Porównujemy oferty 30 sklepów z oponami całorocznymi firmy Pirelli w rozmiarze 225/55R18. Zobacz gdzie kupić opony Scorpion Verde All Season w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "98 V " w nazwie opony?
Pirelli Scorpion Verde All Season w rozmiarze 225/55 R18 98V to opona całoroczna oraz dodatkowo oznakowana symbolami M+S. Oznaczenia 3618700 oraz 8019227361872 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 3618700 |
EAN | 8019227361872 |
Producent | Pirelli |
Koncern | grupa Pirelli |
Siedziba | Włochy |
Klasa | premium |
Model | Scorpion Verde All Season |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony całoroczne |
Rozmiar | [size width="225" profile="55" diameter="18"]225/55 R18[/size] |
Szerokość | 225 mm |
Profil | 55 % |
Średnica | 18 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 123,75 mm |
Kraj produkcji | Hiszpania, Francja, Rumunia, Wielka Brytania, Niemcy, Turcja |
Rodzaj bieżnika | asymetryczny |
Indeks nośności | 98 |
Maksymalna nośność | 750 kg |
Indeks prędkości | V |
Maksymalna prędkość | 240 km/h |
Przeznaczenie | auta 4x4 / SUV |
Gwarancja | 5 lat od daty produkcji |
Opory toczenia | czekamy na potw. producenta |
Przyczepność na mokrym | czekamy na potw. producenta |
Hałas zewnętrzny | czekamy na potw. producenta |
Fale (1-3) | czekamy na potw. producenta |
Waga (ciężar) | 12,30 kg |
Premiera modelu | 2011 rok (podczas targów Moto) |
Cena | ~ 634 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | nie |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | M+S |
Pełna nazwa | Pirelli Scorpion Verde All Season 225/55 R18 98V |
Opis modelu Scorpion Verde All Season jest w trakcie opracowywania. Zbieramy materiały, dane techniczne oraz zastosowane technologie, niezbędne do przygotowania wyczerpującej prezentacji. Proszę o chwilę wytchnienia, mamy już prawie wszystkie potrzebne informacje by stworzyć małe podsumowanie prezentowanej opony. Poszczególne elementy wspomnianego opisu znajdziesz na tej stronie w innych akapitach.
Jesteś posiadaczem samochodu typu Subaru Forester (SJ), Hyundai ix35 (I), Mitsubishi ASX (I Facelift) czy Peugeot 5008 (II) i poszukujesz opon na sezon letni oraz zimowy? Jeśli tak, to z pewnością zainteresuje Cię Pirelli Scorpion Verde All Season. Prezentowane opony mają rozmiar 225/55 R18, ich indeks prędkości wynosi V (dopuszczalna prędkość maksymalna na tych oponach to 240 km/h), a nośności 98 (dopuszczalne obciążenie to 750 kg).
Samo oznaczenie rozmiaru należy interpretować następująco: pierwsza liczba to szerokość opony mierzona w milimetrach (tu 225), druga to wysokość profilu (jest to procent z wysokości, a więc w tym przypadku 55 procent z 225 wynosi 123,75 mm). "R" to informacja o radialnej budowie modelu, a ostatnia liczba to średnica mierzona w calach – tutaj 18.
Scorpion Verde All Season w rozmiarze 225/55 R18 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie 4x4 / SUV. Opony 4x4 znajdziemy wśród bogatych ofert marek budżetowych, klasy średniej i premium. Nie należy ich mylić z oponami SUV, którym dużo bliżej do osobowych (często dany model SUV ma taki sam bieżnik, jak typowo osobowy). Opony terenowe mają bardziej agresywną rzeźbę, na której umieszczono charakterystyczne klocki. Wyróżniamy wśród nich modele A/T – All Terrain (równie dobrze nadają się do jazdy po asfalcie i w terenie), M/T – Mud Terrain (lepsze w terenie, słabsze na asfalcie) i Extrem (wyłącznie w teren).
Opony firmy Pirelli pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy premium. Opony premium są produkowane między innymi przez koncerny Pirelli, Continental, Bridgestone, Nokian, Yokohama, Goodyear czy Vredestein. Charakteryzuje je doskonała stabilność w zróżnicowanych warunkach, wysoka odporność na zużycie, niska emisja hałasu czy oszczędność paliwa. W efekcie opony premium zajmują czołowe miejsca w testach organizowanych przez największe organizacje i czasopisma motoryzacyjne oraz mogą pochwalić się pozytywnymi opiniami użytkowników. Opony premium to najbardziej zaawansowane technologicznie produkty na rynku.
