Porównujemy oferty 26 sklepów z oponami całorocznymi firmy Radar w rozmiarze 245/45R18. Zobacz gdzie kupić opony Dimax 4Season w najniższej cenie. Sprawdź opinie kierowców, przejrzyj wyniki testów, dane techniczne, okres gwarancji i zdjęcia bieżnika. Przeczytaj opis modelu oraz informacje o producencie. Zobacz co przedstawia etykieta unijna, jakie jest przeznaczenie czy rodzaj bieżnika wybranego produktu. Sprawdź jak kształtuje się aktualna cena opon.
Co oznacza zapis "100 W XL, Run Flat" w nazwie opony?
Radar Dimax 4Season w rozmiarze 245/45 R18 100W to opona całoroczna, wzmacniana (XL) oraz wykonana w technologii run on flat (Run Flat). Marka, model jak również sama opona - zaliczane są do klasy budżetowej. Pełna lista parametrów została zaprezentowana w tabeli poniżej.
Parametr | Wartość |
---|---|
Producent | Radar |
Koncern | grupa Radar |
Siedziba | Chiny |
Klasa | budżetowa |
Model | Dimax 4Season |
Poprzedni model | - |
Następny model | - |
Sezon | opony całoroczne |
Rozmiar | [size width="245" profile="45" diameter="18"]245/45 R18[/size] |
Szerokość | 245 mm |
Profil | 45 % (opona niskoprofilowa) |
Średnica | 18 cali |
Konstrukcja | R (radialna) |
Wysokość profilu | 110,25 mm |
Kraj produkcji | Chiny |
Rodzaj bieżnika | symetryczny |
Indeks nośności | 100 |
Maksymalna nośność | 800 kg |
Indeks prędkości | W |
Maksymalna prędkość | 270 km/h |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Gwarancja | 2 lata od daty zakupu |
Opory toczenia | E (spalanie paliwa) |
Przyczepność na mokrym | C (droga hamowania) |
Hałas zewnętrzny | 72 dB |
Fale (1-3) | 2 |
Waga (ciężar) | 17,65 kg |
Cena | ~ 323 zł (brutto, z VAT) |
Run Flat | tak (Run Flat) |
Wzmocnienie | tak (XL) |
Rant ochronny felgi | - |
Inne oznaczenia | - |
Pełna nazwa | Radar Dimax 4Season 245/45 R18 100W XL Run Flat |
Opis opony Radar Dimax 4Season w pigułce. Producentem opon jest marka Radar, która posiada swoje fabryki w takich krajach jak Chiny. Prezentowany model stworzono z myślą o sezonie letnim i zimowym. Jeżeli chodzi o gwarancję na opony Radar (klasa budżetowa) to wynosi ona 2 lata od daty zakupu. Bieżnik Dimax 4Season ma konstrukcję symetryczną, o której więcej dowiesz się w tej części opisu.
Opony całoroczne Radar Dimax 4Season 245/45 R18 zostały zaprojektowane z myślą o samochodach typu Opel Insignia (A), BMW Seria 5 (F10 FL), BMW Seria 5 (F10), Mercedes Klasa E (213), Citroen C5 (III) czy Audi A8 (D2). Ich konstrukcja i osiągi są dostosowane do możliwości właśnie takich aut i oczekiwań ich kierowców. Prezentowany tutaj model Radar Dimax 4Season 245/45 R18 w ramach europejskiego systemu etykiet otrzymał klasę E za poziom oporów toczenia, C w pomiarze drogi hamowania na mokrej drodze i 72 dB za emisję hałasu zewnętrznego.
Rozmiar 245/45 R18 opon Radar Dimax 4Season należy czytać następująco: szerokość 245 mm, wysokość profilu 45 (jako procent z szerokości, czyli 110,25 mm) i średnica 18 cali. Litera przed oznaczeniem średnicy oznacza typ konstrukcji opony – może być radialna lub diagonalna. Omawiane opony Radar Dimax 4Season 245/45 R18 mają indeks prędkości W (oznacza to dopuszczalną prędkość 270 km/h) i indeks nośności 100 (dopuszczalne obciążenie wynosi tutaj 800 kg).
