Data modyfikacji:

Pirelli Scorpion Zero All Season 235/55 R19 105V XL PNCS VOL

Autor: Łukasz Wulkanista

Opona całoroczna Pirelli Scorpion Zero All Season 235/55 R1

Zdjęcie poglądowe modelu Scorpion Zero All Season w rozmiarze 235/55 R19 XL, PNCS, VOL

Porównujemy oferty 25 sklepów z oponami całorocznymi firmy Pirelli w rozmiarze 235/55R19. Zobacz gdzie kupić opony Scorpion Zero All Season w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.

Co oznacza zapis "105 V XL, PNCS, VOL" w nazwie opony?

Parametry techniczne

Pirelli Scorpion Zero All Season w rozmiarze 235/55 R19 105V to opona całoroczna, wzmacniana (XL), homologowana (VOL) oraz dodatkowo oznakowana symbolami PNCS, M+S. Oznaczenia 2682400 oraz 8019227268249 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.

Pełna specyfikacja opony (szczegóły produktu)
Parametr Wartość
Kod produktu 2682400
EAN 8019227268249
Producent Pirelli
Koncern grupa Pirelli
Siedziba Włochy
Klasa premium
Model Scorpion Zero All Season
Poprzedni model -
Następny model -
Sezon opony całoroczne
Rozmiar [size width="235" profile="55" diameter="19"]235/55 R19[/size]
Szerokość 235 mm
Profil 55 %
Średnica 19 cali
Konstrukcja R (radialna)
Wysokość profilu 129,25 mm
Kraj produkcji Hiszpania, Niemcy, Francja, Wielka Brytania, Rumunia, Turcja
Rodzaj bieżnika asymetryczny
Indeks nośności 105
Maksymalna nośność 925 kg
Indeks prędkości V
Maksymalna prędkość 240 km/h
Przeznaczenie auta 4x4 / SUV
Gwarancja 5 lat od daty produkcji
Opory toczenia B (spalanie paliwa)
Przyczepność na mokrym A (droga hamowania)
Hałas zewnętrzny 69 dB
Fale (1-3) 1
Waga (ciężar) 12,27 kg
Premiera modelu 2016 rok (podczas targów Moto)
Cena ~ 855 zł (brutto, z VAT)
Run Flat nie
Wzmocnienie tak (XL)
Homologacja / OE VOL (Volvo)
Rant ochronny felgi -
Inne oznaczenia PNCS, M+S
Pełna nazwa Pirelli Scorpion Zero All Season 235/55 R19 105V XL PNCS VOL

Model Scorpion Zero All Season

Fragment bieżnika Scorpion Zero All Season firmy Pirelli (z

Opis modelu Scorpion Zero All Season jest w trakcie opracowywania. Zbieramy materiały, dane techniczne oraz zastosowane technologie, niezbędne do przygotowania wyczerpującej prezentacji. Proszę o chwilę wytchnienia, mamy już prawie wszystkie potrzebne informacje by stworzyć małe podsumowanie prezentowanej opony. Poszczególne elementy wspomnianego opisu znajdziesz na tej stronie w innych akapitach.

Opony całoroczne Pirelli Scorpion Zero All Season w rozmiarze 235/55 R19 105V XL, PNCS, VOL

Opony całoroczne Pirelli Scorpion Zero All Season 235/55 R19 są najczęściej montowane w następujących modelach samochodów: Mazda 6, VW Golf, Skoda Octavia, BMW X6 czy Mercedes Klasa E. Prezentowany produkt ma indeks prędkości V, co oznacza że można się na nim poruszać z maksymalną prędkością 240 km/h. Z kolei indeks nośności opon wielosezonowych Pirelli Scorpion Zero All Season 235/55 R19 to 105 - najwyższa wartość obciążenia dla jednej opony wynosi 925 kg.

Opona całoroczna Pirelli Scorpion Zero All Season w omawianym rozmiarze otrzymała na unijnej etykiecie klasę B w ramach pomiaru oporów toczenia mających wpływ na poziom spalania paliwa. Za przyczepność na mokrej nawierzchni produkt otrzymał klasę A, a pomiar hałasu zewnętrznego emitowanego przez model Pirelli Scorpion Zero All Season 235/55 R19 dał wynik 69 dB.

