Data modyfikacji:

Pirelli Scorpion Verde All Season 255/55 R18 109V XL

Autor: Łukasz Wulkanista

Opona całoroczna Pirelli Scorpion Verde All Season 255/55 R

Zdjęcie poglądowe modelu Scorpion Verde All Season w rozmiarze 255/55 R18 XL

Porównujemy oferty 22 sklepów z oponami całorocznymi firmy Pirelli w rozmiarze 255/55R18. Zobacz gdzie kupić opony Scorpion Verde All Season w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.

Co oznacza zapis "109 V XL" w nazwie opony?

Parametry techniczne

Pirelli Scorpion Verde All Season w rozmiarze 255/55 R18 109V to opona całoroczna, wzmacniana (XL) oraz dodatkowo oznakowana symbolami M+S. Oznaczenia 3618500 oraz 8019227361858 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.

Pełna specyfikacja opony (szczegóły produktu)
Parametr Wartość
Kod produktu 3618500
EAN 8019227361858
Producent Pirelli
Koncern grupa Pirelli
Siedziba Włochy
Klasa premium
Model Scorpion Verde All Season
Poprzedni model -
Następny model -
Sezon opony całoroczne
Rozmiar [size width="255" profile="55" diameter="18"]255/55 R18[/size]
Szerokość 255 mm
Profil 55 %
Średnica 18 cali
Konstrukcja R (radialna)
Wysokość profilu 140,25 mm
Kraj produkcji Hiszpania, Wielka Brytania, Rumunia, Turcja, Francja, Niemcy
Rodzaj bieżnika asymetryczny
Indeks nośności 109
Maksymalna nośność 1030 kg
Indeks prędkości V
Maksymalna prędkość 240 km/h
Przeznaczenie auta 4x4 / SUV
Gwarancja 5 lat od daty produkcji
Opory toczenia czekamy na potw. producenta
Przyczepność na mokrym czekamy na potw. producenta
Hałas zewnętrzny czekamy na potw. producenta
Fale (1-3) czekamy na potw. producenta
Waga (ciężar) 16,94 kg
Premiera modelu 2011 rok (podczas targów Moto)
Cena ~ 658 zł (brutto, z VAT)
Run Flat nie
Wzmocnienie tak (XL)
Rant ochronny felgi -
Inne oznaczenia M+S
Pełna nazwa Pirelli Scorpion Verde All Season 255/55 R18 109V XL

Model Scorpion Verde All Season

Fragment bieżnika Scorpion Verde All Season firmy Pirelli (

Opis modelu Scorpion Verde All Season jest w trakcie opracowywania. Zbieramy materiały, dane techniczne oraz zastosowane technologie, niezbędne do przygotowania wyczerpującej prezentacji. Proszę o chwilę wytchnienia, mamy już prawie wszystkie potrzebne informacje by stworzyć małe podsumowanie prezentowanej opony. Poszczególne elementy wspomnianego opisu znajdziesz na tej stronie w innych akapitach.

Opony całoroczne Pirelli Scorpion Verde All Season w rozmiarze 255/55 R18 109V XL

Opony całoroczne Pirelli Scorpion Verde All Season 255/55 R18 mają za zadanie zapewnić bezpieczne podróżowanie niezależnie od warunków drogowych. Jak należy rozumieć oznaczenie rozmiaru opony? Pierwsza liczba w rozmiarze 255/55 R18 to szerokość opony podawana w milimetrach (tutaj 255 mm). Wysokość profilu to 55 (liczba jest procentem z szerokości – tutaj 140,25. Średnica tego modelu ma z kolei 18 cali.

Indeks nośności modelu Pirelli Scorpion Verde All Season 255/55 R18 to 109, a indeks prędkości V. Opony 255/55 R18 najczęściej montowane są w samochodach takich, jak BMW X5 (F15), Porsche Cayenne (I), VW Touareg (I), Audi Q7 (I), VW Touareg (I FL) czy BMW X5 (E70). Konstrukcja opon całoroczne Pirelli Scorpion Verde All Season 255/55 R18 jest przystosowana do osiągów czy możliwości właśnie takich aut.

Opony do samochodów 4x4 / SUV

Przeznaczenie - samochody 4x4 (zdjęcie)

Scorpion Verde All Season w rozmiarze 255/55 R18 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie 4x4 / SUV. Opony 4x4 znajdziemy wśród bogatych ofert marek budżetowych, klasy średniej i premium. Nie należy ich mylić z oponami SUV, którym dużo bliżej do osobowych (często dany model SUV ma taki sam bieżnik, jak typowo osobowy). Opony terenowe mają bardziej agresywną rzeźbę, na której umieszczono charakterystyczne klocki. Wyróżniamy wśród nich modele A/T – All Terrain (równie dobrze nadają się do jazdy po asfalcie i w terenie), M/T – Mud Terrain (lepsze w terenie, słabsze na asfalcie) i Extrem (wyłącznie w teren).

