Porównujemy oferty 30 sklepów z oponami całorocznymi firmy Pirelli w rozmiarze 235/60R16. Zobacz gdzie kupić opony Scorpion Verde All Season w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "100 H (FR)" w nazwie opony?
Pirelli Scorpion Verde All Season w rozmiarze 235/60 R16 100H to opona całoroczna, posiadająca rant ochronny felgi (FR) oraz dodatkowo oznakowana symbolami M+S. Oznaczenia 2340800 oraz 8019227234084 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 2340800 |
EAN | 8019227234084 |
Producent | Pirelli |
Koncern | grupa Pirelli |
Siedziba | Włochy |
Klasa | premium |
Model | Scorpion Verde All Season |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony całoroczne |
Rozmiar | [size width="235" profile="60" diameter="16"]235/60 R16[/size] |
Szerokość | 235 mm |
Profil | 60 % |
Średnica | 16 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 141 mm |
Kraj produkcji | Rumunia, Francja, Hiszpania, Turcja, Wielka Brytania, Niemcy |
Rodzaj bieżnika | asymetryczny |
Indeks nośności | 100 |
Maksymalna nośność | 800 kg |
Indeks prędkości | H |
Maksymalna prędkość | 210 km/h |
Przeznaczenie | auta 4x4 / SUV |
Gwarancja | 5 lat od daty produkcji |
Opory toczenia | C (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | C (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 71 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 12,68 kg |
Premiera modelu | 2011 rok (podczas targów Moto) |
Cena | ~ 350 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | nie |
Rant ochronny felgi | tak (FR) |
Inne oznaczenia | M+S |
Pełna nazwa | Pirelli Scorpion Verde All Season 235/60 R16 100H (FR) |
Opis modelu Scorpion Verde All Season jest w trakcie opracowywania. Zbieramy materiały, dane techniczne oraz zastosowane technologie, niezbędne do przygotowania wyczerpującej prezentacji. Proszę o chwilę wytchnienia, mamy już prawie wszystkie potrzebne informacje by stworzyć małe podsumowanie prezentowanej opony. Poszczególne elementy wspomnianego opisu znajdziesz na tej stronie w innych akapitach.
Opony całoroczne Pirelli Scorpion Verde All Season 235/60 R16 mają za zadanie zapewnić bezpieczne podróżowanie niezależnie od warunków drogowych. Jak należy rozumieć oznaczenie rozmiaru opony? Pierwsza liczba w rozmiarze 235/60 R16 to szerokość opony podawana w milimetrach (tutaj 235 mm). Wysokość profilu to 60 (liczba jest procentem z szerokości – tutaj 141. Średnica tego modelu ma z kolei 16 cali.
Indeks nośności modelu Pirelli Scorpion Verde All Season 235/60 R16 to 100, a indeks prędkości H. Za hamowanie na mokrej drodze produkt otrzymał klasę C na etykiecie, C w kategorii oporów toczenia i 71 dB w pomiarze hałasu zewnętrznego. Opony 235/60 R16 najczęściej montowane są w samochodach takich, jak Mercedes Klasa S (W140), BMW Seria 7 (E38), Volvo V70, Opel Zafira, Subaru Forester czy Mercedes Klasa B. Konstrukcja opon całoroczne Pirelli Scorpion Verde All Season 235/60 R16 jest przystosowana do osiągów czy możliwości właśnie takich aut.
Scorpion Verde All Season w rozmiarze 235/60 R16 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie 4x4 / SUV. Opony do aut typu SUV charakterystyką przypominają osobowe. Bardzo często mają taki sami bieżnik i oferują typowe dla nich osiągi: dobrą przyczepność na asfalcie i komfort jazdy, niskie opory toczenia itd. Nie nadają się one natomiast do jazdy w terenie. Opony do aut typu SUV przystosowane są do ciężkich samochodów z wyżej położonym środkiem ciężkości, dlatego mają wzmocnione ściany boczne i wyższy indeks nośności. Tego typu opony najczęściej mają bieżnik kierunkowy lub asymetryczny.
Opony firmy Pirelli pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy premium. Opony klasy premium to najbardziej zaawansowane technologicznie produkty na rynku. Nowatorskie rozwiązania pojawiają się na początku właśnie w oponach klasy wyższej. W efekcie oferują one doskonałą przyczepność niezależnie od warunków panujących na drodze, wysoki poziom komfortu, odporność na zużycie i małe opory toczenia. Opony klasy premium zajmują czołowe pozycje w testach organizowanych przez organizacje i czasopisma motoryzacyjne. Najważniejsze marki to: Pirelli, Michelin, Dunlop, Yokohama, Bridgestone, Vredestein, Nokian czy Hankook.