Jak należy interpretować zapis rozmiaru opony, który umieszczony jest na ścianie bocznej każdego modelu? Pierwsza liczba to szerokość opony podawana w milimetrach – w omawianym przypadku jest to 235 mm. Druga liczba to wysokość profilu opony prezentowana jako procent z szerokości – tutaj 55% z 235, czyli 129,25 mm. Litera mówi to typie konstrukcji opony (najczęściej jest to "R" – radialna), a ostatnia liczba to średnica felgi, na jaką należy zamontować dany produkt – w tym przypadku 19 cali, czyli 48,26 cm.

Opony do samochodów 4x4 / SUV

Przeznaczenie - samochody 4x4 (zdjęcie)

Scorpion Zero All Season w rozmiarze 235/55 R19 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie 4x4 / SUV. Opony do aut typu SUV/4x4 to produkty projektowane z myślą o samochodach, które są stosunkowo ciężkie i mają wyżej położony środek ciężkości. Aby zapewnić odpowiednią stabilność pojazdu takie opony mają większą nośność i sztywniejsze, często wzmocnione ściany boczne. Jednocześnie muszą one zagwarantować odpowiednią przyczepność i komfort jazdy po asfalcie. Bieżniki opon do aut typu SUV/4x4 są często takie same, jak w modelach osobowych (w wielu przypadkach opony SUV to warianty produktów przeznaczonych do osobówek).

Klasa - premium. Opony dla wymagających kierowców oferujące innowacyjne rozwiązania

Klasa - premium

Opony firmy Pirelli pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy premium. Opony klasy premium charakteryzują się wszechstronnymi osiągami na najwyższym poziomie. Wynika to z faktu stosowania innowacyjnych metod produkcji i najbardziej zaawansowanych technologicznie materiałów. Z tego względu opony klasy premium najczęściej wybierają kierowcy o dynamicznym stylu jazdy, pokonujący dużą liczbę kilometrów w ciągu roku czy posiadający samochód o dużej mocy. Marki opon klasy premium to przede wszystkim: Pirelli, Michelin, Continental, Dunlop, Nokian, Vredestein, Goodyear, Bridgestone czy Yokohama.

Etykieta unijna opon Scorpion Zero All Season 235/55 R19 czyli ocena spalania, hałasu i...

Etykieta UE zawiera najważniejsze informacje o parametrach bezpieczeństwa, komfortu i ekonomiki jazdy. Wprowadzony w 2012 roku system oznaczeń pozwala z łatwością porównać opony pod względem generowanego podczas pracy hałasu, oporów toczenia oraz przyczepności na mokrej nawierzchni. Zobacz jak prezentują się oceny opon Pirelli Scorpion Zero All Season 235/55R19 105V na etykiecie unijnej.

Spalanie paliwa - ocena B

Etykieta unijna na oponach informuje między innymi o poziomie oporów toczenia, które mają wpływ na zużycie paliwa przez samochód, a w efekcie emisję spalin. Im mniejsze opory, tym auto powinno palić mniej – nawet 0,25 litra na 100 km. W ramach pomiaru oporów toczenia możliwe jest przyznanie klas od A (najlepsza) do G (najgorsza). Taka skala widnieje na etykietach, ale warto wiedzieć, że ocena D nie jest stosowana – jest to tak zwana klasa pusta dla lepszego rozgraniczenia modeli lepszych i gorszych w tej kategorii. Taką samą ocenę - "B" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskały jeszcze 2 inne produkty spełniające kryteria - opony Scorpion Zero All Season (model) oraz 19 cali (średnica).

Hamowanie na mokrym - ocena A

Na etykiecie dołączonej do opony można znaleźć informację o przyczepności na mokrej nawierzchni. To parametr, który w znacznym stopniu decyduje o bezpieczeństwie jazdy w zróżnicowanych warunkach pogodowych. Skala obejmuje litery od A do G, gdzie A oznacza najkrótszą drogę hamowania. Opona z tym oznaczeniem pozwala na wytracenie prędkości o 30% skuteczniej od opony z końca skali, co przekłada się na drogę hamowania aż o 18 krótszą (przy orientacyjnej szybkości wynoszącej 80 km/h).

Hałas na zewnątrz - 69 dB

Etykieta unijna (hałas zewnętrzny) w porównaniu do pozostałych parametrów nie przewiduje nadawania klas odpowiadających literom alfabetu. W tym przypadku mamy do czynienia z systemem umieszczania 3 fal i wyniku pomiaru hałasu w dB. Decyzja o umieszczeniu akurat tego parametru wynika z realizacji przez UE polityki ochrony środowiska – warto pamiętać, że mierzona jest tu wartość hałasu zewnętrznego emitowanego przez opony, a nie tego słyszanego w kabinie pojazdu, co często ma kluczowe znaczenie dla kierowców. Wynik "69 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskało jeszcze 6 innych produktów spełniających kryteria - opony 235/55 R19 (rozmiar) oraz całoroczne (sezon).

