Porównujemy oferty 26 sklepów z oponami letnimi firmy Pirelli w rozmiarze 235/60R18. Zobacz gdzie kupić opony Scorpion Verde w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "103 V MO" w nazwie opony?
Pirelli Scorpion Verde w rozmiarze 235/60 R18 103V to opona letnia oraz homologowana (MO). Oznaczenia 2496100 oraz 8019227249613 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 2496100 |
EAN | 8019227249613 |
Producent | Pirelli |
Koncern | grupa Pirelli |
Siedziba | Włochy |
Klasa | premium |
Model | Scorpion Verde |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony letnie |
Rozmiar | [size width="235" profile="60" diameter="18"]235/60 R18[/size] |
Szerokość | 235 mm |
Profil | 60 % |
Średnica | 18 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 141 mm |
Kraj produkcji | Turcja, Niemcy, Hiszpania, Wielka Brytania, Rumunia, Francja |
Rodzaj bieżnika | asymetryczny |
Indeks nośności | 103 |
Maksymalna nośność | 875 kg |
Indeks prędkości | V |
Maksymalna prędkość | 240 km/h |
Przeznaczenie | auta 4x4 / SUV |
Gwarancja | 5 lat od daty produkcji |
Opory toczenia | C (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | B (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 71 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 12,80 kg |
Premiera modelu | 2010 rok (podczas targów Moto) |
Cena | ~ 195 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | nie |
Homologacja / OE | MO (Mercedes) |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | - |
Pełna nazwa | Pirelli Scorpion Verde 235/60 R18 103V MO |
Opis modelu Scorpion Verde jest w trakcie opracowywania. Zbieramy materiały, dane techniczne oraz zastosowane technologie, niezbędne do przygotowania wyczerpującej prezentacji. Proszę o chwilę wytchnienia, mamy już prawie wszystkie potrzebne informacje by stworzyć małe podsumowanie prezentowanej opony. Poszczególne elementy wspomnianego opisu znajdziesz na tej stronie w innych akapitach.
Opona letnia Pirelli Scorpion Verde 235/60 R18 w prezentowanym przypadku ma indeks prędkości V i indeks nośności 103. Oznacza to, że przy jeździe z maksymalną dopuszczalną prędkością 240 km/h najwyższa wartość obciążenia dla jednej opony wynosi 875 kg.
Oznaczenie rozmiaru omawianych opon letnich Pirelli Scorpion Verde 235/60 R18 należy czytać następująco: pierwsza liczba to szerokość w milimetrach, czyli tutaj 235 mm. Druga to wysokość profilu podawana jako procent z szerokości – w tym modelu jest to 60% z 235, czyli 141 mm. Ostatnia z liczb w rozmiarze to średnica felgi, na jaką należy zamontować model 235/60 R18 – tutaj 18 cali. Litera to z kolei typ konstrukcji opony.
Etykieta opon letnich Pirelli Scorpion Verde 235/60 R18 wygląda następująco: ocena "C" za poziom oporów toczenia, "B" za przyczepność na mokrej nawierzchni oraz 71 dB w pomiarze hałasu zewnętrznego. Opony letnie Pirelli Scorpion Verde w rozmiarze 235/60 R18 są montowane w samochodach typu: Honda CR-V (V), Audi Q7 (I), Audi Q5 (II), Volvo XC90 (II) czy Volvo XC90 (I).
Scorpion Verde w rozmiarze 235/60 R18 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie 4x4 / SUV. Opony 4x4 przeznaczone są do samochodów z napędem na cztery koła, które często poruszają się po bezdrożach (nie mylić z SUV). W związku z tym opony do aut terenowych wyposażone są w agresywny bieżnik o wyraźnych blokach i odporności na zapychanie się błotem, kamieniami czy trawą. Opony terenowe dzielą się na przystosowane do każdego terenu (A/T – all terrain – mniej agresywny bieżnik, także na asfalt), błotnistego (M/T – większa zdolność terenowa, ale dopuszczalna jazda po asfalcie) czy Extrem (rzadziej spotykane, wyłącznie w teren).
Opony firmy Pirelli pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy premium. Opony klasy premium to głównie marki Pirelli, Vredestein, Dunlop, Michelin, Hankook, Nokian, Goodyear czy Continental. Opony z tej półki oferują najwyższy poziom przyczepności w zróżnicowanych warunkach pogodowych, są komfortowe i mają małe opory toczenia. Wybierane są przez właścicieli samochodów o dużej mocy, kierowców pokonujących duże przebiegi roczne (np. w trasie) czy preferujących dynamiczny styl jazdy. Tego typu opon najczęściej wygrywają testy opon i zbierają szereg pozytywnych recenzji kierowców.
