4, Sports Car, ZR. Oznaczenia 2923600 oraz 8019227292367 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.

Pełna specyfikacja opony (szczegóły produktu)
Parametr Wartość
Kod produktu 2923600
EAN 8019227292367
Producent Pirelli
Koncern grupa Pirelli
Siedziba Włochy
Klasa premium
Model P Zero
Poprzedni model -
Następny model -
Sezon opony letnie
Rozmiar [size width="325" profile="30" diameter="21"]325/30 R21[/size]
Szerokość 325 mm
Profil 30 % (opona niskoprofilowa)
Średnica 21 cali
Konstrukcja R (radialna)
Wysokość profilu 97,50 mm
Kraj produkcji Niemcy, Wielka Brytania, Hiszpania, Turcja, Francja, Rumunia
Rodzaj bieżnika asymetryczny
Indeks nośności 108
Maksymalna nośność 1000 kg
Indeks prędkości Y
Maksymalna prędkość 300 km/h
Przeznaczenie auta osobowe
Gwarancja 5 lat od daty produkcji
Opory toczenia C (spalanie paliwa)
Przyczepność na mokrym A (droga hamowania)
Hałas zewnętrzny 72 dB
Fale (1-3) 1
Waga (ciężar) 15,46 kg
Premiera modelu 2007 rok (podczas targów Moto)
Cena ~ 1800 zł (brutto, z VAT)
Run Flat nie
Wzmocnienie tak (XL)
Homologacja / OE N1 (Porsche, Volkswagen Touareg)
Rant ochronny felgi -
Inne oznaczenia PNCS, PZ4, Sports Car, ZR
Pełna nazwa Pirelli P Zero 325/30 R21 108Y XL PNCS PZ4 N1

Model P Zero

Fragment bieżnika P Zero firmy Pirelli (zdjęcie)

Opis modelu P Zero jest w trakcie opracowywania. Zbieramy materiały, dane techniczne oraz zastosowane technologie, niezbędne do przygotowania wyczerpującej prezentacji. Proszę o chwilę wytchnienia, mamy już prawie wszystkie potrzebne informacje by stworzyć małe podsumowanie prezentowanej opony. Poszczególne elementy wspomnianego opisu znajdziesz na tej stronie w innych akapitach.

Opony letnie Pirelli P Zero w rozmiarze 325/30 R21 108Y XL, PNCS, PZ4, N1

Opona letnia Pirelli P Zero 325/30 R21 jest zaprojektowana z myślą o samochodach typu VW Touareg, BMW Seria 7, Porsche Cayenne, auta niemieckie czy japońskie i to właśnie w nich jest najczęściej montowana. W ramach europejskiego systemu etykiet omawiany model otrzymał klasę C podczas pomiaru oporów toczenia (wpływają one na spalanie paliwa i emisję CO2 do atmosfery), ocenę A za hamowanie na mokrej nawierzchni, a pomiar emitowanego hałasu zewnętrznego dał wynik na poziomie 72 dB.

Warto także wspomnieć, że prezentowane opony letnie Pirelli P Zero 325/30 R21 mają indeks nośności 108, co oznacza, że przy jeździe z maksymalną prędkością dopuszczalne obciążenie dla jednej opony wynosi 1000 kg. Sama maksymalna prędkość wynosząca tutaj 300 km/h jest oznaczona za pomocą indeksu prędkości Y.

Jak należy rozumieć oznaczenie rozmiaru opon letnich Pirelli P Zero? Pierwsza pozycja w rozmiarze opony 325/30 R21 to jej szerokość określona w milimetrach – w tym przypadku jest to 325 mm (32,50 cm). Druga z liczb określa wysokość profilu modelu i jest podawana jako procent z szerokości – tutaj 30% z 325, czyli 97,50 mm. Litera to typ konstrukcji opony ("R" – radialna, "-" – diagonalna, "B" – diagonalna z opasaniem – ang. bias belted). Ostatnia liczba to podana w calach średnica felgi, na jaką należy zamontować oponę – tutaj 21 cali.

Opony osobowe

Przeznaczenie - samochody osobowe (zdjęcie)

P Zero w rozmiarze 325/30 R21 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie osobowe. Opony osobowe, jak wskazuje ich nazwa, przeznaczone są do różnego rodzaju samochodów osobowych – od klasy miejskiej, przez kompaktową i średnią aż po wyższą. W oponach osobowych najczęściej spotyka się bieżniki kierunkowe i asymetryczne, które zapewniają najwyższy poziom bezpieczeństwa w różnych warunkach pogodowych i przy wyższych prędkościach. Kupujący opony osobowe mogą wybierać spośród tysięcy modeli klasy budżetowej, średniej i premium (w zależności od stylu jazdy, mocy samochodu, pokonywanych kilometrów w ciągu roku czy budżetu przeznaczonego na zakup).

