Porównujemy oferty 21 sklepów z oponami całorocznymi firmy Radar w rozmiarze 235/50R18. Zobacz gdzie kupić opony Dimax 4Season w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "101 W XL" w nazwie opony?
Radar Dimax 4Season w rozmiarze 235/50 R18 101W to opona całoroczna oraz wzmacniana (XL). Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy budżetowej. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Producent | Radar |
Koncern | grupa Radar |
Siedziba | Chiny |
Klasa | budżetowa |
Model | Dimax 4Season |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony całoroczne |
Rozmiar | [size width="235" profile="50" diameter="18"]235/50 R18[/size] |
Szerokość | 235 mm |
Profil | 50 % (opona niskoprofilowa) |
Średnica | 18 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 117,50 mm |
Kraj produkcji | Chiny |
Rodzaj bieżnika | symetryczny |
Indeks nośności | 101 |
Maksymalna nośność | 825 kg |
Indeks prędkości | W |
Maksymalna prędkość | 270 km/h |
Przeznaczenie | auta 4x4 / SUV |
Gwarancja | 2 lata od daty zakupu |
Opory toczenia | E (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | C (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 72 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 14,35 kg |
Cena | ~ 390 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | nie |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | - |
Pełna nazwa | Radar Dimax 4Season 235/50 R18 101W XL |
Opis opony Radar Dimax 4Season w pigułce. Producentem opon jest marka Radar, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Chiny. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie letnim i zimowym. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Radar (klasa budżetowa) to wynosi ona 2 lata od daty zakupu. Bieżnik Dimax 4Season ma konstrukcję symetryczną, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.
Opony całoroczne Radar Dimax 4Season 235/50 R18 mają za zadanie zapewnić bezpieczne podróżowanie niezależnie od warunków drogowych. Jak należy rozumieć oznaczenie rozmiaru opony? Pierwsza liczba w rozmiarze 235/50 R18 to szerokość opony podawana w milimetrach (tutaj 235 mm). Wysokość profilu to 50 (liczba jest procentem z szerokości – tutaj 117,50. Średnica tego modelu ma z kolei 18 cali.
Indeks nośności modelu Radar Dimax 4Season 235/50 R18 to 101, a indeks prędkości W. Za hamowanie na mokrej drodze produkt otrzymał klasę C na etykiecie, E w kategorii oporów toczenia i 72 dB w pomiarze hałasu zewnętrznego. Opony 235/50 R18 najczęściej montowane są w samochodach takich, jak Ford Kuga (I), Opel Insignia (A FL), Ford Kuga (II FL), Ford Galaxy (III), Opel Insignia (A) czy Ford Kuga (II). Konstrukcja opon wielosezonowych Radar Dimax 4Season 235/50 R18 jest przystosowana do osiągów czy możliwości właśnie takich aut.
Dimax 4Season w rozmiarze 235/50 R18 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie 4x4 / SUV. Opony do aut typu SUV są zaprojektowane tak, aby zapewnić bezpieczną i stabilną jazdę samochodem o większej masie i mocy. Tego typu opony mają takie same bieżniki, jak modele osobowe (a nawet często takie same nazwy produktów z dopiskiem "SUV"), ale różnią się od nich wzmocnioną konstrukcją i większą nośnością. Dzięki temu zapewniają stabilność samochodu o wyżej położonym środku ciężkości, a co za tym idzie bezpieczne i komfortowe podróżowanie niezależnie od warunków panujących na drodze.
Opony firmy Radar pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy budżetowej. Opony klasy ekonomicznej określane są także mianem budżetowych. W porównaniu do modeli z klasy średniej czy premium oferują nieco niższy poziom osiągów, ale z drugiej strony są od nich tańsze. Do klasy ekonomicznej zaliczane są marki Radar, Barum, Riken, Premiorri, Firemax, Sunny, Zeetex i wiele innych. Tego typu produkty są najczęściej polecane właścicielom mniejszych i słabszych aut, którzy nie pokonują zbyt dużych przebiegów rocznych, preferują spokojny styl jazdy albo po prostu dysponują ograniczonym budżetem na zakup opon.
