Porównujemy oferty 31 sklepów z oponami całorocznymi firmy Pirelli w rozmiarze 255/55R20. Zobacz gdzie kupić opony Scorpion Zero All Season w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "110 W XL, LR" w nazwie opony?
Pirelli Scorpion Zero All Season w rozmiarze 255/55 R20 110W to opona całoroczna, wzmacniana (XL), homologowana (LR) oraz dodatkowo oznakowana symbolami M+S. Oznaczenia 3432700 oraz 8019227343274 to odpowiednio nadany przez producenta kod produktu oraz numer EAN. Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy premium. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Kod produktu | 3432700 |
EAN | 8019227343274 |
Producent | Pirelli |
Koncern | grupa Pirelli |
Siedziba | Włochy |
Klasa | premium |
Model | Scorpion Zero All Season |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony całoroczne |
Rozmiar | [size width="255" profile="55" diameter="20"]255/55 R20[/size] |
Szerokość | 255 mm |
Profil | 55 % |
Średnica | 20 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 140,25 mm |
Kraj produkcji | Turcja, Niemcy, Wielka Brytania, Hiszpania, Rumunia, Francja |
Rodzaj bieżnika | asymetryczny |
Indeks nośności | 110 |
Maksymalna nośność | 1060 kg |
Indeks prędkości | W |
Maksymalna prędkość | 270 km/h |
Przeznaczenie | auta 4x4 / SUV |
Gwarancja | 5 lat od daty produkcji |
Opory toczenia | A (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | B (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 69 dB |
Fale (1-3) | 1 |
Waga (ciężar) | 15,48 kg |
Premiera modelu | 2016 rok (podczas targów Moto) |
Cena | ~ 1052 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Homologacja / OE | LR (Land Rover, Range Rover) |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | M+S |
Pełna nazwa | Pirelli Scorpion Zero All Season 255/55 R20 110W XL LR |
Opis modelu Scorpion Zero All Season jest w trakcie opracowywania. Zbieramy materiały, dane techniczne oraz zastosowane technologie, niezbędne do przygotowania wyczerpującej prezentacji. Proszę o chwilę wytchnienia, mamy już prawie wszystkie potrzebne informacje by stworzyć małe podsumowanie prezentowanej opony. Poszczególne elementy wspomnianego opisu znajdziesz na tej stronie w innych akapitach.
Opony całoroczne Pirelli Scorpion Zero All Season mają w tym przypadku rozmiar 255/55 R20. Oznaczenie to jest zawsze umieszczone na ścianie bocznej danego produktu. Jak należy je interpretować? Pierwsza liczba w rozmiarze to szerokość opony podawana w milimetrach (tutaj 255 mm). Druga liczba to wysokość profilu, która w oznaczeniu rozmiaru podawana jest jako procent z szerokości (w tym przypadku 55% z 255 wynosi 140,25). Litera umieszczona po wysokości profilu to informacja o typie konstrukcji opony (może być radialny lub diagonalny).
Trzecia liczba w rozmiarze to informacja o średnicy felgi, na jakiej powinna być zamontowana dana opona – w omawianym przypadku jest to 20 cali. Opony Pirelli Scorpion Zero All Season 255/55 R20 mają indeks prędkości W i indeks nośności 110. Oznacza to, że podczas jazdy z maksymalną dopuszczalną prędkością 270 km/h opona wytrzyma obciążenie do 1060 kg. Prezentowany model ma następujące parametry na etykietach: A za opory toczenia, B za hamowanie na mokrej nawierzchni i wartość 69 dB emitowanego hałasu zewnętrznego. Opony Pirelli Scorpion Zero All Season 255/55 R20 najlepiej sprawdzą się w samochodach typu BMW Seria 5, BMW Seria 7, Volvo XC90, BMW X5 czy Renault Grand Scenic.
Scorpion Zero All Season w rozmiarze 255/55 R20 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie 4x4 / SUV. Opony do aut SUV i crossover stały się bardzo popularne dopiero kilka lat temu, gdy na drogach zaczęły masowo pojawiać się właśnie tego typu samochody. Opony SUV najczęściej posiadają taki sam bieżnik, jak osobowe, ale mają usztywnione ściany boczne i wyższą nośność ze względu na większą masę i wyżej położony środek ciężkości aut, w których są montowane. Omawiany typ opon najczęściej jest oznaczony w postaci dopisku "SUV" w nazwie modelu osobowego. Mogą być one wyposażone w rant ochronny czy technologię Run Flat.