Dimax 4Season w rozmiarze 245/45 R18 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie osobowe. Opony osobowe oferują dobrą przyczepność w zróżnicowanych warunkach pogodowych, a przy tym zapewniają odpowiedni komfort jazdy i często niskie opory toczenia, które wpływają na poziom spalania paliwa. Montuje się je w autach miejskich, klasy średniej, rodzinnych sedanach i kombi, a także luksusowych limuzynach i samochodach sportowych. W zależności od posiadanego budżetu, miejsca użytkowania auta, jego mocy, stylu jazdy czy pokonywanych przebiegów rocznych kierowcy mogą wybierać wśród opon osobowych klas ekonomicznej, średniej i premium.
Opony firmy Radar pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy budżetowej. Opony klasy ekonomicznej (budżetowej) to optymalny wybór dla kierowców, którzy pokonują niewielkie przebiegi głownie w mieście i nie chcą przepłacać. Modele tej klasy sprawdzą się w niewielkich, miejskich autach o silnikach słabszej mocy i w przypadku kierowców prowadzących na co dzień spokojnie. Ich największą zaletą jest niewygórowana cena, przy czym gwarantują one bezpieczeństwo w kluczowych zakresach. Do najchętniej wybieranych marek opon klasy ekonomicznej należą: Radar, Dębica, Apollo, Firemax, Matador, Sava czy Premiorri.
Etykieta Unijna wprowadzona została w roku 2012, aby ułatwić konsumentom wybór opon cechujących się optymalnymi dla nich parametrami. Dzięki temu informacje o istotnych danych technicznych umieszczane są na każdej dostępnej na rynku oponie samochodowej. Treść etykiety zawiera ocenę ekonomiki jazdy, drogi hamowania na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego. Zobacz jak prezentują się oceny opon Radar Dimax 4Season 245/45R18 100W na etykiecie unijnej.
Opory toczenia oceniane są w siedmiostopniowej skali. Opony w aż 20% odpowiadają za zużycie paliwa i emisję spalin przez samochód. Najbardziej oszczędne i ekologiczne są modele przydzielone do klasy "A" – najsłabsze pod tym względem jest ogumienie oznaczone notą "G". Taką samą ocenę - "E" na etykiecie unijnej w kategorii "spalanie paliwa" uzyskały jeszcze 4 inne produkty spełniające kryteria - opony 245/45 R18 (rozmiar) oraz całoroczne (sezon).
Etykieta unijna ocenia między innymi przyczepność na mokrej nawierzchni. Aby wyznaczyć klasy w ramach tego parametru mierzy się drogę hamowania opon i ich siłę tarcia o nawierzchnię, a następnie porównuje z wynikami modelu referencyjnego. Za przyczepność na mokrej nawierzchni na etykietach opony mogą otrzymać klasy od A do G. Trzeba jednak pamiętać, klasa D nie jest używana dla lepszego rozgraniczenia modeli o lepszych i gorszych parametrach, a produkty z klasą G są po prostu niebezpieczne i nie dopuszcza się ich do obrotu. Identyczną notę - "C" na etykiecie unijnej w kategorii "przyczepność na mokrej nawierzchni" uzyskało jeszcze 16 innych produktów spełniających wytyczne - opony Dimax 4Season (model) oraz 18 cali (średnica).
Zmniejszenie hałasu wytwarzanego przez opony podczas jazdy, to nie tylko większy komfort dla kierowców i mieszkańców miast, ale także element wpływający na chronienie środowiska naturalnego. Dzięki zawarciu na unijnej etykiecie dołączonej do opony informacji dotyczącej hałasu zewnętrznego generowanego przez oponę, każdy kierowca może wybrać model gwarantujący odpowiedni poziom komfortu. Parametr wyraża się w decybelach, a także za pomocą piktogramu przedstawiającego trzy fale dźwiękowe, gdzie jedna fala określa opony najcichsze, a trzy - emitujące najwięcej hałasu zewnętrznego.
