Porównujemy oferty 32 sklepów z oponami letnimi firmy Pirelli w rozmiarze 255/40R19. Zobacz gdzie kupić opony P Zero Rosso Asimmetrico w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "96 W *, (FR)" w nazwie opony?
Pirelli P Zero Rosso Asimmetrico w rozmiarze 255/40 R19 96W to opona letnia, homologowana (*) oraz posiadająca rant ochronny felgi (FR). Oznaczenia 1521600 oraz 8019227152166 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 1521600 |
EAN | 8019227152166 |
Producent | Pirelli |
Koncern | grupa Pirelli |
Siedziba | Włochy |
Klasa | premium |
Model | P Zero Rosso Asimmetrico |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony letnie |
Rozmiar | [size width="255" profile="40" diameter="19"]255/40 R19[/size] |
Szerokość | 255 mm |
Profil | 40 % (opona niskoprofilowa) |
Średnica | 19 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 102 mm |
Kraj produkcji | Francja, Wielka Brytania, Hiszpania, Rumunia, Niemcy, Turcja |
Rodzaj bieżnika | asymetryczny |
Indeks nośności | 96 |
Maksymalna nośność | 710 kg |
Indeks prędkości | W |
Maksymalna prędkość | 270 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 5 lat od daty produkcji |
Opory toczenia | E (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | B (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 72 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 13,02 kg |
Premiera modelu | 2008 rok (podczas targów Moto) |
Cena | ~ 755 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | nie |
Homologacja / OE | * (BMW, Mini) |
Rant ochronny felgi | tak (FR) |
Inne oznaczenia | - |
Pełna nazwa | Pirelli P Zero Rosso Asimmetrico 255/40 R19 96W * (FR) |
Opis modelu P Zero Rosso Asimmetrico jest w trakcie opracowywania. Zbieramy materiały, dane techniczne oraz zastosowane technologie, niezbędne do przygotowania wyczerpującej prezentacji. Proszę o chwilę wytchnienia, mamy już prawie wszystkie potrzebne informacje by stworzyć małe podsumowanie prezentowanej opony. Poszczególne elementy wspomnianego opisu znajdziesz na tej stronie w innych akapitach.
Opony letnie Pirelli P Zero Rosso Asimmetrico zaprojektowane zostały z myślą o zapewnieniu bezpieczeństwa podczas codziennego podróżowania samochodem. Prezentowany tutaj rozmiar 255/40 R19 pasuje do modeli samochodów typu Audi A6 (C7), Audi A8 (D3), BMW X5, Mercedes Klasa E, Citroen C5 czy Mercedes GLA.
Jak należy czytać rozmiar opony? Pierwsza liczba w rozmiarze 255/40 R19 oznacza szerokość opony w milimetrach (tutaj 255 mm). Druga liczba to wysokość profilu opon. W rozmiarze jest podawana jako procent z szerokości – tutaj profil 40 w milimetrach wynosi 102. Średnica tego modelu ma z kolei 19 cali. Opony Pirelli P Zero Rosso Asimmetrico 255/40 R19 mają indeks prędkości W (oznacza to dopuszczalną prędkość 270 km/h) i indeks nośności 96 (dopuszczalne obciążenie wynosi tutaj 710 kg). Etykieta opon Pirelli P Zero Rosso Asimmetrico 255/40 R19 prezentuje się następująco: E za opory toczenia, B za hamowanie na mokrej drodze i 72 dB w pomiarze hałasu zewnętrznego.
P Zero Rosso Asimmetrico w rozmiarze 255/40 R19 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie osobowe. Opony osobowe to najszerszy segment ogumienia. Zaliczane do tej grupy modele montowane są w różnego rodzaju samochodach – od najmniejszych klasy miejskiej, przez rodzinne sedany i kombi, aż po luksusowe limuzyny i sportowe auta o dużej mocy. W zależności od mocy posiadanego samochodu, preferowanego stylu jazdy czy posiadanego budżetu można wybierać wśród opon osobowych klasy ekonomicznej, średniej i premium. Opony osobowe powinny oferować dobrą przyczepność oraz ekonomię i komfort podróżowania.
Opony firmy Pirelli pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy premium. Opony klasy premium to najbardziej zaawansowane technologicznie produkty na rynku. Nowatorskie rozwiązania pojawiają się na początku właśnie w oponach klasy wyższej. W efekcie oferują one doskonałą przyczepność niezależnie od warunków panujących na drodze, wysoki poziom komfortu, odporność na zużycie i małe opory toczenia. Opony klasy premium zajmują czołowe pozycje w testach organizowanych przez organizacje i czasopisma motoryzacyjne. Najważniejsze marki to: Pirelli, Yokohama, Continental, Michelin, Hankook, Dunlop, Goodyear czy Vredestein.