Klasa - premium. Opony dla wymagających kierowców oferujące innowacyjne rozwiązania

Klasa - premium

Opony firmy Pirelli pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy premium. Opony klasy premium to głównie marki Pirelli, Continental, Hankook, Goodyear, Yokohama, Nokian, Vredestein czy Dunlop. Opony z tej półki oferują najwyższy poziom przyczepności w zróżnicowanych warunkach pogodowych, są komfortowe i mają małe opory toczenia. Wybierane są przez właścicieli samochodów o dużej mocy, kierowców pokonujących duże przebiegi roczne (np. w trasie) czy preferujących dynamiczny styl jazdy. Tego typu opon najczęściej wygrywają testy opon i zbierają szereg pozytywnych recenzji kierowców.

Etykieta unijna opon P Zero 325/30 R21 czyli ocena hamowania, hałasu i spalania

Etykieta unijna na oponach to doskonałe źródło informacji o ich podstawowych osiągach. W wielu przypadkach ułatwia ona porównanie wybranego modelu z innymi i podjęcie decyzji o zakupie. Na etykietach zawarte są informacje o poziomie oporów toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony. Wyglądem przypominają one oznaczenia znane ze sprzętu AGD/RTV. Za opory toczenia i przyczepność opony mogą otrzymać klasy od A do G, a za hałas zewnętrzny od 1 do 3 fal obok których znajduje się informacja o wartości emitowanego dźwięku w dB. Zobacz jak prezentują się oceny opon Pirelli P Zero 325/30R21 108Y na etykiecie unijnej.

Spalanie paliwa - ocena C

Opory toczenia to siły działające na opony przeciwnie do kierunku jazdy (tarcie, opór powietrza itd.). Im gorzej dany model się im przeciwstawia, tym ma większe opory toczenia, a więc potrzebuje więcej energii do pozostawania w ruchu. Wiąże się to ze zwiększonym spalaniem paliwa. Opony o małych oporach toczenia są w stanie wpłynąć na spadek jego zużycia nawet o 0,25 litra na 100 km. Za poziom oporów toczenia opony na etykiecie unijnej mogą otrzymać klasy od A do G, ale warto wiedzieć, że klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia modeli lepszych i gorszych. Taką samą ocenę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskały jeszcze 142 inne produkty spełniające kryteria - opony letnie (sezon), 21 cali (średnica) oraz premium (klasa).

Hamowanie na mokrym - ocena A

Przyczepność na mokrej nawierzchni jest jednym z trzech parametrów, jakie są zawarte na unijnej etykiecie dołączanej do opon. Parametr ten jest niezwykle ważny przy wyborze opon przez kierowców, dlatego jego porównanie między poszczególnymi modelami może pomóc w trafnym zakupie. Przyczepność na mokrym jest wyrażana w postaci liter od A do G, przy czym oceny D i G nie są używane, a A oznacza najkrótszą drogę hamowania. Dla samochodów osobowych różnica pomiędzy ocenami od A do F jest znacząca i wynosi ponad 18 metrów. Identyczną notę - "A" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskały jeszcze 43 inne produkty spełniające wytyczne - opony P Zero (model) oraz 21 cali (średnica).

Hałas na zewnątrz - 72 dB

Etykieta unijna (hałas zewnętrzny) w porównaniu do pozostałych parametrów nie przewiduje nadawania klas odpowiadających literom alfabetu. W tym przypadku mamy do czynienia z systemem umieszczania 3 fal i wyniku pomiaru hałasu w dB. Decyzja o umieszczeniu akurat tego parametru wynika z realizacji przez UE polityki ochrony środowiska – warto pamiętać, że mierzona jest tu wartość hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony, a nie tego słyszanego w kabinie pojazdu, co często ma kluczowe znaczenie dla kierowców.

Firma Pirelli

Logo firmy oponiarskiej Pirelli (zdjęcie)

Pirelli to włoski producent opon, którego historia sięga 1872 roku. Produkty marki są synonimem sportowych osiągów - firma od początku istnienia kojarzona była ze sportami motorowymi, dzięki wspieraniu rozmaitych rajdów i wyścigów. Międzynarodową sławę Pirelli przyniósł rajd Paryż-Pekin w 1970 roku, którego zwycięzcy używali opon tej marki podczas wyścigu. Dzięki najwyższej jakości wykonania i sportowym parametrom, opony Pirelli są cenione przez kierowców na całym świecie, nie tylko podczas sportowej jazdy, ale także na co dzień.