Od listopada 2012 roku na terenie Unii Europejskiej obowiązują przepisy nakazujące umieszczanie na wszystkich sprzedawanych oponach specjalnych etykiet z najważniejszymi parametrami danego modelu. Dzięki nim można zapoznać się z informacjami na temat oporów toczenia, drogi hamowania na mokrej nawierzchni i generowanego hałasu. Zobacz jak prezentują się oceny opon Pirelli Scorpion Verde 235/60R18 103V na etykiecie unijnej.
Opory toczenia oceniane są w siedmiostopniowej skali. Opony w aż 20% odpowiadają za zużycie paliwa i emisję spalin przez samochód. Najbardziej oszczędne i ekologiczne są modele przydzielone do klasy "A" – najsłabsze pod tym względem jest ogumienie oznaczone notą "G". Taką samą ocenę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskały jeszcze 2 inne produkty spełniające kryteria - opony Pirelli (producent), letnie (sezon) oraz 235/60 R18 (rozmiar).
Za przyczepność na mokrej nawierzchni etykieta unijna przewiduje przyznawanie oponom klas od A do G, ale klasa D pozostaje pusta dla rozgraniczenia modeli z lepszym wynikiem pomiaru. Z kolei produkty z klasą G są na tyle słabe pod względem przyczepności, że mogą stanowić zagrożenie i nie dopuszcza się ich do sprzedaży. Wartości przyczepność na mokrej nawierzchni na potrzeby systemu etykiet wyznacza się w pomiarze drogi hamowania i siły tarcia opon. Zapoznając się z tym parametrem można wyrobić sobie opinię na temat zachowania danego modelu w trudnych warunkach. Identyczną notę - "B" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 18 innych produktów spełniających wytyczne - opony Scorpion Verde (model) oraz 18 cali (średnica).
Umieszczana na oponach etykieta unijna informuje o hałasie zewnętrznym, który jest przez nie emitowany. Jest to wynik polityki ochrony środowiska prowadzonej przez UE. Dla kierowców z pewnością bardziej istotna byłaby informacja o poziomie hałasu wewnętrznego, który jest odczuwany w kabinie pojazdu i ma wpływ ma komfort podróżowania (szczególnie na długich trasach). W przeciwieństwie do oporów toczenia i przyczepności na mokrej nawierzchni w przypadku hałasu zewnętrznego nie są nadawane klasy od A do G, tylko ocena w postaci 3 fal i wynik pomiaru w dB. Wynik "71 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskało jeszcze 36 innych produktów spełniających kryteria - opony 235/60 R18 (rozmiar) oraz letnie (sezon).
Włoska marka Pirelli jest szczególnie ceniona przez kierowców lubiących sportowe osiągi. Nie dziwi to, ponieważ od początku swojego istnienia kojarzona jest ze sportami motorowymi, ze względu na wspieranie rozmaitych rajdów i wyścigów. Opony Pirelli są od 2011 roku dostarczane zespołom najbardziej prestiżowych wyścigów świata - Formuły 1. Firma słynie również z limitowanego, wydawanego co roku kalendarza z aktami modelek, który trafia do wybranych 20 tysięcy osób na całym świecie, a jego premiera za każdym razem staje się dużym wydarzeniem medialnym.
Model Scorpion Verde (Pirelli) wyposażony został w asymetryczną rzeźbę bieżnika. Opony asymetryczne uznawane są za najbardziej zaawansowane technologicznie na rynku. Najczęściej spotyka się je w przypadku modeli premium, ale znajdziemy je też w ofertach marek klasy średniej czy ekonomicznej. Bieżnik opon asymetrycznych dzieli się na dwie części: zewnętrzną i wewnętrzną. Pierwsza z nich odpowiada za zachowanie stabilności podczas manewrowania, a zadaniem drugiej jest odprowadzanie wody. Opony asymetryczne sprawdzają się w samochodach o większej mocy, dobrze tłumią hałasy i zużywają się najbardziej równomiernie.
Napisy "103" oraz "V" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 875 kg) oraz prędkości (do 240 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon letnich. Model Scorpion Verde (Pirelli 235/60 R18) posiada homologację MO (Mercedes).
