Data modyfikacji:

Radar Dimax 4Season 245/40 R18 97W XL

Autor: Łukasz Wulkanista

Opona całoroczna Radar Dimax 4Season 245/40 R18 97W XL (zdj

Zdjęcie poglądowe modelu Dimax 4Season w rozmiarze 245/40 R18 XL

Porównujemy oferty 25 sklepów z oponami całorocznymi firmy Radar w rozmiarze 245/40R18. Zobacz gdzie kupić opony Dimax 4Season w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.

Co oznacza zapis "97 W XL" w nazwie opony?

Parametry techniczne

Radar Dimax 4Season w rozmiarze 245/40 R18 97W to opona całoroczna oraz wzmacniana (XL). Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy budżetowej. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.

Pełna specyfikacja opony (szczegóły produktu)
Parametr Wartość
Producent Radar
Koncern grupa Radar
Siedziba Chiny
Klasa budżetowa
Model Dimax 4Season
Poprzedni model -
Następny model -
Sezon opony całoroczne
Rozmiar [size width="245" profile="40" diameter="18"]245/40 R18[/size]
Szerokość 245 mm
Profil 40 % (opona niskoprofilowa)
Średnica 18 cali
Konstrukcja R (radialna)
Wysokość profilu 98 mm
Kraj produkcji Chiny
Rodzaj bieżnika symetryczny
Indeks nośności 97
Maksymalna nośność 730 kg
Indeks prędkości W
Maksymalna prędkość 270 km/h
Przeznaczenie auta osobowe
Gwarancja 2 lata od daty zakupu
Opory toczenia E (spalanie paliwa)
Przyczepność na mokrym C (droga hamowania)
Hałas zewnętrzny 72 dB
Fale (1-3) 2
Waga (ciężar) 10,70 kg
Cena ~ 182 zł (brutto, z VAT)
Run Flat nie
Wzmocnienie tak (XL)
Rant ochronny felgi -
Inne oznaczenia -
Pełna nazwa Radar Dimax 4Season 245/40 R18 97W XL

Model Dimax 4Season

Fragment bieżnika Dimax 4Season firmy Radar (zdjęcie)

Opis opony Radar Dimax 4Season w pigułce. Producentem opon jest marka Radar, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Chiny. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie letnim i zimowym. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Radar (klasa budżetowa) to wynosi ona 2 lata od daty zakupu. Bieżnik Dimax 4Season ma konstrukcję symetryczną, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.

Opony całoroczne Radar Dimax 4Season w rozmiarze 245/40 R18 97W XL

Opona całoroczna Radar Dimax 4Season 245/40 R18 jest zaprojektowana z myślą o samochodach typu Volvo V70 (III), Audi A4 (B8), Volvo S80 (P3), Mercedes Klasa E (212 FL) czy Mercedes CLS (219) i to właśnie w nich jest najczęściej montowana. W ramach europejskiego systemu etykiet omawiany model otrzymał klasę E podczas pomiaru oporów toczenia (wpływają one na spalanie paliwa i emisję CO2 do atmosfery), ocenę C za hamowanie na mokrej nawierzchni, a pomiar emitowanego hałasu zewnętrznego dał wynik na poziomie 72 dB.

Warto także wspomnieć, że prezentowane opony całoroczne Radar Dimax 4Season 245/40 R18 mają indeks nośności 97, co oznacza, że przy jeździe z maksymalną prędkością dopuszczalne obciążenie dla jednej opony wynosi 730 kg. Sama maksymalna prędkość wynosząca tutaj 270 km/h jest oznaczona za pomocą indeksu prędkości W.

Jak należy rozumieć oznaczenie rozmiaru opon wielosezonowych Radar Dimax 4Season? Pierwsza pozycja w rozmiarze opony 245/40 R18 to jej szerokość określona w milimetrach – w tym przypadku jest to 245 mm (24,50 cm). Druga z liczb określa wysokość profilu modelu i jest podawana jako procent z szerokości – tutaj 40% z 245, czyli 98 mm. Litera to typ konstrukcji opony ("R" – radialna, "-" – diagonalna, "B" – diagonalna z opasaniem – ang. bias belted). Ostatnia liczba to podana w calach średnica felgi, na jaką należy zamontować oponę – tutaj 18 cali.