Asymetryczna rzeźba bieżnika

Bieżnik asymetryczny (zdjęcie)

Model P Zero (Pirelli) wyposażony został w asymetryczną rzeźbę bieżnika. Bieżnik asymetryczny to rozwiązanie przeznaczone w szczególności do samochodów o większej mocy (typu SUV, luksusowych limuzyn czy o sportowym charakterze). Opony asymetryczne dzielą się na dwie części: zewnętrzną i wewnętrzną. Pierwsza z nich odpowiada za trakcję podczas dynamicznego manewrowania czy pokonywania zakrętów. Zadaniem drugiej jest zapewnienie odpowiedniej przyczepności podczas hamowania i przyspieszania oraz odprowadzanie wody spod opony. Do zalet opon asymetrycznych należy także wysoka odporność na szybkie i nieregularne zużycie.

Oznaczenia 108Y, XL, N1, PNCS, PZ4 oraz Sports Car, ZR

Napisy "108" oraz "Y" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 1000 kg) oraz prędkości (do 300 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon letnich. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji. Przy tym produkcie znaleść można także oznaczenie PNCS - dźwiękochłonna gąbka umieszczona wewnątrz opony (przyklejona do spodniej części bieżnika), zapewniająca redukcję hałasu pochodzącego z toczenia się kół po nawierzchni, PZ4 - nowa wersja Pirelli P Zero po 2016, Sports Car - (S/C, S.C.) odmiana bieżnika Pirelli P Zero (dostępna od 2017 roku) przeznaczona do aut sportowych oraz ZR - oponę z pełnym obciążeniem można użytkować do prędkości 240 km/h. Model P Zero (Pirelli 325/30 R21) posiada homologację N1 (Porsche, Volkswagen Touareg).

Opona letnia

Opony letnie

Pirelli P Zero 325/30 R21 należy do grupy opon letnich. Opony letnie dostępne są w ramach trzech klas: ekonomicznej (najtańsze), średniej (dobry stosunek cena/jakość) i wyższej (najwyższy poziom osiągów). Montaż opon letnich jest zalecany, gdy średnie dobowe temperatury zaczynają regularnie przekraczać 7 st. C. W takich warunkach mieszanka gumowa opon letnich zaczyna zapewniać optymalną przyczepność na suchej i mokrej nawierzchni. Opony letnie najczęściej mają bieżnik kierunkowy (najlepszy na wodę) lub asymetryczny (przystosowany do bardziej dynamicznej jazdy).

Gwarancja na opony P Zero

Gwarancja na opony Pirelli udzielana jest przez producenta na okres 5 lat (60 miesięcy) od daty produkcji. Aby reklamować oponę należy wypełnić formularz reklamacyjny, a także udostępnić produkt na potrzeby specjalistycznego badania. Jeżeli nie jesteś pewien, czy uszkodzenie nie powstało np. w wyniku mechanicznego przebicia lub nie jest skutkiem odkształceń podczas nieprawidłowego przechowywania, warto zdać się na profesjonalistów z serwisu opon, którzy ocenią czy istnieje szansa rekompensaty finansowej albo wymiany opony na nową na drodze postępowania reklamacyjnego.

5 lat od daty produkcji

Opinie kierowców rozmiaru 325/30 R21 o oponach Pirelli P Zero

Opinie użytkowników opon zamieszczane na grupach w mediach społecznościowych oraz na forach motoryzacyjnych sprawiają, że kierowcy, którzy nie wiedzą jaki model wybrać do swojego auta, mogą bez problemu porównać zalety i wady różnych opcji. Opony letnie Pirelli od lat cieszą się zaufaniem użytkowników. Kierowcy piszą o nich, że: "gwarantują pewną jazdę bez względu na warunki pogodowe", "komfort na bardzo wysokim poziomie, a na zakrętach zachowują się jak przyklejone, następny komplet też kupię Pirelli".

Pirelli w testach opon letnich

Test opon letnich Pirelli

Porównanie wyników testów opon przeprowadzanych przez magazyny motoryzacyjne i automobilkluby, pomaga w wyborze odpowiedniego ogumienia do danego auta i stylu jazdy. Warto z nich korzystać, ponieważ pokazują one zachowanie modeli na różnych obszarach i w zróżnicowanych warunkach. Opony letnie Pirelli były wielokrotnie sprawdzane w prestiżowych testach zajmując wysokie pozycje. Przykładowo, model Cinturato P7 Blue, uplasował się na 2 miejscu w teście opon letnich przeprowadzonym przez Gute Fahrt w 2018 roku.