Klasa - premium. Opony dla wymagających kierowców oferujące innowacyjne rozwiązania

Klasa - premium

Opony firmy Pirelli pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy premium. Opony klasy premium, zwanej także wyższą, charakteryzują się najwyższym poziomem osiągów w najtrudniejszych warunkach drogowych. Oprócz tego są najbardziej komfortowe i mają najniższe opory toczenia. Wynika to z nowoczesnych rozwiązań technologicznych stosowanych podczas ich produkcji. To najbardziej zaawansowane produkty na rynku, które wybierane są przez wymagających kierowców o dynamicznym stylu jazdy, posiadających mocne auto czy pokonujących duże roczne przebiegi. Marki premium to m.in.: Pirelli, Michelin, Continental, Yokohama, Bridgestone, Nokian, Hankook czy Dunlop.

Etykieta unijna opon Scorpion Verde All Season 255/55 R18 czyli ocena hałasu, spalania i...

Etykieta unijna na oponach przypomina te znane ze sprzętu AGD/RTV i w przystępnej formie opisuje trzy parametry: opory toczenia, przyczepność na mokrej nawierzchni (pomiar drogi hamowania i siły tarcia między oponą a nawierzchnią) oraz poziom hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony. W pierwszych dwóch przypadkach opony mogą otrzymać klasy od A do G, przy czym nie przyznaje się klasy D. Za hałas zewnętrzny opony mogą otrzymać od jednej do trzech fal i wartość liczbową w decybelach. Zapoznanie się z parametrami na etykietach może ułatwić podjęcie decyzji o zakupie opon. Czekamy na potwierdzenie (przez producenta) ocen, jakie uzyskała na etykiecie unijnej opona Pirelli Scorpion Verde All Season w rozmiarze 255/55R18 109V.

Spalanie paliwa

Etykieta unijna na oponach zawiera między innymi informacje o oporach toczenia danego produktu. Podczas toczenia na opony działają różne siły (między innymi tarcie, opór powietrza itp.), co w uproszczeniu przekłada się na ilość energii potrzebnej do wprawienia koła w ruch, czy utrzymania pożądanej prędkości. Im większe opory toczenia, tym większe spalanie paliwa i emisja spalin przez samochód. W ramach pomiaru oporów toczenia możliwe jest przyznanie klas od A (najlepsza) do G (najgorsza), przy czym klasa D nie jest stosowana. Jako ciekawostkę dodam, iż 1 produkt spełniający kryteria - opony całoroczne (sezon), 18 cali (średnica) oraz premium (klasa) - uzyskał ocenę "A" na etykiecie unijnej w kategorii oporów toczenia.

Hamowanie na mokrym

Etykieta unijna informuje między innymi o poziomie przyczepności opon na mokrej nawierzchni. Parametr ten jest oceniany w pomiarze drogi hamowania i siły tarcia opon w wyżej wspomnianych warunkach. Za przyczepność na mokrej nawierzchni dany model może otrzymać klasy od A do G. Warto jednak wiedzieć, że klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia opon o lepszych i gorszych parametrach, a modele z klasą G są po prostu niebezpieczne i nie dopuszcza się ich do sprzedaży. Wspomnę także, że 3 produkty spełniające wytyczne - opony 255/55 R18 (rozmiar) oraz całoroczne (sezon) - uzyskały ocenę "A" na etykiecie unijnej w kategorii przyczepności na mokrej nawierzchni.

Hałas na zewnątrz

Etykiety unijne na oponach zawierają między innymi informację na temat poziomu hałasu zewnętrznego emitowanego przez dany model. W przeciwieństwie do oporów toczenia i przyczepności na mokrej nawierzchni tutaj nie są nadawane klasy od A do G, tylko ocena w postaci 3 fal i wynik pomiaru w dB. Parametr ten wzbudza kontrowersje, ponieważ dla kierowców największe znaczenie ma poziom hałasu wewnętrznego, który jest odczuwany w kabinie i wpływa na komfort jazdy. Hałas zewnętrzny jest istotny w kontekście głośności ruchu drogowego i wynika unijnej z polityki ochrony środowiska. Na koniec informacja, iż 1 produkt spełniający kryteria - opony Pirelli (producent), całoroczne (sezon) oraz 255/55 R18 (rozmiar) - uzyskał ocenę "71 dB" na etykiecie unijnej w kategorii generowanego hałasu.