Etykieta Unijna wprowadzona została w roku 2012, aby ułatwić konsumentom wybór opon cechujących się optymalnymi dla nich parametrami. Dzięki temu informacje o istotnych danych technicznych umieszczane są na każdej dostępnej na rynku oponie samochodowej. Treść etykiety zawiera ocenę ekonomiki jazdy, drogi hamowania na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego. Zobacz jak prezentują się oceny opon Pirelli Scorpion Verde All Season 235/60R16 100H na etykiecie unijnej.
Ekonomika jazdy związana jest z oporami toczenia jakimi cechuje się dany model. Wpływ na to może mieć konstrukcja bieżnika, typ użytej mieszanki czy masa opony. Ogumienie klasyfikuje się w jednej z siedmiu klas – nota "A" zarezerwowana jest dla bieżników o najniższych oporach toczenia, podczas gdy ocenę "G" otrzymują modele najmniej ekonomiczne.
Etykieta unijna ocenia między innymi przyczepność na mokrej nawierzchni. Aby wyznaczyć klasy w ramach tego parametru mierzy się drogę hamowania opon i ich siłę tarcia o nawierzchnię, a następnie porównuje z wynikami modelu referencyjnego. Za przyczepność na mokrej nawierzchni na etykietach opony mogą otrzymać klasy od A do G. Trzeba jednak pamiętać, klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia modeli o lepszych i gorszych parametrach, a produkty z klasą G są po prostu niebezpieczne i nie dopuszcza się ich do obrotu. Identyczną notę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskały jeszcze 4 inne produkty spełniające wytyczne - opony 235/60 R16 (rozmiar) oraz całoroczne (sezon).
Etykieta unijna dołączona do opon informuje m. in. o hałasie na zewnątrz auta generowanym podczas jazdy. Jak badany jest ten parametr? Sprawdza się go przejeżdżając samochodem obok mikrofonów umieszczonych w odległości 7,5 metra od linii środkowej toru jazdy i na wysokości 1,2 metra. Wszystkie opony na rynku nie przekraczają obowiązującej normy, jednak te z oznaczeniem jednej fali (w skali obejmującej od jednej do trzech fal) generują go najmniej i są najbardziej przyjazne środowisku naturalnemu. Wynik "71 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskały jeszcze 2 inne produkty spełniające kryteria - opony Scorpion Verde All Season (model) oraz 16 cali (średnica).
Pirelli to włoski producent opon, którego historia sięga 1872 roku. Produkty marki są synonimem sportowych osiągów - firma od początku istnienia kojarzona była ze sportami motorowymi, dzięki wspieraniu rozmaitych rajdów i wyścigów. Międzynarodową sławę Pirelli przyniósł rajd Paryż-Pekin w 1970 roku, którego zwycięzcy używali opon tej marki podczas wyścigu. Dzięki najwyższej jakości wykonania i sportowym parametrom, opony Pirelli są cenione przez kierowców na całym świecie, nie tylko podczas sportowej jazdy, ale także na co dzień.
Model Scorpion Verde All Season (Pirelli) wyposażony został w asymetryczną rzeźbę bieżnika. Bieżnik asymetryczny to rozwiązanie, które uznawane jest za najbardziej zaawansowane pod względem technologicznym. Bezpośrednio przekłada się to na osiągi takich opon. Rzeźba asymetryczna dzieli się na część zewnętrzną i wewnętrzną. Pierwsza umożliwia zachowanie panowania nad samochodem podczas manewrowania, a druga odpowiada między innymi za odprowadzanie wody. Bieżnik asymetryczny najlepiej sprawdza się w samochodach o większej mocy. Oprócz bezpieczeństwa oferuje też odporność na nierównomierne zużycie i dobre tłumienie hałasu.
Napisy "100" oraz "H" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 800 kg) oraz prędkości (do 210 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon wielosezonowych. Opona z oznaczeniem FR posiada rant chroniący felgę przed zarysowaniami. Przy tym produkcie znaleść można także oznaczenie M+S - mud and Snow (ang. błoto i śnieg) określa opony lepiej radzące sobie w warunkach błota i śniegu, niżeli model standardowy (bez tego symbolu).
