Data modyfikacji:

Pirelli Scorpion Verde All Season 255/55 R19 111V XL

Autor: Łukasz Wulkanista

Opona całoroczna Pirelli Scorpion Verde All Season 255/55 R

Zdjęcie poglądowe modelu Scorpion Verde All Season w rozmiarze 255/55 R19 XL

Porównujemy oferty 27 sklepów z oponami całorocznymi firmy Pirelli w rozmiarze 255/55R19. Zobacz gdzie kupić opony Scorpion Verde All Season w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.

Co oznacza zapis "111 V XL" w nazwie opony?

Parametry techniczne

Pirelli Scorpion Verde All Season w rozmiarze 255/55 R19 111V to opona całoroczna, wzmacniana (XL) oraz dodatkowo oznakowana symbolami M+S. Oznaczenia 3618400 oraz 8019227361841 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.

Pełna specyfikacja opony (szczegóły produktu)
Parametr Wartość
Kod produktu 3618400
EAN 8019227361841
Producent Pirelli
Koncern grupa Pirelli
Siedziba Włochy
Klasa premium
Model Scorpion Verde All Season
Poprzedni model -
Następny model -
Sezon opony całoroczne
Rozmiar [size width="255" profile="55" diameter="19"]255/55 R19[/size]
Szerokość 255 mm
Profil 55 %
Średnica 19 cali
Konstrukcja R (radialna)
Wysokość profilu 140,25 mm
Kraj produkcji Hiszpania, Francja, Turcja, Wielka Brytania, Rumunia, Niemcy
Rodzaj bieżnika asymetryczny
Indeks nośności 111
Maksymalna nośność 1090 kg
Indeks prędkości V
Maksymalna prędkość 240 km/h
Przeznaczenie auta 4x4 / SUV
Gwarancja 5 lat od daty produkcji
Opory toczenia czekamy na potw. producenta
Przyczepność na mokrym czekamy na potw. producenta
Hałas zewnętrzny czekamy na potw. producenta
Fale (1-3) czekamy na potw. producenta
Waga (ciężar) 17,62 kg
Premiera modelu 2011 rok (podczas targów Moto)
Cena ~ 700 zł (brutto, z VAT)
Run Flat nie
Wzmocnienie tak (XL)
Rant ochronny felgi -
Inne oznaczenia M+S
Pełna nazwa Pirelli Scorpion Verde All Season 255/55 R19 111V XL

Model Scorpion Verde All Season

Fragment bieżnika Scorpion Verde All Season firmy Pirelli (

Opis modelu Scorpion Verde All Season jest w trakcie opracowywania. Zbieramy materiały, dane techniczne oraz zastosowane technologie, niezbędne do przygotowania wyczerpującej prezentacji. Proszę o chwilę wytchnienia, mamy już prawie wszystkie potrzebne informacje by stworzyć małe podsumowanie prezentowanej opony. Poszczególne elementy wspomnianego opisu znajdziesz na tej stronie w innych akapitach.

Opony całoroczne Pirelli Scorpion Verde All Season w rozmiarze 255/55 R19 111V XL

Opony Pirelli Scorpion Verde All Season przeznaczone są na sezon letni oraz zimowy, ich rozmiar w prezentowanym przykładzie to 255/55 R19, a indeksy prędkości i nośności odpowiednio V i 111. Oznacza to, że podczas jazdy z maksymalną dopuszczalną prędkością 240 km/h opona wytrzyma obciążenie do 1090 kg. Omawiany rozmiar 255/55 R19 pasuje do samochodów typu Audi Q7 (II), Audi Q7, Peugeot 5008, Ford Focus czy Audi A8.

Warto pamiętać, że w rozmiarze opony 255/55 R19 pierwsza liczba oznacza jej szerokość w milimetrach, druga to wysokość profilu liczona jako procent z szerokości (tutaj 55% z 255 wynosi 140,25 ), litera to typ konstrukcji opony (najczęściej radialny, ale może być też diagonalny), a trzecia liczba (tutaj 19) to mierzona w calach średnica felgi, na jakiej należy zamontować dany model.

