Porównujemy oferty 21 sklepów z oponami całorocznymi firmy Pirelli w rozmiarze 255/60R18. Zobacz gdzie kupić opony Scorpion All Terrain Plus w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "112 H XL" w nazwie opony?
Pirelli Scorpion All Terrain Plus w rozmiarze 255/60 R18 112H to opona całoroczna, wzmacniana (XL) oraz dodatkowo oznakowana symbolami M+S. Oznaczenia 2725200 oraz 8019227272529 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 2725200 |
EAN | 8019227272529 |
Producent | Pirelli |
Koncern | grupa Pirelli |
Siedziba | Włochy |
Klasa | premium |
Model | Scorpion All Terrain Plus |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony całoroczne |
Rozmiar | [size width="255" profile="60" diameter="18"]255/60 R18[/size] |
Szerokość | 255 mm |
Profil | 60 % |
Średnica | 18 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 153 mm |
Kraj produkcji | Rumunia, Wielka Brytania, Francja, Hiszpania, Turcja, Niemcy |
Rodzaj bieżnika | symetryczny |
Indeks nośności | 112 |
Maksymalna nośność | 1120 kg |
Indeks prędkości | H |
Maksymalna prędkość | 210 km/h |
Przeznaczenie | auta 4x4 / SUV |
Gwarancja | 5 lat od daty produkcji |
Opory toczenia | E (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | E (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 72 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 17,41 kg |
Premiera modelu | 2018 rok (podczas targów Moto) |
Cena | ~ 578 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | M+S |
Pełna nazwa | Pirelli Scorpion All Terrain Plus 255/60 R18 112H XL |
Opis modelu Scorpion All Terrain Plus jest w trakcie opracowywania. Zbieramy materiały, dane techniczne oraz zastosowane technologie, niezbędne do przygotowania wyczerpującej prezentacji. Proszę o chwilę wytchnienia, mamy już prawie wszystkie potrzebne informacje by stworzyć małe podsumowanie prezentowanej opony. Poszczególne elementy wspomnianego opisu znajdziesz na tej stronie w innych akapitach.
Opony całoroczne Pirelli Scorpion All Terrain Plus w prezentowanym przykładzie dostępne są w rozmiarze 255/60 R18. Ich indeks prędkości wynosi H – informuje on o maksymalnej dopuszczalnej prędkości, z jaką można się na nich poruszać – w tym przypadku jest to 210 km/h. Z kolei indeks nośności modelu Pirelli Scorpion All Terrain Plus 255/60 R18 ma wartość 112. Jest to maksymalne obciążenie, jakie może wytrzymać opona podczas jazdy z maksymalną dopuszczalną prędkością. W omawianych oponach indeks nośności 112 przekłada się na 1120 kg.
Samo oznaczenie rozmiaru 255/60 R18 należy odczytywać następująco: pierwsza wartość to szerokość opony w milimetrach (tutaj 255 mm), druga to wysokość profilu podawana jako procent z szerokości (w tym przypadku 153), litera to typ konstrukcji opony (radialna lub diagonalna), a trzecia liczba to średnica felgi, na jakiej należy zamontować dany model (tutaj 18 cali). W przypadku rozmiaru 255/60 R18 omawianego modelu etykieta prezentuje się następująco: E za opory toczenia, E za hamowanie na mokrej nawierzchni i wartość 72 dB emitowanego hałasu zewnętrznego. Opony Pirelli Scorpion All Terrain Plus 255/60 R18 montowane są w samochodach typu Audi Q7 (II), BMW Seria 1, Alfa Romeo 159, Ford Galaxy, Hyundai ix35 itd.
Scorpion All Terrain Plus w rozmiarze 255/60 R18 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie 4x4 / SUV. Opony 4x4 przeznaczone są do samochodów z napędem na cztery koła, które często poruszają się po bezdrożach (nie mylić z SUV). W związku z tym opony do aut terenowych wyposażone są w agresywny bieżnik o wyraźnych blokach i odporności na zapychanie się błotem, kamieniami czy trawą. Opony terenowe dzielą się na przystosowane do każdego terenu (A/T – all terrain – mniej agresywny bieżnik, także na asfalt), błotnistego (M/T – większa zdolność terenowa, ale dopuszczalna jazda po asfalcie) czy Extrem (rzadziej spotykane, wyłącznie w teren).