Opony firmy Pirelli pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy premium. Opony klasy premium to głównie marki Pirelli, Goodyear, Bridgestone, Hankook, Dunlop, Continental, Yokohama czy Nokian. Opony z tej półki oferują najwyższy poziom przyczepności w zróżnicowanych warunkach pogodowych, są komfortowe i mają małe opory toczenia. Wybierane są przez właścicieli samochodów o dużej mocy, kierowców pokonujących duże przebiegi roczne (np. w trasie) czy preferujących dynamiczny styl jazdy. Tego typu opon najczęściej wygrywają testy opon i zbierają szereg pozytywnych recenzji kierowców.
Etykieta UE zawiera najważniejsze informacje o parametrach bezpieczeństwa, komfortu i ekonomiki jazdy. Wprowadzony w 2012 roku system oznaczeń pozwala z łatwością porównać opony pod względem generowanego podczas pracy hałasu, oporów toczenia oraz przyczepności na mokrej nawierzchni. Zobacz jak prezentują się oceny opon Pirelli Scorpion Zero All Season 255/55R20 110W na etykiecie unijnej.
Opory toczenia oceniane są w siedmiostopniowej skali. Opony w aż 20% odpowiadają za zużycie paliwa i emisję spalin przez samochód. Najbardziej oszczędne i ekologiczne są modele przydzielone do klasy "A" – najsłabsze pod tym względem jest ogumienie oznaczone notą "G". Taką samą ocenę - "A" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskał jeszcze 1 produkt spełniający kryteria - opony Pirelli (producent), całoroczne (sezon) oraz 255/55 R20 (rozmiar).
Bezpieczeństwo jazdy uzależnione jest w dużej mierze od przyczepności opony na mokrej nawierzchni. Droga hamowania w takich warunkach oceniana jest z pomocą siedmiostopniowej skali literowej. Najlepsze modele nagradzane są literą "A" – najsłabsze zalicza się do klasy "G". Identyczną notę - "B" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskały jeszcze 3 inne produkty spełniające wytyczne - opony 255/55 R20 (rozmiar) oraz całoroczne (sezon).
Jednym z parametrów, które można porównać dzięki etykiecie dołączonej do opony jest hałas na zewnątrz auta. Mierzony jest on podczas ruchu i wyrażany w decybelach oraz za pomocą piktogramu przedstawiającego od jednej do trzech fal, przy czym jedna fala oznacza opony generujące niski hałas, a trzy – największy, jednak wciąż nie przekraczający obowiązującej normy. Najcichsze opony są najbardziej przyjazne środowisku. Należy też pamiętać, że badanie jakiemu obowiązkowo poddaje się modele obejmują tylko głośność na zewnątrz auta, a nie w środku pojazdu. Wynik "69 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskało jeszcze 8 innych produktów spełniających kryteria - opony całoroczne (sezon), 20 cali (średnica) oraz premium (klasa).
Pirelli to marka opon premium, kojarzona jest z wysokimi osiągami, sportem i motoryzacją. Firma dostarcza na rynek ogumienie przeznaczone głównie do samochodów osobowych i motocykli, z którego korzystają kierowcy ceniący sobie sportowe parametry jazdy i najwyższe bezpieczeństwo. Ta włoska firma, od lat 60. XX wieku wydaje ściśle limitowany kalendarz z aktami modelek, trafiający w ręce 20 tysięcy wybranych osób na świecie. Powstawanie kalendarza rokrocznie staje się wydarzeniem medialnym, w którym biorą udział najsłynniejsze modelki i najlepsi fotografowie.
Model Scorpion Zero All Season (Pirelli) wyposażony został w asymetryczną rzeźbę bieżnika. Bieżnik asymetryczny, obok kierunkowego, jest obecnie najczęściej stosowany w oponach do samochodów osobowych. Jego charakterystyczną cechą jest podział na część zewnętrzną i wewnętrzną, co pozwala uzyskać wysokie osiągi w zróżnicowanych warunkach pogodowych i przy wyższych prędkościach. Do zalet opon asymetrycznych należą też równomierne zużycie, dobre tłumienie wibracji i atrakcyjny wygląd. Tego typu opony są często wybierane przez posiadaczy mocniejszych samochodów i kierowców o dynamicznym stylu jazdy.
Napisy "110" oraz "W" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 1060 kg) oraz prędkości (do 270 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon wielosezonowych. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji. Model Scorpion Zero All Season (Pirelli 255/55 R20) posiada homologację LR (Land Rover, Range Rover). Przy tym produkcie znaleść można także oznaczenie M+S - mud and Snow (ang. błoto i śnieg) określa opony lepiej radzące sobie w warunkach błota i śniegu, niżeli model standardowy (bez tego symbolu).