Idealny wybór do aut segmentu SUV

Przeznaczenie - samochody 4x4 (zdjęcie)

Scorpion Verde All Season w rozmiarze 255/55 R19 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie 4x4 / SUV. Opony do aut typu SUV charakterystyką przypominają osobowe. Bardzo często mają taki sami bieżnik i oferują typowe dla nich osiągi: dobrą przyczepność na asfalcie i komfort jazdy, niskie opory toczenia itd. Nie nadają się one natomiast do jazdy w terenie. Opony do aut typu SUV przystosowane są do ciężkich samochodów z wyżej położonym środkiem ciężkości, dlatego mają wzmocnione ściany boczne i wyższy indeks nośności. Tego typu opony najczęściej mają bieżnik kierunkowy lub asymetryczny.

Klasa - premium. Opony dla wymagających kierowców gwarantujące najwyższą jakość

Klasa - premium

Opony firmy Pirelli pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy premium. Opony premium są produkowane między innymi przez koncerny Pirelli, Michelin, Bridgestone, Nokian, Hankook, Yokohama czy Goodyear. Charakteryzuje je doskonała stabilność w zróżnicowanych warunkach, wysoka odporność na zużycie, niska emisja hałasu czy oszczędność paliwa. W efekcie opony premium zajmują czołowe miejsca w testach organizowanych przez największe organizacje i czasopisma motoryzacyjne oraz mogą pochwalić się pozytywnymi opiniami użytkowników. Opony premium to najbardziej zaawansowane technologicznie produkty na rynku.

Etykieta unijna opon Scorpion Verde All Season 255/55 R19 czyli ocena hałasu, spalania i...

Etykieta unijna na oponach to doskonałe źródło informacji o ich podstawowych osiągach. W wielu przypadkach ułatwia ona porównanie wybranego modelu z innymi i podjęcie decyzji o zakupie. Na etykietach zawarte są informacje o poziomie oporów toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony. Wyglądem przypominają one oznaczenia znane ze sprzętu AGD/RTV. Za opory toczenia i przyczepność opony mogą otrzymać klasy od A do G, a za hałas zewnętrzny od 1 do 3 fal obok których znajduje się informacja o wartości emitowanego dźwięku w dB. Czekamy na potwierdzenie (przez producenta) ocen, jakie uzyskała na etykiecie unijnej opona Pirelli Scorpion Verde All Season w rozmiarze 255/55R19 111V.

Spalanie paliwa

Etykieta unijna na oponach informuje między innymi o poziomie oporów toczenia, które mają wpływ na zużycie paliwa przez samochód, a w efekcie emisję spalin. Im mniejsze opory, tym auto powinno palić mniej – nawet 0,25 litra na 100 km. W ramach pomiaru oporów toczenia możliwe jest przyznanie klas od A (najlepsza) do G (najgorsza). Taka skala widnieje na etykietach, ale warto wiedzieć, że ocena D nie jest stosowana – jest to tak zwana klasa pusta dla lepszego rozgraniczenia modeli lepszych i gorszych w tej kategorii. Jako ciekawostkę dodam, iż 1 produkt spełniający kryteria - opony całoroczne (sezon), 19 cali (średnica) oraz premium (klasa) - uzyskał ocenę "A" na etykiecie unijnej w kategorii oporów toczenia.

Hamowanie na mokrym

Fragment etykiety unijnej zawierający informacje o przyczepności na mokrej nawierzchni prezentuje wyniki pomiaru drogi hamowania i siły tarcia opon we wspomnianych warunkach w porównaniu do modelu referencyjnego. Etykieta unijna za przyczepność na mokrym przewiduje przyznanie klas od A (najwyższa) do G (najniższa) – warto jednak pamiętać, że klasa D dla rozgraniczenia lepszych i gorszych produktów pozostaje pusta, a opony z klasą G nie są dopuszczane do sprzedaży, więc w praktyce takich się nie spotyka. Wspomnę także, że 6 produktów spełniających wytyczne - opony 255/55 R19 (rozmiar) oraz całoroczne (sezon) - uzyskało ocenę "B" na etykiecie unijnej w kategorii przyczepności na mokrej nawierzchni.

Hałas na zewnątrz

Dzięki informacji o hałasie na zewnątrz auta zamieszczonej na etykiecie unijnej na opony, kierowca decydując się na wybór danego modelu wie z jakim hałasem wiąże się jego użytkowania. Zewnętrzny hałas toczenia opony jest generowany w czasie jazdy i mierzony w decybelach. Na etykiecie wyraża go piktogram obejmujący od jednej do trzech fal, przy czym jedna fala oznacza oponę najcichszą, a trzy – najgłośniejszą. Dane widoczne na etykiecie obejmują jednak tylko głośność na zewnątrz samochodu, a nie w kabinie. Na koniec informacja, iż 3 produkty spełniające kryteria - opony Scorpion Verde All Season (model) oraz 19 cali (średnica) - uzyskały ocenę "69 dB" na etykiecie unijnej w kategorii generowanego hałasu.