Radar to singapurski producent zajmujący się wytwarzaniem opon od 2006 roku. Marka należy do koncernu Omni United, który jest też właścicielem takich brandów jak Achilles, Roadlux czy Patriot. Kierowcy cenią opony Radar ze względu na bezpieczeństwo prowadzenia, korzystną cenę i zoptymalizowany komfort jazdy. Ogumienie Radar, które przeznaczone jest do aut osobowych, aut dostawczych, pojazdów przemysłowych i rolniczych, powstaje w zakładach Omni United rozlokowanych w Chinach, Indiach, Indonezji i na Sri Lance.
Model Dimax 4Season (Radar) wyposażony został w symetryczną rzeźbę bieżnika. W oponach z bieżnikiem symetrycznym jego dwie połowy stanowią swoje lustrzane odbicie, a opona pracuje w taki sam sposób niezależnie od sposobu montażu czy kierunku jazdy. Bieżnik symetryczny przekłada się na dość przeciętne osiągi przy wyższych prędkościach i na mokrej drodze, dlatego w oponach osobowych praktycznie się go nie stosuje (jedynie w starszych modelach). Opony osobowe z bieżnikiem symetrycznym są stosunkowo tanie. Tego typu rzeźbę można spotkać w modelach zaprojektowanych z myślą o samochodach dostawczych lub ciężarowych.
Napisy "100" oraz "W" umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 800 kg) oraz prędkości (do 270 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon wielosezonowych. Run Flat to technologia umożliwiająca kontynuację jazdy mimo utraty ciśnienia w oponach (do 80 km/h). XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji.
Radar Dimax 4Season 245/45 R18 należy do grupy opon wielosezonowych. Opony całoroczne są dla ciebie, jeżeli jeździsz głównie w mieście, pokonujesz niewielkie odległości i preferujesz spokojny styl jazdy. To ogumienie łączy w sobie kluczowe funkcje opon zimowych i letnich, zapewniając bezpieczną jazdę przez cały rok. Zoptymalizowana mieszanka i bieżnik pozwalają na zachowanie stabilności podczas chłodniejszych i cieplejszych miesięcy. Jest to jednak rozwiązanie kompromisowe - w przypadku, gdy oczekujesz maksymalnych osiągów bez względu na pogodę, lepiej zdecydować się na opony dedykowane danej porze roku.
Radar to opony klasy budżetowej, które oferują zrównoważony stosunek jakości do ceny i sprawdzają się podczas codziennej jazdy. Producent ogumienia tej marki udziela gwarancji na okres 2 lat od daty zakupu, co oznacza, że w tym czasie można zgłosić wszelkie wady produkcyjne ogumienia. Warto jednak pamiętać, że opony są produktami ulegającymi naturalnemu zużyciu, dlatego im dłużej będziemy zwlekać ze zgłoszeniem sprzedawcy usterki, tym trudniej będzie uzyskać pozytywne rozpatrzenie reklamacji.
Opinie o oponie są obecnie zbierane od użytkowników. Czekamy na pierwsze wrażenia z jazdy oraz informacje jak opony zachowują się w różnych warunkach. Dodaj swoją opinię. W komentarzu poza recenzją proszę o podawanie marki i modelu auta, lokalizacji (góry, miasto, trasa) oraz preferowanego stylu jazdy.
"Zrównoważone osiągi w każdej sytuacji pogodowej - zarówno na suchej, jak i na mokrej nawierzchni", "zapewniają bezpieczną jazdę", “sprawne ruszanie z miejsca i krótka droga hamowania to główne zalety tych opon", "gwarantują optymalny komfort prowadzenia i nie zawodzą w trudnych warunkach drogowych" - to tylko niektóre z opinii zadowolonych użytkowników korzystających na co dzień z chińskich opon. Te produkty, które dawniej nie cieszyły się pozytywną opinią użytkowników, obecnie są coraz częściej polecane przez kierowców. Zaawansowanie technologiczne chińskich opon i ich coraz wyższa jakość, sprawiają że mogą konkurować one z oponami produkowanymi w Europie. Chińskie opony są także coraz częściej brane pod uwagę podczas testów opon przygotowywanych przez specjalistów z branży motoryzacyjnej. Wynika z nich, że zapewniają optymalne parametry podczas codziennej jazdy, sprawdzają się w autach małolitrażowych i radzą sobie najlepiej w umiarkowanych warunkach pogodowych.