Oznaczenie opon indywidualnymi etykietami wprowadziło rozporządzenie WE Nr 1222/2009. Regulacja nakazuje stosować tego typu oznakowanie w przypadku opon do aut osobowych, dostawczych i ciężarowych. Jej treść zawiera ocenę trzech parametrów: oporów toczenia, drogi hamowania na mokrej nawierzchni i poziomu hałasu. Zobacz jak prezentują się oceny opon Radar Dimax 4Season 235/50R18 101W na etykiecie unijnej.
Spalanie paliwa to jeden z parametrów zawartych na etykiecie dołączonej do każdej opony sprzedawanej na terenie Unii Europejskiej. Dzięki tym danym, kierowca może zobaczyć, który z modeli jest bardziej ekonomiczny w eksploatacji i na tej podstawie podjąć decyzję o zakupie. Oszczędność paliwa jest określana w zakresie od A do G na kolorowej skali mieszczącej się w lewym górnym rogu etykiety. Litera A i kolor zielony oznaczają największą oszczędność paliwa, a litera G i kolor czerwony - najmniejszą. Taką samą ocenę - "E" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskało jeszcze 18 innych produktów spełniających kryteria - opony Dimax 4Season (model) oraz 18 cali (średnica).
Etykieta unijna informuje między innymi o poziomie przyczepności opon na mokrej nawierzchni. Parametr ten jest oceniany w pomiarze drogi hamowania i siły tarcia opon w wyżej wspomnianych warunkach. Za przyczepność na mokrej nawierzchni dany model może otrzymać klasy od A do G. Warto jednak wiedzieć, że klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia opon o lepszych i gorszych parametrach, a modele z klasą G są po prostu niebezpieczne i nie dopuszcza się ich do sprzedaży. Identyczną notę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 15 innych produktów spełniających wytyczne - opony 235/50 R18 (rozmiar) oraz całoroczne (sezon).
Dzięki informacji o hałasie na zewnątrz auta zamieszczonej na etykiecie unijnej na opony, kierowca decydując się na wybór danego modelu wie z jakim hałasem wiąże się jego użytkowania. Zewnętrzny hałas toczenia opony jest generowany w czasie jazdy i mierzony w decybelach. Na etykiecie wyraża go piktogram obejmujący od jednej do trzech fal, przy czym jedna fala oznacza oponę najcichszą, a trzy – najgłośniejszą. Dane widoczne na etykiecie obejmują jednak tylko głośność na zewnątrz samochodu, a nie w kabinie. Wynik "72 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskało jeszcze 76 innych produktów spełniających kryteria - opony całoroczne (sezon), 18 cali (średnica) oraz budżetowa (klasa).
Radar to singapurski producent zajmujący się wytwarzaniem opon od 2006 roku. Marka należy do koncernu Omni United, który jest też właścicielem takich brandów jak Achilles, Roadlux czy Patriot. Kierowcy cenią opony Radar ze względu na bezpieczeństwo prowadzenia, korzystną cenę i zoptymalizowany komfort jazdy. Ogumienie Radar, które przeznaczone jest do aut osobowych, aut dostawczych, pojazdów przemysłowych i rolniczych, powstaje w zakładach Omni United rozlokowanych w Chinach, Indiach, Indonezji i na Sri Lance.
Model Dimax 4Season (Radar) wyposażony został w symetryczną rzeźbę bieżnika. Bieżnik symetryczny to rzeźba, w której obie połówki mają taki sam kształt, a opona pracuje w jednakowy sposób niezależnie od kierunku jazdy i sposobu montażu. Takie rozwiązanie przekłada się na dość przeciętne osiągi (szczególnie przy wyższych prędkościach i na mokrej nawierzchni), dlatego w przypadku opon osobowych takie rozwiązanie jest obecnie stosowane niezwykle rzadko. Do zalet takich produktów należy przede wszystkim niska cena (dotyczy aut osobowych). Opony symetryczne można częściej spotkać w przypadku samochodów dostawczych.
Napisy "101" oraz "W" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 825 kg) oraz prędkości (do 270 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon wielosezonowych. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji.