Dzięki unijnym etykietom kierowcy stojący przed wyborem opon do swojego auta mogą w szybki sposób porównać osiągi poszczególnych modeli w trzech podstawowych zakresach: efektywności paliwowej, hałasu generowanego podczas jazdy oraz przyczepności na mokrej nawierzchni. Etykiety na oponach są obowiązkowe na terenie Unii Europejskiej od 2012 roku, a prezentowane są w postaci naklejki na bieżniku, która musi znajdować się w widocznym miejscu. Nakaz dotyczy opon do aut osobowych, dostawczych, ciężarowych i naczep u autobusów. Zobacz jak prezentują się oceny opon Pirelli P Zero Rosso Asimmetrico 255/40R19 96W na etykiecie unijnej.
Opory toczenia oceniane są w siedmiostopniowej skali. Opony w aż 20% odpowiadają za zużycie paliwa i emisję spalin przez samochód. Najbardziej oszczędne i ekologiczne są modele przydzielone do klasy "A" – najsłabsze pod tym względem jest ogumienie oznaczone notą "G". Taką samą ocenę - "E" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskały jeszcze 4 inne produkty spełniające kryteria - opony Pirelli (producent), letnie (sezon) oraz 255/40 R19 (rozmiar).
Etykieta unijna ocenia między innymi przyczepność na mokrej nawierzchni. Aby wyznaczyć klasy w ramach tego parametru mierzy się drogę hamowania opon i ich siłę tarcia o nawierzchnię, a następnie porównuje z wynikami modelu referencyjnego. Za przyczepność na mokrej nawierzchni na etykietach opony mogą otrzymać klasy od A do G. Trzeba jednak pamiętać, klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia modeli o lepszych i gorszych parametrach, a produkty z klasą G są po prostu niebezpieczne i nie dopuszcza się ich do obrotu. Identyczną notę - "B" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 21 innych produktów spełniających wytyczne - opony 255/40 R19 (rozmiar) oraz letnie (sezon).
Jednym z parametrów, które można porównać dzięki etykiecie dołączonej do opony jest hałas na zewnątrz auta. Mierzony jest on podczas ruchu i wyrażany w decybelach oraz za pomocą piktogramu przedstawiającego od jednej do trzech fal, przy czym jedna fala oznacza opony generujące niski hałas, a trzy – największy, jednak wciąż nie przekraczający obowiązującej normy. Najcichsze opony są najbardziej przyjazne środowisku. Należy też pamiętać, że badanie jakiemu obowiązkowo poddaje się modele obejmują tylko głośność na zewnątrz auta, a nie w środku pojazdu. Wynik "72 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskało jeszcze 268 innych produktów spełniających kryteria - opony letnie (sezon), 19 cali (średnica) oraz premium (klasa).
Pirelli to włoska marka, która zajmuje obecnie 5 miejsce pod względem wielkości produkcji opon na świecie. Mimo że na co dzień jest kojarzona ze sportem za sprawą dostarczana ogumienia do najsłynniejszych światowych rajdów i wyścigów (w tym Formuły 1), to korzystają z niej także kierowcy ceniący sobie wysokie osiągi i bezpieczną jazdę na co dzień. Co roku Pirelli wydaje kalendarz z artystycznymi aktami modelek, który przez lata swojego istnienia stał się ikoną popkultury, a jego premiera co roku budzi emocje w świecie show biznesu.
Model P Zero Rosso Asimmetrico (Pirelli) wyposażony został w asymetryczną rzeźbę bieżnika. Bieżnik asymetryczny jest wraz z kierunkowym najczęściej spotykany w oponach osobowych. Kształt takiego bieżnika pozwala wyróżnić jego część zewnętrzną (o bardziej masywnych blokach) i wewnętrzną (z większą liczbą rowków). Pierwsza z nich odpowiada za stabilność podczas dynamicznego manewrowania i pokonywania zakrętów, a druga za odprowadzenie wody. Opony asymetryczne dobrze tłumią też hałas i są odporne na ząbkowanie. Często wybierają je kierowcy o agresywnym stylu jazdy i właściciele aut o większej mocy.
Napisy "96" oraz "W" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 710 kg) oraz prędkości (do 270 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon letnich. Model P Zero Rosso Asimmetrico (Pirelli 255/40 R19) posiada homologację * (BMW, Mini). Opona z oznaczeniem FR posiada rant chroniący felgę przed zarysowaniami.