Test opon (ranking):

Wyniki dotyczą modelu P Zero.

  • 8 miejsce 2019 Auto Bild
  • 7 miejsce 2019 Gute Fahrt
  • 1 miejsce 2019 Auto Bild
  • 7 miejsce 2018 ACE
  • 4 miejsce 2018 Auto Motor und Sport
  • 2 miejsce 2017 EVO
  • 5 miejsce 2017 Sport Auto

Inne nazwy

Zobacz inne określenia opon Pirelli P Zero 325/30 R21 108Y XL PNCS PZ4 N1. Sformułowania te często spotykane są w sklepach z oponami czy na stronach producentów. Zwroty zawierają różne formy zapisu sezonu (opony letnie), modelu (P Zero), indeksów (108Y XL, PNCS, PZ4, N1), rozmiaru (325/30 R21) oraz nazwy producenta (Pirelli) przedstawione w odmiennej kolejności.

Znalezione m.in. na forum:

  • opony 325 30 21 Pirelli PZero
  • Pirelli P Zero 325x30x21 108 Y XL, PNCS, PZ4, N1
  • opony letnie 325/30/21 P-Zero Pirelli
  • P Zero 325/30 R21 108 Y letnie
  • Pirelli P Zero 325/30R21 XL, PNCS, PZ4, N1

Polecane opony letnie 325 30 R21 108Y o zbliżonej cenie i parametrach

Poniżej lista alternatywnych opon letnich o szerokości 325 mm, profilu 30 %, średnicy 21 cali oraz indeksach 108Y. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Michelin oraz Dunlop – kosztujące od 930 do 1524 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.

Dunlop
SP Sport Maxx GT
325/30 R21 108Y XL ROF * MFS

  • Opory toczenia: C
  • Hamowanie na mokrym: B
  • Hałas zewnętrzny: 70 dB
  • Gwarancja: 5 lat od daty produkcji
  • Cena: 930 zł

Michelin
Pilot Sport Cup 2
325/30 R21 104Y N0 FR ZR

  • Opory toczenia: C
  • Hamowanie na mokrym: C
  • Hałas zewnętrzny: 73 dB
  • Gwarancja: 5 lat od daty zakupu
  • Cena: 1524 zł

Michelin
Pilot Sport 4
325/30 R21 108Y XL N0 FR ACOUSTIC, ZR

  • Opory toczenia: C
  • Hamowanie na mokrym: B
  • Hałas zewnętrzny: 73 dB
  • Gwarancja: 5 lat od daty zakupu
  • Cena: 1483 zł

Dunlop
Sport Maxx Race 2
325/30 R21 108Y XL N1 MFS ZR

  • Opory toczenia: E
  • Hamowanie na mokrym: E
  • Hałas zewnętrzny: 72 dB
  • Gwarancja: 5 lat od daty produkcji
  • Cena: 1474 zł

Dunlop
Sport Maxx Race
325/30 R21 108Y XL N0 MFS ZR

  • Opory toczenia: E
  • Hamowanie na mokrym: A
  • Hałas zewnętrzny: 72 dB
  • Gwarancja: 5 lat od daty produkcji
  • Cena: 1242 zł

Dodatkowe informacje

Kierowca w samochodzie

Na koniec kilka słów o promocjach na opony letnie, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.

Promocja i wyprzedaż

Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą assistance 24/7, bilety na zawody żużlowe, koszulki piłkarskie, karty paliwowe lub wejściówki do kina.

Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon letnich firmy Pirelli to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 44-59% od ceny detalicznej.

Zakup na raty

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (voida, oponeo czy sklepopon) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. mBank, BGŻ BNP Paribas lub Alior Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).

Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon letnich Pirelli w rozmiarze 325/30 R21 XL, PNCS, PZ4, N1 (108Y). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 1800 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 7 200 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 672 (12 rat) do 3 672 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.