Etykieta unijna na oponie w prosty i przejrzysty sposób informuje nabywcę o trzech podstawowych osiągach danego modelu: przyczepności na mokrej nawierzchni, efektywności paliwowej (oporów toczenia), a także poziomu hałasu, jaki generuje podczas jazdy. Przedstawione są w formie piktogramów przypominających te, które znajdują się na sprzęcie AGD. Efektywność paliwowa i przyczepność na mokrym obejmuje zakres klas od A do G, gdzie A oznacza najkrótszą drogę hamowania i najlepszą efektywność. Hałas przedstawiony jest natomiast w formie decybeli i piktogramu od 1 do 3 fal. Czekamy na potwierdzenie (przez producenta) ocen, jakie uzyskała na etykiecie unijnej opona Pirelli Scorpion Verde All Season w rozmiarze 225/55R18 98V.
Etykieta unijna na oponach informuje między innymi o poziomie oporów toczenia, które mają wpływ na zużycie paliwa przez samochód, a w efekcie emisję spalin. Im mniejsze opory, tym auto powinno palić mniej – nawet 0,25 litra na 100 km. W ramach pomiaru oporów toczenia możliwe jest przyznanie klas od A (najlepsza) do G (najgorsza). Taka skala widnieje na etykietach, ale warto wiedzieć, że ocena D nie jest stosowana – jest to tak zwana klasa pusta dla lepszego rozgraniczenia modeli lepszych i gorszych w tej kategorii. Jako ciekawostkę dodam, iż 2 produkty spełniające kryteria - opony 225/55 R18 (rozmiar) oraz całoroczne (sezon) - uzyskały ocenę "B" na etykiecie unijnej w kategorii oporów toczenia.
Przyczepność na mokrej nawierzchni określa długość drogi hamowania i bezpieczeństwo jazdy po jezdni pokrytej wodą. Tu również stosuje się skalę siedmiostopniową, w której najwyższe osiągi nagradzane są klasą "A", a kolejne litery od "B" do "G" oznaczają coraz słabsze zachowanie na mokrej drodze.
Etykieta unijna dołączona do opon informuje m. in. o hałasie na zewnątrz auta generowanym podczas jazdy. Jak badany jest ten parametr? Sprawdza się go przejeżdżając samochodem obok mikrofonów umieszczonych w odległości 7,5 metra od linii środkowej toru jazdy i na wysokości 1,2 metra. Wszystkie opony na rynku nie przekraczają obowiązującej normy, jednak te z oznaczeniem jednej fali (w skali obejmującej od jednej do trzech fal) generują go najmniej i są najbardziej przyjazne środowisku naturalnemu. Na koniec informacja, iż 1 produkt spełniający kryteria - opony Scorpion Verde All Season (model) oraz 18 cali (średnica) - uzyskał ocenę "69 dB" na etykiecie unijnej w kategorii generowanego hałasu.
Pirelli to włoska marka, która zajmuje obecnie 5 miejsce pod względem wielkości produkcji opon na świecie. Mimo że na co dzień jest kojarzona ze sportem za sprawą dostarczana ogumienia do najsłynniejszych światowych rajdów i wyścigów (w tym Formuły 1), to korzystają z niej także kierowcy ceniący sobie wysokie osiągi i bezpieczną jazdę na co dzień. Co roku Pirelli wydaje kalendarz z artystycznymi aktami modelek, który przez lata swojego istnienia stał się ikoną popkultury, a jego premiera co roku budzi emocje w świecie show biznesu.
Model Scorpion Verde All Season (Pirelli) wyposażony został w asymetryczną rzeźbę bieżnika. Bieżnik asymetryczny bardzo często można spotkać w oponach przeznaczonych do samochodów o dużej mocy (typu SUV, luksusowych limuzyn czy o sportowym charakterze). Tego typu rzeźba dzieli się na części zewnętrzną i wewnętrzną. Pierwsza z nich jest odpowiedzialna za utrzymanie przyczepności w zakrętach, a druga za efektywne hamowanie i przyspieszanie oraz odprowadzanie wody. Warto pamiętać, że bieżnik asymetryczny charakteryzuje się także wysoką odpornością na nierównomierne i przyspieszone zużycie.
Napisy "98" oraz "V" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 750 kg) oraz prędkości (do 240 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon wielosezonowych. Przy tym produkcie znaleść można także oznaczenie M+S - mud and Snow (ang. błoto i śnieg) określa opony lepiej radzące sobie w warunkach błota i śniegu, niżeli model standardowy (bez tego symbolu).