Firma Pirelli

Logo firmy oponiarskiej Pirelli (zdjęcie)

Pirelli to włoski producent opon, którego historia sięga 1872 roku. Produkty marki są synonimem sportowych osiągów - firma od początku istnienia kojarzona była ze sportami motorowymi, dzięki wspieraniu rozmaitych rajdów i wyścigów. Międzynarodową sławę Pirelli przyniósł rajd Paryż-Pekin w 1970 roku, którego zwycięzcy używali opon tej marki podczas wyścigu. Dzięki najwyższej jakości wykonania i sportowym parametrom, opony Pirelli są cenione przez kierowców na całym świecie, nie tylko podczas sportowej jazdy, ale także na co dzień.

Asymetryczna rzeźba bieżnika

Bieżnik asymetryczny (zdjęcie)

Model Scorpion Zero All Season (Pirelli) wyposażony został w asymetryczną rzeźbę bieżnika. Opony z bieżnikiem asymetrycznym dzielą się na dwa obszary – zewnętrzny i wewnętrzny. Takie modele wygląda jakby były przecięte na pół. Ma to ogromny wpływ na osiągi takiego ogumienia. Część zewnętrzna odpowiada za trakcję podczas dynamicznego manewrowania czy pokonywania zakrętów, a wewnętrzna umożliwia skuteczne hamowanie i przyspieszanie oraz odprowadza wodę spod opony. Oprócz tego bieżnik asymetryczny jest wyjątkowo odporny na nieregularne zużycie. Opony asymetryczne często są montowane w samochodach o dużej mocy.

Oznaczenia 105V, XL, VOL, PNCS oraz M+S

Napisy "105" oraz "V" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 925 kg) oraz prędkości (do 240 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon wielosezonowych. Model Scorpion Zero All Season (Pirelli 235/55 R19) posiada homologację VOL (Volvo). Na oponie znaleść można także oznaczenie M+S - mud and Snow czyli opony przeznaczone do jazdy po błocie i śniegu oraz PNCS - system redukcji hałasu Pirelli. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji.

Opony całoroczne

Opony całoroczne

Pirelli Scorpion Zero All Season 235/55 R19 należy do grupy opon wielosezonowych. Opony całoroczne nazywane są także wielosezonowymi. Stanowią one kompromis pomiędzy letnimi i zimowymi, dlatego charakteryzują się nieco twardszą mieszanką od tych drugich i mniej agresywnym bieżnikiem. Najlepiej sprawdzają się w umiarkowanych warunkach (lato bez upału, łagodna zima). Opony całoroczne dostosowane do warunków zimowych mają na ścianie bocznej symbol 3PMSF (trzech górskich szczytów z płatkiem śniegu). Najłatwiej rozpoznać je po nazwie, która zwykle kojarzy się z czterema porami roku – "4Seasons", "Quatrac", "All Season", "All Weather" itd.

Gwarancja na opony Scorpion Zero All Season

Opony Pirelli można reklamować przez okres 5 lat od daty produkcji. Aby uzyskać pozytywne rozpatrzenie sprawy, należy wypełnić formularz reklamacyjny udostępniony przez producenta, a także udostępnić oponę na potrzeby badania wykonywanego przez personel techniczny. Należy pamiętać, że gwarancja nie obejmuje szeregu problemów, które mogą wystąpić w związku z nieprawidłowym przechowywaniem i transportem opon, użytkowaniem ogumienia niezgodnie z zaleceniami producenta czy uszkodzeniem mechanicznym podczas eksploatacji (np. przebiciem przez szkło lub gwóźdź w czasie jazdy).

5 lat od daty produkcji

Opinie kierowców rozmiaru 235/55 R19 o oponach Pirelli Scorpion Zero All Season

Opinie o oponach, które można znaleźć w Internecie, są cennym źródłem wiedzy dla wszystkich chcących porównać parametry poszczególnych modeli. W przypadku opon całorocznych Pirelli, kierowcy są zgodni - to doskonałe rozwiązanie dla osób ceniących sobie maksymalne osiągi i bezpieczeństwo. Ich użytkownicy piszą: "najlepsze opony całoroczne na rynku, sprawdzają się w ekstremalnych warunkach pogodowych - zarówno latem, jak i na błocie oraz śniegu", "dają poczucie bezpieczeństwa na drodze i nie gubią przyczepności, nawet podczas gwałtownych manewrów".