Kalkulacja zakupu opon na raty
Ilość rat Miesięczna rata Koszt całkowity Nadpłata
2 3 672 zł 7 344 zł 144 zł
4 1 872 zł 7 488 zł 288 zł
6 1 272 zł 7 632 zł 432 zł
8 973 zł 7 784 zł 584 zł
10 793 zł 7 930 zł 730 zł
12 672 zł 8 064 zł 864 zł

Produkty powiązane

Kupując opony letnie w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu P Zero mogą być m.in. zapachy do samochodu, środki do konserwacji opon, preparaty do mycia felg lub pianki naprawcze.

opony ekonomiczne ranking

Ranking opon ekonomicznych. Modele na lato i zimę

2024-07-19
Opony samochodowe podzielone zostały na trzy segmenty jakości, takie jak premium, klasa średnia oraz ekonomiczna. O tym, do której klasy zakwalifikowana zostanie dana opona, decyduje kilka czynników. Kluczowe są cena, jakość, doświadczenie na rynku oraz aspekty techniczne. Każdy z segmentów posiada swoje wady i zalety. Podział ten powstał głównie po to, aby dopasować opony do potrzeb jak największej liczby kierowców. Dziś skupimy się na klasie ekonomicznej. Przedstawimy ranking najbardziej polecanych opon z tego segmentu w odsłonie letniej i zimowej.
vredestein ultrac pro

Nowa opona letnia Vredestein Ultrac Pro

2024-03-22
Vredestein to holenderska marka specjalizująca się w produkcji opon samochodowych. Produkty Vredestein to najwyższa klasa jakości. Nie bez powodu zaliczane są do tego wąskiego, elitarnego grona opon klasy premium. Vredestein specjalizuje się we wszystkich rodzajach opon samochodowych, od sezonowych aż po całoroczne.
continental sportcontact 7

Opony Continental SportContact 7 – charakterystyka, opinie, testy

2023-12-11
Opony Continental Supersport 7 to najnowocześniejszy model ogumienia zaprezentowany przez niemiecki koncern oponiarski. Jest to produkt najwyższej klasy jakości, klasyfikowany jako UUHP, czyli najwyższa klasa pod względem osiągów i właściwości jezdnych. Jest to flagowy model opon Continental o przeznaczeniu głównie do samochodów sportowych, tuningowanych i elektrycznych. Pozwala na jazdę na najwyższym poziomie, zapewniając rewelacyjną przyczepność i bardzo dobre prowadzenie.
apollo aspire 4G

Opony letnie Apollo Aspire 4G – charakterystyka, opis, testy

2023-07-24
Opony letnie Apollo Aspire 4G - charakterystyka, opis, testy Wybór dobrych opon to gwarancja bezpieczeństwa, komfortu i ciszy w kabinie podczas jazdy. Ogumienie Apollo Aspire 4G to produkt, który poleca ponad 90% kierowców, mających z nimi styczność. Do tego nie da się im odmówić niskiej ceny, dobrej mieszanki gumowej oraz zadowalającego wyboru rozmiarów. Są to opony budzące dość duże zainteresowanie. Dowiedz się, jakie wyniki otrzymały w testach oraz jakie są ich parametry.
austone sp 802

Opony letnie Austone SP 802 – charakterystyka, opis, testy

2023-07-22
Opony letnie Austone SP 802 - charakterystyka, opis, testy Austone to dość rozpoznawalna, zagraniczna marka, która produkuje opony klasy ekonomicznej. W jej asortymencie każdy znajdzie coś dla siebie, a w niektórych recenzjach wręcz rekomenduje się rezygnację z opon np. segmentu średniego na ich rzecz, pod warunkiem pasującego do tego ogumienia stylu jazdy kierowcy. W dzisiejszym artykule omówimy model Austone SP 802 – jego parametry, dostępne rozmiary czy posiadane certyfikaty. Dowiedz się, czy warto zdecydować się na ogumienie Austone SP 802.
nankang ns2r

Opony Nankang NS-2R – charakterystyka, opinie, testy

2023-07-20
Opony Nankang NS-2R – Charakterystyka, opinie, testy Większość kierowców poszukuje modeli opon, które będą zapewniać doskonałą przyczepność w trudnych warunkach oraz na różnych nawierzchniach. Szczególnie cenionym parametrem jest zachowanie ogumienia podczas jazdy na nierównościach. Tymczasem nieco odmiennymi kryteriami kierować się będą właściciele aut sportowych, którzy preferują dynamiczną jazdę po utwardzonych nawierzchniach. W tym przypadku kluczowym parametrem jest przyczepność, a także osiągi na suchej nawierzchni. Wśród wielu modeli opon dostępnych na rynku motoryzacyjnym znajduje się m.in. propozycja Nankang NS-2R. Sprawdź, co warto wiedzieć o tej marce, czy klasa ekonomiczna ogumienia to dobry wybór do auta sportowego i jak wypadają w testach i opiniach warianty opon Nankang NS-2R 235 35 r19, Nankang NS-2R 195 50 r15 czy Nankang NS-2R 215 45 r17.