Pirelli Scorpion Verde All Season 225/55 R18 należy do grupy opon wielosezonowych. Opony całoroczne (wielosezonowe) to doskonała propozycja dla kierowców, którzy samochodem jeżdżą głównie po mieście, preferują spokojny styl prowadzenia auta lub po prostu chcą zaoszczędzić na sezonowych wymianach opon. Nazwy opon całorocznych kojarzą się z czterema porami roku 4Seasons", "Quatrac", "All Season", "All Weather", a potwierdzeniem ich zimowych właściwości jest symbol 3PMSF. Bieżnik i mieszanka opon całorocznych to kompromisowe rozwiązanie pomiędzy oponami letnimi i zimowymi.
Gwarancja na opony Pirelli udzielana jest przez producenta na okres 5 lat (60 miesięcy) od daty produkcji. Aby reklamować oponę należy wypełnić formularz reklamacyjny, a także udostępnić produkt na potrzeby specjalistycznego badania. Jeżeli nie jesteś pewien, czy uszkodzenie nie powstało np. w wyniku mechanicznego przebicia lub nie jest skutkiem odkształceń podczas nieprawidłowego przechowywania, warto zdać się na profesjonalistów z serwisu opon, którzy ocenią czy istnieje szansa rekompensaty finansowej albo wymiany opony na nową na drodze postępowania reklamacyjnego.
Dzięki oponom całorocznym, kierowcy chcący uniknąć zmiany opon dwa razy w roku, mogą cieszyć się bezpieczną jazda i doskonałymi osiągami. Wszystko to oferują opony całoroczne Pirelli, na temat których użytkownicy zamieszczają pozytywne opinie w sieci. Kierowcy piszą, że "dzięki tym oponom wiem, że nie wrócę do opon sezonowych - przy moich przebiegach Pirelli to najlepsze rozwiązanie, zapewniające bezpieczeństwo w każdej sytuacji", "opony ciche, gwarantują wysoki komfort jazdy bez względu na pogodę".
Opony całoroczne Pirelli to doskonałe rozwiązanie dla kierowców, którzy rocznie pokonują niewielkie przebiegi. Testy publikowane przez prasę i automobilkluby pozwalają porównać między sobą osiągi różnych modeli i wybrać spośród nich optymalny do swojego auta. W testach opon całorocznych sprawdzono m.in. modele Pirelli Cinturato All Season i Cinturato All Season Plus. Pierwsza z nich zajęła 5 miejsce w teście ADAC w 2016 roku, a druga uplasowała się na 9 lokacie w sprawdzianie Auto Bild przeprowadzonym w 2018 roku.
Wyniki dotyczą opon wielosezonowych Pirelli, gdyż model Scorpion Verde All Season nie został jeszcze przetestowany przez żadną popularną organizację, dziennikarzy motoryzacyjnych, automobilclub czy stowarzyszenie.
Zobacz inne określenia opon Pirelli Scorpion Verde All Season 225/55 R18 98V. Sformułowania te często spotykane są w sklepach z oponami czy na forach internetowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu rozmiaru (225/55 R18), nazwy producenta (Pirelli), modelu (Scorpion Verde All Season), sezonu (opony całoroczne) oraz indeksów (98V) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon wielosezonowych o szerokości 225 mm, profilu 55 %, średnicy 18 cali oraz indeksach 98V. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Michelin, Bridgestone oraz Vredestein – kosztujące od 497 do 663 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony całoroczne, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą rabat na kolejne zakupy, bilety do teatru, wejściówki do kina, bilety na mecze piłkarskie lub oficjalne piłki nożne.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon wielosezonowych firmy Pirelli to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 42-57% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (abmoto, oponeo czy intercars) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Santander Consumer Bank, Euro Bank oraz mBank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon wielosezonowych Pirelli w rozmiarze 225/55 R18 (98V). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 634 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 2 536 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 237 (12 rat) do 1 294 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 1 294 zł | 2 588 zł | 52 zł |
4 | 660 zł | 2 640 zł | 104 zł |
6 | 449 zł | 2 694 zł | 158 zł |
8 | 343 zł | 2 744 zł | 208 zł |
10 | 279 zł | 2 790 zł | 254 zł |
12 | 237 zł | 2 844 zł | 308 zł |
Kupując opony całoroczne w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Scorpion Verde All Season mogą być m.in. ładowarki do telefonu na USB, mierniki ciśnienia, ramki do tablic rejestracyjnych czy worki do opon.