Pirelli w testach opon wielosezonowych

Test opon wielosezonowych Pirelli

Wybór opon do auta to niełatwe zadanie. Kierowcom, którzy nie wiedzą na jakie ogumienie się zdecydować, pomogą testy opon przygotowywane każdego sezonu przez kluby motoryzacyjne i prasę. Dzięki nim bez problemu znajdą model o pożądanych przez nich właściwościach. Opony całoroczne Pirelli były wielokrotnie sprawdzane przed profesjonalistów. Model Cinturato All Season przetestowało kilkanaście organizacji m.in. ADAC w 2016 roku (5 miejsce) i Auto Bild w 2015 roku (3 miejsce). W tym ostatnim teście, opona wyróżniła się pod względem hamowania na mokrej nawierzchni.

Test opon (ranking):

Wyniki dotyczą opon wielosezonowych Pirelli, gdyż model Scorpion Zero All Season nie został jeszcze przetestowany przez żadną popularną organizację, automobilclub, dziennikarzy motoryzacyjnych czy ekspertów z branży.

  • 8 miejsce 2018 Autoklub CR
  • 10 miejsce 2018 Auto Bild
  • 3 miejsce 2017 Auto Bild
  • 8 miejsce 2017 Auto Zeitung
  • 5 miejsce 2017 Auto Bild
  • 5 miejsce 2016 ADAC
  • 9 miejsce 2016 ACE

Inne nazwy

Zobacz inne określenia opon Pirelli Scorpion Zero All Season 235/55 R19 105V XL PNCS VOL. Sformułowania te często spotykane są w sklepach z oponami czy na portalach społecznościowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu rozmiaru (235/55 R19), nazwy producenta (Pirelli), modelu (Scorpion Zero All Season), indeksów (105V XL, PNCS, VOL) oraz sezonu (opony całoroczne) przedstawione w odmiennej kolejności.

Znalezione m.in. na forum:

  • Pirelli Scorpion Zero All Season 235/55R19 XL, PNCS, VOL
  • 19 235x55 105 V Scorpion Zero All Season Pirelli
  • opony całoroczne Pirelli 235/55R19 Scorpion Zero All Season
  • Scorpion Zero All Season 235/55 R19 105 V całoroczne
  • opony 235/55 R19 Pirelli All Season Scorpion Zero

Polecane opony całoroczne 235 55 R19 105V w podobnej cenie i parametrach

Poniżej lista alternatywnych opon wielosezonowych o szerokości 235 mm, profilu 55 %, średnicy 19 cali oraz indeksach 105V. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Vredestein, Goodyear oraz Pirelli – kosztujące od 605 do 788 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.

Pirelli
Scorpion Verde All Season
235/55 R19 105V XL

  • Opory toczenia: B
  • Hamowanie na mokrym: C
  • Hałas zewnętrzny: 67 dB
  • Gwarancja: 5 lat od daty produkcji
  • Cena: 646 zł

Pirelli
Scorpion Verde All Season
235/55 R19 101V N0

  • Opory toczenia: B
  • Hamowanie na mokrym: C
  • Hałas zewnętrzny: 71 dB
  • Gwarancja: 5 lat od daty produkcji
  • Cena: 663 zł

Pirelli
Scorpion Verde All Season
235/55 R19 105V XL LR

  • Opory toczenia: C
  • Hamowanie na mokrym: C
  • Hałas zewnętrzny: 71 dB
  • Gwarancja: 5 lat od daty produkcji
  • Cena: 605 zł

Vredestein
Quatrac 5
235/55 R19 105W XL

  • Opory toczenia: B
  • Hamowanie na mokrym: C
  • Hałas zewnętrzny: 70 dB
  • Gwarancja: 3 lata od daty produkcji
  • Cena: 668 zł

Goodyear
Vector 4Seasons SUV Gen-2
235/55 R19 105W XL MFS

  • Opory toczenia: C
  • Hamowanie na mokrym: B
  • Hałas zewnętrzny: 69 dB
  • Gwarancja: 5 lat od daty produkcji
  • Cena: 788 zł

Dodatkowe informacje

Kierowca w samochodzie

Na koniec kilka słów o promocjach na opony całoroczne, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.

Promocja i wyprzedaż

Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą bilety na zawody żużlowe, bony Sodexo, promocja "zakup 4 opon w cenie 3", bilety do teatru oraz zwrot części gotówki.

Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon wielosezonowych firmy Pirelli to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 39-60% od ceny detalicznej.

Zakup na raty

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (oponylux, oponeo czy abmoto) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. BGŻ BNP Paribas, Credite Agricole oraz Euro Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).

Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon wielosezonowych Pirelli w rozmiarze 235/55 R19 XL, PNCS, VOL (105V). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 855 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 3 420 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 320 (12 rat) do 1 745 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.

Kalkulacja zakupu opon na raty
Ilość rat Miesięczna rata Koszt całkowity Nadpłata
2 1 745 zł 3 490 zł 70 zł
4 890 zł 3 560 zł 140 zł
6 605 zł 3 630 zł 210 zł
8 462 zł 3 696 zł 276 zł
10 377 zł 3 770 zł 350 zł
12 320 zł 3 840 zł 420 zł

Produkty powiązane

Kupując opony całoroczne w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Scorpion Zero All Season mogą być m.in. płyny do prania tapicerki, ramki do tablic rejestracyjnych, skrobaczki do szyb oraz pianki naprawcze.

opony całoroczne 205/60 r16 ranking

Test opon całorocznych 205/60 R16. Ranking Wulkanisty 2025 

11.04.2025
Kierowcy są pogodzeni z faktem, że wraz z nadejściem okresu jesienno-zimowego przychodzi pora na wymianę opon. Jednak wielu właścicieli aut zwleka z założeniem i zakupem nowego kompletu, ponieważ wiąże się to z niemałą stratą czasu i dodatkowymi wydatkami. Dlatego w ostatnich latach tak szybko rośnie zainteresowanie oponami całorocznymi, które sprawdzają się w dowolnej aurze. Przedstawiamy ranking polecanych opon wielosezonowych 205/60 R16.
opony całoroczne 195/55 r16 ranking

Test opon całorocznych 195/55 R16. Ranking Wulkanisty 2025 

09.04.2025
Coraz popularniejszym rozwiązaniem na które decydują się właściciele aut, jest zakup specjalnych opon całorocznych, które sprawdzają się zarówno w trakcie letnich upałów, jak i zimowych zamieci. Przedstawiamy ranking polecanych modeli opon wielosezonowych 195/55 R16.
opony wielosezonowe 185/65 r15 ranking

Test opon całorocznych 185/65 R15. Ranking Wulkanisty 2025 

07.04.2025
Rosnącą popularnością cieszą się opony wielosezonowe, które radzą sobie równie dobrze na oblodzonych i mokrych drogach, jak i na autostradach rozgrzanych w letnim upale. Przedstawiamy ranking polecanych opon całorocznych 185/65 R15.
opony wielosezonowe 185/60 r15 ranking

Test opon całorocznych 185/60 R15. Ranking Wulkanisty 2025 

04.04.2025
Opony wielosezonowe cieszą się w naszym kraju coraz większą popularnością, do czego niewątpliwie przyczyniają się coraz łagodniejsze zimy, które sprawiają, że wielu kierowców nie odczuwa potrzeby zakładania ogumienia stworzonego z myślą o niej. Modele te radzą sobie równie dobrze na rozgrzanym asfalcie, jak i zabłoconych lub oblodzonych miejskich drogach. Przedstawiamy ranking polecanych modeli 185/60 R15.
opony całoroczne 215/65 r16 ranking

Test opon całorocznych 215/65 R16. Ranking Wulkanisty 2025

31.03.2025
Coroczna wymiana opon letnich na zimowe jest niewątpliwie kłopotliwa, kierowcy muszą bowiem znaleźć nie tylko miejsce na przechowywanie nieużywanego kompletu, ale również poświecić sporo cennego czasu na wizytę w warsztacie. Z tych powodów coraz większym zainteresowaniem cieszą się opony wielosezonowe, z których możemy korzystać niezależnie od aury za oknem. Przedstawiamy ranking opon całorocznych 215/65 R16.
kormoran all season vs goodyear eagle sport

Kormoran All Season vs. Goodyear Eagle Sport All-Season: Porównanie opon całorocznych

03.02.2025
Wybór odpowiednich opon całorocznych to kluczowy element zapewniający bezpieczeństwo i komfort jazdy przez cały rok. Dziś przyjrzymy się dwóm popularnym modelom: Kormoran All Season oraz Goodyear Eagle Sport All-Season, analizując ich specyfikacje, osiągi i opinie użytkowników.