Pirelli Scorpion Verde 235/60 R18 należy do grupy opon letnich. Opony letnie to modele klas ekonomicznej, średniej i premium, które oferują najlepszy poziom osiągów w okresie od późnej wiosny do wczesnej jesieni (gdy średnia dobowa temperatura regularnie przekracza 7 st. C). Zadaniem opon letnich jest zapewnienie bezpieczeństwa na suchej i mokrej nawierzchni, komfortowego prowadzenia samochodu i optymalnego zużycia paliwa. Opony letnie najczęściej mają bieżnik kierunkowy lub asymetryczny. Przed podjęciem decyzji o zakupie opon letnich warto zapoznać się z ich etykietami, wynikami testów i opiniami użytkowników.
Opony Pirelli można reklamować przez okres 5 lat od daty produkcji. Aby uzyskać pozytywne rozpatrzenie sprawy, należy wypełnić formularz reklamacyjny udostępniony przez producenta, a także udostępnić oponę na potrzeby badania wykonywanego przez personel techniczny. Należy pamiętać, że gwarancja nie obejmuje szeregu problemów, które mogą wystąpić w związku z nieprawidłowym przechowywaniem i transportem opon, użytkowaniem ogumienia niezgodnie z zaleceniami producenta czy uszkodzeniem mechanicznym podczas eksploatacji (np. przebiciem przez szkło lub gwóźdź w czasie jazdy).
Opony letnie Pirelli to najwyższej klasy ogumienie, cenione szczególnie przez kierowców posiadających auta z silnikami o dużej mocy. Zapewniają sportowe prowadzenie i doskonałą przyczepność na zakrętach oraz podczas wykonywania gwałtownych manewrów. W recenzjach kierowców zamieszczanych w Internecie można przeczytać: "bardzo dobre do jazdy w mieście i poza nim, sprawdzają się podczas każdej sytuacji pogodowej", "najwyższa jakość, doskonałe prowadzenie przy dynamicznym stylu jazdy, nie gubi przyczepności".
Dzięki sezonowym testom opon, kierowcy, którzy przygotowują się do zakupu ogumienia, mogą porównać parametry poszczególnych modeli między sobą i wybrać najlepiej dopasowany do ich stylu jazdy, samochodu i budżetu. Wśród opon Pirelli, podczas testów opon letnich bardzo dobrze poradził sobie model Cinturato P1 Verde, który w 2017 roku zajął 1 miejsce w teście ADAC. W sprawdzianach wyróżnił się także Cinturato P7 plasując się na 4 lokacie podczas testu Auto Zeitung w 2019 roku. Opona uzyskała wyjątkowo krótką drogę hamowania na mokrej nawierzchni.
Wyniki dotyczą modelu Scorpion Verde.
Zobacz inne określenia opon Pirelli Scorpion Verde 235/60 R18 103V MO. Sformułowania te często spotykane są w porównywarkach cenowych czy na grupach dyskusyjnych. Zwroty zawierają różne formy zapisu indeksów (103V MO), rozmiaru (235/60 R18), nazwy producenta (Pirelli), modelu (Scorpion Verde) oraz sezonu (opony letnie) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon letnich o szerokości 235 mm, profilu 60 %, średnicy 18 cali oraz indeksach 103V. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Nokian, Vredestein oraz Michelin – kosztujące od 427 do 758 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony letnie, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą assistance 24/7, promocja "zakup 4 opon w cenie 3", kubki termiczne, smycze do kluczy czy bilety na zawody żużlowe.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon letnich firmy Pirelli to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 39-60% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (24opony, oponeo czy sklepopon) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Santander Consumer Bank, Euro Bank czy mBank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon letnich Pirelli w rozmiarze 235/60 R18 MO (103V). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 195 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 780 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 73 (12 rat) do 398 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 398 zł | 796 zł | 16 zł |
4 | 203 zł | 812 zł | 32 zł |
6 | 138 zł | 828 zł | 48 zł |
8 | 106 zł | 848 zł | 68 zł |
10 | 86 zł | 860 zł | 80 zł |
12 | 73 zł | 876 zł | 96 zł |
Kupując opony letnie w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Scorpion Verde mogą być m.in. ramki do tablic rejestracyjnych, podkładki antypoślizgowe pod telefon, ubezpieczenie opon czy worki do opon.