Pirelli P Zero Rosso Asimmetrico 255/40 R19 należy do grupy opon letnich. Opony letnie mają za zadanie zapewnić bezpieczne i komfortowe prowadzenie samochodu na suchej i mokrej nawierzchni w temperaturach od 7 stopni powyżej zera aż po typowe dla letnich upałów. Wiele opon letnich oferuje także małe opory toczenia, które wpływają na poziom spalania paliwa przez samochód. Opony letnie najczęściej są wyposażone w bieżnik kierunkowy lub asymetryczny (rzeźba symetryczna występuje jedynie w oponach dostawczych czy ciężarowych). Przed zakupem opon letnich warto zapoznać się z ich etykietami, wynikami testów i opiniami użytkowników na temat poszczególnych modeli.
Dzięki gwarancji na opony, kierowcy mogą liczyć na wymianę towaru na nowy lub rekompensatę finansową w przypadku wykrycia wady fabrycznej produktu. Na opony włoskiej firmy Pirelli taka gwarancja jest udzielana na okres pięciu lat (60 miesięcy) od daty produkcji. Wyłączone spod niej są przypadku użytkowania opon niezgodnie z zaleceniami producenta, uszkodzenia podczas usług serwisowych czy nieprawidłowego przechowywania i transportu. Należy pamiętać, że im więcej czasu minie od zakupu, a na oponie przejedziemy więcej kilometrów, tym udowodnienie wady będzie trudniejsze.
Dzięki opiniom o oponach zamieszczanych przez użytkowników w Internecie, kierowcy chcący zmienić ogumienie na nowe mają ułatwione zadanie. Porównanie między sobą opinii użytkowników sprawia, że wybór optymalnych opon do danego auta i stylu jazdy staje się prostszy. Opony letnie Pirelli cieszą się dobrą opinią kierowców. Na forach motoryzacyjnych i w mediach społecznościowych piszą o nich tak: "dobrze kleją się na zakrętach zapewniając odpowiednie bezpieczeństwo", "najlepsze opony na jakich miałem okazję jeździć, bez względu na pogodę gwarantują najwyższe osiągi".
Testy opon przeprowadzane przez profesjonalistów dają ogląd rzeczywistych osiągów poszczególnych modeli. Sprawdziany są z reguły wykonywane przez prasę motoryzacyjną i automobilkluby, dlatego warto śledzić prestiżowe organizacje. Na przestrzeni lat wiele modeli Pirelli było sprawdzanych w testach opon letnich zajmując bardzo dobre lokaty i pokonując opony innych producentów. Przykładowo, Pirelli Cinturato P7 uplasowała się na 4 miejscu w teście opon Auto Zeitung w 2019 roku wyróżniając się doskonałymi parametrami na mokrej i suchej nawierzchni.
Wyniki dotyczą opon letnich Pirelli, gdyż model P Zero Rosso Asimmetrico nie został jeszcze przetestowany przez żadną popularną organizację, ekspertów z branży, stowarzyszenie czy czasopismo.
Zobacz inne określenia opon Pirelli P Zero Rosso Asimmetrico 255/40 R19 96W * (FR). Sformułowania te często spotykane są w serwisach ogłoszeniowych czy na forach internetowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu indeksów (96W *), rozmiaru (255/40 R19), nazwy producenta (Pirelli), sezonu (opony letnie) oraz modelu (P Zero Rosso Asimmetrico) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon letnich o szerokości 255 mm, profilu 40 %, średnicy 19 cali oraz indeksach 96W. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Sava, Pirelli, Goodyear, Dunlop oraz Michelin – kosztujące od 473 do 947 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony letnie, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą promocja "zakup 4 opon w cenie 3", bilety do teatru, bony Sodexo, karty przedpłacone czy foteliki samochodowe.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon letnich firmy Pirelli to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 36-64% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (intercars, oponeo czy sklepopon) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Alior Bank, Santander Consumer Bank oraz Credite Agricole. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon letnich Pirelli w rozmiarze 255/40 R19 * (96W). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 755 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 3 020 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 282 (12 rat) do 1 541 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 1 541 zł | 3 082 zł | 62 zł |
4 | 786 zł | 3 144 zł | 124 zł |
6 | 534 zł | 3 204 zł | 184 zł |
8 | 408 zł | 3 264 zł | 244 zł |
10 | 333 zł | 3 330 zł | 310 zł |
12 | 282 zł | 3 384 zł | 364 zł |
Kupując opony letnie w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu P Zero Rosso Asimmetrico mogą być m.in. pianki naprawcze, worki do opon, mierniki grubości bieżnika oraz montaż w serwisie.