Opony firmy Pirelli pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy premium. Opony premium są produkowane między innymi przez koncerny Pirelli, Dunlop, Bridgestone, Goodyear, Michelin, Nokian czy Continental. Charakteryzuje je doskonała stabilność w zróżnicowanych warunkach, wysoka odporność na zużycie, niska emisja hałasu czy oszczędność paliwa. W efekcie opony premium zajmują czołowe miejsca w testach organizowanych przez największe organizacje i czasopisma motoryzacyjne oraz mogą pochwalić się pozytywnymi opiniami użytkowników. Opony premium to najbardziej zaawansowane technologicznie produkty na rynku.
Od listopada 2012 roku na terenie Unii Europejskiej obowiązują przepisy nakazujące umieszczanie na wszystkich sprzedawanych oponach specjalnych etykiet z najważniejszymi parametrami danego modelu. Dzięki nim można zapoznać się z informacjami na temat oporów toczenia, drogi hamowania na mokrej nawierzchni i generowanego hałasu. Zobacz jak prezentują się oceny opon Pirelli Scorpion All Terrain Plus 255/60R18 112H na etykiecie unijnej.
Opory toczenia oceniane są w siedmiostopniowej skali. Opony w aż 20% odpowiadają za zużycie paliwa i emisję spalin przez samochód. Najbardziej oszczędne i ekologiczne są modele przydzielone do klasy "A" – najsłabsze pod tym względem jest ogumienie oznaczone notą "G". Taką samą ocenę - "E" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskały jeszcze 2 inne produkty spełniające kryteria - opony Scorpion All Terrain Plus (model) oraz 18 cali (średnica).
Jednym z parametrów, który uwzględniono na etykiecie unijnej dołączonej do opony jest przyczepność na mokrej nawierzchni. To bardzo istotna wiadomość dla osób, które chcą wybrać najlepsze opony, ponieważ określa on bezpieczne zachowanie samochodu podczas trudnych warunków pogodowych. Skala parametru obejmuje litery od A do G, gdzie A oznacza najkrótszą drogę hamowania. Co ciekawe, różnice w odległości hamowania na mokrym między modelem z literą A, a tym z F (ocena G nie jest używana) wynoszą aż 18 metrów.
Pracująca opona generuje hałas – wysokie jego natężenie sprawia, że jazda jest niekomfortowa. Dlatego też na etykiecie podaje się jego wartość w decybelach i przydziela każdą oponę do jednej z trzech klas głośności, oznaczanych graficznie jedną, dwiema lub trzema symbolami fali. Wynik "72 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskały jeszcze 2 inne produkty spełniające kryteria - opony 255/60 R18 (rozmiar) oraz całoroczne (sezon).
Pirelli to włoski producent opon, którego historia sięga 1872 roku. Produkty marki są synonimem sportowych osiągów - firma od początku istnienia kojarzona była ze sportami motorowymi, dzięki wspieraniu rozmaitych rajdów i wyścigów. Międzynarodową sławę Pirelli przyniósł rajd Paryż-Pekin w 1970 roku, którego zwycięzcy używali opon tej marki podczas wyścigu. Dzięki najwyższej jakości wykonania i sportowym parametrom, opony Pirelli są cenione przez kierowców na całym świecie, nie tylko podczas sportowej jazdy, ale także na co dzień.
Model Scorpion All Terrain Plus (Pirelli) wyposażony został w symetryczną rzeźbę bieżnika. Bieżnik symetryczny to rozwiązanie, które jest najstarsze pod względem technologicznym. Jest ono także najtańsze pod względem projektowania i produkcji. Dwie połowy opony z omawianą rzeźbą są takie same, co sprawia, że można je dowolnie zamontować na samochodzie i niezależnie od kierunku toczenia pracują tak samo. W efekcie osiągi opon z bieżnikiem symetrycznym są dość przeciętne, szczególnie przy wyższych prędkościach. Bieżnik symetryczny można obecnie spotkać głównie w oponach ciężarowych i dostawczych.
Napisy "112" oraz "H" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 1120 kg) oraz prędkości (do 210 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon wielosezonowych. Przy tym produkcie znaleść można także oznaczenie M+S - mud and Snow (ang. błoto i śnieg) określa opony lepiej radzące sobie w warunkach błota i śniegu, niżeli model standardowy (bez tego symbolu). XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji.