Firma Pirelli

Logo firmy oponiarskiej Pirelli (zdjęcie)

Włoska marka Pirelli jest szczególnie ceniona przez kierowców lubiących sportowe osiągi. Nie dziwi to, ponieważ od początku swojego istnienia kojarzona jest ze sportami motorowymi, ze względu na wspieranie rozmaitych rajdów i wyścigów. Opony Pirelli są od 2011 roku dostarczane zespołom najbardziej prestiżowych wyścigów świata - Formuły 1. Firma słynie również z limitowanego, wydawanego co roku kalendarza z aktami modelek, który trafia do wybranych 20 tysięcy osób na całym świecie, a jego premiera za każdym razem staje się dużym wydarzeniem medialnym.

Asymetryczna rzeźba bieżnika

Bieżnik asymetryczny (zdjęcie)

Model Scorpion Verde All Season (Pirelli) wyposażony został w asymetryczną rzeźbę bieżnika. Opony asymetryczne najlepiej sprawdzają się w autach o dużej mocy, ale można je zamontować także w pozostałych samochodach osobowych. Cechują się najbardziej nowoczesną konstrukcją. Rzeźba bieżnika opon asymetrycznych dzieli się na część zewnętrzną i wewnętrzną. Pierwsza zapewnia stabilność na zakrętach, a druga odprowadza wodę. Do zalet opon asymetrycznych należą również odporność na zużycie i dobre tłumienie hałasów. Podczas montażu należy pamiętać o założeniu opony asymetrycznej odpowiednią stroną na feldze (oznaczenie outside/inside).

Oznaczenia 109V, XL oraz M+S

Napisy "109" oraz "V" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 1030 kg) oraz prędkości (do 240 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon wielosezonowych. Przy tym produkcie znaleść można także oznaczenie M+S - mud and Snow (ang. błoto i śnieg) określa opony lepiej radzące sobie w warunkach błota i śniegu, niżeli model standardowy (bez tego symbolu). XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji.

Opona na sezon letni oraz zimowy

Opony całoroczne

Pirelli Scorpion Verde All Season 255/55 R18 należy do grupy opon wielosezonowych. Opony całoroczne to uniwersalne rozwiązanie zapewniające zoptymalizowane osiągi zarówno latem, jak i zimą. Szczególnie zadowoleni z nich będą kierowcy, którzy pokonują rocznie niewielkie przebiegi i jeżdżą głównie w mieście. Ogumienie wielosezonowe to kompromisowe rozwiązanie, ponieważ stworzone są z mieszanki gumowej zachowującej się najlepiej w umiarkowanych temperaturach, a bieżnik łączy w sobie najważniejsze cechy bieżnika letniego i zimowego, zapewniając dobre prowadzenie w różnych warunkach pogodowych.

Gwarancja na opony Scorpion Verde All Season

Gwarancja na opony Pirelli udzielana jest przez producenta na okres 5 lat (60 miesięcy) od daty produkcji. Aby reklamować oponę należy wypełnić formularz reklamacyjny, a także udostępnić produkt na potrzeby specjalistycznego badania. Jeżeli nie jesteś pewien, czy uszkodzenie nie powstało np. w wyniku mechanicznego przebicia lub nie jest skutkiem odkształceń podczas nieprawidłowego przechowywania, warto zdać się na profesjonalistów z serwisu opon, którzy ocenią czy istnieje szansa rekompensaty finansowej albo wymiany opony na nową na drodze postępowania reklamacyjnego.

5 lat od daty produkcji

Opinie kierowców rozmiaru 255/55 R18 o oponach Pirelli Scorpion Verde All Season

Opinie o oponach, które można znaleźć w Internecie, są cennym źródłem wiedzy dla wszystkich chcących porównać parametry poszczególnych modeli. W przypadku opon całorocznych Pirelli, kierowcy są zgodni - to doskonałe rozwiązanie dla osób ceniących sobie maksymalne osiągi i bezpieczeństwo. Ich użytkownicy piszą: "najlepsze opony całoroczne na rynku, sprawdzają się w ekstremalnych warunkach pogodowych - zarówno latem, jak i na błocie oraz śniegu", "dają poczucie bezpieczeństwa na drodze i nie gubią przyczepności, nawet podczas gwałtownych manewrów".

