Porównujemy oferty 31 sklepów z oponami całorocznymi firmy Pirelli w rozmiarze 235/55R19. Zobacz gdzie kupić opony Scorpion Zero All Season w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "105 W XL, J, LR" w nazwie opony?
Pirelli Scorpion Zero All Season w rozmiarze 235/55 R19 105W to opona całoroczna, wzmacniana (XL), homologowana (J, LR) oraz dodatkowo oznakowana symbolami M+S. Oznaczenia 2759900 oraz 8019227275995 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 2759900 |
EAN | 8019227275995 |
Producent | Pirelli |
Koncern | grupa Pirelli |
Siedziba | Włochy |
Klasa | premium |
Model | Scorpion Zero All Season |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony całoroczne |
Rozmiar | [size width="235" profile="55" diameter="19"]235/55 R19[/size] |
Szerokość | 235 mm |
Profil | 55 % |
Średnica | 19 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 129,25 mm |
Kraj produkcji | Turcja, Niemcy, Hiszpania, Wielka Brytania, Rumunia, Francja |
Rodzaj bieżnika | asymetryczny |
Indeks nośności | 105 |
Maksymalna nośność | 925 kg |
Indeks prędkości | W |
Maksymalna prędkość | 270 km/h |
Przeznaczenie | auta 4x4 / SUV |
Gwarancja | 5 lat od daty produkcji |
Opory toczenia | B (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | C (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 72 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 12,93 kg |
Premiera modelu | 2016 rok (podczas targów Moto) |
Cena | ~ 675 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Homologacja / OE | J (Jaguar), LR (Land Rover, Range Rover) |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | M+S |
Pełna nazwa | Pirelli Scorpion Zero All Season 235/55 R19 105W XL J LR |
Opis modelu Scorpion Zero All Season jest w trakcie opracowywania. Zbieramy materiały, dane techniczne oraz zastosowane technologie, niezbędne do przygotowania wyczerpującej prezentacji. Proszę o chwilę wytchnienia, mamy już prawie wszystkie potrzebne informacje by stworzyć małe podsumowanie prezentowanej opony. Poszczególne elementy wspomnianego opisu znajdziesz na tej stronie w innych akapitach.
Opony całoroczne Pirelli Scorpion Zero All Season w rozmiarze 235/55 R19 zostały zaprojektowane z myślą o samochodach typu Volvo XC90, Mercedes CLA, BMW X5, Mercedes Klasa M, BMW Seria 1 czy Porsche Cayenne. Omawiany rozmiar oznacza, że opona posiada szerokość 235 mm, jej wysokość profilu (procent z szerokości) wynosi 55 (czyli 129,25 mm), a średnica 19 cali.
Etykieta opon Pirelli Scorpion Zero All Season prezentuje się następująco: B za opory toczenia, C w kategorii hamowania na mokrej nawierzchni i 72 dB w pomiarze hałasu zewnętrznego. Omawiane opony Pirelli Scorpion Zero All Season 235/55 R19 mają indeks prędkości W (oznacza to dopuszczalną prędkość 270 km/h) i indeks nośności 105 (dopuszczalne obciążenie wynosi tutaj 925 kg).
Scorpion Zero All Season w rozmiarze 235/55 R19 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie 4x4 / SUV. Opony do aut typu SUV charakterystyką przypominają osobowe. Bardzo często mają taki sami bieżnik i oferują typowe dla nich osiągi: dobrą przyczepność na asfalcie i komfort jazdy, niskie opory toczenia itd. Nie nadają się one natomiast do jazdy w terenie. Opony do aut typu SUV przystosowane są do ciężkich samochodów z wyżej położonym środkiem ciężkości, dlatego mają wzmocnione ściany boczne i wyższy indeks nośności. Tego typu opony najczęściej mają bieżnik kierunkowy lub asymetryczny.
Opony firmy Pirelli pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy premium. Opony premium to doskonała propozycja dla kierowców, którzy posiadają samochód o większej mocy, pokonuję dużą liczbę kilometrów w ciągu roku czy preferują dynamiczny styl jazdy. Tego typu opony produkowane są z wykorzystaniem najbardziej nowoczesnych składników i zaawansowanych rozwiązań technologicznych. Efektem są osiągi na najwyższym poziomie – wysoka przyczepność, oszczędność paliwa, odporność na zużycie i niska emisja hałasu. Opony premium to marki Pirelli, Goodyear, Nokian, Yokohama, Dunlop, Bridgestone czy Hankook.