Pirelli Scorpion All Terrain Plus 255/60 R18 należy do grupy opon wielosezonowych. Opony całoroczne, zwane też wielosezonowymi, polecane są kierowcom, którzy mieszkają w miejscu o łagodnym klimacie (zima bez dużych mrozów, lato bez upałów). Ich właściwości stanowią kompromis pomiędzy osiągami opon letnich i zimowych. Opony całoroczne przystosowane są do jazdy na śniegu (świadczy o tym symbol trzech górskich szczytów z płatkiem śniegu). Ich bieżnik często dzieli na dwie strefy – bardziej zimową z lamelami i letnią. Opony całoroczne w nazwie mają zwykle skojarzenie z 4 porami roku: 4Seasons", "Quatrac", "All Season", "All Weather" itd.
Dzięki gwarancji na opony, kierowcy mogą liczyć na wymianę towaru na nowy lub rekompensatę finansową w przypadku wykrycia wady fabrycznej produktu. Na opony włoskiej firmy Pirelli taka gwarancja jest udzielana na okres pięciu lat (60 miesięcy) od daty produkcji. Wyłączone spod niej są przypadku użytkowania opon niezgodnie z zaleceniami producenta, uszkodzenia podczas usług serwisowych czy nieprawidłowego przechowywania i transportu. Należy pamiętać, że im więcej czasu minie od zakupu, a na oponie przejedziemy więcej kilometrów, tym udowodnienie wady będzie trudniejsze.
Opinie o oponach, które można znaleźć w Internecie, są cennym źródłem wiedzy dla wszystkich chcących porównać parametry poszczególnych modeli. W przypadku opon całorocznych Pirelli, kierowcy są zgodni - to doskonałe rozwiązanie dla osób ceniących sobie maksymalne osiągi i bezpieczeństwo. Ich użytkownicy piszą: "najlepsze opony całoroczne na rynku, sprawdzają się w ekstremalnych warunkach pogodowych - zarówno latem, jak i na błocie oraz śniegu", "dają poczucie bezpieczeństwa na drodze i nie gubią przyczepności, nawet podczas gwałtownych manewrów".
Z opon całorocznych szczególnie chętnie korzystają kierowcy, którzy nie chcą dwa razy w roku odwiedzać serwisu oponiarskiego w celu wymiany opon i którym wystarczają opony o zoptymalizowanych osiągach przez cały rok. Aby porównać parametry ogumienia całorocznego, i najlepiej skorzystać wyników profesjonalnych testów opon. Opony całoroczne Pirelli z reguły plasują się w sprawdzianach pośrodku stawki. Pirelli Cinturato All Season zajęła 5 miejsce w sprawdzianie opon całorocznych Auto Bild z 2017 roku i 5 lokatę w analogicznym teście ADAC rok wcześniej.
Wyniki dotyczą opon wielosezonowych Pirelli, gdyż model Scorpion All Terrain Plus nie został jeszcze przetestowany przez żadną popularną organizację, stowarzyszenie, dziennikarzy motoryzacyjnych czy automobilclub.
Zobacz inne określenia opon Pirelli Scorpion All Terrain Plus 255/60 R18 112H XL. Sformułowania te często spotykane są w komentarzach blogów czy na stronach producentów. Zwroty zawierają różne formy zapisu indeksów (112H XL), nazwy producenta (Pirelli), rozmiaru (255/60 R18), modelu (Scorpion All Terrain Plus) oraz sezonu (opony całoroczne) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon wielosezonowych o szerokości 255 mm, profilu 60 %, średnicy 18 cali oraz indeksach 112H. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Pirelli oraz Goodyear – kosztujące od 470 do 681 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony całoroczne, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą rabat na kolejne zakupy, oficjalne piłki nożne, bilety do teatru, karty przedpłacone oraz wejściówki do kina.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon wielosezonowych firmy Pirelli to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 42-57% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (sklepopon, oponeo czy inopony) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Euro Bank, mBank lub BGŻ BNP Paribas. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon wielosezonowych Pirelli w rozmiarze 255/60 R18 XL (112H). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 578 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 2 312 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 216 (12 rat) do 1 180 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 1 180 zł | 2 360 zł | 48 zł |
4 | 602 zł | 2 408 zł | 96 zł |
6 | 409 zł | 2 454 zł | 142 zł |
8 | 313 zł | 2 504 zł | 192 zł |
10 | 255 zł | 2 550 zł | 238 zł |
12 | 216 zł | 2 592 zł | 280 zł |
Kupując opony całoroczne w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Scorpion All Terrain Plus mogą być m.in. worki do opon, podkładki antypoślizgowe pod telefon, skrobaczki do szyb czy ramki do tablic rejestracyjnych.