Pirelli Scorpion Zero All Season 255/55 R20 należy do grupy opon wielosezonowych. Opony wielosezonowe to hybryda opon letnich i zimowych łącząca ich kluczowe osiągi, ale jednocześnie będąca pewnym kompromisem w zakresie zachowania w bardzo zróżnicowanych warunkach pogodowych. Opony całoroczne gwarantują bezpieczeństwo zarówno latem, jak i zimą, jednak najbardziej zadowoleni z nich będą właściciele aut małolitrażowych, jeżdżących głównie w mieście i pokonujących niewielkie przebiegi. To dobry wybór dla wszystkich, którzy z samochodu korzystają okazjonalnie i chcą zaoszczędzić na sezonowej wymianie ogumienia.
Opony Pirelli można reklamować przez okres 5 lat od daty produkcji. Aby uzyskać pozytywne rozpatrzenie sprawy, należy wypełnić formularz reklamacyjny udostępniony przez producenta, a także udostępnić oponę na potrzeby badania wykonywanego przez personel techniczny. Należy pamiętać, że gwarancja nie obejmuje szeregu problemów, które mogą wystąpić w związku z nieprawidłowym przechowywaniem i transportem opon, użytkowaniem ogumienia niezgodnie z zaleceniami producenta czy uszkodzeniem mechanicznym podczas eksploatacji (np. przebiciem przez szkło lub gwóźdź w czasie jazdy).
Opony całoroczne to doskonałe rozwiązanie dla kierowców, którzy chcą uniknąć sezonowej zmiany opon, a jednocześnie zadbać o bezpieczne prowadzenie przez cały rok. Opinie o oponach całorocznych Pirelli, które kierowcy zamieszczają w Internecie, to potwierdzenie ich doskonałych osiągów w każdych warunkach pogodowych. Użytkownicy piszą: "opony wyśmienicie trzymają się drogi, niski hałas i niskie opory toczenia, polecam wszystkim", "bardzo dobre opony wielosezonowe, które przez cały rok gwarantują maksymalne osiągi".
Z opon całorocznych szczególnie chętnie korzystają kierowcy, którzy nie chcą dwa razy w roku odwiedzać serwisu oponiarskiego w celu wymiany opon i którym wystarczają opony o zoptymalizowanych osiągach przez cały rok. Aby porównać parametry ogumienia całorocznego, i najlepiej skorzystać wyników profesjonalnych testów opon. Opony całoroczne Pirelli z reguły plasują się w sprawdzianach pośrodku stawki. Pirelli Cinturato All Season zajęła 5 miejsce w sprawdzianie opon całorocznych Auto Bild z 2017 roku i 5 lokatę w analogicznym teście ADAC rok wcześniej.
Wyniki dotyczą opon wielosezonowych Pirelli, gdyż model Scorpion Zero All Season nie został jeszcze przetestowany przez żadną popularną organizację, automobilclub, dziennikarzy motoryzacyjnych czy stowarzyszenie.
Zobacz inne określenia opon Pirelli Scorpion Zero All Season 255/55 R20 110W XL LR. Sformułowania te często spotykane są w komentarzach blogów czy na forach internetowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu sezonu (opony całoroczne), indeksów (110W XL, LR), rozmiaru (255/55 R20), nazwy producenta (Pirelli) oraz modelu (Scorpion Zero All Season) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon wielosezonowych o szerokości 255 mm, profilu 55 %, średnicy 20 cali oraz indeksach 110W. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Wśród polecanych znalazła się marka Pirelli – kosztująca od 820 do 842 zł za sztukę. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony całoroczne, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą bilety do teatru, wejściówki do kina, rabat na kolejne zakupy, promocja "zakup 4 opon w cenie 3" oraz oficjalne piłki nożne.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon wielosezonowych firmy Pirelli to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 38-60% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (intercars, oponeo czy abmoto) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. BGŻ BNP Paribas, Euro Bank oraz Alior Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon wielosezonowych Pirelli w rozmiarze 255/55 R20 XL, LR (110W). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 1052 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 4 208 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 393 (12 rat) do 2 147 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 2 147 zł | 4 294 zł | 86 zł |
4 | 1 095 zł | 4 380 zł | 172 zł |
6 | 744 zł | 4 464 zł | 256 zł |
8 | 569 zł | 4 552 zł | 344 zł |
10 | 463 zł | 4 630 zł | 422 zł |
12 | 393 zł | 4 716 zł | 508 zł |
Kupując opony całoroczne w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Scorpion Zero All Season mogą być m.in. ramki do tablic rejestracyjnych, mierniki ciśnienia, preparaty do mycia felg czy montaż w serwisie.