Opona osobowa

Przeznaczenie - samochody osobowe (zdjęcie)

Dimax 4Season w rozmiarze 245/40 R18 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie osobowe. Opony osobowe mogą być całoroczne, letnie lub zimowe. W zależności od potrzeb czy posiadanego budżetu kierowcy mogą wybierać wśród najtańszych opon osobowych klasy ekonomicznej, średniej (dobry stosunek ceny do jakości) lub premium (najwyższy poziom osiągów). Opony osobowe najczęściej wyposażone są w bieżnik asymetryczny (szczególnie te modele do samochodów o większej mocy) lub kierunkowy (najbardziej popularny wśród opon zimowych i całorocznych, ale jest też często stosowany w oponach letnich).

Klasa - budżetowa. Alternatywa dla kierowców preferujących jazdę po mieście

Klasa - budżetowa

Opony firmy Radar pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy budżetowej. Opony klasy ekonomicznej są wybierane przez kierowców, którzy nie dysponują zbyt dużym budżetem na zakup ogumienia, posiadają auto o mniejszej mocy lub preferują spokojny styl jazdy. W przypadku opon klasy ekonomicznej stosowane są bardziej uniwersalne bieżniki i nieco mniej zaawansowane mieszanki gumowe – często są to technologie obecne kilka sezonów wcześniej w oponach wyższych klas. Największą popularnością wśród opon klasy ekonomicznej cieszą się: Radar, PowerTrac, Sunny, Sava, Neolin, Laufenn i Dębica.

Etykieta unijna opon Dimax 4Season 245/40 R18 czyli ocena spalania, hamowania i hałasu

Unijna etykieta to obowiązkowe na terenie Unii Europejskiej oznaczenie informujące o parametrach sprzedawanych opon. Jej zadaniem jest pomoc kierowcom w wyborze modelu, który będzie zoptymalizowany pod kątem różnych osiągów. Etykiety informują o poziomie hałasu generowanym podczas jazdy, zużyciu paliwa, a także zachowaniu na mokrej nawierzchni. Dzięki porównaniu poszczególnych etykiet, a także cenie różnych modeli ogumienia, kierowca może wybrać opony najbardziej dopasowane do jego potrzeb i możliwości finansowych. Zobacz jak prezentują się oceny opon Radar Dimax 4Season 245/40R18 97W na etykiecie unijnej.

Spalanie paliwa - ocena E

Spalanie paliwa to bardzo ważny parametr decydujący często o wyborze danego modelu. Dzięki etykiecie unijnej, kierowca kupujący ogumienie na terenie Unii Europejskiej zyskuje wiedzę na temat spalania paliwa każdego modelu. Efektywność paliwowa jest obrazowana na etykiecie za pomocą kolorowej skali i liter od A do G. Litera A (kolor zielony) to najwyższa klasa oszczędności paliwa, podczas gdy G (kolor czerwony) najniższe parametry w zakresie spalania. To istotne dane, ponieważ różnica między klasami A i G może oznaczać zużycie paliwa ograniczone nawet o 7,5%. Taką samą ocenę - "E" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskał jeszcze 1 produkt spełniający kryteria - opony Radar (producent), całoroczne (sezon) oraz 245/40 R18 (rozmiar).

Hamowanie na mokrym - ocena C

Przyczepność na mokrej nawierzchni to zdolność zachowania kontaktu opony z pokrytą wodą jezdnią. Najkrótszą drogą hamowania cechuje się ogumienie zaliczane do klasy "A". Najsłabsze parametry pod tym względem mają modele z notą "F" (w przypadku aut osobowych) lub "G" (dla pozostałych pojazdów). Identyczną notę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 58 innych produktów spełniających wytyczne - opony całoroczne (sezon), 18 cali (średnica) oraz budżetowa (klasa).

Hałas na zewnątrz - 72 dB

Hałas zewnętrzny to inaczej natężenie dźwięku, który wytwarzany jest przez pracująca oponę. Pod tym względem ogumienie dzieli się na trzy kategorie oznaczane od najcichszych do najgłośniejszych graficznymi symbolami jednej, dwóch lub trzech fal. Dodatkowo umieszcza się w tym miejscu również liczbę oznaczającą średnie natężenie hałasu w decybelach. Wynik "72 dB" na etykiecie unijnej w kategorii "hałas zewnętrzny" uzyskało jeszcze 12 innych produktów spełniających kryteria - opony 245/40 R18 (rozmiar) oraz całoroczne (sezon).