Radar Dimax 4Season 235/50 R18 należy do grupy opon wielosezonowych. Opony całoroczne najlepiej sprawdzają się w umiarkowanych warunkach pogodowych ze względu na zastosowanie specjalnej mieszanki przystosowanej do zimowej i letniej pogody. Ich bieżnik łączy zalety bieżnika letniego i zimowego, dlatego dobrze dostosowuje się do różnych warunków. Wielosezonowe modele to kompromis między oponom dedykowanym na poszczególne sezony, dlatego są szczególnie polecane kierowcom miejskich aut, którzy pokonują niewielkie przebiegi i podróżują głównie na terenie aglomeracji.
Gwarancja na opony Radar obowiązuje przez 2 lata od daty zakupu, co oznacza, że w tym czasie można zgłosić wszelkie wady produkcyjne ogumienia. Na uznanie reklamacji można liczyć w przypadku usterek związanych z konstrukcją opony, użytymi materiałami, a także jakością wykonania. Jeżeli kupujący opony nie ma pewności co do sposobu powstania wady, warto poradzić się specjalisty z serwisu ogumienia. Pomoże on w określeniu powstania usterki, a także pomoże w złożeniu reklamacji i dochodzeniu swoich praw przed producentem.
Opinie o oponie są obecnie zbierane od użytkowników. Czekamy na pierwsze wrażenia z jazdy oraz informacje jak opony zachowują się w różnych warunkach. Dodaj swoją opinię. W komentarzu poza recenzją proszę o podawanie marki i modelu auta, lokalizacji (góry, miasto, trasa) oraz preferowanego stylu jazdy.
Opony produkowane w Chinach zdobywają wśród użytkowników skrajne opinie, jednak ze względu na ich coraz wyższą jakość są cenione przez wszystkich szukających bezpiecznych opon w rozsądnej cenie. Chińskie opony są najczęściej wybierane przez kierowców szukających nowego ogumienia i nie chcących przepłacać. Zapewniają zoptymalizowane osiągi w zróżnicowanych warunkach pogodowych, a także dobrze radzą sobie w autach małolitrażowych i podczas jazdy po mieście. Mimo że są rzadko brane pod uwagę przez specjalistów z branży motoryzacyjnej podczas sezonowych testów ogumienia, coraz częściej zajmują w nich miejsca w środku stawki wykazując lepsze osiągi od konkurencyjnych opon wyprodukowanych w Ameryce czy Europie. Wszystko to sprawia, że sprzedaż chińskich opon na całym świecie rośnie, a kierowcy którzy nie byli wcześniej przekonani do ogumienia powstającego w tym kraju, zyskują o nim dobrą opinię i wybierają je do codziennej jazdy.
Zobacz inne określenia opon Radar Dimax 4Season 235/50 R18 101W XL. Sformułowania te często spotykane są w serwisach ogłoszeniowych czy na portalach społecznościowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu nazwy producenta (Radar), sezonu (opony całoroczne), indeksów (101W XL), rozmiaru (235/50 R18) oraz modelu (Dimax 4Season) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon wielosezonowych o szerokości 235 mm, profilu 50 %, średnicy 18 cali oraz indeksach 101W. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony całoroczne, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą assistance 24/7, wycieczki zagraniczne, rabat na kolejne zakupy, karty paliwowe lub bilety na zawody żużlowe.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon wielosezonowych firmy Radar to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 41-55% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (voida, oponeo czy oponylux) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Santander Consumer Bank, Euro Bank lub Alior Bank. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon wielosezonowych Radar w rozmiarze 235/50 R18 XL (101W). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 390 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 1 560 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 146 (12 rat) do 796 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 796 zł | 1 592 zł | 32 zł |
4 | 406 zł | 1 624 zł | 64 zł |
6 | 276 zł | 1 656 zł | 96 zł |
8 | 211 zł | 1 688 zł | 128 zł |
10 | 172 zł | 1 720 zł | 160 zł |
12 | 146 zł | 1 752 zł | 192 zł |
Kupując opony całoroczne w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Dimax 4Season mogą być m.in. preparaty do mycia felg, skrobaczki do szyb, ramki do tablic rejestracyjnych czy ubezpieczenie opon.