Pirelli Scorpion Verde All Season 235/60 R16 należy do grupy opon wielosezonowych. Opony całoroczne to kompromisowe rozwiązanie pomiędzy modelami przeznaczonymi typowo na lato lub na zimę. W uproszczeniu można wyjaśnić, że są one lepsze od opon letnich w czasie zimy i od zimowych latem. Bieżniki opon całorocznych łączą cechy modeli na lato i na zimę (np. centralna część ma więcej lameli ułatwiających jazdę po śniegu). Nazwy popularnych opon całorocznych kojarzą się z 4 porami roku. Na oponach całorocznych powinien widnieć symbol 3PMSF (trzech górskich szczytów z płatkiem śniegu) potwierdzający ich przystosowanie do zimowych warunków.
Gwarancja na opony Pirelli obowiązuje przez 5 lat od daty produkcji. Opony warto reklamować, gdy użytkownik zauważy nieprawidłowości - najczęściej pojawiające się przy montażu lub po pierwszych przejechanych kilometrach. Należy pamiętać, że nie można reklamować opon, które były użytkowane niezgodnie z zaleceniami producenta, zniekształcone na skutek niewłaściwego transportu lub przechowywania, czy uszkodzone podczas eksploatacji. Trzeba przy tym pamiętać, że reklamowanie opon bywa trudne ze względu na ich naturalne zużycie, dlatego najlepiej nie zwlekać w przypadku zauważenia wady.
Opinie o oponach, które można znaleźć w Internecie, są cennym źródłem wiedzy dla wszystkich chcących porównać parametry poszczególnych modeli. W przypadku opon całorocznych Pirelli, kierowcy są zgodni - to doskonałe rozwiązanie dla osób ceniących sobie maksymalne osiągi i bezpieczeństwo. Ich użytkownicy piszą: "najlepsze opony całoroczne na rynku, sprawdzają się w ekstremalnych warunkach pogodowych - zarówno latem, jak i na błocie oraz śniegu", "dają poczucie bezpieczeństwa na drodze i nie gubią przyczepności, nawet podczas gwałtownych manewrów".
Wybór opon do auta to niełatwe zadanie. Kierowcom, którzy nie wiedzą na jakie ogumienie się zdecydować, pomogą testy opon przygotowywane każdego sezonu przez kluby motoryzacyjne i prasę. Dzięki nim bez problemu znajdą model o pożądanych przez nich właściwościach. Opony całoroczne Pirelli były wielokrotnie sprawdzane przed profesjonalistów. Model Cinturato All Season przetestowało kilkanaście organizacji m.in. ADAC w 2016 roku (5 miejsce) i Auto Bild w 2015 roku (3 miejsce). W tym ostatnim teście, opona wyróżniła się pod względem hamowania na mokrej nawierzchni.
Wyniki dotyczą opon wielosezonowych Pirelli, gdyż model Scorpion Verde All Season nie został jeszcze przetestowany przez żadną popularną organizację, stowarzyszenie, czasopismo czy dziennikarzy motoryzacyjnych.
Zobacz inne określenia opon Pirelli Scorpion Verde All Season 235/60 R16 100H (FR). Sformułowania te często spotykane są w komentarzach blogów czy na portalach społecznościowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu sezonu (opony całoroczne), nazwy producenta (Pirelli), indeksów (100H), modelu (Scorpion Verde All Season) oraz rozmiaru (235/60 R16) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon wielosezonowych o szerokości 235 mm, profilu 60 %, średnicy 16 cali oraz indeksach 100H. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Bridgestone, Hifly, Pirelli, Michelin oraz Vredestein – kosztujące od 237 do 484 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony całoroczne, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą zwrot części gotówki, foteliki samochodowe, karty paliwowe, kubki termiczne lub promocja "zakup 4 opon w cenie 3".
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon wielosezonowych firmy Pirelli to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 39-56% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (sklepopon, oponeo czy 24opony) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Credite Agricole, Alior Bank czy BGŻ BNP Paribas. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon wielosezonowych Pirelli w rozmiarze 235/60 R16 (100H). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 350 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 1 400 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 131 (12 rat) do 714 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 714 zł | 1 428 zł | 28 zł |
4 | 364 zł | 1 456 zł | 56 zł |
6 | 248 zł | 1 488 zł | 88 zł |
8 | 189 zł | 1 512 zł | 112 zł |
10 | 155 zł | 1 550 zł | 150 zł |
12 | 131 zł | 1 572 zł | 172 zł |
Kupując opony całoroczne w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Scorpion Verde All Season mogą być m.in. worki do opon, płyny do prania tapicerki, ubezpieczenie opon oraz ładowarki do telefonu na USB.