Unijna etykieta na oponie to oznaczenie podobne do tego, jakie znajduje się np. przy określaniu efektywności energetycznej sprzętu AGD. Jakie informacje uwzględnia etykieta dołączona do opony, która na terenie Unii Europejskiej jest obowiązkowa już od 2012 roku? Dane dotyczące efektywności paliwowej (oporów toczenia), przyczepności na mokrej nawierzchni, a także poziomu generowanego podczas jazdy hałasu. Wszystko to pomaga kierowcom w wyborze modelu optymalnego do ich samochodu i stylu prowadzenia. Zobacz jak prezentują się oceny opon Pirelli Scorpion Zero All Season 235/55R19 105W na etykiecie unijnej.
Opory toczenia mają wpływ na zużycie paliwa i emisję spalin przez samochód. Najlepszymi i najbardziej oszczędnymi oponami są modele oznaczone literą "A" – najmniej ekonomiczne ogumienie zaliczane jest do klasy "G". Klasy "D" nie stosuje się w odniesieniu do samochodów osobowych. Taką samą ocenę - "B" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 17 innych produktów spełniających kryteria - opony całoroczne (sezon), 19 cali (średnica) oraz premium (klasa).
Jednym z parametrów, który uwzględniono na etykiecie unijnej dołączonej do opony jest przyczepność na mokrej nawierzchni. To bardzo istotna wiadomość dla osób, które chcą wybrać najlepsze opony, ponieważ określa on bezpieczne zachowanie samochodu podczas trudnych warunków pogodowych. Skala parametru obejmuje litery od A do G, gdzie A oznacza najkrótszą drogę hamowania. Co ciekawe, różnice w odległości hamowania na mokrym między modelem z literą A, a tym z F (ocena G nie jest używana) wynoszą aż 18 metrów.
Etykieta unijna dołączona do opon informuje m. in. o hałasie na zewnątrz auta generowanym podczas jazdy. Jak badany jest ten parametr? Sprawdza się go przejeżdżając samochodem obok mikrofonów umieszczonych w odległości 7,5 metra od linii środkowej toru jazdy i na wysokości 1,2 metra. Wszystkie opony na rynku nie przekraczają obowiązującej normy, jednak te z oznaczeniem jednej fali (w skali obejmującej od jednej do trzech fal) generują go najmniej i są najbardziej przyjazne środowisku naturalnemu. Wynik "72 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskały jeszcze 4 inne produkty spełniające kryteria - opony 235/55 R19 (rozmiar) oraz całoroczne (sezon).
Włoska marka Pirelli jest szczególnie ceniona przez kierowców lubiących sportowe osiągi. Nie dziwi to, ponieważ od początku swojego istnienia kojarzona jest ze sportami motorowymi, ze względu na wspieranie rozmaitych rajdów i wyścigów. Opony Pirelli są od 2011 roku dostarczane zespołom najbardziej prestiżowych wyścigów świata - Formuły 1. Firma słynie również z limitowanego, wydawanego co roku kalendarza z aktami modelek, który trafia do wybranych 20 tysięcy osób na całym świecie, a jego premiera za każdym razem staje się dużym wydarzeniem medialnym.
Model Scorpion Zero All Season (Pirelli) wyposażony został w asymetryczną rzeźbę bieżnika. Bieżnik asymetryczny najczęściej jest stosowany w przypadku opon przeznaczonych do samochodów o większej mocy. Taka rzeźba dzieli się na dwa obszary: zewnętrzny i wewnętrzny, które odpowiedzialne są za różne grupy osiągów. Pierwszy odpowiada za sprawność manewrowania czy też umożliwia dynamiczne pokonywanie zakrętów. Zadaniem drugiego jest głównie odprowadzanie wody. Do zalet opon asymetrycznych należą też równomierne zużycie, dobre tłumienie wibracji i atrakcyjny wygląd.
Napisy "105" oraz "W" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 925 kg) oraz prędkości (do 270 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon wielosezonowych. Model Scorpion Zero All Season (Pirelli 235/55 R19) posiada homologację J (Jaguar), LR (Land Rover, Range Rover). Przy tym produkcie znaleść można także oznaczenie M+S - mud and Snow (ang. błoto i śnieg) określa opony lepiej radzące sobie w warunkach błota i śniegu, niżeli model standardowy (bez tego symbolu). XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji.