Firma Radar

Logo firmy oponiarskiej Radar (zdjęcie)

Radar to singapurski producent zajmujący się wytwarzaniem opon od 2006 roku. Marka należy do koncernu Omni United, który jest też właścicielem takich brandów jak Achilles, Roadlux czy Patriot. Kierowcy cenią opony Radar ze względu na bezpieczeństwo prowadzenia, korzystną cenę i zoptymalizowany komfort jazdy. Ogumienie Radar, które przeznaczone jest do aut osobowych, aut dostawczych, pojazdów przemysłowych i rolniczych, powstaje w zakładach Omni United rozlokowanych w Chinach, Indiach, Indonezji i na Sri Lance.

Jak sprawdza się symetryczna rzeźba bieżnika w oponie Radar Dimax 4Season 245/40 R18 97W? Poznaj jej wady i zalety

Bieżnik symetryczny (zdjęcie)

Model Dimax 4Season (Radar) wyposażony został w symetryczną rzeźbę bieżnika. Bieżnik symetryczny to rzeźba, w której dwie połowy opony są takie same. W efekcie można je dowolnie zamontować na samochodzie (kierunek toczenia czy strona opony nie mają tu znaczenia). Przekłada się to na dość przeciętne osiągi, szczególnie przy wyższych prędkościach. Z drugiej strony są one bardzo odporne na zużycie, a koszt ich projektowania i produkcji jest stosunkowo najniższy. W związku z tym bieżnik symetryczny można obecnie spotkać głównie w oponach dostawczych i ciężarowych.

Oznaczenia 97W oraz XL

Napisy "97" oraz "W" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 730 kg) oraz prędkości (do 270 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon wielosezonowych. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji.

Opona na sezon letni oraz zimowy

Opony całoroczne

Radar Dimax 4Season 245/40 R18 należy do grupy opon wielosezonowych. Opony całoroczne/wielosezonowe zaprojektowane są tak, aby zapewnić optymalne właściwości jezdne zarówno w okresie letnim, jak i zimowym. Tego typu ogumienie zwykle stanowi kompromis pomiędzy osiągami typowych opon letnich i zimowych – część bieżnika odpowiada za prowadzenie na suchej drodze, a część jest przystosowana do zimowej nawierzchni. Mieszanka gumowa opon całorocznych najlepiej sprawdza się w umiarkowanych temperaturach – nie jest tak dobra w upały i podczas mrozu, jak mieszanki opon sezonowych.

Gwarancja na opony Dimax 4Season

Zastanawiasz się nad reklamowaniem uszkodzonej opony? To dobry pomysł w przypadku wykrycia wady fabrycznej ogumienia. Musisz przy tym pamiętać, że opony to produkt, który ulega naturalnemu zużyciu, dlatego im szybciej zgłosisz sprzedawcy wystąpienie usterki, tym większa szansa na pozytywne i sprawne rozstrzygnięcie sprawy. Okresy gwarancyjne mogą się różnić w zależności od wytycznych producenta. W przypadku opon klasy budżetowej Radar, firma udziela pełnej gwarancji na okres 2 lat od daty zakupu.

2 lata od daty zakupu

Opinie kierowców rozmiaru 245/40 R18 o oponach Radar Dimax 4Season

Opinie o oponie są obecnie zbierane od użytkowników. Czekamy na pierwsze wrażenia z jazdy oraz informacje jak opony zachowują się w różnych warunkach. Dodaj swoją opinię. W komentarzu poza recenzją proszę o podawanie marki i modelu auta, lokalizacji (góry, miasto, trasa) oraz preferowanego stylu jazdy.

Radar w testach opon wielosezonowych

Test opon wielosezonowych Radar

Opony wyprodukowane w Chinach cieszą się popularnością wśród kierowców szukających ogumienia oferującego optymalne osiągi w rozsądnej cenie. Są dobrym rozwiązaniem dla wszystkich, którzy pokonują niewielkie odległości i korzystają z samochodu głównie w mieście. Dzięki zaawansowanym technologiom, niekorzystna opinia jaka towarzyszyła chińskim oponom od wielu lat, nie ma przełożenia na faktyczną jakość tych opon. Doceniają je użytkownicy na całym świecie, a także specjaliści z automobilklubów i czasopism motoryzacyjnych, którzy przed każdym sezonem testują wybrane opony. Modele chińskie nie są zbyt często sprawdzane w testach, jednak na podstawie kilku prestiżowych badań, w których brały udział, można wywnioskować, że zapewniają bezpieczeństwo w zróżnicowanych warunkach pogodowych i gwarantują stabilną jazdę zarówno na suchej, jak i na mokrej nawierzchni. Wszystko to sprawia, że z roku na rok wzrasta ich sprzedaż wśród kierowców szukających niedrogiego ogumienia do swojego auta.