Firma Pirelli

Logo firmy oponiarskiej Pirelli (zdjęcie)

Włoska marka Pirelli jest szczególnie ceniona przez kierowców lubiących sportowe osiągi. Nie dziwi to, ponieważ od początku swojego istnienia kojarzona jest ze sportami motorowymi, ze względu na wspieranie rozmaitych rajdów i wyścigów. Opony Pirelli są od 2011 roku dostarczane zespołom najbardziej prestiżowych wyścigów świata - Formuły 1. Firma słynie również z limitowanego, wydawanego co roku kalendarza z aktami modelek, który trafia do wybranych 20 tysięcy osób na całym świecie, a jego premiera za każdym razem staje się dużym wydarzeniem medialnym.

Asymetryczna rzeźba bieżnika

Bieżnik asymetryczny (zdjęcie)

Model Scorpion Verde All Season (Pirelli) wyposażony został w asymetryczną rzeźbę bieżnika. Bieżnik asymetryczny to rzeźba, która dzieli się na dwie części: zewnętrzną i wewnętrzną. Zadaniem pierwszej z nich jest zapewnienie odpowiedniej stabilności podczas pokonywania zakrętów. Druga z nich odpowiada głównie za odprowadzanie wody. Opony asymetryczne bardzo często są polecane do samochodów o większej mocy zarówno na sezon letni, jak i zimowy. Oferują one doskonałe panowanie nad autem przy wyższej prędkości oraz zużywają się bardzo powoli i równomiernie. Bieżnik asymetryczny jest uznawany za najbardziej zaawansowany technologicznie.

Oznaczenia 111V, XL oraz M+S

Napisy "111" oraz "V" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 1090 kg) oraz prędkości (do 240 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon wielosezonowych. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji. Przy tym produkcie znaleść można także oznaczenie M+S - mud and Snow (ang. błoto i śnieg) określa opony lepiej radzące sobie w warunkach błota i śniegu, niżeli model standardowy (bez tego symbolu).

Opona na sezon letni oraz zimowy

Opony całoroczne

Pirelli Scorpion Verde All Season 255/55 R19 należy do grupy opon wielosezonowych. Opony całoroczne to kompromisowe rozwiązanie pomiędzy modelami przeznaczonymi typowo na lato lub na zimę. W uproszczeniu można wyjaśnić, że są one lepsze od opon letnich w czasie zimy i od zimowych latem. Bieżniki opon całorocznych łączą cechy modeli na lato i na zimę (np. centralna część ma więcej lameli ułatwiających jazdę po śniegu). Nazwy popularnych opon całorocznych kojarzą się z 4 porami roku. Na oponach całorocznych powinien widnieć symbol 3PMSF (trzech górskich szczytów z płatkiem śniegu) potwierdzający ich przystosowanie do zimowych warunków.

Gwarancja na opony Scorpion Verde All Season

Opony Pirelli można reklamować przez okres 5 lat od daty produkcji. Aby uzyskać pozytywne rozpatrzenie sprawy, należy wypełnić formularz reklamacyjny udostępniony przez producenta, a także udostępnić oponę na potrzeby badania wykonywanego przez personel techniczny. Należy pamiętać, że gwarancja nie obejmuje szeregu problemów, które mogą wystąpić w związku z nieprawidłowym przechowywaniem i transportem opon, użytkowaniem ogumienia niezgodnie z zaleceniami producenta czy uszkodzeniem mechanicznym podczas eksploatacji (np. przebiciem przez szkło lub gwóźdź w czasie jazdy).

5 lat od daty produkcji

Opinie kierowców rozmiaru 255/55 R19 o oponach Pirelli Scorpion Verde All Season

Opinie o oponach, które można znaleźć w Internecie, są cennym źródłem wiedzy dla wszystkich chcących porównać parametry poszczególnych modeli. W przypadku opon całorocznych Pirelli, kierowcy są zgodni - to doskonałe rozwiązanie dla osób ceniących sobie maksymalne osiągi i bezpieczeństwo. Ich użytkownicy piszą: "najlepsze opony całoroczne na rynku, sprawdzają się w ekstremalnych warunkach pogodowych - zarówno latem, jak i na błocie oraz śniegu", "dają poczucie bezpieczeństwa na drodze i nie gubią przyczepności, nawet podczas gwałtownych manewrów".