Pirelli w testach opon wielosezonowych

Test opon wielosezonowych Pirelli

Dzięki sezonowym testom opon można porównać między sobą rzeczywiste zachowanie różnych modeli opon w różnych warunkach pogodowych. Ułatwia to wybór ogumienia dopasowanego do auta danego kierowcy i jego potrzeb. W testach opon całorocznych wielokrotnie sprawdzano modele: Cinturato All Season i Cinturato All Season Plus. Pierwszy z nich zajął 3 miejsce w teście Auto Bild w 2015 roku i 5 miejsce w teście ADAC rok później, a drugi - 9 lokatę w sprawdzianie Auto Bild w 2018 roku.

Test opon (ranking):

Wyniki dotyczą opon wielosezonowych Pirelli, gdyż model Scorpion Verde All Season nie został jeszcze przetestowany przez żadną popularną organizację, stowarzyszenie, czasopismo czy automobilclub.

  • 10 miejsce 2018 Auto Bild
  • 8 miejsce 2018 Autoklub CR
  • 5 miejsce 2017 Auto Bild
  • 3 miejsce 2017 Auto Bild
  • 8 miejsce 2017 Auto Zeitung
  • 5 miejsce 2016 ADAC
  • 7 miejsce 2016 Gute Fahrt

Inne nazwy

Zobacz inne określenia opon Pirelli Scorpion Verde All Season 255/55 R18 109V XL. Sformułowania te często spotykane są w porównywarkach cenowych czy na portalach społecznościowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu modelu (Scorpion Verde All Season), rozmiaru (255/55 R18), nazwy producenta (Pirelli), sezonu (opony całoroczne) oraz indeksów (109V XL) przedstawione w odmiennej kolejności.

Znalezione m.in. na forum:

  • opony całoroczne 255 55 R18 Scorpion Verde AllSeason Pirelli
  • Pirelli Scorpion Verde All Season 255/55R18 XL
  • Scorpion Verde All Season 255/55 R18 109 V całoroczne
  • Pirelli R18 255x55 109 V All Season Scorpion Verde
  • Pirelli Scorpion Verde All Season 255/55R18 109V

Polecane opony całoroczne 255 55 R18 109V o podobnych parametrach i cenie

Poniżej lista alternatywnych opon wielosezonowych o szerokości 255 mm, profilu 55 %, średnicy 18 cali oraz indeksach 109V. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Goodyear, Bridgestone, Matador oraz Pirelli – kosztujące od 361 do 624 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.

Matador
MP82 Conquerra 2
255/55 R18 109V XL FR

  • Opory toczenia: E
  • Hamowanie na mokrym: C
  • Hałas zewnętrzny: 73 dB
  • Gwarancja: 5 lat od daty produkcji
  • Cena: 361 zł

Goodyear
Vector 4Seasons SUV Gen-2
255/55 R18 109V XL FP

  • Opory toczenia: C
  • Hamowanie na mokrym: B
  • Hałas zewnętrzny: 69 dB
  • Gwarancja: 5 lat od daty produkcji
  • Cena: 624 zł

Pirelli
Scorpion Verde All Season
255/55 R18 109V XL

  • Opory toczenia: C
  • Hamowanie na mokrym: B
  • Hałas zewnętrzny: 71 dB
  • Gwarancja: 5 lat od daty produkcji
  • Cena: 609 zł

Pirelli
Scorpion Verde All Season
255/55 R18 109H XL Run Flat *

  • Opory toczenia: C
  • Hamowanie na mokrym: B
  • Hałas zewnętrzny: 73 dB
  • Gwarancja: 5 lat od daty produkcji
  • Cena: 603 zł

Bridgestone
Dueler H/L 400
255/55 R18 109H XL AO

  • Opory toczenia: E
  • Hamowanie na mokrym: C
  • Hałas zewnętrzny: 70 dB
  • Gwarancja: 5 lat od daty produkcji
  • Cena: 598 zł

Dodatkowe informacje

Kierowca w samochodzie

Na koniec kilka słów o promocjach na opony całoroczne, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.

Promocja i wyprzedaż

Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą bilety do teatru, assistance 24/7, kubki termiczne, wycieczki zagraniczne lub rabat na kolejne zakupy.

Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon wielosezonowych firmy Pirelli to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 42-63% od ceny detalicznej.

Zakup na raty

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (voida, oponeo czy sklepopon) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. BGŻ BNP Paribas, mBank oraz Alior Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).

Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon wielosezonowych Pirelli w rozmiarze 255/55 R18 XL (109V). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 658 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 2 632 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 246 (12 rat) do 1 343 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.