Radar Dimax 4Season 245/40 R18 97W XL na forach czyli inne formy zapisu prezentowanej opony

Zobacz inne określenia opon Radar Dimax 4Season 245/40 R18 97W XL. Sformułowania te często spotykane są w komentarzach blogów czy na forach internetowych. Zwroty zawierają różne formy zapisu modelu (Dimax 4Season), indeksów (97W XL), nazwy producenta (Radar), sezonu (opony całoroczne) oraz rozmiaru (245/40 R18) przedstawione w odmiennej kolejności.

Znalezione m.in. na forum:

  • Radar Dimax 4Season 245/40R18 XL
  • Radar 245/40 R18 Dimax 4Season XL
  • opony całoroczne 245/40 R18 Radar Dimax 4Season
  • Dimax 4Season 245/40 R18 97 W całoroczne
  • opony 245 40 18 Dimax AllSeason Radar

Polecane opony całoroczne 245 40 R18 97W o podobnych parametrach i cenie

Poniżej lista alternatywnych opon wielosezonowych o szerokości 245 mm, profilu 40 %, średnicy 18 cali oraz indeksach 97W. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.

Opona całoroczna
Opona Michelin CrossClimate+ 245 40 R18 97Y XL FR

Logo firmy Michelin
Klasa premium

Michelin CrossClimate+
245/40 R18 97Y XL FR

  • Wzmacniane – XL
  • Rant ochronny – FR
  • Gwarancja – 5 lat od daty zakupu
  • Indeks nośności – 97 (do 730 kg/oponę)
  • Indeks prędkości – Y (do 300 km/h)
C B 69dB
Cena od 612 zł / szt.

Opona całoroczna
Opona Kleber Quadraxer 2 245 40 R18 97W XL FR

Logo firmy Kleber
Klasa średnia

Kleber Quadraxer 2
245/40 R18 97W XL FR

  • Wzmacniane – XL
  • Rant ochronny – FR
  • Gwarancja – 5 lat od daty zakupu
  • Indeks nośności – 97 (do 730 kg/oponę)
  • Indeks prędkości – W (do 270 km/h)
C B 69dB
Cena od 477 zł / szt.

Opona całoroczna
Opona Continental AllSeasonContact 245 40 R18 97V XL FR

Logo firmy Continental
Klasa premium

Continental AllSeasonContact
245/40 R18 97V XL FR

  • Wzmacniane – XL
  • Rant ochronny – FR
  • Gwarancja – 7 lat od daty zakupu
  • Indeks nośności – 97 (do 730 kg/oponę)
  • Indeks prędkości – V (do 240 km/h)
  • Niskie spalanie paliwa (klasa B)
B B 72dB
Cena od 646 zł / szt.

Opona całoroczna
Opona Bridgestone Weather Control A005 245 40 R18 97Y XL FR

Logo firmy Bridgestone
Klasa premium

Bridgestone Weather Control A005
245/40 R18 97Y XL FR

  • Wzmacniane – XL
  • Rant ochronny – FR
  • Gwarancja – 5 lat od daty produkcji
  • Indeks nośności – 97 (do 730 kg/oponę)
  • Indeks prędkości – Y (do 300 km/h)
  • Dodatkowe oznaczenia – 3PMSF
  • Najlepsza przyczepność na mokrym (klasa A)
C A 71dB
Cena od 544 zł / szt.

Opona całoroczna
Opona Vredestein Quatrac 5 245 40 R18 97Y XL FSL

Logo firmy Vredestein
Klasa premium

Vredestein Quatrac 5
245/40 R18 97Y XL FSL

  • Wzmacniane – XL
  • Rant ochronny – FSL
  • Gwarancja – 3 lata od daty zakupu
  • Indeks nośności – 97 (do 730 kg/oponę)
  • Indeks prędkości – Y (do 300 km/h)
C C 70dB
Cena od 533 zł / szt.

Dodatkowe informacje

Kierowca w samochodzie

Na koniec kilka słów o promocjach na opony całoroczne, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.

Promocja i wyprzedaż

Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą zwrot części gotówki, promocja "zakup 4 opon w cenie 3", pamięci przenośne USB, rabat na kolejne zakupy oraz assistance 24/7.

Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon wielosezonowych firmy Radar to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 41-55% od ceny detalicznej.

Zakup na raty

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (oponylux, oponeo czy sklepopon) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. mBank, BGŻ BNP Paribas czy Credite Agricole. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).

Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon wielosezonowych Radar w rozmiarze 245/40 R18 XL (97W). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 182 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 728 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 68 (12 rat) do 372 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.

Kalkulacja zakupu opon na raty
Ilość rat Miesięczna rata Koszt całkowity Nadpłata
2 372 zł 744 zł 16 zł
4 190 zł 760 zł 32 zł
6 129 zł 774 zł 46 zł
8 99 zł 792 zł 64 zł
10 81 zł 810 zł 82 zł
12 68 zł 816 zł 88 zł

Produkty powiązane

Kupując opony całoroczne w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Dimax 4Season mogą być m.in. ubezpieczenie opon, podkładki antypoślizgowe pod telefon, ładowarki do telefonu na USB oraz montaż w serwisie.

opony całoroczne 205/60 r16 ranking

Test opon całorocznych 205/60 R16. Ranking Wulkanisty 2025 

2025-04-11
Kierowcy są pogodzeni z faktem, że wraz z nadejściem okresu jesienno-zimowego przychodzi pora na wymianę opon. Jednak wielu właścicieli aut zwleka z założeniem i zakupem nowego kompletu, ponieważ wiąże się to z niemałą stratą czasu i dodatkowymi wydatkami. Dlatego w ostatnich latach tak szybko rośnie zainteresowanie oponami całorocznymi, które sprawdzają się w dowolnej aurze. Przedstawiamy ranking polecanych opon wielosezonowych 205/60 R16.
opony całoroczne 195/55 r16 ranking

Test opon całorocznych 195/55 R16. Ranking Wulkanisty 2025 

2025-04-09
Coraz popularniejszym rozwiązaniem na które decydują się właściciele aut, jest zakup specjalnych opon całorocznych, które sprawdzają się zarówno w trakcie letnich upałów, jak i zimowych zamieci. Przedstawiamy ranking polecanych modeli opon wielosezonowych 195/55 R16.
opony wielosezonowe 185/65 r15 ranking

Test opon całorocznych 185/65 R15. Ranking Wulkanisty 2025 

2025-04-07
Rosnącą popularnością cieszą się opony wielosezonowe, które radzą sobie równie dobrze na oblodzonych i mokrych drogach, jak i na autostradach rozgrzanych w letnim upale. Przedstawiamy ranking polecanych opon całorocznych 185/65 R15.
opony wielosezonowe 185/60 r15 ranking

Test opon całorocznych 185/60 R15. Ranking Wulkanisty 2025 

2025-04-04
Opony wielosezonowe cieszą się w naszym kraju coraz większą popularnością, do czego niewątpliwie przyczyniają się coraz łagodniejsze zimy, które sprawiają, że wielu kierowców nie odczuwa potrzeby zakładania ogumienia stworzonego z myślą o niej. Modele te radzą sobie równie dobrze na rozgrzanym asfalcie, jak i zabłoconych lub oblodzonych miejskich drogach. Przedstawiamy ranking polecanych modeli 185/60 R15.
opony całoroczne 215/65 r16 ranking

Test opon całorocznych 215/65 R16. Ranking Wulkanisty 2025

2025-03-31
Coroczna wymiana opon letnich na zimowe jest niewątpliwie kłopotliwa, kierowcy muszą bowiem znaleźć nie tylko miejsce na przechowywanie nieużywanego kompletu, ale również poświecić sporo cennego czasu na wizytę w warsztacie. Z tych powodów coraz większym zainteresowaniem cieszą się opony wielosezonowe, z których możemy korzystać niezależnie od aury za oknem. Przedstawiamy ranking opon całorocznych 215/65 R16.
kormoran all season vs goodyear eagle sport

Kormoran All Season vs. Goodyear Eagle Sport All-Season: Porównanie opon całorocznych

2025-02-03
Wybór odpowiednich opon całorocznych to kluczowy element zapewniający bezpieczeństwo i komfort jazdy przez cały rok. Dziś przyjrzymy się dwóm popularnym modelom: Kormoran All Season oraz Goodyear Eagle Sport All-Season, analizując ich specyfikacje, osiągi i opinie użytkowników.