Pirelli w testach opon wielosezonowych

Test opon wielosezonowych Pirelli

Dzięki sezonowym testom opon można porównać między sobą rzeczywiste zachowanie różnych modeli opon w różnych warunkach pogodowych. Ułatwia to wybór ogumienia dopasowanego do auta danego kierowcy i jego potrzeb. W testach opon całorocznych wielokrotnie sprawdzano modele: Cinturato All Season i Cinturato All Season Plus. Pierwszy z nich zajął 3 miejsce w teście Auto Bild w 2015 roku i 5 miejsce w teście ADAC rok później, a drugi - 9 lokatę w sprawdzianie Auto Bild w 2018 roku.

Test opon (ranking):

Wyniki dotyczą opon wielosezonowych Pirelli, gdyż model Scorpion Verde All Season nie został jeszcze przetestowany przez żadną popularną organizację, dziennikarzy motoryzacyjnych, automobilclub czy czasopismo.

  • 10 miejsce 2018 Auto Bild
  • 8 miejsce 2018 Autoklub CR
  • 3 miejsce 2017 Auto Bild
  • 8 miejsce 2017 Auto Zeitung
  • 5 miejsce 2017 Auto Bild
  • 7 miejsce 2016 Gute Fahrt
  • 5 miejsce 2016 ADAC

Inne nazwy

Zobacz inne określenia opon Pirelli Scorpion Verde All Season 255/55 R19 111V XL. Sformułowania te często spotykane są w komentarzach blogów czy na portalach społecznościowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu rozmiaru (255/55 R19), modelu (Scorpion Verde All Season), sezonu (opony całoroczne), indeksów (111V XL) oraz nazwy producenta (Pirelli) przedstawione w odmiennej kolejności.

Znalezione m.in. na forum:

  • Pirelli R19 255x55 Scorpion Verde All Season XL 111V
  • Pirelli Scorpion Verde AllSeason 255/55R19 XL
  • opony 255/55 R19 Scorpion Verde All Season Pirelli
  • opony całoroczne 255 55 R19 Pirelli All Season Scorpion Verde
  • Pirelli Scorpion Verde All Season 255/55R19 XL

Polecane opony całoroczne 255 55 R19 111V o podobnych parametrach i cenie

Poniżej lista alternatywnych opon wielosezonowych o szerokości 255 mm, profilu 55 %, średnicy 19 cali oraz indeksach 111V. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Vredestein, Pirelli, Toyo oraz Goodyear – kosztujące od 538 do 952 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.

Pirelli
Scorpion Verde All Season
255/55 R19 111H XL

  • Opory toczenia: C
  • Hamowanie na mokrym: C
  • Hałas zewnętrzny: 72 dB
  • Gwarancja: 5 lat od daty produkcji
  • Cena: 640 zł

Goodyear
Wrangler HP All Weather
255/55 R19 111V XL LR1 FP

  • Opory toczenia: C
  • Hamowanie na mokrym: C
  • Hałas zewnętrzny: 70 dB
  • Gwarancja: 5 lat od daty produkcji
  • Cena: 583 zł

Goodyear
Wrangler HP All Weather
255/55 R19 111V XL ROF LRO FP

  • Opory toczenia: C
  • Hamowanie na mokrym: C
  • Hałas zewnętrzny: 72 dB
  • Gwarancja: 5 lat od daty produkcji
  • Cena: 952 zł

Vredestein
Quatrac 5
255/55 R19 111V XL

  • Opory toczenia: B
  • Hamowanie na mokrym: C
  • Hałas zewnętrzny: 72 dB
  • Gwarancja: 3 lata od daty produkcji
  • Cena: 601 zł

Toyo
Open Country H/T
255/55 R19 111V

  • Opory toczenia: F
  • Hamowanie na mokrym: F
  • Hałas zewnętrzny: 72 dB
  • Gwarancja: 5 lat od daty produkcji
  • Cena: 538 zł

Dodatkowe informacje

Kierowca w samochodzie

Na koniec kilka słów o promocjach na opony całoroczne, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.

Promocja i wyprzedaż

Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą koszulki piłkarskie, promocja "zakup 4 opon w cenie 3", foteliki samochodowe, oficjalne piłki nożne czy bilety na mecze piłkarskie.

Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon wielosezonowych firmy Pirelli to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 40-65% od ceny detalicznej.

Zakup na raty

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (oponylux, oponeo czy 24opony) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Credite Agricole, Euro Bank czy Alior Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).

Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon wielosezonowych Pirelli w rozmiarze 255/55 R19 XL (111V). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 700 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 2 800 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 262 (12 rat) do 1 428 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.

Kalkulacja zakupu opon na raty
Ilość rat Miesięczna rata Koszt całkowity Nadpłata
2 1 428 zł 2 856 zł 56 zł
4 728 zł 2 912 zł 112 zł
6 495 zł 2 970 zł 170 zł
8 378 zł 3 024 zł 224 zł
10 309 zł 3 090 zł 290 zł
12 262 zł 3 144 zł 344 zł

Produkty powiązane

Kupując opony całoroczne w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Scorpion Verde All Season mogą być m.in. mierniki grubości bieżnika, preparaty do mycia felg, ramki do tablic rejestracyjnych lub pianki naprawcze.

opony całoroczne 205/60 r16 ranking

Test opon całorocznych 205/60 R16. Ranking Wulkanisty 2025 

2025-04-11
Kierowcy są pogodzeni z faktem, że wraz z nadejściem okresu jesienno-zimowego przychodzi pora na wymianę opon. Jednak wielu właścicieli aut zwleka z założeniem i zakupem nowego kompletu, ponieważ wiąże się to z niemałą stratą czasu i dodatkowymi wydatkami. Dlatego w ostatnich latach tak szybko rośnie zainteresowanie oponami całorocznymi, które sprawdzają się w dowolnej aurze. Przedstawiamy ranking polecanych opon wielosezonowych 205/60 R16.
opony całoroczne 195/55 r16 ranking

Test opon całorocznych 195/55 R16. Ranking Wulkanisty 2025 

2025-04-09
Coraz popularniejszym rozwiązaniem na które decydują się właściciele aut, jest zakup specjalnych opon całorocznych, które sprawdzają się zarówno w trakcie letnich upałów, jak i zimowych zamieci. Przedstawiamy ranking polecanych modeli opon wielosezonowych 195/55 R16.
opony wielosezonowe 185/65 r15 ranking

Test opon całorocznych 185/65 R15. Ranking Wulkanisty 2025 

2025-04-07
Rosnącą popularnością cieszą się opony wielosezonowe, które radzą sobie równie dobrze na oblodzonych i mokrych drogach, jak i na autostradach rozgrzanych w letnim upale. Przedstawiamy ranking polecanych opon całorocznych 185/65 R15.
opony wielosezonowe 185/60 r15 ranking

Test opon całorocznych 185/60 R15. Ranking Wulkanisty 2025 

2025-04-04
Opony wielosezonowe cieszą się w naszym kraju coraz większą popularnością, do czego niewątpliwie przyczyniają się coraz łagodniejsze zimy, które sprawiają, że wielu kierowców nie odczuwa potrzeby zakładania ogumienia stworzonego z myślą o niej. Modele te radzą sobie równie dobrze na rozgrzanym asfalcie, jak i zabłoconych lub oblodzonych miejskich drogach. Przedstawiamy ranking polecanych modeli 185/60 R15.
opony całoroczne 215/65 r16 ranking

Test opon całorocznych 215/65 R16. Ranking Wulkanisty 2025

2025-03-31
Coroczna wymiana opon letnich na zimowe jest niewątpliwie kłopotliwa, kierowcy muszą bowiem znaleźć nie tylko miejsce na przechowywanie nieużywanego kompletu, ale również poświecić sporo cennego czasu na wizytę w warsztacie. Z tych powodów coraz większym zainteresowaniem cieszą się opony wielosezonowe, z których możemy korzystać niezależnie od aury za oknem. Przedstawiamy ranking opon całorocznych 215/65 R16.
kormoran all season vs goodyear eagle sport

Kormoran All Season vs. Goodyear Eagle Sport All-Season: Porównanie opon całorocznych

2025-02-03
Wybór odpowiednich opon całorocznych to kluczowy element zapewniający bezpieczeństwo i komfort jazdy przez cały rok. Dziś przyjrzymy się dwóm popularnym modelom: Kormoran All Season oraz Goodyear Eagle Sport All-Season, analizując ich specyfikacje, osiągi i opinie użytkowników.