Kalkulacja zakupu opon na raty
Ilość rat Miesięczna rata Koszt całkowity Nadpłata
2 1 343 zł 2 686 zł 54 zł
4 685 zł 2 740 zł 108 zł
6 465 zł 2 790 zł 158 zł
8 356 zł 2 848 zł 216 zł
10 290 zł 2 900 zł 268 zł
12 246 zł 2 952 zł 320 zł

Produkty powiązane

Kupując opony całoroczne w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Scorpion Verde All Season mogą być m.in. skrobaczki do szyb, ładowarki do telefonu na USB, płyny do prania tapicerki lub preparaty do mycia felg.

roadcruza ra1100

Opony Roadcruza RA1100 – charakterystyka, opinie, testy

2023-07-28
Opony Roadcruza RA1100 – Charakterystyka, opinie, testy Wybór opon to kwestia, z którą musi liczyć się każdy właściciel auta. Chociaż zakupów w związku z pojazdem jest znacznie więcej, odpowiednie ogumienie to jeden z najważniejszych aspektów, który wpływa nie tylko na bezpieczeństwo podczas jazdy, ale też komfort podróżowania, zużycie paliwa, jak i samych opon. Dlatego przed zakupem najlepszego kompletu warto zapoznać się w kilkoma testami, opiniami i informacjami dotyczącymi opon. Jedną z propozycji godnych uwagi są opony całoroczne i sezonowe Roadcruza RA1100. Wśród najchętniej wybieranych modeli produktu znajduje się m.in. ogumienie Roadcruza 215 75r15 czy też Roadcruza 215 65r16. Sprawdź, czy warto postawić na model całoroczny i czym jeszcze charakteryzuje się coraz popularniejsza propozycja Roadcruza RA 1100.
jak rozpoznać opony wielosezonowe

Jak rozpoznać opony wielosezonowe?

2023-05-31
Odpowiedni wybór opon jest niezbędną kwestią wpływającą na komfort i bezpieczeństwo jazdy. Każde ogumienie, czy to sezonowe, czy wielosezonowe posiada skomplikowane symbole, które mogą utrudniać samodzielny wybór. Jak rozpoznać opony wielosezonowe? Jak odczytywać symbole znajdujące się na oponach? Jak rozróżnić opony wielosezonowe od sezonowych? Aby ułatwić podjęcie decyzji odnośnie wyboru opon, przedstawiamy wszystko co należy wiedzieć o ich oznaczeniach.
opony całoroczne

Opony całoroczne – czy warto się na nie zdecydować?

2023-05-05
Zmiana pory roku ponagla kierowców do zmiany opon z zimowych na letnie. A może jednak lepiej zrezygnować z opon sezonowych i zainwestować w całoroczne modele ogumienia. Czy warto zakupić opony całoroczne? Jakie właściwości mają opony całoroczne? Czy są lepsze od sezonowych? Sprawdźmy, jakie korzyści daje nam posiadanie opon całorocznych.
Michelin CrossClimate 2

Michelin CrossClimate 2. Charakterystyka opony, testy i opinie

2023-01-25
Michelin CrossClimate 2 swój sukces zawdzięcza przede wszystkim dzięki bardzo wysokim osiągom hamowania i przyczepności na mokrej i zaśnieżonej drodze gwarantując tym samym optymalne zużywanie się bieżnika. Wpływa to na większe bezpieczeństwo, ale też oszczędność spalania paliwa, ale też samych opon. Inwestując w model Michelin CrossClimate 2 można śmiało zapomnieć o cosezonowej zmianie ogumienia, ponieważ model ten świetnie radzi sobie w każdych warunkach.
roadstone n priz 4s

Roadstone N Priz 4S

2023-01-09
Aby znaleźć opony, które zapewnią maksimum bezpieczeństwa i komfortu, należy określić własny styl jazdy, częstotliwość korzystania z auta oraz uwzględnić najczęściej uczęszczane drogi i warunki na nich panujące. Absolutnie wystarczającym ogumieniem dla osób jeżdżących w sposób umiarkowany i nieszczególnie często będą dobre opony klasy budżetowej, takiej jak Roadstone N Priz 4S. Na co jeszcze warto zwrócić uwagę podczas wyboru ogumienia i czym charakteryzuje się wspomniany model koreańskiego producenta? Sprawdź i podejmij dobrą decyzję.
premiorri vimero as

Premiorri Vimero As. Prezentacja modelu

2023-01-07
Za jedną oponę klasy premium można niekiedy kupić cały komplet ogumienia w klasie budżetowej, które również doskonale sprawdzi się w przypadku umiarkowanej jazdy i poruszaniu głównie po mieście. Bardzo dobrym rozwiązaniem jest też ogumienie wielosezonowe zamiast tradycyjnych opon sezonowych. Jednym z takich produktów jest model Premiorri Vimero As. Sprawdź, co wyróżnia te opony i dlaczego warto wyposażyć w nie swoje auto.