Pirelli Scorpion Zero All Season 235/55 R19 należy do grupy opon wielosezonowych. Opony całoroczne (wielosezonowe) najłatwiej rozpoznać po nazwie, która kojarzy się z czterema porami roku - "4Seasons", "Quatrac", "All Season", "All Weather" itd. Ogumienie tego typu jest kompromisem pomiędzy osiągami opon letnich a zimowych (opony całoroczne w czasie zimy są lepsze od letnich, ale słabsze od zimowych). Potwierdzeniem ich zimowych właściwości jest symbol 3PMSF. Najczęściej są wybierane do jazdy po mieście przez kierowców o umiarkowanym lub spokojnym stylu prowadzenia auta.
Opony Pirelli można reklamować przez okres 5 lat od daty produkcji. Aby uzyskać pozytywne rozpatrzenie sprawy, należy wypełnić formularz reklamacyjny udostępniony przez producenta, a także udostępnić oponę na potrzeby badania wykonywanego przez personel techniczny. Należy pamiętać, że gwarancja nie obejmuje szeregu problemów, które mogą wystąpić w związku z nieprawidłowym przechowywaniem i transportem opon, użytkowaniem ogumienia niezgodnie z zaleceniami producenta czy uszkodzeniem mechanicznym podczas eksploatacji (np. przebiciem przez szkło lub gwóźdź w czasie jazdy).
Opinie o oponach zamieszczane w Internecie przez użytkowników, to najlepsze źródło wiedzy dla każdego stojącego przed wyborem ogumienia do swojego auta. Opony całoroczne są dobrym rozwiązaniem dla wszystkich pokonujących niewielkie przebiegi i korzystających z samochodu głównie w mieście. Doskonałą propozycją dla nich są opony całoroczne Pirelli. Kierowcy piszą o nich: "pewne prowadzenie podczas upałów, deszczu, na błocie pośniegowym oraz śniegu", "zaskakująco ciche i komfortowe", "to moje pierwsze opony całoroczne Pirelli i czuję, że przy nich zostanę - gwarantują zrównoważone osiągi".
Z opon całorocznych szczególnie chętnie korzystają kierowcy, którzy nie chcą dwa razy w roku odwiedzać serwisu oponiarskiego w celu wymiany opon i którym wystarczają opony o zoptymalizowanych osiągach przez cały rok. Aby porównać parametry ogumienia całorocznego, i najlepiej skorzystać wyników profesjonalnych testów opon. Opony całoroczne Pirelli z reguły plasują się w sprawdzianach pośrodku stawki. Pirelli Cinturato All Season zajęła 5 miejsce w sprawdzianie opon całorocznych Auto Bild z 2017 roku i 5 lokatę w analogicznym teście ADAC rok wcześniej.
Wyniki dotyczą opon wielosezonowych Pirelli, gdyż model Scorpion Zero All Season nie został jeszcze przetestowany przez żadną popularną organizację, czasopismo, stowarzyszenie czy ekspertów z branży.
Zobacz inne określenia opon Pirelli Scorpion Zero All Season 235/55 R19 105W XL J LR. Sformułowania te często spotykane są w komentarzach blogów czy na forach internetowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu nazwy producenta (Pirelli), modelu (Scorpion Zero All Season), indeksów (105W XL, J, LR), sezonu (opony całoroczne) oraz rozmiaru (235/55 R19) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon wielosezonowych o szerokości 235 mm, profilu 55 %, średnicy 19 cali oraz indeksach 105W. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazły się marki Pirelli oraz Goodyear – kosztujące od 605 do 820 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony całoroczne, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą karty przedpłacone, bilety na zawody żużlowe, koszulki piłkarskie, pamięci przenośne USB lub oficjalne piłki nożne.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon wielosezonowych firmy Pirelli to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 35-56% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (oponylux, oponeo czy norauto) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. mBank, BGŻ BNP Paribas oraz Euro Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon wielosezonowych Pirelli w rozmiarze 235/55 R19 XL, J, LR (105W). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 675 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 2 700 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 252 (12 rat) do 1 377 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 1 377 zł | 2 754 zł | 54 zł |
4 | 702 zł | 2 808 zł | 108 zł |
6 | 477 zł | 2 862 zł | 162 zł |
8 | 365 zł | 2 920 zł | 220 zł |
10 | 298 zł | 2 980 zł | 280 zł |
12 | 252 zł | 3 024 zł | 324 zł |
Kupując opony całoroczne w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Scorpion Zero All Season mogą być m.in. podkładki antypoślizgowe pod telefon, ładowarki do telefonu na USB, preparaty do mycia felg oraz środki do konserwacji opon.