Zobacz inne określenia opon Radar Dimax 4Season 245/45 R18 100W XL Run Flat. Sformułowania te często spotykane są w komentarzach blogów czy na grupach dyskusyjnych. Zwroty zawierają różne formy zapisu rozmiaru (245/45 R18), sezonu (opony całoroczne), nazwy producenta (Radar), indeksów (100W XL, Run Flat) oraz modelu (Dimax 4Season) przedstawione w odmiennej kolejności.
Poniżej lista alternatywnych opon wielosezonowych o szerokości 245 mm, profilu 45 %, średnicy 18 cali oraz indeksach 100W. Przygotowana propozycja to ogumienie o podobnych parametrach oraz zbliżonym przedziale cenowym. Dla przypomnienia etykieta, gwarancja oraz cena obecnie omawianej opony.
Na koniec kilka słów o promocjach na opony całoroczne, wyprzedażach starszych modeli, zakupach na raty oraz produktach powiązanych.
Zacznijmy od promocji, którymi coraz częściej kuszą swoich klientów producenci oraz właściciele sklepów internetowych. Do najchętniej stosowanych benefitów w branży oponiarskiej należą bilety na zawody żużlowe, smycze do kluczy, karty paliwowe, wycieczki zagraniczne czy karty przedpłacone.
Jeżeli chodzi o wyprzedaż opon wielosezonowych firmy Radar to najbardziej opłacalny okazuje się zakup ogumienia poza szczytem sezonu. Kolejną praktyką sklepów z oponami jest przecenianie produktów, których data produkcji jest starsza niż 2-3 lata. Wówczas możemy się liczyć z upustami rzędu 38-64% od ceny detalicznej.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, większość sklepów z oponami (oponylux, oponeo czy intercars) udostępniła możliwość zakupu swoich produktów na raty, prezentując oferty placówek tj. Alior Bank, Santander Consumer Bank oraz Credite Agricole. Klienci otrzymują do dyspozycji raty 0% lub (najczęściej) z oprocentowaniem oscylującym w okolicach 1% (0,90 - 1,20).
Poniżej prosta symulacja zakupu na raty 4 sztuk prezentowanych opon wielosezonowych Radar w rozmiarze 245/45 R18 XL, Run Flat (100W). Przy założeniu, iż jedna opona kosztuje 323 zł, za komplet przyjdzie nam zapłacić 1 292 zł. W zależności od ilości wybranych rat, miesięcznie będziemy musieli przelewać na konto banku od 121 (12 rat) do 659 zł (2 raty). Kalkulacja dotyczy oprocentowania wynoszącego 1%.
Ilość rat | Miesięczna rata | Koszt całkowity | Nadpłata |
---|---|---|---|
2 | 659 zł | 1 318 zł | 26 zł |
4 | 336 zł | 1 344 zł | 52 zł |
6 | 229 zł | 1 374 zł | 82 zł |
8 | 175 zł | 1 400 zł | 108 zł |
10 | 143 zł | 1 430 zł | 138 zł |
12 | 121 zł | 1 452 zł | 160 zł |
Kupując opony całoroczne w sklepie internetowym, bardzo często mamy możliwość dodania do swojego zamówienia całej gamy interesujących produktów bądź usług powiązanych z wybranym asortymentem. Najczęściej są to propozycje przedmiotów w cenie od kilku do kilkunastu złotych, którymi w przypadku modelu Dimax 4Season mogą być m.in. pianki naprawcze, ładowarki do telefonu na USB, mierniki ciśnienia oraz mierniki grubości bieżnika.